Gå til innhold

Veie oss hver fredag?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Jeg blir kanskje med. Vil ned 3-5 kg, men usikker på om jeg klarer det. Må kanskje mest ha fokus på å ikke gå mer opp. Har vært veldig usunn med type trøstemat denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg blir kanskje med. Vil ned 3-5 kg, men usikker på om jeg klarer det. Må kanskje mest ha fokus på å ikke gå mer opp. Har vært veldig usunn med type trøstemat denne uken. :)

Ok :) Men du er ikke overvektig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (På 2.5.2023 den 16.48):

Pleier å veie meg ofte, men skriver som regel ned vekta på mandager.  Kan jo likeså skrive ned på fredagen også.

Er veldig spent på vekta framover, har såvidt begynt på Ozempic.  Må vel opp i dose før jeg kan si om den virker eller ikke. Må jo ta gode valg, men det blir nok lettere hvis jeg ikke er så innmari sulten framover. 

Må bare spørre deg om noe om det er greit? Dampen min smaker ikke godt, det smaker dritt og føler jeg blir rar i halsen og munnen. Det er vel ikke bra? Fikk ny damp i dag og den smakte også dritt, skal smake spearmint. Jeg forstår ingenting, jeg gjør jo alt rett og har samme tank som deg. Har du peiling på hva som kan være galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg blir kanskje med. Vil ned 3-5 kg, men usikker på om jeg klarer det. Må kanskje mest ha fokus på å ikke gå mer opp. Har vært veldig usunn med type trøstemat denne uken. :)

Håper du får videre oppfølging ang adhd disgnose. På medisiner kan det nok bli veldig lett for deg å gå ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Må bare spørre deg om noe om det er greit? Dampen min smaker ikke godt, det smaker dritt og føler jeg blir rar i halsen og munnen. Det er vel ikke bra? Fikk ny damp i dag og den smakte også dritt, skal smake spearmint. Jeg forstår ingenting, jeg gjør jo alt rett og har samme tank som deg. Har du peiling på hva som kan være galt? 

Er det lenge siden du byttet coil?  Noen ganger må en bytte de ofte. Du kan jo prøve å bytte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Er det lenge siden du byttet coil?  Noen ganger må en bytte de ofte. Du kan jo prøve å bytte den

Det hjelper ikke å bytte coil og jeg fikk en ny tank i dag og fylte den opp med ny damp, smakte dritt. Det er så rart. Er vel bedre å røyke da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det hjelper ikke å bytte coil og jeg fikk en ny tank i dag og fylte den opp med ny damp, smakte dritt. Det er så rart. Er vel bedre å røyke da? 

Venter du minimum 10min med å dampe etter at du har byttet coil?  Hvis du ikke gjør det, så brenner du coilen og da smaker det dritt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Venter du minimum 10min med å dampe etter at du har byttet coil?  Hvis du ikke gjør det, så brenner du coilen og da smaker det dritt 

Ja pleier å vente 20 min, jeg forstår ingenting. Hvis ikke jeg må vente enda lenger da? Har ventet en halv time og, burde jeg prøve å vente en time? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Ok :) Men du er ikke overvektig? 

Nei, men over egen trivselsvekt. :)

90tallsbarn skrev (27 minutter siden):

Håper du får videre oppfølging ang adhd disgnose. På medisiner kan det nok bli veldig lett for deg å gå ned:)

Ja det kan det nok bli. Men vet ikke om det med adhd diagnose blir gjort noe med. Jeg har ikke tatt det opp enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei, men over egen trivselsvekt. :)

Ok :) Ikke kjekt det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (11 minutter siden):

Venter du minimum 10min med å dampe etter at du har byttet coil?  Hvis du ikke gjør det, så brenner du coilen og da smaker det dritt 

Skal vente en time og se om det blir bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (54 minutter siden):

Skal vente en time og se om det blir bedre da. 

Har du renset munnstykket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Har du renset munnstykket? 

Ja renser med q.tips, kommer jo veske der når jeg bytter coil. Det er noe griseri og jeg tenker på å begynne å røyke igjen, skal la den jeg fylte opp ligge til i morgen og se om det hjelper. Jeg gjør jo alt rett, det er bare rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja renser med q.tips, kommer jo veske der når jeg bytter coil. Det er noe griseri og jeg tenker på å begynne å røyke igjen, skal la den jeg fylte opp ligge til i morgen og se om det hjelper. Jeg gjør jo alt rett, det er bare rart. 

Ja, det er merkelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (3 minutter siden):

Ja, det er merkelig 

Uff ja, hadde et håp i dag da jeg fikk ny damp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (2 timer siden):

Nei, men over egen trivselsvekt. :)

Ja det kan det nok bli. Men vet ikke om det med adhd diagnose blir gjort noe med. Jeg har ikke tatt det opp enda. 

Så ta det opp? Du skrev noe for litt siden om at psykiateren din vurderte å ta det videre? Det stemmer jo at den medisinen kan redusere suget etter rusmidler. OG det kan bli lettere for deg å miste vekt. 
Min psykolog sa jeg måtte passe veldig på siden jeg er så tynn fra før. Og jeg må virkelig tvinge maten i meg. Det smaker til og med litt annerledes når jeg bruker den.. jeg spiser kun fordi kroppen vil ha næring og lager ubehag om den ikke får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (Akkurat nå):

Så ta det opp? Du skrev noe for litt siden om at psykiateren din vurderte å ta det videre? Det stemmer jo at den medisinen kan redusere suget etter rusmidler. OG det kan bli lettere for deg å miste vekt. 
Min psykolog sa jeg måtte passe veldig på siden jeg er så tynn fra før. Og jeg må virkelig tvinge maten i meg. Det smaker til og med litt annerledes når jeg bruker den.. jeg spiser kun fordi kroppen vil ha næring og lager ubehag om den ikke får. 

Nei ingen psykiater har tenkt at hn skulle ta det videre. Men en lege på legevakten skrev et notat til min fastlege. Jeg vil uansett ikke begynne på slik medisin for å gå ned i vekt, selv om det hadde vært en fin bivirkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Glitter skrev (2 minutter siden):

Nei ingen psykiater har tenkt at hn skulle ta det videre. Men en lege på legevakten skrev et notat til min fastlege. Jeg vil uansett ikke begynne på slik medisin for å gå ned i vekt, selv om det hadde vært en fin bivirkning. 

Vel.. når du spiser mindre blir magen mindre og vil få plass til mindre mat, etter hvert.  Men jeg vet om folk som har kjøpt sånne meds av vennene sine for å ned i vekt. Så flyttet han som hadde de og han som kjøpte raste opp igjen.. så vet ikke.

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Ned 600 gram denne uken, hva med dere? Ville jo ned 1 kilo i uken men ser ikke ut som det går, får bare holde ut videre og ikke miste motet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600g er kjempebra!

Jeg er litt skuffet, jeg har stått på stedet hvil og veier det samme som forrige fredag. Kjipt når jeg nå var på vei ned. Eneste snacks jeg har spist var en halv pose chips forrige helg. Har også hatt tre harde treningsøkter denne uka, så er litt surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...