Gå til innhold

Jeg har verdens slemmeste mor


Olivia.

Anbefalte innlegg

Hei. Hvorfor blir noen som er foreldre makt syke bitcher? Jeg forstå at vi har samme DNA. Hun tror hun kan bestemme over meg saker og ønsker jeg vil bestemme over selv. Kan jeg forandre henne til å bli snill og omsorgsfull? Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan foreldre nekte meg hvis jeg vil gå på ny skole i annen by et år for forandring? Det er fri skolevalg i Norge det betyr at jeg selv kan velge hvilken skole jeg vil gå på og hvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia. skrev (8 minutter siden):

Kan foreldre nekte meg hvis jeg vil gå på ny skole i annen by et år for forandring? Det er fri skolevalg i Norge det betyr at jeg selv kan velge hvilken skole jeg vil gå på og hvor. 

Om du er over 18 kan de ikke nekte deg å bytte skole men de kan nekte å betale for kostnadene.

Spør som de to andre, hvor gammel er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (17 minutter siden):

Om du er over 18 kan de ikke nekte deg å bytte skole men de kan nekte å betale for kostnadene.

Spør som de to andre, hvor gammel er du? 

Gammel. Gammel nok til at jeg vil velge selv at jeg vil flytte ut og bo et annet sted i Norge. Jeg trenger ikke at noen betaler for meg fordi skole i Norge er gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olivia. skrev (2 minutter siden):

Gammel. Gammel nok til at jeg vil velge selv at jeg vil flytte ut og bo et annet sted i Norge. Jeg trenger ikke at noen betaler for meg fordi skole i Norge er gratis. 

Tja... Hvor skal du bo? Hvordan skal du betale for maten din? Klær og hygieniske artikler? Dopapir og vaskemidler? Busskort og mobilregning? Alt dette er ikke gratis, men det vet du kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia. skrev (11 minutter siden):

Gammel. Gammel nok til at jeg vil velge selv at jeg vil flytte ut og bo et annet sted i Norge. Jeg trenger ikke at noen betaler for meg fordi skole i Norge er gratis. 

Skole er gratis, men du skal bo og leve. Hva har du tenkt å gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Tja... Hvor skal du bo? Hvordan skal du betale for maten din? Klær og hygieniske artikler? Dopapir og vaskemidler? Busskort og mobilregning? Alt dette er ikke gratis, men det vet du kanskje.

Sammen med kjæresten min og så kan jeg få stipend som studenter får som bor for alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia. skrev (17 minutter siden):

Gammel. Gammel nok til at jeg vil velge selv at jeg vil flytte ut og bo et annet sted i Norge. Jeg trenger ikke at noen betaler for meg fordi skole i Norge er gratis. 

Hvorfor svarer du ikke ordentlig på hvor gammel du er?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (3 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke ordentlig på hvor gammel du er?  

Fordi jeg ikke vil si det fordi det er ikke viktig for spørsmålet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Olivia. skrev (1 time siden):

Sammen med kjæresten min og så kan jeg få stipend som studenter får som bor for alene. 

Du må nok ha jobb i tillegg.

Anonymkode: 50c98...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia. skrev (1 time siden):

Fordi jeg ikke vil si det fordi det er ikke viktig for spørsmålet mitt. 

Det kan være veldig snilt og omsorgsfullt å være mot ideer unger får, og også si det. Å si fra hvor grenser går.

Kanskje du ikke argumenterer godt nok for valget du vil ta? Hva er argumentene egentlig, og hvordan ser er mukighetene for å klare seg økonomisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olivia. skrev (1 time siden):

Sammen med kjæresten min og så kan jeg få stipend som studenter får som bor for alene. 

Det er neppe nok du får i stipend. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Olivia. skrev (2 timer siden):

Sammen med kjæresten min og så kan jeg få stipend som studenter får som bor for alene. 

Ja, det får du men det er kjempe lite å leve av. Du må ha jobb ved siden av for å klare deg

Anonymkode: 94594...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Hvorfor svarer du ikke ordentlig på hvor gammel du er?  

Det er nok tenåringen vår som har kommet tilbake. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia. skrev (3 timer siden):

Sammen med kjæresten min og så kan jeg få stipend som studenter får som bor for alene. 

Punkt 1 A i slike saker er å sette opp et realistisk budsjett.

I voksenlivet vil det ofte være ting man kan ha lyst til, men som man må droppe eller utsette, fordi man ikke har råd (ennå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må nok ha jobb i tillegg.

Anonymkode: 50c98...1db

Det kan jeg ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 timer siden):

Det kan være veldig snilt og omsorgsfullt å være mot ideer unger får, og også si det. Å si fra hvor grenser går.

Kanskje du ikke argumenterer godt nok for valget du vil ta? Hva er argumentene egentlig, og hvordan ser er mukighetene for å klare seg økonomisk? 

Jeg trenger ikke mye til å gå på skole fordi jeg får stipend så vil jeg jobbe på kvelden. Føler jeg er klar for forandring så flytte ut vil jeg vokse og lære mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...