Gå til innhold

Når homofile får barn....


Togli

Anbefalte innlegg

Det har før vært diskusjoner her på DOL om hvorvidt det er "riktig" at homofile par får barn på ulike vis. Enkelte har ment at det er egoistisk å få barn i en slik setting og at barna trolig vil lide under det (mobbing etc).

 

Her er en link som viser til ulike foreldreskap, og det kan heldigvis virke som om dagens barn ikke er så fordomsfulle som voksengenerasjonen :)

 

http://brett.medianorge.no/share/article261955.ece?id=1626195523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 144
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    46

  • trollemor;o)

    24

  • ecbole

    12

  • slabbedask

    11

Det har før vært diskusjoner her på DOL om hvorvidt det er "riktig" at homofile par får barn på ulike vis. Enkelte har ment at det er egoistisk å få barn i en slik setting og at barna trolig vil lide under det (mobbing etc).

 

Her er en link som viser til ulike foreldreskap, og det kan heldigvis virke som om dagens barn ikke er så fordomsfulle som voksengenerasjonen :)

 

http://brett.medianorge.no/share/article261955.ece?id=1626195523

Hei!

 

Det kommer jo an på måten de får barn på!

 

De som velger anonymitet for foreldreopphav, er egoister!!!!!

 

Dette mener jeg som stadig innhentes av å ikke vite hvor jeg kommer fra.

 

Det er to deler, en psykisk belastning som varer livet ut, og en stadig belastning når man blir syk, da spør alle om arv og gener, jeg kan ikke svare, og leger virker merkelig forundret, selv om dette burde være ganske kjent :-)

 

Vi som blir frattat vår rett til å vite hvor vi kommer fra, burde bli hørt, det blir vi ikke i dag.

 

Det er ett ord på det, voksengoisme, Den gjeler både heterofile og homofile som tror sædceller eggceller og barn bare kan kjøpes for å stille sitt eget behag og savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange adopterte har ingen mulighet til å få vite noe om sitt opphav. Svært mange av dem greier seg veldig bra likevel.



Anonymous poster hash: 5e6e5...9bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange adopterte har ingen mulighet til å få vite noe om sitt opphav. Svært mange av dem greier seg veldig bra likevel.

Anonymous poster hash: 5e6e5...9bd

 

Ja, det er jeg helt enig i. - Var litt kjapp. Mener vel at jeg aldri selv kunne brukt en donor ved stort barneønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det kommer jo an på måten de får barn på!

 

De som velger anonymitet for foreldreopphav, er egoister!!!!!

 

Dette mener jeg som stadig innhentes av å ikke vite hvor jeg kommer fra.

 

Det er to deler, en psykisk belastning som varer livet ut, og en stadig belastning når man blir syk, da spør alle om arv og gener, jeg kan ikke svare, og leger virker merkelig forundret, selv om dette burde være ganske kjent :-)

 

Vi som blir frattat vår rett til å vite hvor vi kommer fra, burde bli hørt, det blir vi ikke i dag.

 

Det er ett ord på det, voksengoisme, Den gjeler både heterofile og homofile som tror sædceller eggceller og barn bare kan kjøpes for å stille sitt eget behag og savn.

 

 

Enig, men ikke i at det kommer an på hvordan de får barn. Naturen driver ikke diskriminering og da kan ingen drive diskriminering om homofile ikke får adoptere heller. Barn trenger begge sine virkelige foreldre. Å planlegge noe annet er å frarobbe barn deres selvsagt rett - en enorm egotripp.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Enig, men ikke i at det kommer an på hvordan de får barn. Naturen driver ikke diskriminering og da kan ingen drive diskriminering om homofile ikke får adoptere heller. Barn trenger begge sine virkelige foreldre. Å planlegge noe annet er å frarobbe barn deres selvsagt rett - en enorm egotripp.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

 

 

Å få barn er en egotripp uansett slik som verden er blitt. Alle barn har rett på omsorg og kjærlighet, det kan de få helt uavhengig av biologi og legning.

