Gå til innhold

Gutt14årkjærestejente18år


tenen mom

Anbefalte innlegg

Hei! Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har hatt min mistanke lenge, men i går innrømmet min sønn på 14 år at hans forhold til sin 18 år gamle kjæreste var et seksuelt forhold. De har vært sammen i 3mnd og hatt sex i 2av dem. Han påstår at kjæresten går på p-piller.

Jeg tror ikke at han skades av å ha sex med hun, tror absolutt at det er frivillig fra begge. Men jeg synes det er merkelig at min sønn som er 14år har en kjæreste på 18år. Det er ikke en hvem som helst som han er sammen med. Han er sammen med en jente med cerebral parese. Hun kan ikke gå uten støtte. Jeg kjenner også litt til hun, hun har alltid følt seg som et null for guttene. Min sønn er den eneste som har akseptert hun som den hun er og det var det som gjorde hun forelsket i han. Så jeg forstår godt hun, jeg synes det er snilt av min sønn og akseptere og vise omsorg for en som er handikappet.

 

Men tanken er om dette er noe utnyttelse? At hun er sammen med min sønn for å få sex. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, Har hatt mange tanker. Hva med anmelde hun. Men vil jo ikke at det skal ødlegge forholdet til min sønn, hvis det er et genuint forhold? Vil på mange måter ikke hindre min sønn være sammen med hun, fordi vil jo ikke at hun skal føle seg mer avvist. Men samtidig vanskelig å akseptere at de har sex sammen.

 

Eller har jeg gått ut på dato.

 

HVA SYNES DERE?
HVA VILLE DERE HA GJORT? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    20

  • Togli

    6

  • tenen mom

    6

  • LousyAtBeingNormal

    5

Ajaj... Kinkig problemstilling. Det hun gjør er jo ulovlig. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Kan du ta en prat med hennes foreldre og høre hva de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black and pink

Vanskelig, men jeg ville forsøkt å stoppe dette. Blir på en måte feil..

Men jeg ville ikke anmeldt det, men forsøkt å snakke med sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har hatt min mistanke lenge, men i går innrømmet min sønn på 14 år at hans forhold til sin 18 år gamle kjæreste var et seksuelt forhold. De har vært sammen i 3mnd og hatt sex i 2av dem. Han påstår at kjæresten går på p-piller.

Jeg tror ikke at han skades av å ha sex med hun, tror absolutt at det er frivillig fra begge. Men jeg synes det er merkelig at min sønn som er 14år har en kjæreste på 18år. Det er ikke en hvem som helst som han er sammen med. Han er sammen med en jente med cerebral parese. Hun kan ikke gå uten støtte. Jeg kjenner også litt til hun, hun har alltid følt seg som et null for guttene. Min sønn er den eneste som har akseptert hun som den hun er og det var det som gjorde hun forelsket i han. Så jeg forstår godt hun, jeg synes det er snilt av min sønn og akseptere og vise omsorg for en som er handikappet.

 

Men tanken er om dette er noe utnyttelse? At hun er sammen med min sønn for å få sex. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, Har hatt mange tanker. Hva med anmelde hun. Men vil jo ikke at det skal ødlegge forholdet til min sønn, hvis det er et genuint forhold? Vil på mange måter ikke hindre min sønn være sammen med hun, fordi vil jo ikke at hun skal føle seg mer avvist. Men samtidig vanskelig å akseptere at de har sex sammen.

 

Eller har jeg gått ut på dato.

 

HVA SYNES DERE?

HVA VILLE DERE HA GJORT? 

Jeg hadde nok ikke likt det. Men det viktigste her er er hvordan sønnen din føler det. Noen ganger tror jeg det lager større traumer for de unge hvis foreldre anmelder forholdet uten at de ønsker det. Men det er en kinkig situasjon i og med at han er så ung. Og hvis det er som du sier et frivillig forhold mellom dem vil han helt sikkert ikke like det om dere blander dere inn. Men jeg ville ha snakket med sønnen min først og fremst og funnet ut hvordan han opplever dette forholdet. 

