Gå til innhold

Flytte i ny bolig i neste uke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

20

• frosken

16

• Kayia

13

• Madelenemie

12

Mest aktive i denne tråden

Jeg kjenner jeg er litt glad i deg, Kayia :)

Nå er dette et offentlig forum og du er ikke den eneste som leser svarene hun gir.

Men MM sa jo hun skulle sende han det på pm, da er det bare slabbedask som leser det.

En annen ting er at ingen reagerte da jeg spurte Blomsterfluen om hennes inntekt. Er det ikke så farlig med henne kanskje? Jeg forstår også godt at frosken og slabbedask reagerer på Kayia sine beskyldninger her. De var ufine syns jeg.

Annonse

Men MM sa jo hun skulle sende han det på pm, da er det bare slabbedask som leser det.

Jeg har aldri bedt om oversikter over MMs utbetalinger fra nav, og ikke har jeg motatt noe på pm heller. Mitt spørsmål var en direkte oppfølging til uttalelsen om at ung ufør utgjorde 32.000 netto i måneden.

Madelenemie

Jeg har aldri bedt om oversikter over MMs utbetalinger fra nav, og ikke har jeg motatt noe på pm heller. Mitt spørsmål var en direkte oppfølging til uttalelsen om at ung ufør utgjorde 32.000 netto i måneden.

Hei!

Jeg vet du ikke ville bruke noe mot meg:-)

Men jeg var glad kayila hjalp meg med å begrense for privat informasjon,:-)

Jeg har aldri hevdet jeg har ung ufør da:-) og jeg sendt deg pm:-)

Nok av antydninger fra din side.

Jeg kan ikke ta ansvar for at du leser noe som ikke er skrevet og du kan kalle det antydninger om deg mange ganger uten at det er mer sant av den grunn.

Ellers: For en tid tilbake var du ganske så klar på hvordan du oppfattet at mine innlegg til namnløs virket mot sin hensikt, og jeg sier det samme til deg nå. Er det bare du som kan si fra om du syns andres svar er uhensiktsmessig, dvs er det andre regler for deg her på dol enn for andre mener du?

Endret av Kayia

Jeg kan ikke ta ansvar for at du leser noe som ikke er skrevet og du kan kalle det antydninger om deg mange fanger uten at det er mer sant av den grunn. For en tid tilbake var du ganske så klar på hvordan du oppfattet at mine innlegg til namnløs virket mot sin hensikt, og jeg sier det samme til deg nå. Ikke forvent andre regler for deg enn du mener det skal være for andre.

Det er forskjell på å si at noe virker mot sin hensikt, og det å antyde at noen har stilt spørsmål til Mm med mulig hensikt å lure henne, deretter konkretisere det til å antyde at jeg har stilt henne spørsmål om inntekt og så begrunne dine synspunkter med hvordan andre brukere på dol har vært ufine med Mm i andre sammenhenger.

Fint om du ikke har ment å antyde det din tekst er egnet til å bli oppfattet som.

Annonse

Det er forskjell på å si at noe virker mot sin hensikt, og det å antyde at noen har stilt spørsmål til Mm med mulig hensikt å lure henne, deretter konkretisere det til å antyde at jeg har stilt henne spørsmål om inntekt og så begrunne dine synspunkter med hvordan andre brukere på dol har vært ufine med Mm i andre sammenhenger.

Fint om du ikke har ment å antyde det din tekst er egnet til å bli oppfattet som.

Jeg må innrømme at jeg syns reaksjonen din på et par innlegg i denne tråden - som du forsåvidt må ha lest litt for fort- er litt vel hårsår og voldsom. Eller er det noe annet du egentlig sikter til når du sier "nok er nok"? Igjen: hva er det du mener du har fått nok av?
Gjest Gargamel

Personlig økonomi er en privatsak om man ønsker det sånn, og jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å spørre deg (evt lure deg utpå, alt etter som en ser det) siden det har vært en del skarpe innlegg om din økonomi her tidligere. Jeg ville ikke sagt mer om jeg var deg.

Eller kanskje de som spør deg kan legge ut hva de selv tjener fra hvilken arbeidsgiver også?

Jeg synes det er vanskelig å lese den passasjen som noe annet enn en beskyldning om å prøve å lure MM til å legge ut om privatøkonomien. Man trenger ikke være veldig hårsår for å reagere på den.

Jeg ville ikke reagert på å få spørsmål om min økonomi hvis spørsmålet ble stilt i en rimelig kontekst, f.eks hvis jeg selv først kom med en oppsiktsvekkende påstand. Det er ikke sikkert jeg ville svart, så det er bra du tipser MM om å tenke seg om to ganger.

@Trine: det må i alle fall være ok å spørre om Blomsterfluens økonomi når tråden handler om hennes eventuelle låneopptak. Folk tar opp mye mer sensitive ting enn lønn her.

Nei, det vet jeg. Du spurte bare om hva hun fikk utbetalt, jeg anser ikke slik informasjon som særlig sensitiv. Poenget mitt var bare at uansett så hadde ikke MM tenkt til å legge denne informasjonen ut offentlig, slik som Kayia mente.

Jeg synes det er vanskelig å lese den passasjen som noe annet enn en beskyldning om å prøve å lure MM til å legge ut om privatøkonomien. Man trenger ikke være veldig hårsår for å reagere på den.

Jeg ville ikke reagert på å få spørsmål om min økonomi hvis spørsmålet ble stilt i en rimelig kontekst, f.eks hvis jeg selv først kom med en oppsiktsvekkende påstand. Det er ikke sikkert jeg ville svart, så det er bra du tipser MM om å tenke seg om to ganger.

@Trine: det må i alle fall være ok å spørre om Blomsterfluens økonomi når tråden handler om hennes eventuelle låneopptak. Folk tar opp mye mer sensitive ting enn lønn her.

Ja, men det må da være ok å stille spørsmål til MM om hennes trygd når hun antyder at hun får 32 000 utbetalt i mnd. også? Men det var visst ikke greit for alle. Jeg forstår ikke hvordan man ikke kan ta: "det er skikkelig dårlig gjort å spørre deg (evt lure deg utpå, alt etter som en ser det)" som en beskyldning. Hun mener jo at å spørre og å lure utpå er det samme, sett med forskjellige øyne.

stjernestøv

Jeg må innrømme at jeg syns reaksjonen din på et par innlegg i denne tråden - som du forsåvidt må ha lest litt for fort- er litt vel hårsår og voldsom. Eller er det noe annet du egentlig sikter til når du sier "nok er nok"? Igjen: hva er det du mener du har fått nok av?

Tror aldri frosken ville bruke det mot Madelenemie senere, det er jo litt av en påstand....

Bella Dotte

Ellers: For en tid tilbake var du ganske så klar på hvordan du oppfattet at mine innlegg til namnløs virket mot sin hensikt, og jeg sier det samme til deg nå. Er det bare du som kan si fra om du syns andres svar er uhensiktsmessig, dvs er det andre regler for deg her på dol enn for andre mener du?

Tampen  brenner.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...