Jump to content
AnonymBruker

Krever dere at deres voksne barn betaler for seg hjemme?

Recommended Posts

cilie
10 timer siden, mrxx skrev:

Jeg tenker sånn at hvem skal jeg hjelpe hvis jeg ikke skal hjelpe mine egne barn?

Word👍

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 15.11.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Har et barn i slutten av tenårene. Vedkommende tjener knappe 5000 i måneden. Krever dere betaling av husleie fra barnet deres? 

Jeg synes det er så knappt at jeg mener at tenåringen skal få slippe. Samboer mener at vedkommende bør betale 1500 kr / eller strøm og internettregningen. 

Anonymkode: 7552d...0d6

Vi hadde nok ikke tatt noe særlig nei, men dersom jeg så at det kun ble sløst vekk tusenvis uten noen tanke på fremtiden, hadde vi kanskje revurdert.

Vi har råd til det, det setter jo utgangspunktet for våre tanker om det.

Har dere snakket sammen? Det er viktig tror jeg, snakk sammen om hva dere alle tenker, synes, hold dere rolig, men la både dere to voksne si hva dere tenker og hva tenåringen tenker. 

Kan dere løse det på en måte alle kan være fornøyd med? Kanskje med at tenåringen handler inn og lager middag noen ganger? Bidra med noe annet som trengs av oppgaver?

Er flere gode svar her. Forutsetningene dere har spiller en stor rolle, men jeg tror at å snakke sammen er viktig, hva tenker dere og evnt «krever», hvorfor dere gjør det. Så må tenåringen også få si hva tanker tenåringen har. 

Anonymkode: b7f8c...121

AnonymBruker

Jeg er for lengst over denne perioden, men det som slo meg med engang var hvor mye hen gjør hjemme.  Jeg ville kanskje tilbudt at vedkommende kunne jobbe hjemme med f.eks. vasking av leilighet en gang i uken, snømåking, hagearbeid etc.

Utover det er jeg bare glad for å ha barn som har skikket seg bra så langt og bor i egen bolig i dag😊.  Det var perioder hvor jeg trodde at den dagen aldri ville komme.

Anonymkode: 4073d...ad2