Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hva er det med meg? Jeg sprekker gang på gang, prøver å ta meg sammen nå da igjen. Men det varer ikke lenge, kan være ved godt mot om morningen så gir jeg faen om ettermiddagen og kvelden. Det er som jeg skifter personlighet. De jeg bor med blir frustrert over meg, føler jeg skuffer dem gang på gang. Får dårlig samvittighet! Samtidig tenker jeg "Hva faen har de med min vekt å gjøre"?. De sier de tenker på helsa mi, tynne folk er de som spiser hva de vil uten å legge på seg. Lett å si at jeg må ta meg sammen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hva er det med meg? Jeg sprekker gang på gang, prøver å ta meg sammen nå da igjen. Men det varer ikke lenge, kan være ved godt mot om morningen så gir jeg faen om ettermiddagen og kvelden. Det er som jeg skifter personlighet. De jeg bor med blir frustrert over meg, føler jeg skuffer dem gang på gang. Får dårlig samvittighet! Samtidig tenker jeg "Hva faen har de med min vekt å gjøre"?. De sier de tenker på helsa mi, tynne folk er de som spiser hva de vil uten å legge på seg. Lett å si at jeg må ta meg sammen da. 

Jeg tenker at det er lett å fokusere på mat om du har få impulser. Du har sikkert også merket selv at en tenker mindre på fristelser om man er opptatt av noe annet, og særlig om man også er i fysisk aktivitet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på kveldene jeg også sprekker hvis jeg overspiser. Jeg sliter ikke med overvekt da, men er i jojo-land med over og underspising. 

Jeg støtter det Ekstra sier. At er man mer sysselsatt så tenker man mindre på fristelser. Slik er det for meg og jeg håper at jeg får mer innhold i livet så blir det mindre fokus på mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hvordan Stjernestøv tenker. Når man så gjerne vil ned i vekt, men så blir det gang på gang sprekker, med løfte om «bedre tider» asap. Jeg undres også mye over den mekanismen.
 

Jeg kan være sysselsatt, men like fullt kjenne sterk dragning mot usunnheter i for store porsjoner. En busy timeplan kan dessuten gjøre meg mindre motstandsdyktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, Ekstra skrev:

Jeg tenker at det er lett å fokusere på mat om du har få impulser. Du har sikkert også merket selv at en tenker mindre på fristelser om man er opptatt av noe annet, og særlig om man også er i fysisk aktivitet. 

 

Men med folk som spiser sjokoladekake og potetgull rundt meg er det ikke så lett, ser jo på serier for å holde meg opptatt. Fysisk aktivitet er jeg ikke flink til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
51 minutter siden, Glitter skrev:

Er på kveldene jeg også sprekker hvis jeg overspiser. Jeg sliter ikke med overvekt da, men er i jojo-land med over og underspising. 

Jeg støtter det Ekstra sier. At er man mer sysselsatt så tenker man mindre på fristelser. Slik er det for meg og jeg håper at jeg får mer innhold i livet så blir det mindre fokus på mat. 

Ja da mister man alt håp om kvelden, er rart det der. Men jeg kan ha fokus på andre ting men fremdeles tenke på mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
45 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tror jeg skjønner hvordan Stjernestøv tenker. Når man så gjerne vil ned i vekt, men så blir det gang på gang sprekker, med løfte om «bedre tider» asap. Jeg undres også mye over den mekanismen.
 

Jeg kan være sysselsatt, men like fullt kjenne sterk dragning mot usunnheter i for store porsjoner. En busy timeplan kan dessuten gjøre meg mindre motstandsdyktig. 

Ja du har skjønt det, skriver det ned til og med mine sprekker og så "Nei nå skal jeg ta meg sammen, jeg lover". Det er jo helt forferdelig, gang på gang skjer det. 

Ja jeg og kan tenke på mat selv om jeg er opptatt med andre ting, tror jeg må reise til Evje overvektsklinikk snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men med folk som spiser sjokoladekake og potetgull rundt meg er det ikke så lett, 

Kanskje folk rundt deg skulle tatt hensyn.

Anonymkode: f5941...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje folk rundt deg skulle tatt hensyn.

Anonymkode: f5941...b72

De spiser det de har lyst på de, boller osv som jeg er så glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men med folk som spiser sjokoladekake og potetgull rundt meg er det ikke så lett, ser jo på serier for å holde meg opptatt. Fysisk aktivitet er jeg ikke flink til. 