Anonymous poster hash: 5655b...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har hatt min mistanke lenge, men i går innrømmet min sønn på 14 år at hans forhold til sin 18 år gamle kjæreste var et seksuelt forhold. De har vært sammen i 3mnd og hatt sex i 2av dem. Han påstår at kjæresten går på p-piller.

Jeg tror ikke at han skades av å ha sex med hun, tror absolutt at det er frivillig fra begge. Men jeg synes det er merkelig at min sønn som er 14år har en kjæreste på 18år. Det er ikke en hvem som helst som han er sammen med. Han er sammen med en jente med cerebral parese. Hun kan ikke gå uten støtte. Jeg kjenner også litt til hun, hun har alltid følt seg som et null for guttene. Min sønn er den eneste som har akseptert hun som den hun er og det var det som gjorde hun forelsket i han. Så jeg forstår godt hun, jeg synes det er snilt av min sønn og akseptere og vise omsorg for en som er handikappet.

 

Men tanken er om dette er noe utnyttelse? At hun er sammen med min sønn for å få sex. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, Har hatt mange tanker. Hva med anmelde hun. Men vil jo ikke at det skal ødlegge forholdet til min sønn, hvis det er et genuint forhold? Vil på mange måter ikke hindre min sønn være sammen med hun, fordi vil jo ikke at hun skal føle seg mer avvist. Men samtidig vanskelig å akseptere at de har sex sammen.

 

Eller har jeg gått ut på dato.

 

HVA SYNES DERE?

HVA VILLE DERE HA GJORT? 

Jeg synes i utgangspunktet at aldersforskjellen er for stor - og han for ung -  til at dette er ok.

 

Klarer ikke helt å ta stilling til hva slags betydning det har at hun cp. På den ene siden kan det medføre at hun er mer umoden enn andre 18-åringer, slik at modenhetsforskjellen ikke nødvendigvis er så stor som aldersforskjellen skulle tilsi. Jeg tenker nok at det er en betydelig risiko for at han på sett og vis blir brukt.

 

Kanskje et litt spesielt spørsmål, men er jenta pen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajaj... Kinkig problemstilling. Det hun gjør er jo ulovlig. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. Kan du ta en prat med hennes foreldre og høre hva de mener?

Foreldrene synes det er kjempefint at hun har fått seg kjæreste. Vi er invitert over til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i utgangspunktet at aldersforskjellen er for stor - og han for ung -  til at dette er ok.

 

Klarer ikke helt å ta stilling til hva slags betydning det har at hun cp. På den ene siden kan det medføre at hun er mer umoden enn andre 18-åringer, slik at modenhetsforskjellen ikke nødvendigvis er så stor som aldersforskjellen skulle tilsi. Jeg tenker nok at det er en betydelig risiko for at han på sett og vis blir brukt.

 

Kanskje et litt spesielt spørsmål, men er jenta pen?

Ja det vil si at hun er. Det jeg mener med betydning at hun har cp. Er hva min sønn har fortalt meg, at hun hele tiden har blitt avvist av guttene. Men min sønn er den eneste som har akseptert hun. Derfor er jeg redd for at hun ser på min sønn. Mer som en mulighet til å sex enn forholdet i seg selv. Tror det er følelser involvert. Men kanskje er paranoid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vil si at hun er. Det jeg mener med betydning at hun har cp. Er hva min sønn har fortalt meg, at hun hele tiden har blitt avvist av guttene. Men min sønn er den eneste som har akseptert hun. Derfor er jeg redd for at hun ser på min sønn. Mer som en mulighet til å sex enn forholdet i seg selv. Tror det er følelser involvert. Men kanskje er paranoid

Hvordan har de blitt kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenen mom, on 27 Dec 2013 - 08:03, said:

Foreldrene synes det er kjempefint at hun har fått seg kjæreste. Vi er invitert over til dem.

Hvorfor har du postet tråden to ganger? Det er en skikkelig uting, som fører til diskusjon to steder. Jeg har alt svart i den andre tråden, før jeg oppdaget denne.

Det er skikkelig creepy at foreldrene hennes er så glad for at hun har fått kjæreste. Man inviterer ikke en kjærestes foreldre før barna nærmest er samboere. Hvorfor er de så desperate? Jenta er da bare 18 år! Det er mange vanlige 18-åringer som heller ikke har hatt kjæreste.

