Gå til innhold

Hva er behandlingen for sosial angst og depresjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er behandlingen for sosial angst og depresjon? Altså type behandling? Hva får man av DPS? 

.. For de med eupf får jo dpt terapi og mbt terapi.. Men h a med oss andre som ikke har eupf, skal ikke vi få noe behandling også? 

Anonymkode: 696bd...78a

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (30 minutter siden):

Behandlingen er antidepressiva - vanligvis SSRI som førstevalg kombinert med kognitiv terapi - CBT

Ok så de med KUN depresjon og sosial angst diagnose vil få tilbud ved dps? Jeg er redd jeg bare kommer til å bli kastet ut med en medisin resept i hånda.. 

kupton skrev (56 minutter siden):

Behandlingen er antidepressiva - vanligvis SSRI som førstevalg kombinert med kognitiv terapi - CBT

Vel min behandling av depresjon og sosial angst er å gå daglige turer (eller gjøre ting i dagslys) daglig. Ingen medisiner eller annen behandling. Får liksom ikke sagt så mye til psykologen da den prater så mye selv og skal forklare ting til meg. Fikk sagt ting i starten, men virker som den heller vil "undervise" meg. 

Endret av aa-k-j
AnonymBruker
aa-k-j skrev (36 minutter siden):

Vel min behandling av depresjon og sosial angst er å gå daglige turer (eller gjøre ting i dagslys) daglig. Ingen medisiner eller annen behandling. Får liksom ikke sagt så mye til psykologen da den prater så mye selv og skal forklare ting til meg. Fikk sagt ting i starten, men virker som den heller vil "undervise" meg. 

Du anser vel psykologen som behandling og nyttig ellers hadde du vel ikke gått dit? 

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Da jeg jobbet i poliklinikk, utgjorde disse > 70% av pasientene mine.

Ok det er jo bra for jeg har alltid hatt et inntrykk av at det er mest de med eupf og traumer som får poliklisk behandling. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ok så de med KUN depresjon og sosial angst diagnose vil få tilbud ved dps? Jeg er redd jeg bare kommer til å bli kastet ut med en medisin resept i hånda.. 

Jeg hadde kun depresjon når jeg var inne på DPS, og endte opp med kun dystymi diagnose når jeg var der. Gikk på medisiner når jeg startet, de kuttet vi ut etter to samtaler. Nå er det kun kognotiv terapi som er greia, og det gjør jeg på egenhånd.

Anonymkode: 1669f...f6f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...