Gå til innhold

Neste - Kampanje mot overvekt?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Det er du som kommer med påstanden, og så mener du jeg skal lete etter den riktige linken? :-)

Hvis du gidder å søke får du nok dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 173
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tjohei1

    45

  • XbellaX

    31

  • Bella Dotte

    28

  • AnonymBruker

    27

Slutt å skylde på andre! Det kun deg som som kan gjøre noe med problemet. Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Jeg begynner å bli lei deres svart hvitt tenkning. Jeg sier bare at alt henger sammen og at også samfunnet har et ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å søke får du nok dokumentasjon.

 

Tips, når du kommer med relativt drøye påstander, bør du legge ved en link som bekrefter det du sier. Ikke be de som stiller spørsmålstegn ved påstanden om å lete etter linken selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli lei deres svart hvitt tenkning. Jeg sier bare at alt henger sammen og at også samfunnet har et ansvar.

 

Nei, samfunnet har IKKE ansvar for at du overspiser usunn mat. Slutt å skylde på andre! Dette er det kun DU som kan gjøre noe med.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei, samfunnet har IKKE ansvar for at du overspiser usunn mat. Slutt å skylde på andre! Dette er det kun DU som kan gjøre noe med.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

 

Har samfunnet ansvar for noe da? Ordne opp i alle problemene dine selv. Er det slik vi vil ha det? Eller vil vi ha et samfunn som bryr seg om hverandre og prøver å gjøre ting litt enklere eller hjelpe de som sliter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere fjøsnisser driver å kranger om ?. Ja det er noen folk som trenger flere kalorier enn andre for å holde en stabil vekt. Ja det ligger i menneskets natur å la seg friste. Men det er ingen unnskyldning for at du er overvektig. Se på USA nå er det snart ingen som ikke er overvektige der lenger..... Dette er ikke fordi GENENE har endret seg over de siste 50 årene, det er en blanding av latskap og fristelser man lar seg lokke av,  i de aller aller aller fleste tilfeller er det DIN EGEN SKYLD at du er overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig ikke noe galt i at samfunnet prøver å løkke folk til bedre valg for dem selv og samfunnet, det er riktig, så spørs det hvor man skal sette grensene mellom personlig frihet og statstvang, det beste er om folk tar vare på friheten og seg selv, men nytter det ikke så må man bare ta frihetene vekk da... -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om avhengighet - som det er her - har man ikke lenger sin personlige frihet intakt. Ser du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om avhengighet - som det er her - har man ikke lenger sin personlige frihet intakt. Ser du ikke det?

 

Så får man ta grep for å bli kvitt avhengigheten. Jesus, for en gjeng småunger dere er. Ta ansvar for eget liv!

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får man ta grep for å bli kvitt avhengigheten. Jesus, for en gjeng småunger dere er. Ta ansvar for eget liv!

 

Man kan bli kvitt avhengighet, men all reklamen gjør det unødvendig vanskelig for mange. Et forbud mot reklame for junkfood kunne vært en løsning som kunne fungert tilfredsstillende for de fleste. Men så er det spørsmålet om hvor man skulle sette grensene mellom sunn og usunn mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om avhengighet - som det er her - har man ikke lenger sin personlige frihet intakt. Ser du ikke det?

Dette er et utsagn jeg både er sterkt uenig i - og som jeg anser for en lite konstruktiv selvforståelse.

 

Det er stor variasjon hvor vanskelig det er for folk å kontrollere sitt matinntak slik at man får en normal vekt, men jeg kan ikke se at man ikke har sin personlige frihet inntakt. Det er få ting man i større grad kan påvirke selv enn nettopp sitt matinntak. Det kan være en ekstremt krevende oppgave, men etter min oppfatning aldri en fullstendig umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli kvitt avhengighet, men all reklamen gjør det unødvendig vanskelig for mange. Et forbud mot reklame for junkfood kunne vært en løsning som kunne fungert tilfredsstillende for de fleste. Men så er det spørsmålet om hvor man skulle sette grensene mellom sunn og usunn mat?

 

Hvor er all denne reklamen? Kan ikke huske siste gang jeg så reklame for junkfood.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samfunnet ansvar for noe da? Ordne opp i alle problemene dine selv. Er det slik vi vil ha det? Eller vil vi ha et samfunn som bryr seg om hverandre og prøver å gjøre ting litt enklere eller hjelpe de som sliter. 