Gutten din er vel i niende og hun siste året på vgs. Hva mener du de har felles, bortsett fra sex?

Som mor hadde jeg ikke villet at min 14-åring skulle utnyttes av en 18-åring. Men jeg hadde heller ikke villet at min 18-åring skulle gått så langt ned i alder som å bli sammen med en 14-åring. Dette blir feil på så mange plan.

Du skal ikke la din sønn være sammen med noen bare fordi det er synd på henne. En person med CP er en person, ikke en sykdom.

Anonymous poster hash: 4a4aa...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forholde deg til norsk lov, til risikoen for at jenta kan bli gravid, risikoen for smittesykdom og at din sønn legger seg til en vane han ikke er moden for å ta konsekvensen av. Å betale barnebidrag i 18 år er heller ikke greit, og det kan bli deg som må punge ut for ham de første årene. Så får du ta en alvorlig prat med foreldrene og fortelle dem om §196 i Straffeloven. Snakk med sønnen din om å stoppe og om mulige konsekvenser. Vil han ikke godta det, så er politi neste. Det er jenta som får den strafferettslige smekken, ikke ham, fordi han er mindreårig.

 

Fra Straffeloven i Lovdata:

 

§ 196. Den som har seksuell omgang med barn under 16 år, straffes med fengsel inntil 6 år.

Fengsel inntil 15 år kan idømmes dersom
a)    handlingen er begått av flere i fellesskap,
B)    handlingen er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte,
c)    den skyldige tidligere har vært straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 192 eller § 195, eller
d)    fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen.

Villfarelse om alder utelukker ikke straffeskyld, med mindre ingen uaktsomhet foreligger i så måte.

Straff etter denne bestemmelsen kan falle bort dersom de som har hatt den seksuelle omgangen, er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling.

 

 



Anonymous poster hash: f2ece...b60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de blitt kjent?

I svømmehallen. Hun gikk for å svømme fordi i vann er eneste stedet hvor hun føler hun har normal mobilitet. Så de møttes tilfeldig flere ganger. Så tok de boblebad sammen, da snakket de sammen. Utvekslet facebook så utviklet det seg. Gikk over 6 mnd fra første gang de så hverandre til de ble sammen. Jeg trodde aldri at det var så seriøst at det skulle utvikle seg til forhold. Hadde jeg vist det når de fikk første kontakten så hadde jeg kjørt min sønn til en annen svømmehall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du postet tråden to ganger? Det er en skikkelig uting, som fører til diskusjon to steder. Jeg har alt svart i den andre tråden, før jeg oppdaget denne.

Det er skikkelig creepy at foreldrene hennes er så glad for at hun har fått kjæreste. Man inviterer ikke en kjærestes foreldre før barna nærmest er samboere. Hvorfor er de så desperate? Jenta er da bare 18 år! Det er mange vanlige 18-åringer som heller ikke har hatt kjæreste.

Gutten din er vel i niende og hun siste året på vgs. Hva mener du de har felles, bortsett fra sex?

Som mor hadde jeg ikke villet at min 14-åring skulle utnyttes av en 18-åring. Men jeg hadde heller ikke villet at min 18-åring skulle gått så langt ned i alder som å bli sammen med en 14-åring. Dette blir feil på så mange plan.

Du skal ikke la din sønn være sammen med noen bare fordi det er synd på henne. En person med CP er en person, ikke en sykdom.

Anonymous poster hash: 4a4aa...a0b

Jeg postet de 2 steder siden i starten fikk jeg ingen respons.

 

Ja min sønn, har flere. Min eldste sønn er født i September 1999 og riktig som du sier han går i 9 ende klasse. Jeg veit ærlig talt ikke når på året hans kjæreste er først. Hun går nok siste året på VGS.

