Gå til innhold

Råd fra de gamle :)

Anbefalte innlegg

Den logikken ser jeg overhodet ikke.

Ta meg som eksempel. Jeg røyker fordi det er godt, jeg vet det er skadelig, men denne lille saken jeg nå har i munn gir meg økt livsglede.

Jeg ser med andre ord ingen grunn til å skulle slutte, da jeg ikke vil slutte.

Når man slutter pga graviditet gjør man det for å skjerme et annet menneske, dvs et foster som før eller siden blir til et menneske.

Jeg skader meg selv, ingen andre, og det ser jeg ikke noe galt i.

Slutter man i 9 mnd, eventuelt lenger pga amming, for så å starte igjen så annser jeg det mennesket som sterkt, og bevisst det at hun ikke vil skade et uskyldig menneske pga sin nytelse.

Alle røyker ikke bare fordi de MÅ, men fordi de VIL.

Et menneske som slutter for å skåne en annen er sterkt.

Det er vel ingen som bevist vil påføre seg selv skade? Og røyking skader. De som likevel velger å røyke er svak, meg inkl som sagt.

Men nå tusler jeg i seng. Er for trøtt til å diskutere noe mer.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

34

• Lionn

27

• SierDuDet

14

• flisa

13

Mest aktive i denne tråden

Det er vel ingen som bevist vil påføre seg selv skade? Og røyking skader. De som likevel velger å røyke er svak, meg inkl som sagt.

Men nå tusler jeg i seng. Er for trøtt til å diskutere noe mer.

Jeg drikker alkohol helt bevisst - det er gøy.

Men jeg vet at det er skadelig.

Jeg spiser godis - det er godt.

Jeg røyker - det er godt.

Det samme gjelder alt annet.

Det går ikke på bevisst å påføre seg selv skade, men fordi man ser større fordeler med det man gjør, enn ulemper.

Alt over gir meg økt livsglede, men jeg vet at det er skadelig og jeg ville ikke ofret det for å bli et sunnere menneske med dårligere livskvalitet.

Det jeg derimot er bevisst på er at jeg skader meg selv, og ikke andre uskyldige mennesker, og jeg annser overhodet ikke noe av det overnevnte som svakhetstegn.

Selv om du visste hvor farlig det var, valgte du likevel å røyke gjennom hele svangerskapet?

20-25% av alle gravide røyker, så Solsikke er neppe alene her om å røyke i svangerskapet selv med kunnskap om hva det kan medføre.

Legen min mener dessuten at det foregår en viss underrapportering og at tallet antagelig er høyere, men jeg vet ikke hvor godt belegg han har for å mene det.

Think you little about, sikka. Du kan da ikke være glad for at du ikke sluttet å røyke under graviditeten fordi barnet ditt var såpass stort?? Du sier så mye teit. Kommer det bare helt feil ut av munnen din, eller mener du det?

Hva er hensikten med denne diskusjonen med Solsikke?

Slik som dette virker ikke særlig glupt. Litt kan du tenke deg om du også før du skriver alt flåseriet.

Gjest ikke undertegnet

Jeg lærte at man skulle drikke cognac når man var forkjøla, men det har jeg prøvd gang på gang, uten å bli annet enn jævla full og enda verre av forkjølelsen.

Cognac er det beste av alt som ikke hjelper mot forkjølelse, vet du!

Varm solbærtoddy laget av 60% sprit og rett under dyna er kanskje av samme sorten. Men DET synes jeg faktisk hjelper da!

Annonse

Men nanna da, jeg hevder jo ikke at røyking ikke er skadelig. Jeg sier bare at jeg ikke tror at røyking under svangerskapet fører til lav fødselsvekt i 100% av tilfellene.

Ja, jeg skjønte hva du skrev første gang. Det var argumentasjonen din jeg kommenterte.

Du vet jo ikke hvor stort baret hadde blitt hvis du ikke hadde røkt, så hvordan kan du si at du ikke tror noe på at den reduserer fødselsevekten? Når vitenskapen forteller deg noe annet?

Selvsagt, men skjønner ikke hvorfor du begynte igjen uansett hva du sier.

Det har jeg jo allerede forklart, Solsikke. Men vi kan jo ta det en gang til. Jeg sluttet å røye da jeg ble gravid, for ikke å skade fosteret. Jeg liker imidlertid å røyke, så da det ikke gikk ut over noen andre enn meg selv lenger, begynte jeg igjen.

Dette kan du selvsagt synes er tåpelig, men det som er mer tåpelig, er å røyke mens man er gravid. Da er det vel hakket bedre å ligge røyken på hylla denne perioden, for så å begynne igjen senere?

20-25% av alle gravide røyker, så Solsikke er neppe alene her om å røyke i svangerskapet selv med kunnskap om hva det kan medføre.

Legen min mener dessuten at det foregår en viss underrapportering og at tallet antagelig er høyere, men jeg vet ikke hvor godt belegg han har for å mene det.

Og fordi det er så mange som gjør det, så gjør det liksom saken bedre?

Hva er hensikten med denne diskusjonen med Solsikke?

Slik som dette virker ikke særlig glupt. Litt kan du tenke deg om du også før du skriver alt flåseriet.

Nå må du pinadø skjærpe dæ, mister.

Jeg kan ikke se at jeg har flåset i denne tråden.

Jeg bare påpeker overfor Solsikke at det er tåpelig å røyke mens man er gravid, og at barna hennes sikkert kunne vært tyngre da de ble født, om hun hadde sluttet.

Det har jeg jo allerede forklart, Solsikke. Men vi kan jo ta det en gang til. Jeg sluttet å røye da jeg ble gravid, for ikke å skade fosteret. Jeg liker imidlertid å røyke, så da det ikke gikk ut over noen andre enn meg selv lenger, begynte jeg igjen.

Dette kan du selvsagt synes er tåpelig, men det som er mer tåpelig, er å røyke mens man er gravid. Da er det vel hakket bedre å ligge røyken på hylla denne perioden, for så å begynne igjen senere?

Jeg røkte også med alle tre -klarte ikke å slutte på tørre møkka -men jeg sluttet den dagen de ble født!!! . vel, de to siste da - da jeg fikk den første var det ikke farlig å røyke....

Og fordi det er så mange som gjør det, så gjør det liksom saken bedre?

Tror du det kan veie litt opp for at jeg sender ungene i barnehagen at jeg nå ikke har røykt idag - fordi jeg antar at mensen er to dager forsinket?

Jeg er nødt til å være prototypen på en god mor :-)

Annonse

Men nanna da, jeg hevder jo ikke at røyking ikke er skadelig. Jeg sier bare at jeg ikke tror at røyking under svangerskapet fører til lav fødselsvekt i 100% av tilfellene.

Det tror jeg, Røyken gjør at surstoffet til morkaken reduseres - slik at barnet ikke KAN utvikle seg sånn som det skal.

Gjest ufarlig

Jeg røkte også med alle tre -klarte ikke å slutte på tørre møkka -men jeg sluttet den dagen de ble født!!! . vel, de to siste da - da jeg fikk den første var det ikke farlig å røyke....

da jeg fikk den første var det ikke farlig å røyke....

- flisa

Hvilken type røyk var det?

Tror du det kan veie litt opp for at jeg sender ungene i barnehagen at jeg nå ikke har røykt idag - fordi jeg antar at mensen er to dager forsinket?

Jeg er nødt til å være prototypen på en god mor :-)

I dag har jeg sendt Vilde og, men ikke før kl. 11. Man måtte jo selvsagt sove til 9.30.

Ja, det hjelper enormt at du ikke har røykt, for det har ikke jeg heller. Skål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...