Gå til innhold

Er alle her inne fattige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

For du tror ikke at mange foreldre selv sitter med lån som skal nedbetales? Tror du alle generasjoner før deg har fått alt rett opp i hendene?

Jo de gjør kanskje det, jeg vet ikke helt. Noen har kanskje det og andre ikke. 

Anonymkode: 08d85...4de

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=295014426 denne f.eks? 

Datteren min bor i en 2-roms på 54 m2 og den kostet en mill mindre enn den der. :) 15-20 min med buss fra Trondheim sentrum, men bussen stopper 50 m fra døra. Nærbutikk og turmuligheter rett utenfor, stille og rolig i et velordnet borettslag. Jeg kjøpte med alle hvitevarer (komfyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kjøleskap og fryseskap) fra forrige eier.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med den som tigger på gata mens andre har et sted og bo? Er ikke rettferdig det heller.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Synes det var en fin sammenligning jeg

Så fjern tror jeg ikke du er. I motsatt fall bør du skjerpe deg noe veldig. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Ja, noen ønsker å bo helt sentralt. Og da må man betale deretter.

Jeg foretrekker å bo lenger unna, jeg vil ha skog og stillhet. Så det passer sånn sett bra for meg, økonomisk sett. 

Aldri skjønt skal med å bo midt i skogen. Men men. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der må jeg må kausjonist for jeg har ikke 2,6 millioner. Hva med at vi sammen går sammen om å lage til en plan for at jeg kan få det? Det synes jeg selv var en god idè

Jeg tror du liker å pushe til du får en reaksjon, 

Det er derfor jeg ikke faller for dine guilt trips. Du vet selv at du pusher til du får en reaksjon, også synes du synd på deg selv etterpå fordi folk reagerer. Også gjør du det samme igjen og igjen og... 

Jeg vet ikke om du troller eller bare er oppmerksomhetssyk. (Dvs hvis du troller så er du vel per definisjon også oppmerksomhetssyk). men jeg håper for din del at du en dag får deg en mer konstruktiv og givende hobby.

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Datteren min bor i en 2-roms på 54 m2 og den kostet en mill mindre enn den der. :) 15-20 min med buss fra Trondheim sentrum, men bussen stopper 50 m fra døra. Nærbutikk og turmuligheter rett utenfor, stille og rolig i et velordnet borettslag. Jeg kjøpte med alle hvitevarer (komfyr, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kjøleskap og fryseskap) fra forrige eier.

Jeg spurte jo hva en førstegangsbolig kostet. Hvorfor svarte du ikke på det da? Hvordan kan jeg vite hva allmenheten på dol mener som en ok pris første gang? 

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du liker å pushe til du får en reaksjon, 

Det er derfor jeg ikke faller for dine guilt trips. Du vet selv at du pusher til du får en reaksjon, også synes du synd på deg selv etterpå fordi folk reagerer. Også gjør du det samme igjen og igjen og... 

Jeg vet ikke om du troller eller bare er oppmerksomhetssyk. (Dvs hvis du troller så er du vel per definisjon også oppmerksomhetssyk). men jeg håper for din del at du en dag får deg en mer konstruktiv og givende hobby.

Jeg troller ikke! Nå må du slutte og kjefte på meg hver enste dag. Prøvde faktisk å gi deg en utstrakt hånd men den kuttet du av meg så fort du fikk muligheten. Det synes jeg er dumt! Om vi bare kunne vært «venner» en dag liksom. 

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Skal vi tro på det som skrives i sosiale media, så er alle vi som har hytte steinrike 😀

Vi har hytte uten strøm, dvs. vi har solcellepanel. Den brukes riktignok bare om sommeren, og den er "fin nok" til at vi må betale eiendomsskatt. 

Jeg troller ikke! Nå må du slutte og kjefte på meg hver enste dag. Prøvde faktisk å gi deg en utstrakt hånd men den kuttet du av meg så fort du fikk muligheten. Det synes jeg er dumt! Om vi bare kunne vært «venner» en dag liksom. 

Slutt nå. Jeg faller ikke for guilt tripen din lenger. 

Endret av Vhanja

Annonse

Jeg spurte jo hva en førstegangsbolig kostet. Hvorfor svarte du ikke på det da? Hvordan kan jeg vite hva allmenheten på dol mener som en ok pris første gang? 

Det kunne godt vært hennes førstegangsbolig. :) En førstegangsbolig er gjerne en litt rimeligere og dermed mindre bolig for at man skal komme seg inn på boligmarkedet. Man får mer for pengene på boligmarkedet i Trondheim enn i Oslo.

Nicklusheletida
laban skrev (Akkurat nå):

Vi har hytte uten strøm, dvs. vi har solcellepanel. Den brukes riktignok bare om sommeren, og den er "fin nok" til at vi må betale eiendomsskatt. 

Vi fikk regningen nå og den har økt som alt annet. Over 7000 kroner 2 ganger i året. Og så kom løypeavgiften samtidig. Strømregningen kom også, men den var vi jo klar over og den var ikke så høy. 

Det er veldig dyrt å ha hytte. Nå har vi bestemt oss for å opprette " hyttekonto" som vi setter av penger på hver måned. Det er så kjedelig å få alle disse regningene på en gang. 

Nicklusheletida
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Vel, sett i perspektiv med resten av verden så er det en stor luksus å kunne ha hytte i tillegg til egen bolig. 

Her er det bare samboeren som har bolig. Jeg har bare hytte. Jeg solgte leiligheten min og kjøpte hytte. 

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Vi fikk regningen nå og den har økt som alt annet. Over 7000 kroner 2 ganger i året. Og så kom løypeavgiften samtidig. Strømregningen kom også, men den var vi jo klar over og den var ikke så høy. 

Det er veldig dyrt å ha hytte. Nå har vi bestemt oss for å opprette " hyttekonto" som vi setter av penger på hver måned. Det er så kjedelig å få alle disse regningene på en gang. 

Oi, det var dyrt! Hørtes lurt ut med hyttekonto da ja! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...