 

Jeg kjente foreldrene hun litt fra før av da. Enig med deg at jeg må slutte å synes synn på hun. Det jeg er mest redd for er om min sønn blir utnyttet. At hun har følelser for han er jeg sikker på. Men hvor sterke er dem? Eller er hun en egoist som ser på dette som en once in a lifetime mulighet for å få et seksuelt forhold. Grunnen til at jeg er redd for det. Er nettopp hva min sønn har fortalt at hun har blitt så mye avvist. Kjæresten har trodd hun aldri ville få kjæreste osv. Hadde jeg ikke vært redd for dette, så hadde jeg ikke likt aldersforskjellen. Men respektert den. Jeg har et veldig åpent forhold til min sønn, er redd han kan miste tillitt til meg om jeg presser det for langt. Blir han utnyttet så er jeg ikke redd for å ta en konfrontasjon. Det vil nok min sønn finne ut av at jeg gjorde det til beste for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har hatt min mistanke lenge, men i går innrømmet min sønn på 14 år at hans forhold til sin 18 år gamle kjæreste var et seksuelt forhold. De har vært sammen i 3mnd og hatt sex i 2av dem. Han påstår at kjæresten går på p-piller.

Jeg tror ikke at han skades av å ha sex med hun, tror absolutt at det er frivillig fra begge. Men jeg synes det er merkelig at min sønn som er 14år har en kjæreste på 18år. Det er ikke en hvem som helst som han er sammen med. Han er sammen med en jente med cerebral parese. Hun kan ikke gå uten støtte. Jeg kjenner også litt til hun, hun har alltid følt seg som et null for guttene. Min sønn er den eneste som har akseptert hun som den hun er og det var det som gjorde hun forelsket i han. Så jeg forstår godt hun, jeg synes det er snilt av min sønn og akseptere og vise omsorg for en som er handikappet.

 

Men tanken er om dette er noe utnyttelse? At hun er sammen med min sønn for å få sex. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, Har hatt mange tanker. Hva med anmelde hun. Men vil jo ikke at det skal ødlegge forholdet til min sønn, hvis det er et genuint forhold? Vil på mange måter ikke hindre min sønn være sammen med hun, fordi vil jo ikke at hun skal føle seg mer avvist. Men samtidig vanskelig å akseptere at de har sex sammen.

 

Eller har jeg gått ut på dato.

 

HVA SYNES DERE?

HVA VILLE DERE HA GJORT? 

Dette hadde jeg aldri tillatt.

Anonymous poster hash: 1c11e...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene synes det er kjempefint at hun har fått seg kjæreste. Vi er invitert over til dem.

 

Og de har ingen problemer med alderen hans?

Anonymous poster hash: ac091...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er guttens far? Lever han? Han må da vel kunne snakke med sønnen sin og jentas foreldre. Og om nødvendig ta saken til politiet og/eller barnevernet.



Anonymous poster hash: 72c06...dfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor er guttens far? Lever han? Han må da vel kunne snakke med sønnen sin og jentas foreldre. 

 

 

Dette klarer ikke mor?

Anonymous poster hash: ac091...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LousyAtBeingNormal

Hei :-)

Snublet over tråden, og må bare kommentere litt - og tilby et råd

Først: Norsk lov? Seriøst?? Vis meg en som ikke bryter norsk lov, så skal jeg fortelle deg hvor vedkommende er kremert... Så norsk lov er egentlig uinteressant i denne sammenhengen.

Stor aldersforskjell? Vel, jeg har kjent mennesker på 15 som er mer voksne enn andre jeg kjenner som er 40 - så alder er av mindre betydning. Viktigere at de er på noenlunde samme "nivå"

Om han blir "utnyttet" ? Er sex det eneste de har sammen? Har de et "fullverdig" forhold, ikke bare et seksuelt forhold, virker det ikke umiddelbart som om hun utnytter ham. På en annen side kan spørsmålet like gjerne snus andre vegen -- hvis man først skal være skeptisk

Creepy at foreldrene hennes er glade? Seriøst?!? Creepy at foreldre er glade for at en funksjonshemmet datter blir akseptert for den hun er, glade for at en blir glad i henne? At noen finner det creepy - DET er creepy!

