Gå til innhold

Ble kastet ut av restauranten fordi hun ammet sønnen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor er det forskjell? Pupp er pupp? 

Anonymkode: c61ae...859

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor er det forskjell? Pupp er pupp? 

Jeg synes et så stort barn kan klare seg uten pupp de par timene familien er på restaurant. :) Barnet gjør gjerne mer ut av seg og tiltrekker seg mer oppmerksomhet (som mor heller sikkert ikke vil ha) enn en liten baby. Men ja, pupp er pupp.

Skrevet

En toåring trenger ikke ammes på restaurant. Jeg ammet mine til de var 13 måneder, men på slutten så ammet jeg jo ikke offentlig da det ikke var nødvendig. 

Skrevet
Glitter skrev (18 minutter siden):

En toåring trenger ikke ammes på restaurant. Jeg ammet mine til de var 13 måneder, men på slutten så ammet jeg jo ikke offentlig da det ikke var nødvendig. 

Ja, jeg skjønner i grunn at den ikke trenger det. Selv ville jeg ikke ammet så lenge og får litt icks av tanken. Men jeg skjønner likevel ikke hvorfor jeg skulle reagert på at noen andre gjorde det offentlig. Helt og holdent deres valg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg skjønner i grunn at den ikke trenger det. Selv ville jeg ikke ammet så lenge og får litt icks av tanken. Men jeg skjønner likevel ikke hvorfor jeg skulle reagert på at noen andre gjorde det offentlig. Helt og holdent deres valg. 

Jo forsåvidt, men man må jo ta hensyn til at mange vil reagere på at man ammer offentlig på et barn som egentlig ikke trenger det. 

Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jo forsåvidt, men man må jo ta hensyn til at mange vil reagere på at man ammer offentlig på et barn som egentlig ikke trenger det. 

Dette er jeg uenig i. Man må ikke ta hensyn så lenge man ikke plager noen. Om noen er så fintfølende at de ikke tåler å se det, så bør det være deres eget problem. 

Skrevet

Jeg har ikke noe imot amming på offentlig steder og jeg har selv gjort det med alle tre ungene mine.  Men dette var på en restaurant i Bjørvika hvor det er mange turister, ungen var to år og trengte ikke det antagelig ikke.  Så det går an å være litt diskre.  Hvorfor hadde hun ikke ammet før hun gikk inn?  

Skrevet
Babette skrev (5 timer siden):

Jeg synes moren fremstår som urimelig, her sakset fra artikkelen: 

Bahto mener derfor at eventuelle interne regler på restauranten burde vært tydelig kommunisert på forhånd. 

– I bordbestillingen ble det presisert at vi hadde med en toåring. Jeg ville aldri gått dit hvis jeg visste at amming ikke var tillatt, sier hun.

........

Jeg ville ha tolket opplysningen om at de hadde med en toåring som bestilling av barnestol. Hvor vanlig eller sannsynlig er det at toåringer ammes på restaurant?

Hvis dette barnet forlanger pupp hver kveld, burde moren ha tatt opp dette med restauranten på forhånd. Så kunne de ha sørget for en mer avskjermet plassering av følget, eller eventuelt gitt beskjed om at amming ikke var ønskelig på restauranten. Med andre ord mener jeg at ansvaret for å kommunisere behov lå hos henne i dette tilfellet, ikke hos restauranten.

Med tanke på hensynet til øvrige gjester, synes jeg det er stor forskjell på diskret og nødvendig amming av en baby på tre måneder - og en toåring som klatrer opp på morens fang og knepper opp blusen hennes.

Jeg synes også at moren fremstår litt som en dramaqueen. Jeg trodde imidlertid at folk hadde vent seg til å bare se en annen vei om noen eksponerer en pupp.

Dette er kanskje en kampsak for de som ønsker å amme veldig lenge? Argumentet om at de hadde sagt fra at de hadde med en toåring og at det skulle medføre at amming av vedkommende midt i restauranten var ok, er ganske kreativt…

Skrevet
Dorthe skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot amming på offentlig steder og jeg har selv gjort det med alle tre ungene mine.  Men dette var på en restaurant i Bjørvika hvor det er mange turister, ungen var to år og trengte ikke det antagelig ikke.  Så det går an å være litt diskre.  Hvorfor hadde hun ikke ammet før hun gikk inn?  

Jeg forstår historien slik at det er sønnen selv som styrer ammingen, det står at han ønsket å bli ammet etter at de hadde satt seg ved bordet.  Altså at han enten ba om det (mange toåringer kan vel snakke litt?), eller bare kravlet opp og tok seg til rette. 

Skrevet
Glitter skrev (2 timer siden):

Hvorfor må man ta hensyn til at andre reagerer på noe de uansett ikke har noe med å gjøre?

Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor må man ta hensyn til at andre reagerer på noe de uansett ikke har noe med å gjøre?

I så fall kan vel jeg sette en sprøyte amfetamin i offentligheten fordi ingen har noe med det å gjøre? 

Satt på spissen så klart. Men jeg mener at en toåring kan spise mat på restaurant ikke die fra mors pupp. 

Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

Men jeg mener at en toåring kan spise mat på restaurant ikke die fra mors pupp. 

Dette er ikke svar på det jeg spør om.

Skrevet
frosken skrev (2 timer siden):

Jeg synes også at moren fremstår litt som en dramaqueen. Jeg trodde imidlertid at folk hadde vent seg til å bare se en annen vei om noen eksponerer en pupp.

Dette er kanskje en kampsak for de som ønsker å amme veldig lenge? Argumentet om at de hadde sagt fra at de hadde med en toåring og at det skulle medføre at amming av vedkommende midt i restauranten var ok, er ganske kreativt…

Ja, helt enig. Hele saken er preget av agurktid. 

Skrevet

Jeg synes det er litt rart å amme en toåring, men det blir for invaderende hvis restauranten skal vurdere om det er nødvendig etc. De må ha samme regler for sølt.

JEG kan derimot ha fordommer mot de som ammer toåringer. Jeg tenker det trengs to parter for å gjøre dette til en så stor sak: En amme-aktivist og en restauranteier som er middels på kommunikasjon.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...