Anonymous poster hash: 5e6e5...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Barn trenger voksne som bryr seg, som gir dem trygghet og omsorg, som elsker dem og omgir dem med trygge rammer, helt uavhengig av om dette er biologiske foreldre, adoptivforeldre eller fosterforeldre, og helt uavhengig av hvilken legning foreldrene har.

Endret av gjesteleser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vi som blir frattat vår rett til å vite hvor vi kommer fra, burde bli hørt, det blir vi ikke i dag.

 

 

Hei Madelenemie, jeg bare lurte på hva du mener med "vi" ? Er du selv adoptert eller donorbarn eller noe sånt? Bare lurte på det, siden jeg ikke vet det og siden du formulerer det slik.

 

Er forsåvidt enig i at det er en stor fordel å kunne kjenne sitt eget biologiske opphav ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de som velger donasjon/surrogati etc er såpass bevisste på hvordan de formidler dette til barna sine at det sjelden blir et problem. Selv har jeg flere venner som enten har fått donert sæd eller fått barn via surrogati. Alle barna er svært velfungerende - sikkert mye fordi de har såpass bevisste foreldre.

 

Det er vel sjelden annet enn en egotrip å få barn - uansett hvordan barnet blir til ;)

 

Det er en fordel å kjenne sit biologiske opphav, det er en fordel å ha foreldre som lever sammen livet ut, det er en fordel å ha foreldre som er gode på grensesetting, har nok penger etc evc.

 

Jeg vet om mange som ikke kjenner sitt biologiske opphav enten pga det ovennevnte eller pga adopsjon, og de har klart seg svært bra her i livet. En adoptert jeg kjenner sliter, men det kommer av at hun ble adoptert sent og sliter med tilknytningsforstyrrelser.

 

Jeg tror det meste blir hva man gjør det til - og at det viktigste i livet for et barn er å ha foreldre som har et hav av kjærlighet å gi, og som er bevisste på grensesetting og trygghet.

 

Linken jeg la ut viser at disse barna ikke "lider" under at de har blitt til på en "annerledes" måte. Jeg tror nok det er mange barn som lider av helt andre grunner enn dette, og de barna har mest sannsynlig blitt til på helt "normalt" vis av "ubevisste" foreldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men ikke i at det kommer an på hvordan de får barn. Naturen driver ikke diskriminering og da kan ingen drive diskriminering om homofile ikke får adoptere heller. Barn trenger begge sine virkelige foreldre. Å planlegge noe annet er å frarobbe barn deres selvsagt rett - en enorm egotripp.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

Er ikke det å få barn alltid noe egoistisk egentlig? Hvem andre enn en selv og partneren prøver en å tilfredsstille? . Det er også maaange som får barn uten å være i stand til det..hvis vi først skal snakke om egoisme. En kan jo feks si at de veldig unge er egoistiske, de med dårlig økonomi, karrieremennesker med lite tid til overs, osv osv...kan ikke disse også trekkes frem i egodebatten, ikke bare de homofile?

Anonymous poster hash: dcf67...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo feks si at de veldig unge er egoistiske, de med dårlig økonomi, karrieremennesker med lite tid til overs, osv osv...kan ikke disse også trekkes frem i egodebatten, ikke bare de homofile?

Anonymous poster hash: dcf67...a85

 

Absolutt!

Anonymous poster hash: 5e6e5...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det å få barn alltid noe egoistisk egentlig? Hvem andre enn en selv og partneren prøver en å tilfredsstille? . Det er også maaange som får barn uten å være i stand til det..hvis vi først skal snakke om egoisme. En kan jo feks si at de veldig unge er egoistiske, de med dårlig økonomi, karrieremennesker med lite tid til overs, osv osv...kan ikke disse også trekkes frem i egodebatten, ikke bare de homofile?

Anonymous poster hash: dcf67...a85

Bra sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det å få barn alltid noe egoistisk egentlig? Hvem andre enn en selv og partneren prøver en å tilfredsstille? . Det er også maaange som får barn uten å være i stand til det..hvis vi først skal snakke om egoisme. En kan jo feks si at de veldig unge er egoistiske, de med dårlig økonomi, karrieremennesker med lite tid til overs, osv osv...kan ikke disse også trekkes frem i egodebatten, ikke bare de homofile?

