Gå til innhold

Krever dere at deres voksne barn betaler for seg hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 15.11.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Har et barn i slutten av tenårene. Vedkommende tjener knappe 5000 i måneden. Krever dere betaling av husleie fra barnet deres? 

Jeg synes det er så knappt at jeg mener at tenåringen skal få slippe. Samboer mener at vedkommende bør betale 1500 kr / eller strøm og internettregningen. 

Anonymkode: 7552d...0d6

Vi hadde nok ikke tatt noe særlig nei, men dersom jeg så at det kun ble sløst vekk tusenvis uten noen tanke på fremtiden, hadde vi kanskje revurdert.

Vi har råd til det, det setter jo utgangspunktet for våre tanker om det.

Har dere snakket sammen? Det er viktig tror jeg, snakk sammen om hva dere alle tenker, synes, hold dere rolig, men la både dere to voksne si hva dere tenker og hva tenåringen tenker. 

Kan dere løse det på en måte alle kan være fornøyd med? Kanskje med at tenåringen handler inn og lager middag noen ganger? Bidra med noe annet som trengs av oppgaver?

Er flere gode svar her. Forutsetningene dere har spiller en stor rolle, men jeg tror at å snakke sammen er viktig, hva tenker dere og evnt «krever», hvorfor dere gjør det. Så må tenåringen også få si hva tanker tenåringen har. 

Anonymkode: b7f8c...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for lengst over denne perioden, men det som slo meg med engang var hvor mye hen gjør hjemme.  Jeg ville kanskje tilbudt at vedkommende kunne jobbe hjemme med f.eks. vasking av leilighet en gang i uken, snømåking, hagearbeid etc.

Utover det er jeg bare glad for å ha barn som har skikket seg bra så langt og bor i egen bolig i dag😊.  Det var perioder hvor jeg trodde at den dagen aldri ville komme.

Anonymkode: 4073d...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Foreldrene mine ga meg anledning til å spare opp en del de to siste årene jeg bodde hjemme og gikk på VGS. Jeg måtte ikke betale noe hjemme, men det førte også til at jeg kunne kjøpe inn så og si alt jeg trengte til egen leilighet når jeg skulle flytte for meg selv. De så at jeg var sparsommelig og ikke sløste bort pengene. På den måten kostet det jo mer for de mens jeg bodde hjemme, men de måtte ikke hjelpe meg økonomisk når jeg flyttet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.11.2019 den 22.44):

Har et barn i slutten av tenårene. Vedkommende tjener knappe 5000 i måneden. Krever dere betaling av husleie fra barnet deres? 

Jeg synes det er så knappt at jeg mener at tenåringen skal få slippe. Samboer mener at vedkommende bør betale 1500 kr / eller strøm og internettregningen. 

Anonymkode: 7552d...0d6

Sønnen vår er lærling,  han betaler for seg hjemme, pengene settes på konto til egenkapital når han skal kjøpe seg leilighet. Han sparer også i bsu ved siden av.

Anonymkode: 1087d...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 28.6.2021 den 21.43):

Sønnen vår er lærling,  han betaler for seg hjemme, pengene settes på konto til egenkapital når han skal kjøpe seg leilighet. Han sparer også i bsu ved siden av.

Anonymkode: 1087d...7b3

Jeg tenker også at det er en fornuftig måte å gjøre det på. Lite hensiktsmessig at ungdom venner seg til et høyt forbruk fordi mor og far dekker alt av utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...