Gå til innhold

Akebrett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en som fylte 13 for et par mnd siden. Nå er det snø og akebrett står på ønskelisten. Bør jeg være bekymret for sen utvikling?



Anonymous poster hash: a7c45...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Captain Cheeseheart

Er dette en vits, eller noe?  :P

 

Såklart du ikke skal være bekymret. Det høres tvertimot sunt ut. Det er mye en kan finne på i den alderen som ikke er helt bra for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en vits, eller noe?  :P

 

Såklart du ikke skal være bekymret. Det høres tvertimot sunt ut. Det er mye en kan finne på i den alderen som ikke er helt bra for en.

Jeg ser at mitt barn ikke har noen å leke med. De andre i klassen (jente) står i trange jeans og pene støvler og snakker og kniser og ser på guttene som dynker hverandre i snøen, mens min 13-åring gjerne drar på seg bobledress og leker i snøen. Nå er altså akebrett på ønskelisten. Jeg syns ikke hun ligner noen andre liksom. Blir bare bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Jeg ser at mitt barn ikke har noen å leke med. De andre i klassen (jente) står i trange jeans og pene støvler og snakker og kniser og ser på guttene som dynker hverandre i snøen, mens min 13-åring gjerne drar på seg bobledress og leker i snøen. Nå er altså akebrett på ønskelisten. Jeg syns ikke hun ligner noen andre liksom. Blir bare bekymret.

 

Hvordan gjør hun det på skolen da, faglig?

 

Syns det høres ut som et lite "opprør" mot den idiotkulturen som er, men hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mitt barn ikke har noen å leke med. De andre i klassen (jente) står i trange jeans og pene støvler og snakker og kniser og ser på guttene som dynker hverandre i snøen, mens min 13-åring gjerne drar på seg bobledress og leker i snøen. Nå er altså akebrett på ønskelisten. Jeg syns ikke hun ligner noen andre liksom. Blir bare bekymret.

 

Har hun ingen venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gjør hun det på skolen da, faglig?

 

Syns det høres ut som et lite "opprør" mot den idiotkulturen som er, men hva vet jeg.

 

Hvordan gjør hun det på skolen da, faglig?

 

Syns det høres ut som et lite "opprør" mot den idiotkulturen som er, men hva vet jeg.

Dårligste karakter er 4. Mange femmere og et par seksere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Dårligste karakter er 4. Mange femmere og et par seksere.

 

Vel, da skal du ikke bekymre deg. Hun ligger foran de andre utviklingsmessig. Det med at hun er litt "opprørsk" er et tegn på dette, ikke bare gode karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun ingen venner?

 

Har hun ingen venner?

Hun har vener på de organiserte aktivitetene, men ingen i frilek i skolegården. Hun har venninner i klassen. Før snøen kom nå så var det ikke så tydelig at hun lekte. Men i dag tok det helt av. Guttene i klassen dynker hverandre. Min jente hiver snøballer og det er lite sosialt akseptert blant jentene (hun har en tvillingsøster som er "typisk" fjortiss" med pene støvler og trange jeans og Iphone i hånden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da skal du ikke bekymre deg. Hun ligger foran de andre utviklingsmessig. Det med at hun er litt "opprørsk" er et tegn på dette, ikke bare gode karakterer.

 

Hvordan får du aking til å bli "opprørsk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vener på de organiserte aktivitetene, men ingen i frilek i skolegården. Hun har venninner i klassen. Før snøen kom nå så var det ikke så tydelig at hun lekte. Men i dag tok det helt av. Guttene i klassen dynker hverandre. Min jente hiver snøballer og det er lite sosialt akseptert blant jentene (hun har en tvillingsøster som er "typisk" fjortiss" med pene støvler og trange jeans og Iphone i hånden. 

 

Dette tror jeg ikke er noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da skal du ikke bekymre deg. Hun ligger foran de andre utviklingsmessig. Det med at hun er litt "opprørsk" er et tegn på dette, ikke bare gode karakterer.

Vel, nå står "fjortissen" med vinduet åpent og hun andre på utsiden å hiver snøballer inn. Iphone arkivert for en stund. Begge to i lek. Den ene er kanskje  mer redd for å bli "fersket" med å leke enn den andre? Uansett. Sunne interesser på begge. Hun som leker elsker å mekke bil og blåser i sminke og fancy klær. Joggebukser er tingen. De er behagelige å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.  :P Mener at hun våger å oppføre seg anderledes enn normen.

 

Du har rett i det. Aking kan definitvt være ganske opprørsk:

 

http://www.youtube.com/watch?v=tgqxfZPTRSw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Vel, nå står "fjortissen" med vinduet åpent og hun andre på utsiden å hiver snøballer inn. Iphone arkivert for en stund. Begge to i lek. Den ene er kanskje  mer redd for å bli "fersket" med å leke enn den andre? Uansett. Sunne interesser på begge. Hun som leker elsker å mekke bil og blåser i sminke og fancy klær. Joggebukser er tingen. De er behagelige å ha på.

 

Det er bra når unger tørr å stå for noe... tørr å være seg selv. Ingen grunn til bekymring, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du tenker som du gjør. Leit når en ser at et av barna ikke glir helt inn. Ett av mine barn (som er like gammel som ditt) har i mange år vært litt mer barnslig enn klassekameratene, hun har vært mer fysisk og leken og herjete, mens lillesøstera på mange områder har vært mer moden enn henne.

 

Når du sier at hun har venner i fritidsaktivitetene, og kan herjeleke med guttene, så vil jeg tro at dette går greit - hun modnes trolig i et litt annet tempo enn tvillingssøstera og de andre jentene i klassen. Jeg for min del synes det er en "sunnere" fritidsaktivitet at jenta mi klatrer i trær, aker, lager snøhule og snekrer, enn at hun skal henge rundt på kjøpesentere, og bare vært opptatt av sminke og shopping.... Ser at hun det siste året har blitt jevnere med de andre, og at hun også er blitt litt mer opptatt av typisk jente-ting. Men hun elsker også herjeleker, aking, osv - og det er helt greit, synes jeg. Hun ønsker seg faktisk også et stort oppblåsbart akebrett til jul :-)



Anonymous poster hash: f7c91...0fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Men det er vel mer "voksent"?

 

Det blir desverre sett på som mer voksent, ja.

 

Men hva om jeg, en mann, hadde begynt med eyeliner og foundation? Det hadde ikke vært "korrekt".

 

Jeg ser ikke den praktiske nytten med sminke. Penere blir det i alle fall ikke.

 

stygge-%C3%B8yebryn.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...