Anonymous poster hash: dcf67...a85

 

 

Det gjelder visst å stemple alle som egoister for at homofile ikke skal komme unna mer med "skyld" enn andre.

 

Det er i hvert fall langt større grad av egoisme å få barn når man i utgangspunktet vet at man ikke kan gi barna alt de burde få ut fra naturlig foreldreskap. Og der kan aldri homofile i utgangspunktet klare det samme som biologiske foreldre. Det er kun er politisk korrekt dogme at homofile kan gi samme identitetsopplevelse, opplevelse av egenverdi og trygghet som biologiske foreldre. Barn har rett til å kjenne sitt biologiske opphav, en selvfølgelig menneskerett som homofile egoistiske pressgrupper har ranet fra de minste og svakeste, fraranet dem retten til tilhørighet for all framtid.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjelder visst å stemple alle som egoister for at homofile ikke skal komme unna mer med "skyld" enn andre.

 

Det er i hvert fall langt større grad av egoisme å få barn når man i utgangspunktet vet at man ikke kan gi barna alt de burde få ut fra naturlig foreldreskap. Og der kan aldri homofile i utgangspunktet klare det samme som biologiske foreldre. Det er kun er politisk korrekt dogme at homofile kan gi samme identitetsopplevelse, opplevelse av egenverdi og trygghet som biologiske foreldre.

 

Har du noen linker som understøtter dette, eller dreier det seg kun om en egenprodusert teori?

 

Barn har rett til å kjenne sitt biologiske opphav, en selvfølgelig menneskerett som homofile egoistiske pressgrupper har ranet fra de minste og svakeste, fraranet dem retten til tilhørighet for all framtid.

 

 

Ellers hører du ut som Nina Karin Monsen på en dårlig dag.

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall langt større grad av egoisme å få barn når man i utgangspunktet vet at man ikke kan gi barna alt de burde få ut fra naturlig foreldreskap. Og der kan aldri homofile i utgangspunktet klare det samme som biologiske foreldre. 

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

 

Hva er det heterofile kan gi barna som homofile ikke kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er i hvert fall langt større grad av egoisme å få barn når man i utgangspunktet vet at man ikke kan gi barna alt de burde få ut fra naturlig foreldreskap. Og der kan aldri homofile i utgangspunktet klare det samme som biologiske foreldre. Det er kun er politisk korrekt dogme at homofile kan gi samme identitetsopplevelse, opplevelse av egenverdi og trygghet som biologiske foreldre. Barn har rett til å kjenne sitt biologiske opphav, en selvfølgelig menneskerett som homofile egoistiske pressgrupper har ranet fra de minste og svakeste, fraranet dem retten til tilhørighet for all framtid.

Anonymous poster hash: 90eaf...b3d

 

Du kjenner visst ikke til de tusenvis av homofile som sørger for nettopp å la barna kjenne sitt opphav? Noen velger åpen donor i utlandet (eller i Norge). Andre får barn med en homofil venn, flere lesbiske par har feks valgt dette, og det er også mange familier der to homofile menn og to lesbiske kvinner får barn som vokser opp i en storfamilie.

 

Mitt inntrykk er at veldig mange mennesker, også homofile, er opptatt av at barna skal kjenne til sitt biologiske opphav, og i mange tilfelle også ha kontakt med ham. 

 

Så her kan man nok med fordel være mer nyansert i sine fordommer syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner visst ikke til de tusenvis av homofile som sørger for nettopp å la barna kjenne sitt opphav? Noen velger åpen donor i utlandet (eller i Norge). Andre får barn med en homofil venn, flere lesbiske par har feks valgt dette, og det er også mange familier der to homofile menn og to lesbiske kvinner får barn som vokser opp i en storfamilie.

 

Mitt inntrykk er at veldig mange mennesker, også homofile, er opptatt av at barna skal kjenne til sitt biologiske opphav, og i mange tilfelle også ha kontakt med ham. 

 

Så her kan man nok med fordel være mer nyansert i sine fordommer syns jeg.

 

Fordommer er vel pr. definisjon aldri nyanserte.

Anonymous poster hash: 90a71...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...