stjernestøv Skrevet onsdag kl 10:07 Skrevet onsdag kl 10:07 Har lest boken før men var ikke flink til å sette meg inn i det, nå vil jeg jobbe med meg selv. Dette er ikke en svevende bok men den handler om selvutvikling, det er mye å lære om seg selv og andre og det vil jeg fortsette med. Dette er vel noe godt @nachnoo? Den er jordnær og lærerik audhildkarlsen.no 0 Siter
nachnoo Skrevet onsdag kl 10:20 Skrevet onsdag kl 10:20 Beklager, men dette har jeg ikke noe tro på. 1 Siter
Ftss Skrevet onsdag kl 10:35 Skrevet onsdag kl 10:35 Det er vel motivasjonen og ikke nødvendigvis boka som er det viktigste med selvhjelp eller selvutviklings bøker føler jeg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 10:37 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:37 nachnoo skrev (5 minutter siden): Beklager, men dette har jeg ikke noe tro på. Det er synd for det er veldig lærerikt og man lærer mye om seg selv og andre, det er vel mye bedre enn hva jeg har holdt på med de siste årene? Det er jo selvutvikling og man jobber etter de fire elementene, som f.eks er jeg luft og det står for det mentale, så er det vann som er følelsenes element, ild som er handlingens element og jord som er systematisk, rolig og arbeider mer i det stille. Jeg må lære meg og være mer i de andre elementene og ikke bare luft, det mentale. Syns det er en god ide, jord er jo de som er mye ute og er mer aktive. 0 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 10:38 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:38 Ftss skrev (2 minutter siden): Det er vel motivasjonen og ikke nødvendigvis boka som er det viktigste med selvhjelp eller selvutviklings bøker føler jeg. Ja man må ha motivasjon til å jobbe med seg selv på alle plan, jeg vil ikke lenger bare være mental og hengi meg til fantasier. Vil bruke alle elementene og de er jo i meg. 0 Siter
Vhanja Skrevet onsdag kl 11:06 Skrevet onsdag kl 11:06 stjernestøv skrev (29 minutter siden): Det er synd for det er veldig lærerikt og man lærer mye om seg selv og andre, det er vel mye bedre enn hva jeg har holdt på med de siste årene? Det er jo selvutvikling og man jobber etter de fire elementene, som f.eks er jeg luft og det står for det mentale, så er det vann som er følelsenes element, ild som er handlingens element og jord som er systematisk, rolig og arbeider mer i det stille. Jeg må lære meg og være mer i de andre elementene og ikke bare luft, det mentale. Syns det er en god ide, jord er jo de som er mye ute og er mer aktive. Hvis dette er en måte som gjør at du blir mer aktiv, får mer handlng, mer systematikk og ro osv, så er jo det veldig positivt for deg, uansett hva slags symbolspråk du bruker. 1 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 11:17 Forfatter Skrevet onsdag kl 11:17 Vhanja skrev (9 minutter siden): Hvis dette er en måte som gjør at du blir mer aktiv, får mer handlng, mer systematikk og ro osv, så er jo det veldig positivt for deg, uansett hva slags symbolspråk du bruker. Ja det er sant, på tide å ta tak i livet mitt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 13:54 Forfatter Skrevet onsdag kl 13:54 Det står så mye og man skal aldri akseptere manipulasjon og overgrep, jeg har en jobb å gjøre ved å sette grenser og si ifra. Og alle følelser er tillat men man skal ikke bare akseptere psykopater osv. Man må stå opp for seg selv selv om det kanskje blir krangling, jeg er jo konflinksky men jeg må ikke undervurdere og nedverdige meg selv. Jeg skal si ifra, det må jeg for å forandre meg. Alle er ikke bare lys og kjærlighet, noen er ikke gode. 0 Siter
Glitter Skrevet onsdag kl 14:08 Skrevet onsdag kl 14:08 stjernestøv skrev (12 minutter siden): Det står så mye og man skal aldri akseptere manipulasjon og overgrep, jeg har en jobb å gjøre ved å sette grenser og si ifra. Og alle følelser er tillat men man skal ikke bare akseptere psykopater osv. Man må stå opp for seg selv selv om det kanskje blir krangling, jeg er jo konflinksky men jeg må ikke undervurdere og nedverdige meg selv. Jeg skal si ifra, det må jeg for å forandre meg. Alle er ikke bare lys og kjærlighet, noen er ikke gode. Noen er rett ut psykopater. Som min eks. Jeg er som deg der, har vanskelig for å sette grenser og alt for lett for å tilgi. 0 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 14:13 Forfatter Skrevet onsdag kl 14:13 Glitter skrev (1 minutt siden): Noen er rett ut psykopater. Som min eks. Jeg er som deg der, har vanskelig for å sette grenser og alt for lett for å tilgi. Ja noen er det og det skal vi ikke akseptere for det er skadelig for oss selv og hjelper i hvert fall ikke psykopaten, ja det er jo ikke bare å tilgi alt gang på gang og finne seg i alt. Når de gjør den samme feilen om og om igjen er det jo ikke en feil men en livsstil, vi må lære oss å sette grenser og respektere oss selv mer enn det vi gjør. 0 Siter
Sakura Skrevet onsdag kl 15:04 Skrevet onsdag kl 15:04 stjernestøv skrev (4 timer siden): Har lest boken før men var ikke flink til å sette meg inn i det, nå vil jeg jobbe med meg selv. Dette er ikke en svevende bok men den handler om selvutvikling, det er mye å lære om seg selv og andre og det vil jeg fortsette med. Dette er vel noe godt @nachnoo? Den er jordnær og lærerik audhildkarlsen.no Bøker er lives lærdom jeg har tror på deg🙂 0 Siter
