Gå til innhold

Hvem er a4- folka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Det skjønner jeg. Men så tenker jeg; hvorfor klarer man å gi f... når man blir eldre? Kan det rett og slett komme av at andre ikke bryr seg lengre, eller at de ikke tilegner en evne til å ha gode vurderinger? At man på en måte kun blir møtt med litt overfladisk ovenbærenhet sånn at man bare trekker på skuldrene og tenker " ingen bryr seg eller dømmer meg likevel. Jeg er blitt gammel. Ingen legger vekt på meg og mitt lenger" ? 

Etter min erfaring så kommer det helt av seg selv. Når man er  yngre så er venner og deres oppfatninger viktigere enn alt annet. Men når man blir eldre så blir den type gruppe/vennementalitet annerledes. Man blir mer voksen og mer nyansert.

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det skjønner jeg. Men så tenker jeg; hvorfor klarer man å gi f... når man blir eldre? Kan det rett og slett komme av at andre ikke bryr seg lengre, eller at de ikke tilegner en evne til å ha gode vurderinger? At man på en måte kun blir møtt med litt overfladisk ovenbærenhet sånn at man bare trekker på skuldrene og tenker " ingen bryr seg eller dømmer meg likevel. Jeg er blitt gammel. Ingen legger vekt på meg og mitt lenger" ? 

Hun er 40 årene ikke 100. 

Anonymkode: 92bae...6a9

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er 40 årene ikke 100. 

Nei men det vet jo ikke jeg 😄 jeg bare tolket det hun skrev.

Men jeg vet ikke hvorfor vi slutter å bry oss om andres mening. Eller om det er de som slutter å bry seg om oss. At i en viss alder betyr vi ikke så mye, og når vi skjønner det, så kan vi senke skuldrene? 

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Men jeg vet ikke hvorfor vi slutter å bry oss om andres mening. Eller om det er de som slutter å bry seg om oss. At i en viss alder betyr vi ikke så mye, og når vi skjønner det, så kan vi senke skuldrene? 

Jeg tror en del av det kommer når man får seg en livspartner. Det vil jo spesielt endre seg for de som får barn. Men selv for sånne som meg, som har partner men ikke barn, så er det han som er min nye familie. Det er hans mening som betyr noe, ikke andres. Vi er en enhet nå, ikke andre.

Det er en overgang fra vennegjeng til partner for mange, tror jeg.

Annonse

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre mener. Jeg får ofte tilsnakk av dere og innimellom av admin men det ødelegger jo ikke dagen min. Jeg tar det til meg og prøver å leve opp til kritikken.

ikke alltid jeg strekker til eller klarer det men jeg prøver. 

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Jeg tror en del av det kommer når man får seg en livspartner. Det vil jo spesielt endre seg for de som får barn. Men selv for sånne som meg, som har partner men ikke barn, så er det han som er min nye familie. Det er hans mening som betyr noe, ikke andres. Vi er en enhet nå, ikke andre.

Det er en overgang fra vennegjeng til partner for mange, tror jeg.

Hm. Det var bare en tanke..  🙂

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke så mye om hva andre mener. Jeg får ofte tilsnakk av dere og innimellom av admin men det ødelegger jo ikke dagen min. Jeg tar det til meg og prøver å leve opp til kritikken.

ikke alltid jeg strekker til eller klarer det men jeg prøver. 

Å prøve er vel godt nok noen ganger det også 🙂

Kashmir skrev (16 minutter siden):

Fordi det ikke betyr noe hva andre mener om meg? Det spiller virkelig ingen rolle om noen mener at jeg kler meg rart, har snåle interesser, synes det er rart at jeg ikke gidder sminke meg eller hva det nå måtte være. Hvorfor skal jeg bry meg om det?

Annonse

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Fordi det ikke betyr noe hva andre mener om meg? Det spiller virkelig ingen rolle om noen mener at jeg kler meg rart, har snåle interesser, synes det er rart at jeg ikke gidder sminke meg eller hva det nå måtte være. Hvorfor skal jeg bry meg om det?

Hvorfor bry seg? Det kommer helt an på om du vil gjøre inntrykk, markere deg eller være synlig. Det handler vel om hva man vil og ønsker sånn sosialt. 

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvem er det som ikke regner med oss?

Nå er det vel for lengst kjent at artister blir mindre ettertraktet med årene. Skuespillere ikke minst. De får bestemorroller i en alder av 45. Jeg snakket med Lise Fjellstad ( norsk skuespiller) på en utstilling hun hadde for mange år siden. Hun syns det var deprimerende å ikke være ettertraktet lenger.

Så det gjelder i det store og hele. Hva det betyr å bli eldre. Og hva VI betyr, ikke minst. 

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel for lengst kjent at artister blir mindre ettertraktet med årene. Skuespillere ikke minst. De får bestemorroller i en alder av 45. Jeg snakket med Lise Fjellstad ( norsk skuespiller) på en utstilling hun hadde for mange år siden. Hun syns det var deprimerende å ikke være ettertraktet lenger.

Så det gjelder i det store og hele. Hva det betyr å bli eldre. Og hva VI betyr, ikke minst. 

Hvor relevant er det for folk flest?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...