Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
4 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg synes at en støttende familie skal ta hensyn når en person prøver å legge om livsstil. Boller og potetgull kan de vel holde til helgene? Selv om de ikke legger på seg så er det jo ikkr sunt likevel.

Har fått et inntrykk av at relasjonen mellom mannen din og deg er noe destruktiv. Skal ikke legge meg bort i det, men tror det hadde vært bedre for dere begge to om dere kom dere tilbake på samme spor framfor å kjøre i ulike retninger. 

Det er ikke enkelt å legge om livsstilen. Man må ta aktive valg hver dag. Ofte hver time. Jeg har lyst på noe hele tiden jeg. Spise vekk følelsene, og det er slitsomt å stå i mot. Så det skjønner jeg er vanskelig for deg. Hvis jeg hadde vært overvektig nå så hadde ikke jeg heller klart å gå ned i vekt. Jeg kjemper som F med å holde vekten som den er. Så hadde ikke klart å gå ned noe nei. Ikke slik livet er nå. 

Nei det er jo ikke sunt for dem heller, men de vil vel ha det sånn. 

Spørs om vi kommer på samme spor, vi er så ulike. 

Ja det er vanskelig i disse tider, det er masse følelser i sving og det skjer mye på alle plan. Men jorden og i universet. Min måte å takle det på nå er jo mat. 

Du er nå flink som klarer å holde vekten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, Marye skrev:

Samme her. Sprekk på sprekk. Har begynt å begynne dagen med en jordbær noka Shake 

det hjelper litt der og da

kan holde meg til shaker og en middag eller knekkebrød 

men har sprukket på sjokolade/godteri nå...

Ja det er så fort gjort å sprekke, jeg får en sånn "Nå gir jeg faen i alt" mentalitet. Forstår det bare ikke, vil jo ned i vekt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er så fort gjort å sprekke, jeg får en sånn "Nå gir jeg faen i alt" mentalitet. Forstår det bare ikke, vil jo ned i vekt da. 

Jeg spiste ikke noe stor middag og det straffer seg med sjokoladesuget da jeg våknet etter å ha sovet middagslur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Marye skrev:

Jeg spiste ikke noe stor middag og det straffer seg med sjokoladesuget da jeg våknet etter å ha sovet middagslur...

Ja prøver å holde meg til små porsjoner jeg også, det kan straffe seg det. Den eneste medisinen jeg kan skylde på nå er seroquel, så det må jo sitte i hodet hos meg også. Ja i hele meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja prøver å holde meg til små porsjoner jeg også, det kan straffe seg det. Den eneste medisinen jeg kan skylde på nå er seroquel, så det må jo sitte i hodet hos meg også. Ja i hele meg. 

Å ta små porsjoner av sunn mat for så å sprekke med usunn mat er bare tull, det forstår du sikkert. Spis deg mett på sunn og ikke altfor fet mat, så vil du antakelig gå ned. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Ekstra skrev:

Å ta små porsjoner av sunn mat for så å sprekke med usunn mat er bare tull, det forstår du sikkert. Spis deg mett på sunn og ikke altfor fet mat, så vil du antakelig gå ned. Tror jeg.

Ok. Skal prøve så godt jeg kan. Er bare vant til at jeg må spise ganske lite for å gå ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal prøve så godt jeg kan. Er bare vant til at jeg må spise ganske lite for å gå ned. 

Jeg tok et ny noka Shake nå før jeg legger meg og håper jeg ikke spiser sjokolade i natt

spent på hva jeg veier i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Marye skrev:

Jeg tok et ny noka Shake nå før jeg legger meg og håper jeg ikke spiser sjokolade i natt

spent på hva jeg veier i morgen..

Jeg får også lyst på søtsaker om natten, så prøver å holde meg i sengen. Men er jeg lys våken går jo ikke det. Jeg og er spent på hva jeg veier i morgen. Jeg var jo under 100 og nå er jeg over igjen. Arrrrg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg får også lyst på søtsaker om natten, så prøver å holde meg i sengen. Men er jeg lys våken går jo ikke det. Jeg og er spent på hva jeg veier i morgen. Jeg var jo under 100 og nå er jeg over igjen. Arrrrg! 

Sjæl, var under 90 og så vips over 92. Kroppen skriker etter mer mat når man har gått ned en milepæl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Marye skrev:

Sjæl, var under 90 og så vips over 92. Kroppen skriker etter mer mat når man har gått ned en milepæl

Ja det er sant, det er så bale når det meste handler om mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er sant, det er så bale når det meste handler om mat. 

Men jeg føler disse noka shakene hjelper meg med sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Marye skrev:

Men jeg føler disse noka shakene hjelper meg med sulten

Hvor får du kjøpt det? Apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, Marye skrev:

Jeg stikker over til naboen nå og gir han det som er igjen av sjokoladen så jeg ikke eter den opp i natt

Det var lurt. Jeg har kanelboller i skuffen på kjøkkenet, har så inderlig lyst på en til frokost i morgen med et glass melk. Vil ikke opp i natt å spise, men må legge meg snart nå for jeg er så sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ha verken sjokolade, boller, potetgull eller whatever i hus. Da spiser jeg det opp. I forrige uke gikk jeg løs på en boks nugatti. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg kan ikke ha verken sjokolade, boller, potetgull eller whatever i hus. Da spiser jeg det opp. I forrige uke gikk jeg løs på en boks nugatti. 🙂

Ja hadde jeg bodd alene ville jeg ikke hatt det i hus, og ikke hjelper det om de gjemmer det heller. Da kan jeg finne på å bli desperat hehe :D Jeg har et usunt forhold til mat, det er som en rus for meg. Tror jeg trenger hjelp, men hvor får jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Skal prøve så godt jeg kan. Er bare vant til at jeg må spise ganske lite for å gå ned. 

Tror kanskje det er lurt å skifte fokus litte grann. Ikke tenk så mye på vekta og at du må gå ned , fokuser heller på kosthold og mosjon. Hvis du vil gå ned i vekt og holde vekta nede , hjelper ikke "ekstrem" slanking, hvis du sulter deg er det bare større sjanse for at du går på sprekk etter sprekk. Selvfølgelig skal du spise deg mett, men visste du at det tar ca 20 min før kroppen merker at den er mett.? Dette er en av grunnene til at folk spiser mer enn de trenger. En av de beste måtene å gå ned i vekt og ikke være sulten er å spise lite men ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg kan ikke ha verken sjokolade, boller, potetgull eller whatever i hus. Da spiser jeg det opp. I forrige uke gikk jeg løs på en boks nugatti. 🙂

Samme her. Kan heller ikke ha Nugatti i hus🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, RamonaK skrev:

Tror kanskje det er lurt å skifte fokus litte grann. Ikke tenk så mye på vekta og at du må gå ned , fokuser heller på kosthold og mosjon. Hvis du vil gå ned i vekt og holde vekta nede , hjelper ikke "ekstrem" slanking, hvis du sulter deg er det bare større sjanse for at du går på sprekk etter sprekk. Selvfølgelig skal du spise deg mett, men visste du at det tar ca 20 min før kroppen merker at den er mett.? Dette er en av grunnene til at folk spiser mer enn de trenger. En av de beste måtene å gå ned i vekt og ikke være sulten er å spise lite men ofte. 

Jo sikker mange gode råd her. Men har sittet på senga og goflet chips nå 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...