Glitter Skrevet onsdag kl 15:18 Skrevet onsdag kl 15:18 stjernestøv skrev (1 time siden): Ja noen er det og det skal vi ikke akseptere for det er skadelig for oss selv og hjelper i hvert fall ikke psykopaten, ja det er jo ikke bare å tilgi alt gang på gang og finne seg i alt. Når de gjør den samme feilen om og om igjen er det jo ikke en feil men en livsstil, vi må lære oss å sette grenser og respektere oss selv mer enn det vi gjør. Sant. 1 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 15:40 Forfatter Skrevet onsdag kl 15:40 (endret) Sakura skrev (36 minutter siden): Bøker er lives lærdom jeg har tror på deg🙂 Takk for det Må begynne et sted og må manifestere og ikke bare tenke, må komme meg ut på tur og være sammen med folk. Det er målet nå. men mediterte litt og det var behagelig men kjente at kanalene mine åpnet seg i hodet, mediterte på universet og lys og kjærlighet og lyst ble det. Kommer vel mer inn i det etter hvert, tenkte på min mor og. Skal øve meg på dette og nå. Endret onsdag kl 15:42 av stjernestøv 0 Siter
stjernestøv Skrevet onsdag kl 16:59 Forfatter Skrevet onsdag kl 16:59 (endret) nachnoo skrev (6 timer siden): Beklager, men dette har jeg ikke noe tro på. Hvordan kan du si det uten å ha lest boken? Er det bare fordi boken inneholder ordet healing? Er det ikke det du driver på med med dine pasienter og? Hun skriver jo om alt i den boken, familie,forhold, skole osv. Hun skriver om alt og det er veldig lærerikt, tro det eller ei. Endret onsdag kl 17:06 av stjernestøv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:08 Skrevet onsdag kl 18:08 7 hours ago, stjernestøv said: Det er synd for det er veldig lærerikt og man lærer mye om seg selv og andre, det er vel mye bedre enn hva jeg har holdt på med de siste årene? Det er jo selvutvikling og man jobber etter de fire elementene, som f.eks er jeg luft og det står for det mentale, så er det vann som er følelsenes element, ild som er handlingens element og jord som er systematisk, rolig og arbeider mer i det stille. Hva betyr det å jobbe etter de fire elementene? Luft, vann, ild og jord, høres for meg ut som svada. Anonymkode: 3f58b...72e 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 03:54 Forfatter Skrevet i går, 03:54 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva betyr det å jobbe etter de fire elementene? Luft, vann, ild og jord, høres for meg ut som svada. Anonymkode: 3f58b...72e Det er bare i begynnelsen av boken og det er fornuftig, det forklarer litt om hvordan vi er som mennesker og jeg f.eks kjenner meg igjen i luft. Boken er så mye mer enn det, syns det er mye å lære. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 08:51 Forfatter Skrevet i går, 08:51 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva betyr det å jobbe etter de fire elementene? Luft, vann, ild og jord, høres for meg ut som svada. Anonymkode: 3f58b...72e Og det er ikke svada, det handler om å leve livet og jeg må ta meg kraftig sammen skal jeg klare det. Jeg har vært apatisk i mange år nå og ikke fått gjort noe. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 09:03 Forfatter Skrevet i går, 09:03 Lærer mye men jeg er fortsatt i det mentale, gikk en tur rundt sykehuset og det er jo litt handling men hva annet skal jeg gjøre? Må jo ha innhold i livet mitt, har tre graver å ta meg av så kan jo plante der. 0 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 09:09 Forfatter Skrevet i går, 09:09 Er det mulig for meg å lære meg dette? Klare å leve et liv med aktivitet og tilnærmet normalt hvis jeg jobber med meg selv? Det må handling til, vet jo ikke hva jeg skal gjøre heller. Må jo begynne en plass, komme meg ut og være med venner, gå på konserter osv. 0 Siter
laban Skrevet i går, 10:29 Skrevet i går, 10:29 (endret) stjernestøv skrev (1 time siden): Er det mulig for meg å lære meg dette? Klare å leve et liv med aktivitet og tilnærmet normalt hvis jeg jobber med meg selv? Det må handling til, vet jo ikke hva jeg skal gjøre heller. Må jo begynne en plass, komme meg ut og være med venner, gå på konserter osv. Nå er det sommer, det er en gunstig tid å starte på. Men pass på at du ikke går fra omtrent ingenting til altfor mye, det er dømt til å mislykkes. Som jeg har skrevet til deg tidligere, har jeg tro på "faste" rutiner. Altså at du starter med noe enkelt, men at det skal gjennomføres, uansett vær, dagsform etc. - hvis du ikke er direkte syk. F.eks. at du hver eneste mandag og fredag skriver handleliste og går i butikken (uten å bli kjørt) og går tur til gravlunden hver søndag. Dette er eksempler, poenget er at du skal ha slike faste innslag i dagsrytmen, ikke bare de dagene du kjeder deg eller været er spesielt vakkert. Så kan du utvide med faste avtaler med din sønn eller en venn etter hvert, prøv f.eks. å gjøre noe sosialt hver onsdag. Hva slags teorier du bruker som motivasjon, tror jeg ikke spiller så stor rolle. Ikke tenk for mye, bare innarbeid det som en ting du skal gjøre hver XXXdag. Igjen: Ikke start med for mye, og tilpass til noe som er både nyttig og litt lystbetont. Finn gjerne en konsert eller festival i løpet av sommeren som du har lyst til å være publikum på, og gjør en avtale med noen om å dra dit. Da blir det mer forpliktende. Endret i går, 10:32 av laban 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.