Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

frosken skrev (6 timer siden):

@AngstleiHvordan går det med dine egne planer om å flytte tilbake til Oslo? 

Holder på med salgsprosessen av huset nå, må selge før jeg kan kjøpe noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angstlei skrev (Akkurat nå):

Prøver så godt jeg kan. Når jeg gjorde han bostedsløs utløste det enormt mye angst hos meg. 

Det skjønner jeg godt, men du kan ikke være der for han hvis du går ned for telling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (13 minutter siden):

Holder på med salgsprosessen av huset nå, må selge før jeg kan kjøpe noe.  

Høres fornuftig ut. Er vel også et bra tidspunkt å kjøpe på, så forhåpentligvis kommer du ok ut av prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (30 minutter siden):

Det skjønner jeg godt, men du kan ikke være der for han hvis du går ned for telling.

 

frosken skrev (16 minutter siden):

Høres fornuftig ut. Er vel også et bra tidspunkt å kjøpe på, så forhåpentligvis kommer du ok ut av prosessen. 

Håper det, fikk en skikkelig knekk nå. Selv med alle problemene ble det så trist å tenke på at han aldri skal tilbake hit.
Føler jeg har tapt broren min 😞
Jeg sitter også totalt isolert i dette huset. Sitter i kø hos Mental Helse sin tlf nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 minutter siden):

 

Håper det, fikk en skikkelig knekk nå. Selv med alle problemene ble det så trist å tenke på at han aldri skal tilbake hit.
Føler jeg har tapt broren min 😞
Jeg sitter også totalt isolert i dette huset. Sitter i kø hos Mental Helse sin tlf nå.

Ut i fra det som har skjedd de siste ukene, så virker det bedre at dere bor hver for dere enn sammen. Det betyr jo ikke at du har mistet broren din, - han har jo fungert bedre tidligere, og forhåpentligvis vil han begynne å fungere igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 minutter siden):

Ut i fra det som har skjedd de siste ukene, så virker det bedre at dere bor hver for dere enn sammen. Det betyr jo ikke at du har mistet broren din, - han har jo fungert bedre tidligere, og forhåpentligvis vil han begynne å fungere igjen. 

Ja, er det beste på sikt, fikk bare en skikkelig reaksjon på alt som har skjedd. Har heller ikke sovet ordentlig på ukesvis. Håper det er en normal reaksjon og at jeg ikke blir gal. Tok en sobril nå også, er vel innafor i en krise.

Endret av Angstlei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, føler så med deg @Angstlei. Det er jammen en vanskelig situasjon du/dere har kommet i. Men det er håp om at dere begge skal få det bedre igjen etterhvert. Ikke mist håpet og trua! 

Ville bare uttrykke min sympati ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (1 time siden):

Huff, føler så med deg @Angstlei. Det er jammen en vanskelig situasjon du/dere har kommet i. Men det er håp om at dere begge skal få det bedre igjen etterhvert. Ikke mist håpet og trua! 

Ville bare uttrykke min sympati ❤️

Takker. Har nå hatt ekstremt panikk og redd jeg skal bli like syk som bror, men er vel «bare» katastrofetanker. Har angstanfall i ganske mange timer, begynner kanskje å løsne litt nå. Alt annet enn en skikkelig reaksjon ville jo vært rart. Første gang jeg opplever panikk alene i ett isolert hus, ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (42 minutter siden):

Takker. Har nå hatt ekstremt panikk og redd jeg skal bli like syk som bror, men er vel «bare» katastrofetanker. Har angstanfall i ganske mange timer, begynner kanskje å løsne litt nå. Alt annet enn en skikkelig reaksjon ville jo vært rart. Første gang jeg opplever panikk alene i ett isolert hus, ikke gøy.

Nei huff, det skjønner jeg ikke er noe gøy 😔

Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med annet enn å håpe for dere begge at ting ordner seg igjen etterhvert. Og gjenta at du ikke må miste håpet og trua.

Det er vel ikke stort annet å gjøre foreløpig enn de planene du allerede har, med å selge huset igjen og flytte inn til byen igjen. Og kanskje fortsette en liten stund til nå med å ta beroligende når det stormer som verst. Jeg må jo si jeg synes du er tøff (i positiv forstand) som har klart det du har klart. Broren din vil nok forhåpentligvis forstå hvorfor du gjorde som du gjorde når han kommer til seg selv igjen. Jeg mener det er håp for dere begge. Prøv å lene deg på de du kan hente støtte fra, f.eks fastlegen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 timer siden):

Takker. Har nå hatt ekstremt panikk og redd jeg skal bli like syk som bror, men er vel «bare» katastrofetanker. Har angstanfall i ganske mange timer, begynner kanskje å løsne litt nå. Alt annet enn en skikkelig reaksjon ville jo vært rart. Første gang jeg opplever panikk alene i ett isolert hus, ikke gøy.

