Gå til innhold

Råd fra de gamle :)


Gjest Seline

Anbefalte innlegg

Gjest Seline

Jeg ble advart mot å røyke under svangerskapet p.g.a lav fødselsvekt. Mitt første barn var 3980 så på mange måter var jeg glad at jeg ikke greide slutte å røyke.

Og med det mener jeg selvsagt ikke at det er sunt å røyke under svangerskapene.

Du burde kanskje ta en titt her?

http://www.barnimagen.com/show_generate.asp?xSideId=2557

En slik utredning er sikkert ikke for sent å gjøre nå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Solsikke

    34

  • Lionn

    27

  • SierDuDet

    14

  • flisa

    13

Mest aktive i denne tråden

I alle fall er jeg ikke noe stolt av å ha påført mine barn dette. Jeg HATER de gamle videopptakene hvor jeg sitter med stor mage og røyk....jeg drakk ikke da -det skal jeg ha! :-)

Kan du ikke bare retusjere bort magen, evt. røyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare retusjere bort magen, evt. røyken?

hehe- ser for meg den laaaange seansen gubben har tatt av meg ved kjøkkenbordet der jeg ruller røyk og sier, "å hildrande du for ei makalus tid" - da er jeg 12 dager på overtid......hva skulle jeg ha retusjert det til? At jeg rulla lefser? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe- ser for meg den laaaange seansen gubben har tatt av meg ved kjøkkenbordet der jeg ruller røyk og sier, "å hildrande du for ei makalus tid" - da er jeg 12 dager på overtid......hva skulle jeg ha retusjert det til? At jeg rulla lefser? hehe

Ja, evt. trillet ut en bolledeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seline

Ja, du skal se det er noe i det. Jeg har jo en fortid med psyk...så...

Vel, de fleste av oss her på dol kan vel sies å lide av diverse psykiske lidelser i varierende grad, ja.

Skal ikke tulle med sånt, da men.. Synes bare det var å dra hetsen mot røyking i svangerskapet vel langt, det som sto i artikkelen. Det er jo ingen som er _for_ røyking, men å kalle det for en psykisk lidelse er kanskje litt i drøyeste laget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste av oss her på dol kan vel sies å lide av diverse psykiske lidelser i varierende grad, ja.

Skal ikke tulle med sånt, da men.. Synes bare det var å dra hetsen mot røyking i svangerskapet vel langt, det som sto i artikkelen. Det er jo ingen som er _for_ røyking, men å kalle det for en psykisk lidelse er kanskje litt i drøyeste laget:)

men det ER en avhengighet - - og det har jeg lett for - og det er da en psykisk lidelse. jeg tror røyking er verre enn mange tror! :-)

*hellig anti-røyker på 4.året*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

men det ER en avhengighet - - og det har jeg lett for - og det er da en psykisk lidelse. jeg tror røyking er verre enn mange tror! :-)

*hellig anti-røyker på 4.året*

Joa sant nok det.. Mye psykisk ute å går blant det som folk tror er fysisk og.

Bra for deg at du klarte det, du hellige antirøyker! (Visste det, du er religiøs ja! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som jeg stekte med lighter etterpå! :-)

LOL!

(beundrer forøvrig din evne til å... tja, innse gamle feil, kanskje? uten å la seg begrave av det)

Gjort er gjort og spist er spist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

(beundrer forøvrig din evne til å... tja, innse gamle feil, kanskje? uten å la seg begrave av det)

Gjort er gjort og spist er spist!

Ja, for jeg ville jo vært aldeles TEIT om jeg hardnakket påstod at det var helt greit å røyke.....:-)

Har i grunnen innsett MANGE feil jeg har gjort oppigjennom jeg! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for jeg ville jo vært aldeles TEIT om jeg hardnakket påstod at det var helt greit å røyke.....:-)

Har i grunnen innsett MANGE feil jeg har gjort oppigjennom jeg! *s*

Hva - er du menneskelig, du også??

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg tror ikke noe på det. Min mor røykte under begge svangerskapene og fikk to store unger, det samme har veldig mange av mine venninner gjort. Og jeg selv røykte desverre under alle mine tre svangerskap. Mine barn var 3980, 3820 og 3320. Minstejenta var 3320 og det svangerskapet er det eneste jeg faktisk lyktes med å være røykfri en del månder med.

Men du selv om jeg ikke tror på det, gidder jeg ikke lage noen gedigen tråd ut av dette med en masse vås i.

Min mor dampet i vei og vi tre søstrene var 2200, 2400 og 2900 (er ikke helt sikker på den siste) gram... De to siste født til termin (2 - 3 uker før termindato), første født 7 uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slenge over litt ferniss*

Fikk du forresten den mailen fra den unge herren, som prøvde å forklare hvilken mobil jeg fikk fra deg på etc. etc.? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du forresten den mailen fra den unge herren, som prøvde å forklare hvilken mobil jeg fikk fra deg på etc. etc.? :-)

Hehe.. jada! Har notert meg det nye også. Jeg som syntes jeg gjorde en så god detektivjobb i telefonkatalogen og alt..! Det var Filosofen(?) jeg tekstet til, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du pinadø skjærpe dæ, mister.

Jeg kan ikke se at jeg har flåset i denne tråden.

Jeg bare påpeker overfor Solsikke at det er tåpelig å røyke mens man er gravid, og at barna hennes sikkert kunne vært tyngre da de ble født, om hun hadde sluttet.

Jeg er ikke uenig i hva du mener om saken, jeg er faktisk veldig enig, men jeg skjønner ikke hvorfor du skulle forfølge dette til de grader i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...