Gå til innhold

Dere mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan få egen mor til å slutte og si vennen snuppa når det ringes sendes sms eller når vi er sammen? Det er irriterende og slitsomt. Ønsker en stopper for det. Mvh. 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan få egen mor til å slutte og si vennen snuppa når det ringes sendes sms eller når vi er sammen? Det er irriterende og slitsomt. Ønsker en stopper for det. Mvh. 

Anonymkode: 6e087...28c

Da forteller du henne hvordan du opplever det og ber henne om å slutte med det (og da bør hun slutte med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (36 minutter siden):

Da kan du vel bare si til henne at du ikke ønsker at hun skal kalle deg det? 🙂

Har sagt det og det gjentar seg hele tiden. 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at andre hører det eller skjer det bare når dere er alene/under fire øyne?

 

Jeg bruker ofte kalle-/kosenavn på mine nå store barn, men aldri når andre hører det. Det synes de bare er koselig 😊. Forstår jo at de ville synes det var litt pinlig om jeg kalte dem “pusenavn» mens andre hørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (29 minutter siden):

Mener du at andre hører det eller skjer det bare når dere er alene/under fire øyne?

 

Jeg bruker ofte kalle-/kosenavn på mine nå store barn, men aldri når andre hører det. Det synes de bare er koselig 😊. Forstår jo at de ville synes det var litt pinlig om jeg kalte dem “pusenavn» mens andre hørte.

Mest når vi er alene eller det skjer på tlf. 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mest når vi er alene eller det skjer på tlf. 

Anonymkode: 6e087...28c

Forstår ikke helt hvorfor det gjør noe da. Kanskje du føler det nedlatende. Uansett må det vel gå an å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke helt hvorfor det gjør noe da. Kanskje du føler det nedlatende. Uansett må det vel gå an å si fra.

Har vært voksen i et århundre derfor. 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært voksen i et århundre derfor. 

Anonymkode: 6e087...28c

Om jeg selv nærmet meg århundret og jeg fikk kosemeldinger fra min mor ville jeg også blitt litt bekymret 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Om jeg selv nærmet meg århundret og jeg fikk kosemeldinger fra min mor ville jeg også blitt litt bekymret 😅

Hvorfor?

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (7 minutter siden):

Deg igjen ja.

Ja. Hei. Skal du dømme meg fordi jeg spør om dette? 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har vært voksen i et århundre derfor. 

Anonymkode: 6e087...28c

Du må si det til henne da vet du, hun er jo ingen tankeleser heller. :) Selv synes jeg det er kjempekoselig at ungene mine har kjælenavn på meg og jeg har selvfølgelig det på dem - men jeg bruker det ikke i offentlighet da, bare når det er bare oss og så på meldinger da. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Du må si det til henne da vet du, hun er jo ingen tankeleser heller. :) Selv synes jeg det er kjempekoselig at ungene mine har kjælenavn på meg og jeg har selvfølgelig det på dem - men jeg bruker det ikke i offentlighet da, bare når det er bare oss og så på meldinger da. ❤️ 

Kaller de deg en andre ting enn mamma eller mor? Jeg kaller bare mamma for mamma. 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kaller de deg en andre ting enn mamma eller mor? Jeg kaller bare mamma for mamma. 

Anonymkode: 6e087...28c

Ja, de har flere kjælenavn på meg, med humoristisk tilsnitt og jeg elsker det! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Ja, de har flere kjælenavn på meg, med humoristisk tilsnitt og jeg elsker det! ❤️ 

Tilsnitt som i undertone? 

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tilsnitt som i undertone? 

Anonymkode: 6e087...28c

Som i koselig og at de er glade i meg og litt godmodig ertende, på ingen måte negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvordan få egen mor til å slutte og si vennen snuppa når det ringes sendes sms eller når vi er sammen? Det er irriterende og slitsomt. Ønsker en stopper for det. Mvh. 

Anonymkode: 6e087...28c

Du må si fra. Hvis det ikke hjelper får du bare leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 timer siden):

Som i koselig og at de er glade i meg og litt godmodig ertende, på ingen måte negativt. 

Skjønner ikke hvorfor det brukes ord som man ikke forstår. Hvorfor sier du ikke bare koselig da….

Anonymkode: 6e087...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke hvorfor det brukes ord som man ikke forstår. Hvorfor sier du ikke bare koselig da….

Anonymkode: 6e087...28c

"Humoristisk tilsnitt" er ikke vanskelige ord for de aller fleste altså. Det betyr jo at man sier det på en humoristisk måte og ikke mener noe vondt med det, men gjør det med kjærlighet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...