Vhanja Skrevet i går, 15:32 Skrevet i går, 15:32 (endret) Noe jeg ofte holder fokus på er dette med hverdagslykke. Lykke for meg er ikke forbeholdt de store merkedager. Det er hverdager det er mest av, så da vil jeg at hverdagene skal være fylt med så mye positivt og så mye lykke som jeg kan. Uten at det selvsagt skal bli et jag - det vil jo gi motsatt effekt. Hverdagslykke for meg er å lese en bok på terrassen i junisola. Eller nyte en kopp kaffe på terrassen tidlig en lørdags morgen. ... eller nyte en kopp kaffe en søndagsmorgen innendørs når det regner, vel vitende om at jeg ikke må ut i været hvis jeg ikke vil. Gå en tur i skogen og nyte skogens stillhet. Høre en sang jeg elsker på repeat så mange ganger jeg vil. Lage en god middag fra bunnen av og nyte den. Binge en halv sesong av en kjekk TV-serien en søndag. En flaske vin en fredagskveld. Jeg er nok litt hedonist. Jeg vil nyte livet. Jeg vil ikke måtte vente til det er lørdagskveld hvis jeg vil spille et spill - da spiller jeg det like gjerne kl 09 om morgenen hvis jeg vil. Jeg slutter ikke å spille fordi jeg må gjøre noe fornuftig, jeg slutter når jeg ikke lenger vil spille det. Jeg venter ikke til det er nyttårsaften eller påske med å åpne en flaske bobler hvis jeg får lyst på det. Da åpner jeg flasken neste helg, helt uten en spesiell anledning. Det betyr ikke at jeg ikke tar ansvar som en voksen. Jeg går på jobb, jeg trener flere ganger i uken, jeg gjør husarbeid. Men fritiden min fyller jeg med det som gir meg glede. Jeg liker også å sette ting i perspektiv. Vi har alle våre bekymringer og vi har alle lov å lufte dem og klage i blant. Vi trenger å få lov til å snakke om det som plager oss. Men noen ganger liker jeg også å ta et skritt tilbake og få perspektiv på de utfordringene jeg har i livet. Det er mye som jeg mangler, mye jeg aldri vil få og mye som kunne vært bedre. Men likevel er jeg heldigere enn størstedelen av verdens befolkning. Jeg har trygghet i hverdagen, jeg har tak over hodet, jeg har mann, familie og venner. Jeg har jobb med inntekt nok til at jeg ikke trenger å bekymre meg for om jeg klarer å betale regningene - og jeg kan unne meg den hverdagsluksusen jeg ønsker. Bare i de tingene er jeg heldigere enn størstedelen av verdens befolkning. Det betyr ikke at jeg ikke har lov å klage på mine problemer, men at det noen ganger kan være lurt å være litt edruelig og få ting satt i perspektiv. Noen ganger kan ting vokse i eget hode og bli større enn de egentlig er. Hva er hverdagslykke for deg? Og er det noe du er opptatt av? Endret i går, 15:38 av Vhanja 4 Siter
Soleil70 Skrevet i går, 16:19 Skrevet i går, 16:19 Jeg har vært syk lenge og ord som lykke og glede er egentlig ganske fremmede for meg. Men nå har jeg faktisk kjent på glede to ganger i helga: på lørdag da jeg satt og tok en kaffe på nærtorget og det var aktivitetsdag med masse glade unger som hoppet rundt og hadde det fint. Og så i går, da jeg satt i en hage på Grorud og drakk kaffe og spiste en alldeles nydelig mandelcroissant. 🙂 5 Siter
Lillemus Skrevet i går, 16:25 Skrevet i går, 16:25 Vhanja skrev (51 minutter siden): Hva er hverdagslykke for deg? Og er det noe du er opptatt av? For et fint innlegg! ❤️ Hverdagslykke var et fint ord også, tror det er viktig å være klar over at lykke ikke bare ligger i de store tingene og hendelsene, men også i de små. For meg er hverdagslykke å høre fuglesang, gi mannen min en klem, henge med ungene mine, spise noe ekstra godt, kunne krype ned i godstolen med en kopp te og en god bok og bare få være i fred en stund. Naturen er definitivt en stor kilde til hverdagsglede - det å gå i naturen er virkelig balsam for både sjel og kropp! 4 Siter
emilie321 Skrevet i går, 16:41 Skrevet i går, 16:41 Har også vært syk i mange, mange år, men kan idag føle lykke innimellom. Noen ganger når det er større ting som skjer og andre ganger mindre ting. Det skal ikke alltid så mye til før jeg kan føle litt lykke, men aller oftes, så føler jeg meg tilfreds. Det er en form for lykke det også. 3 Siter
stjernestøv Skrevet i går, 17:13 Skrevet i går, 17:13 Jeg føler også lykke, f.eks når de jeg er glad i har det bra, når en av de forteller om noe positivt i livet sitt. Små ting som kaffe og røyk om morgenen, lese om kvelden og en god middag. Ikke minst sove godt om natten og være uthvilt og når min mor gir meg tegn, det har jeg ikke merket på en stund. Kjenner vel andre energier, merkelig. 2 Siter
Blondi Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Fint å lese andres lykke ❤️ Selv ser jeg ikke noe lykke! 0 Siter
morsan Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Hyggelig tråd ❤️ Hverdagslykke eller små-gleder-lykke for meg er slikt som kaffe på senga, løse kryssord med mannen, quiz, tur i skogen, sitte ute i eller pusle i hagen, kose med hunden mm. 3 Siter
Blondi Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Blondi skrev (8 timer siden): Fint å lese andres lykke ❤️ Selv ser jeg ikke noe lykke! Trist, men takk for det dere! 0 Siter
emilie321 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Blondi skrev (13 timer siden): Fint å lese andres lykke ❤️ Selv ser jeg ikke noe lykke! Den kan etterhvert komme til deg også. Du må bare ikke gi opp. 0 Siter
påskelilje Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Fint innlegg 🧡 Mine lykkestunder: * gå tur i skogen og lytte til fuglesang og se på planter * synge med koret mitt på konsert når vi virkelig har øvd og får det til * lytte til en vakker operasanger * sitte stille på brygga og se utover sjøen og kjenne den salte sjølufta * kjenne duften av kaffe helgemorgener når mannen har stått opp før meg og laget til frokost * gi og få en varm klem av mannen eller barna mine 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.