Everybody Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Er 10k virkelig så mye penger? Du sparer det lett i løpet av et par måneder. Er du veldig ung? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): men hvordan mener du at min tråd kan bli rettferdig når jeg ikke skal gifte meg noen gang? Mener du at jeg skal straffes fordi jeg ikke gifter meg og gå glipp av så mange penger? Eller burde jeg fått de nå? Anonymkode: 50256...aa1 Er ikke svaret innlysende basert på det jeg har skrevet? Om du er i tvil, jeg mener at det er en pussig ide du har og mitt svar ville vært et soleklart «nei». AnonymBruker skrev (2 minutter siden): synes du ikke at man er for sent når man stifter familie i 30 årene? Da lyser det jo rødt på klokka. Mange kan ikke formere seg når man er så gammel når man skal begynne på det? Bare en tanke siden du skrev det Anonymkode: 50256...aa1 Hva jeg synes påvirker ikke fakta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Everybody skrev (12 minutter siden): Er 10k virkelig så mye penger? Du sparer det lett i løpet av et par måneder. Er du veldig ung? Men det har ingenting med saken ? Her er det noen som har fått. Du snakker om to forskjellige ting. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Kayia skrev (9 minutter siden): Er ikke svaret innlysende basert på det jeg har skrevet? Om du er i tvil, jeg mener at det er en pussig ide du har og mitt svar ville vært et soleklart «nei». Hva jeg synes påvirker ikke fakta. Likte bedre laban sitt svar. Nei du skrev uklart. Uten om nei. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Likte bedre laban sitt svar. Nei du skrev uklart. Uten om nei. Anonymkode: 50256...aa1 Ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det har ingenting med saken ? Her er det noen som har fått. Du snakker om to forskjellige ting. Anonymkode: 50256...aa1 Jo det har noe med saken. Du fyrer opp en bagatell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Everybody skrev (Akkurat nå): Jo det har noe med saken. Du fyrer opp en bagatell. Virker ikkke som du forstår det jeg faktisk spør om? Jeg synes 10 k er penger og få sånn uten videre. Synes ikke du? Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Virker ikkke som du forstår det jeg faktisk spør om? Jeg synes 10 k er penger og få sånn uten videre. Synes ikke du? Anonymkode: 50256...aa1 Nei det er ikke spesielt mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Everybody skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke spesielt mye. For alle andre er det mye. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar Kayia skrev (4 timer siden): Du tenker altså at det er passende at en 30-åring ber om gave/bidrag tilsvarende det evt søsken har fått til bryllup/ i bryllupsgave i anledning 30-årsdagen? Jeg synes ikke det er passende at noen ber om kompensasjon for bryllupsgave på noe tidspunkt. Ingen har krav på noe sånt, og det er ikke "urettferdig" om det ikke gis noe tilsvarende ved en annen anledning. Men hvis giveren selv skulle ønske å behandle f.eks. sine voksne barn likt, selv om ikke alle gifter seg, kan man bruke rund fødselsdag eller noe annet spesielt som påskudd. Poenget med eksemplene var egentlig bare at det ikke er tilstrekkelig å påstå at man aldri skal gifte seg, det må en "stor anledning" til. Det var ikke meningen å støtte holdningen om at alle alltid må få likt. Jeg innser at det kunne se slik ut. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Morsom du og. Jeg er helt unik. Anonymkode: 50256...aa1 Anonymkode: 91703...43e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mener du jeg må vente så lenge for å argumentere? Jeg overså at du hadde tenkt å be om beløpet selv i startinnlegget. Det mener egentlig ikke at du kan / bør i det hele tatt. Gaver er ikke noe man krever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 1. februar Del Skrevet 1. februar (endret) laban skrev (16 minutter siden): Jeg synes ikke det er passende at noen ber om kompensasjon for bryllupsgave på noe tidspunkt. Ingen har krav på noe sånt, og det er ikke "urettferdig" om det ikke gis noe tilsvarende ved en annen anledning. Men hvis giveren selv skulle ønske å behandle f.eks. sine voksne barn likt, selv om ikke alle gifter seg, kan man bruke rund fødselsdag eller noe annet spesielt som påskudd. Poenget med eksemplene var egentlig bare at det ikke er tilstrekkelig å påstå at man aldri skal gifte seg, det må en "stor anledning" til. Det var ikke meningen å støtte holdningen om at alle alltid må få likt. Jeg innser at det kunne se slik ut. Takk for oppklaring. Dette er mer i tråd med det jeg kunne anta at du mener ja. Jeg er enig med deg i at store gaver kan kompenseres, men tenker at en evt gave i anledning bryllup heller kan komme i forbindelse med en 40-årsdag om det er snakk om runddag. Eller enda bedre - i forbindelse av kjøp av bolig, men da med klar avtale om at et evt bryllup etter huskjøp ikke vil gi dobbelt opp Endret 1. februar av Kayia 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Ekstra skrev (18 timer siden): Det er mange unge mennesker som "vet" at de ikke skal gifte seg, før de "plutselig" gjør det likevel. Uansett synes jeg ikke man har rett på å få refundert for bryllupsgaver foreldre gir til barnet som skal gifte seg. Og jeg ville ikke i min villeste fantasi funnet på å be om slik refusjon. Enig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): men hvordan mener du at min tråd kan bli rettferdig når jeg ikke skal gifte meg noen gang? Mener du at jeg skal straffes fordi jeg ikke gifter meg og gå glipp av så mange penger? Eller burde jeg fått de nå? Anonymkode: 50256...aa1 Du har ikke gått glipp av de pengene. Du har fått tilsvarende, om ikke mer, for alle gangene du har spurt foreldrene dine om penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Vhanja skrev (20 minutter siden): Du har ikke gått glipp av de pengene. Du har fått tilsvarende, om ikke mer, for alle gangene du har spurt foreldrene dine om penger. Det er ikke samme sak. det kan ikke og er ikke rettferdig at kommer inn i spørsmålet mitt fordi dette er en gave. Det er her og nå ikke i fortiden. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Kayia skrev (9 timer siden): Takk for oppklaring. Dette er mer i tråd med det jeg kunne anta at du mener ja. Jeg er enig med deg i at store gaver kan kompenseres, men tenker at en evt gave i anledning bryllup heller kan komme i forbindelse med en 40-årsdag om det er snakk om runddag. Eller enda bedre - i forbindelse av kjøp av bolig, men da med klar avtale om at et evt bryllup etter huskjøp ikke vil gi dobbelt opp Hvis det først skal være 40 hvorfor sier du ikke 50 60 70 eller 80? Hvor kan det ikke være 20 ell 30? Rundt er rundt uansett. Dette var skikkelig a4 svar. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar laban skrev (9 timer siden): Jeg overså at du hadde tenkt å be om beløpet selv i startinnlegget. Det mener egentlig ikke at du kan / bør i det hele tatt. Gaver er ikke noe man krever. Nei du gikk tilbake på det fordi Kayia var uenig med deg og du heller vil være enig med henne enn og stå for det du skrev. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Anonymkode: 91703...43e Unik er ikke det samme som ‘’spesiell’’ Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity80 Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Hehe, dette her var småunderholdende😅👏 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.