Hva du bør gjøre? Vel, det virker som om du og sønnen din klarer å prate rimelig fornuftig, i og med at dere har pratet om dette. Mitt råd er derfor å prate litt mer - fortell ham at du ønsker å respektere hans valg, samtidig som du ønsker å føle deg trygg. Spør ham om det er greit om dere 3 tar en prat sammen. Vær ærlig om at du er litt bekymret, men at du ønsker å bli beroliget. Forklar ham at du er åpen, men trenger noen svar. Da viser du sønnen din at du ikke kaster deg hodeløst over en eller annen "enkel" løsning, men at du faktisk samler inn fakta, analyserer og deretter tar en veloverveid beslutning - dvs du leter ikke etter en unnskyldning for å forby forholdet, du leter etter en grunn til å bli beroliget. Kommer du frem til at sønnen din blir utnyttet, og at det er uakseptabelt, DA bør du selvsagt ta konfrontasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18-åring sammen med en på 14?? Nei, det synes jeg er altfor drøyt...... Hva om en gutt på 18 var sammen med ei jente på 14? Da hadde vi nok reagert allemann.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Snublet over tråden, og må bare kommentere litt - og tilby et råd

Først: Norsk lov? Seriøst?? Vis meg en som ikke bryter norsk lov, så skal jeg fortelle deg hvor vedkommende er kremert... Så norsk lov er egentlig uinteressant i denne sammenhengen.

Stor aldersforskjell? Vel, jeg har kjent mennesker på 15 som er mer voksne enn andre jeg kjenner som er 40 - så alder er av mindre betydning. Viktigere at de er på noenlunde samme "nivå"

Om han blir "utnyttet" ? Er sex det eneste de har sammen? Har de et "fullverdig" forhold, ikke bare et seksuelt forhold, virker det ikke umiddelbart som om hun utnytter ham. På en annen side kan spørsmålet like gjerne snus andre vegen -- hvis man først skal være skeptisk

Creepy at foreldrene hennes er glade? Seriøst?!? Creepy at foreldre er glade for at en funksjonshemmet datter blir akseptert for den hun er, glade for at en blir glad i henne? At noen finner det creepy - DET er creepy!

Hva du bør gjøre? Vel, det virker som om du og sønnen din klarer å prate rimelig fornuftig, i og med at dere har pratet om dette. Mitt råd er derfor å prate litt mer - fortell ham at du ønsker å respektere hans valg, samtidig som du ønsker å føle deg trygg. Spør ham om det er greit om dere 3 tar en prat sammen. Vær ærlig om at du er litt bekymret, men at du ønsker å bli beroliget. Forklar ham at du er åpen, men trenger noen svar. Da viser du sønnen din at du ikke kaster deg hodeløst over en eller annen "enkel" løsning, men at du faktisk samler inn fakta, analyserer og deretter tar en veloverveid beslutning - dvs du leter ikke etter en unnskyldning for å forby forholdet, du leter etter en grunn til å bli beroliget. Kommer du frem til at sønnen din blir utnyttet, og at det er uakseptabelt, DA bør du selvsagt ta konfrontasjonen.

 

Takk for rådet. beste råd så langt. De gjør mye andre ting enn kun å ha sex sammen. Men det går mest i spille dataspill og se på filmer. Det er på grunn av hennes begrenset mobilitet. De er 90% av tiden de er sammen hos hun. Så å sitte ned alle 3 det synes jeg ikke jeg kjenner hun godt nok til nå. Jeg veit ikke om det er nødvendig for å få sannheten fram. Det er også annen grunn til at de mest hos hun. Det er fordi han er eldst av 4 barn. Har tvillinger på 4 år (En gutt og jente) og en sønn på 4år. Så han synes det er litt flaut. Med yngre søsken som prøver å få oppmerksomhet fra han når hun er der.

 

En spurte om guttens far. Det er min mann gjennom 25 år. Var gift i 11 år før vi fikk vår eldste sønn etter å ha arbeidet med saken i 7 av årene. Hadde gitt opp håpet om å få barn så ble jeg plutselig gravid. Trodde jeg ikke ville få flere en han så ble jeg gravid igjen med tvillingene. Da var jeg i ihvertfall overbevist om jeg. var for gammel til å få barn igjen. Men jammen ble jeg gravid allikevel. Min mann støtter meg i denne saken og har vært rådvill han leser også alle rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...