Se på serier kaller jeg ikke aktivitet. Vet med meg selv at man kan få god lyst på både det ene og det andre når man ser på film og TV. Det er ikke tilstrekkelig atspredelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Ekstra skrev:

Se på serier kaller jeg ikke aktivitet. Vet med meg selv at man kan få god lyst på både det ene og det andre når man ser på film og TV. Det er ikke tilstrekkelig atspredelse.

Ok. Har hatt så mye migrene i det siste så har ikke klart å gjøre stort, det er jo en grunn for det og...migrenen mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje folk rundt deg skulle tatt hensyn.

Anonymkode: f5941...b72

Men jeg syns ikke det er riktig heller, det er jo ikke de som skal ned i vekt. Det er noen folk som kan spise hva de vil uten å legge på seg, jeg er ikke en av dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Men jeg syns ikke det er riktig heller, det er jo ikke de som skal ned i vekt. Det er noen folk som kan spise hva de vil uten å legge på seg, jeg er ikke en av dem. 

For å være en av dem bør man nok være under 40 og/eller i mye aktivitet hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, Ekstra skrev:

For å være en av dem bør man nok være under 40 og/eller i mye aktivitet hver dag. 

Ja mannen min er jo i mye aktivitet hver dag, og sønnen min er under 40...han var undervektig i hele oppveksten til han begynte å trene. Nå har han lagt på seg og fått muskler, men det er jo utrolig hva han kan spise uten å få fett på kroppen. Og man trenger ikke være under 40 år eller aktiv heller, ser eksempler på det. Noen er bare tynne hele livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

De spiser det de har lyst på de, boller osv som jeg er så glad i. 

Det syntes jeg er dårlig gjort!

Anonymkode: f5941...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det syntes jeg er dårlig gjort!

Anonymkode: f5941...b72

Det er nok ikke for å være stygg med meg, de tenker bare ikke over det. Men når mannen min kjefter på meg fordi jeg spiser syns jeg det blir litt dobbeltmoralsk, han spiser da hva han vil. Potetgull spiser han hver dag for eksempel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva er det med meg? Jeg sprekker gang på gang, prøver å ta meg sammen nå da igjen. Men det varer ikke lenge, kan være ved godt mot om morningen så gir jeg faen om ettermiddagen og kvelden. Det er som jeg skifter personlighet. De jeg bor med blir frustrert over meg, føler jeg skuffer dem gang på gang. Får dårlig samvittighet! Samtidig tenker jeg "Hva faen har de med min vekt å gjøre"?. De sier de tenker på helsa mi, tynne folk er de som spiser hva de vil uten å legge på seg. Lett å si at jeg må ta meg sammen da. 

Kanskje du skal legge bort tanken om å slanke deg, men forsøke å holde deg til et ok kosthold på det jevne. Noen utskeielser hører med, men ha et øye på vekta slik at du ikke legger på deg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
41 minutter siden, XbellaX skrev:

Kanskje du skal legge bort tanken om å slanke deg, men forsøke å holde deg til et ok kosthold på det jevne. Noen utskeielser hører med, men ha et øye på vekta slik at du ikke legger på deg for mye.

Jo men jeg må jo ned i vekt, men det føles som en kamp for tiden. Kan ikke veie så mye som jeg gjør nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Men jeg syns ikke det er riktig heller, det er jo ikke de som skal ned i vekt. Det er noen folk som kan spise hva de vil uten å legge på seg, jeg er ikke en av dem. 

Jeg synes at en støttende familie skal ta hensyn når en person prøver å legge om livsstil. Boller og potetgull kan de vel holde til helgene? Selv om de ikke legger på seg så er det jo ikkr sunt likevel.

Har fått et inntrykk av at relasjonen mellom mannen din og deg er noe destruktiv. Skal ikke legge meg bort i det, men tror det hadde vært bedre for dere begge to om dere kom dere tilbake på samme spor framfor å kjøre i ulike retninger. 

Det er ikke enkelt å legge om livsstilen. Man må ta aktive valg hver dag. Ofte hver time. Jeg har lyst på noe hele tiden jeg. Spise vekk følelsene, og det er slitsomt å stå i mot. Så det skjønner jeg er vanskelig for deg. Hvis jeg hadde vært overvektig nå så hadde ikke jeg heller klart å gå ned i vekt. Jeg kjemper som F med å holde vekten som den er. Så hadde ikke klart å gå ned noe nei. Ikke slik livet er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Sprekk på sprekk. Har begynt å begynne dagen med en jordbær noka Shake 

det hjelper litt der og da

kan holde meg til shaker og en middag eller knekkebrød 

men har sprukket på sjokolade/godteri nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...