Gå til innhold

Har du erfaring med havredrikk? Er det sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker på Gogreen havredrikk. Er det sunnere å drikke dette i steden for vanlig melk?



Anonymous poster hash: 7ac1b...35b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er laktoseintolerent, og erstatter derfor alle melkeprodukter med andre varer. Jeg har prøvd havremelk (fra Oatly), men sverger selv til usukret soyamelk pga smaken. Både havre-, ris-, og soyamelk inneholder mindre mettet fett enn kumelk, men det er snakk om små mengder for en vanlig bruker at det er ikke rare forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er laktoseintolerent, og erstatter derfor alle melkeprodukter med andre varer. Jeg har prøvd havremelk (fra Oatly), men sverger selv til usukret soyamelk pga smaken. Både havre-, ris-, og soyamelk inneholder mindre mettet fett enn kumelk, men det er snakk om små mengder for en vanlig bruker at det er ikke rare forskjellen.

Takk for et svært godt og informativt svar!

Jeg har prøvd soyaprodukter, men magen min tåler det ikke. (Allergi, kanskje?)

Det er fint at havremelk inneholder mindre fett enn vanlig melk, og havre er jo også sunt :)

Kan da slik havremelk brukes i vafler og ellers annet som det er vanlig å bruke melk til?

Anonymous poster hash: 7ac1b...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da slik havremelk brukes i vafler og ellers annet som det er vanlig å bruke melk til?

 

Ja det går helt fint :)

 

Jeg erstatter ellers fløte til matlaging med Oatlys http://www.matvareguiden.no/bilder/11260.jpg og rømme med Tofutti sin http://bloggfiler.no/marhaug.blogg.no/images/1133602-12-1309181249555.jpg. Der jeg bor fører og Ultra og ICA alle disse.

 

Både rømmen og fløten er litt tynnere enn Tines vanlige rømme/ fløte når de varmes, mens kald (til dressinger) er de helt lik vanlig, og veldig gode på smak. Jeg har ikke blitt helt god venn med TINE sine laktosefrie produkter, syns de har en bismak <_<

 

Oatly har dessuten en vaniljesaus som er kjempegod, også den lavere på fett og sukker enn "vanlig" fra TINE- grei bonus :P

 

Syns det går greit å erstatte nå, men den gangen jeg ble diagnostisert var det et pes å få tak i gode erstatningsprodukt. Ost var dårlig og rar, og det var kun Helios som førte alternativvarer. Dette er heldigvis helt annerledes nå!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det går helt fint :)

 

Jeg erstatter ellers fløte til matlaging med Oatlys http://www.matvareguiden.no/bilder/11260.jpg og rømme med Tofutti sin http://bloggfiler.no/marhaug.blogg.no/images/1133602-12-1309181249555.jpg. Der jeg bor fører og Ultra og ICA alle disse.

 

Både rømmen og fløten er litt tynnere enn Tines vanlige rømme/ fløte når de varmes, mens kald (til dressinger) er de helt lik vanlig, og veldig gode på smak. Jeg har ikke blitt helt god venn med TINE sine laktosefrie produkter, syns de har en bismak <_<

 

Oatly har dessuten en vaniljesaus som er kjempegod, også den lavere på fett og sukker enn "vanlig" fra TINE- grei bonus :P

 

Syns det går greit å erstatte nå, men den gangen jeg ble diagnostisert var det et pes å få tak i gode erstatningsprodukt. Ost var dårlig og rar, og det var kun Helios som førte alternativvarer. Dette er heldigvis helt annerledes nå!

Takk for gode tips og råd! :)

Anonymous poster hash: 7ac1b...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...