Får du tilbud om samtaler? Ut i fra hva du har skrevet tidligere, så er det sannsynligvis fornuftig å be om hjelp til andre løsninger enn økt bruk av sobril. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Får du tilbud om samtaler? Ut i fra hva du har skrevet tidligere, så er det sannsynligvis fornuftig å be om hjelp til andre løsninger enn økt bruk av sobril. 

 

Ja, jeg får samtale hos psykisk helsehjelp, samt i samme hus som dps, men de har ikke kobling til dps.
Ja, vil ikke øke fast, i dag var det bare krise, har heldigvis gått over nå.
Selv om jeg skal tenke på meg selv så er det vanskelig å skyve bort alt.
Siden han ikke har bodd her i over 2 år nektes han masse ting, får håpe de kan opprette kontakt med Oslo, er jo dit vi begge skal.

Endret av Angstlei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov ikke ett sekund i natt, liker ikke å være alene i huset og det gamle agorofobiske angsten begynner å komme.
Alltid når han var innlagt så visste jeg jo at han ville bli utskrevet, selv om det var bare sykdom og elendighet så var jeg ikke alene. Er vel kanskje en tilvenningstid? Klarer jeg dette, så blir leilighet i Oslo ganske enkelt i forhold.
Føler også det enorme presset på at jeg ikke kan bli for syk til å klare å gjennomføre salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angstlei skrev (7 timer siden):

Noen som har tips til hvordan jeg kan få roet nervene?

Har du noen interesser eller hobbyer du kan holde på med? Som fargelegging, tegning, perling, strikking, hva som helst.

Anonymkode: b6abb...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du noen interesser eller hobbyer du kan holde på med? Som fargelegging, tegning, perling, strikking, hva som helst.

Anonymkode: b6abb...8be

Har mye som pc etc., men mye ligger fortsatt pakket ned. Merker rydding og småfiksing av ting lindrer, det passer jo bra siden huset skal selges. Men, skulle vært foruten at nervene er konstant i spenn ellers. Er så nervøs at det drypper av håndflatene hele tiden. Håper dette er en sjokkfase som kanskje kan roe seg i stedet for at jeg har fått ett sammenbrudd.
Har jo måtte «ta meg» sammen i lang tid nå. Hjelper heller ikke at bror ikke har det bra der han er. Jeg har vært så frynsete at jeg ikke har orket å ta drosje de 10 minuttene for å besøke han 🙁.
Kjenner jeg har ett ekstremt behov for å prate for å lette trykket, har ringt Mental Helse hver dag, håper de ikke blir lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er tidsplanen for salget? Og har du begynt å følge med på Oslo-markedet ennå?  Salg, kjøp og flytting er ganske slitsomt - men også noe som gjør at en har mye å holde på med. 

Hva skjer med broren din nå? Er det noen langsiktige planer? 

Dersom det hjelper deg å snakke med Mental Helse, så tror jeg ikke du trenger å frykte at de skal bli lei:-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Hva er tidsplanen for salget? Og har du begynt å følge med på Oslo-markedet ennå?  Salg, kjøp og flytting er ganske slitsomt - men også noe som gjør at en har mye å holde på med. 

Hva skjer med broren din nå? Er det noen langsiktige planer? 

Dersom det hjelper deg å snakke med Mental Helse, så tror jeg ikke du trenger å frykte at de skal bli lei:-9

Tidsplanen er å få solgt så fort som mulig, huset ligger på finn nå. Heldigvis er mye fortsatt pakket så blir ikke en like omfattende flytting som sist.
Er selvsagt stresset for å ikke få solgt, dårlig timing etc., dette gjør meg nok også sliten. Får jeg solgt leier jeg en leilighet i Oslo fra til overtagelse.
Bror er innlagt til kommunen finner bolig til han. Håper også det er ett samarbeid med Oslo slik at han også kommer seg raskest dit.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 minutter siden):

Tidsplanen er å få solgt så fort som mulig, huset ligger på finn nå. Heldigvis er mye fortsatt pakket så blir ikke en like omfattende flytting som sist.
Er selvsagt stresset for å ikke få solgt, dårlig timing etc., dette gjør meg nok også sliten. Får jeg solgt leier jeg en leilighet i Oslo fra til overtagelse.
Bror er innlagt til kommunen finner bolig til han. Håper også det er ett samarbeid med Oslo slik at han også kommer seg raskest dit.
 

Spennende med salget! Er jo ganske nervepirrende både å kjøpe og selge. Da jeg kjøpte leilighet sist, så benyttet jeg meg av en boligkjøpsrådgiver - dvs. en eiendomsmegler som i stedet for å selge leiligheter hjelper folk med å kjøp - og det var avlastende. Bra med en som kunne markedet godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå øker angsten og agorafobien også. Skulle vært å besøkt bror i dag, men orket ikke grunnet nerver, har ikke sovet i natt. Vet fra tidligere at jeg kan gå inn i en lengre periode med lammende angst hvis jeg pusher meg for mye. Håper jeg valgte riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...