Gå til innhold

Problemer i heimen hos far: Stemor ringte politiet pga min sønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Neida. Men det er det ene og det andre, og når det blir så kaotisk at de ringer politiet. Det er jo ikke sånt man gjør normalt. Folk har høy terskel for å ringe nødetater.

Politiet hadde nok gjort noe dersom det hadde vært noe alvorlig? 

Anonymkode: f484e...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Politiet hadde nok gjort noe dersom det hadde vært noe alvorlig? 

Anonymkode: f484e...56e

De kom jo da. Og de kommer ikke uten noen forklaring som sagt. De kommer heller ikke normalt i sivil. 

Om det er stemor eller sønnen eller begge to, så har de jo gått over en grense. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Neida. Men det er det ene og det andre, og når det blir så kaotisk at de ringer politiet. Det er jo ikke sånt man gjør normalt. Folk har høy terskel for å ringe nødetater.

Husk at politiet kan av mange årsaker ville se til hva som skjedde. Det betyr ikke at de mistenker min sønn for noe. 

Anonymkode: f484e...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at politiet kan av mange årsaker ville se til hva som skjedde. Det betyr ikke at de mistenker min sønn for noe. 

Anonymkode: f484e...56e

Hvilke mange årsaker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Hvilke mange årsaker? 

Jeg er ikke politi. Men jeg har hørt at er kan rykke ut for å sjekke om eventuellt husbråk, krangler osv 

Anonymkode: f484e...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hvilke mange årsaker? 

Men selvsagt så er ikke det bra at det gikk sålangt at de måtte rykke ut for å sjekke. Det er bekymringsfullt såklart. Men jeg håper på at det ikke skjer noe mer uro i heimen, og at alt blir bra for alle parter. 

Anonymkode: f484e...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke politi. Men jeg har hørt at er kan rykke ut for å sjekke om eventuellt husbråk, krangler osv 

Anonymkode: f484e...56e

Jeg sa bare hva jeg tenkte om det, og nå gikk jo selve episoden bra ifølge sønnen din. Jeg tror bare at han må komme seg på beina, og jeg tenker jo at da må det samarbeid til. Men vi snakker jo iblant ut fra erfaringer med det vi selv har sett og opplevd, så det blir jo litt subjektivt også. Du vet sikkert hva som må til. Eller at du tenker på det og vurderer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Jeg sa bare hva jeg tenkte om det, og nå gikk jo selve episoden bra ifølge sønnen din. Jeg tror bare at han må komme seg på beina, og jeg tenker jo at da må det samarbeid til. Men vi snakker jo iblant ut fra erfaringer med det vi selv har sett og opplevd, så det blir jo litt subjektivt også. Du vet sikkert hva som må til. Eller at du tenker på det og vurderer. 

Ja det er ikke lett å sette seg inn i alt utenfra. Kompliserte greier. 

Anonymkode: f484e...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 14.48):

Det er ikke så lett. Å møtes blir ganske vanskelig. Stemor aksepterer ikke at faren møter meg tiltross for at det er sammen med sønnen. Men vi har forsøkt å kommunisere sammen om løsninger i lang tid, men vi har ikke klart å blitt enige heller om løsninger. Vi har forskjellig syn. 

Dette har pågått i mange år. Men det er ikke sånn at jeg ikke har jobbet for å prøve å løse situasjonen. Sønnen er ikke samarbeidsvillig om alt heller. Jeg har spurt om å skrive søknader sammen med han selv om jeg er dårlig på å skrive søknader. Har heller ikke Microsoft Word osv. Sønnen er ikke samarbeidende om det å komme til meg å skrive søknad. Har forsøkt å spørre faren om han kan ta det, men der skjer ingenting. Jeg håpet da at nav hjelper og han stiller opp jevnlig på møter med dem. 

Dette har pågått lenge og jeg kan føle meg helt håpløs som mor som ikke klarer å håndtere situasjonen. Forsøkte i går å se om jeg kunne få pratet med nav om løsning om bolig men de sier at han må kontakte dem selv. Jeg har også forsøkt å prate med legen om dette, men legen sier at han må ta tak i situasjonen selv. 

Jeg vet at sønnen kan ha hatt en vanskelig oppvekst. Og jeg vet at bosituasjonen kan påvirke negativt. Jeg har vanskeligheter for å tro at sønnen kaster melk på stemor uprovosert.  Han har isåfall aldri kastet melk eller noe på verken meg,  eller min samboer. Noe må ha provosert han til det. Jeg har hørt de ulike sidene av historien. Har hørt faren og stemor sin side. Men de sier og gjør mye som jeg ikke er enig i. Men jeg vet samtidig at sønnen er ikke enkel. Men han er ikke den typen som kaster melk på noen uten å ha blitt provosert. 

 

Anonymkode: f484e...56e

Jeg ville gitt opp far og stemor i denne situasjonen. Det blir for mye for deg og både skulle diskutere med dem som heller ikke er samarbeidsvillig og sønnen din. 

Jeg ville tatt skjeen i egen hånd, tatt min sønn hjem til meg og laget en plan sammen med han. Forholdt meg til han og kun han. 

Jeg har ikke tro på kjefting i denne situasjonen. Jeg tror da at din sønn bare vil låse seg og det igjen fører til at du ikke kommer noen vei. Han vil skygge unna og nekte prate.  Jeg har mest tro på gode samtaler, tålmodighet, ros og støtte under veis. 

Jeg tror ikke din sønn ønsker å ha det slik, men han må få hjelp på riktig måte. 

Kjefting vil ikke fungere. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...