Jeg har ingen tro på at det vil gi vesentlig effekt på fedmeproblematikken å fjerne reklamen. Derimot har jeg stor tro på lett tilgjengelige veiledningstjenester for folk som ønsker det. Jeg skulle også ønske det fantes flere billige lavterskeltilbud mht trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at det vil gi vesentlig effekt på fedmeproblematikken å fjerne reklamen. Derimot har jeg stor tro på lett tilgjengelige veiledningstjenester for folk som ønsker det. Jeg skulle også ønske det fantes flere billige lavterskeltilbud mht trening.

Jeg har heller ikke tro på at det ville løst fedmeproblemet. Men jeg har tro på at det vil være bra for de som virkelig prøver å gå ned i vekt å slippe å møte disse unødvendige fristelsene når de setter seg ned ved tv. Og de som lager reklamene vet akkurat hvordan de skal friste. Tror aldri jeg har sett så mye ost i virkeligheten på grandiosa som i reklamen. Selv om ikke du blir fristet, så er det nok mange som blir det. Å ta bort reklamen på tobakk har heller ikke løst hele røykeproblemet. Men de som går inn for å slutte slipper å møte påminnelsen om røyk hele tiden. Det er ikke snakk om å løse problemet, men å ta bort en faktor som kan gjøre det vanskeligere for enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke tro på at det ville løst fedmeproblemet. Men jeg har tro på at det vil være bra for de som virkelig prøver å gå ned i vekt å slippe å møte disse unødvendige fristelsene når de setter seg ned ved tv. Og de som lager reklamene vet akkurat hvordan de skal friste. Tror aldri jeg har sett så mye ost i virkeligheten på grandiosa som i reklamen. Selv om ikke du blir fristet, så er det nok mange som blir det. Å ta bort reklamen på tobakk har heller ikke løst hele røykeproblemet. Men de som går inn for å slutte slipper å møte påminnelsen om røyk hele tiden. Det er ikke snakk om å løse problemet, men å ta bort en faktor som kan gjøre det vanskeligere for enkelte.

Jeg har ingen tro på å detaljregulere varehandelen på den måten. Hvem skal avgjøre hva som er sunt og ikke sunt? Skal vi forby matreklame i sin helhet eller kun det vi mener folk ikke har godt av? Grandiosa'en som du nevner reklamen for, er jo for øvrig nøkkelhullmerket fordi den er blant de sunneste pizza-alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på å detaljregulere varehandelen på den måten. Hvem skal avgjøre hva som er sunt og ikke sunt? Skal vi forby matreklame i sin helhet eller kun det vi mener folk ikke har godt av? Grandiosa'en som du nevner reklamen for, er jo for øvrig nøkkelhullmerket fordi den er blant de sunneste pizza-alternativene.

Det beste for de som skal ned i vekt er å slippe å bli fristet på mat når de setter seg ned for å se på tv om kvelden. Jeg ser nesten aldri tv lenger så hva de viser nå det vet jeg ikke.  Men jeg tenkte mange ganger at de gjør det ikke lett å gå ned i vekt når vi skal møte fristelsene hele tiden.  Selv om grandiosa er en av de sunneste frossen pizzaene så tviler jeg på at den er sunn.  Men med grønnsaker til så blir det meste sunt.:) Når du ikke selv blir fristet av reklamen så skjønner jeg det er vanskelig å se at det har betydning.

 

Det er opp til hver enkelt hvilke innsats de vil gjøre for å gå ned i vekt.  Men uansett koster det samfunnet mye.  Så da er det om samfunnet vil gjøre det som er mulig for å gjøre det litt enklere så flere klarer det.   Reklamen er bare en ting som akkurat nå ble diskutert her i forumet, men det er mange andre ting samfunnet også kan bidra med.  

 

Men jeg kjenner jeg blir litt provosert over en del kommentarer der jeg føler de rakker ned på de som ikke klarer det.  Som går på at de må bare ta seg sammen osv.  Jeg har aldri vært narkoman og skal være forsiktig med å si til narkomane at de bare må ta seg sammen og slutte.  For jeg vet jo ikke hvordan de egentlig har det.  Jeg har aldri kjent på kroppen at den skriker etter stoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for de som skal ned i vekt er å slippe å bli fristet på mat når de setter seg ned for å se på tv om kvelden.

 

Hvis man virkelig vil ned i vekt er det bedre å gå en tur enn å se på tv. Og er det virkelig slik at du fyker rett på butikken for å kjøpe pizza hvis du skulle slumpe til å se en pizza-reklame på tv'n?

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om grandiosa er en av de sunneste frossen pizzaene så tviler jeg på at den er sunn.  

 

Det har ingen vesentlig betydning for vekten om du spiser en normal posjon grandis i ny og ne.

Anonymous poster hash: b74ea...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...