Gå til innhold

Anders B. Brevik


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

 

Jeg er glad det endelig kommer en debatt på det norske samfunns brudd på på en rekke regler.

 

Feks isolasjon og tortur.

 

Som en ikke-meningsfelle av ABB, mener jeg et hvert menneske skal unntas for tortur.

 

Jeg har sørgmodig erfart at Norge ikke forholder seg til prinsipper, men tåpelige følelser og hevn, og stadig blir et nr 77 holdt frem:-(

 

77 eller en drept, hva er forskjellen for de som rammes?

 

Grruppehysteri, irrasjonalitet og tåpelighet er svarene.

 

Og jeg kommer stadig nærere et menneske jeg er prinsippielt imot, pga av handling.

Men jeg godtar ikke tortur, under noen bortforklaringsomstendighet.

 

Jeg er skuffet over norges fengslings og rettssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    19

  • AnonymBruker

    12

  • XbellaX

    7

  • Lillemus

    6

Gjest Gargamel

Enig med deg. Målet med terror er å eskalere en konflikt, så hvis samfunnet kan nøye seg med en streng, men korrekt reaksjon er det best. Det viktigste er ikke at ABB skal ha det vondt, men at aldri noen gang trenger å se det sleske, pompøse trynet hans igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABB har det overhodet ikke vondt. Norske fengsler er rene hotellet, selv om han er isolert. Han skulle vært fengslet i Kongo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Enig med deg. Målet med terror er å eskalere en konflikt, så hvis samfunnet kan nøye seg med en streng, men korrekt reaksjon er det best. Det viktigste er ikke at ABB skal ha det vondt, men at aldri noen gang trenger å se det sleske, pompøse trynet hans igjen.

Hei!

Ja det er viktig at han ikke har det vondt! Han har nok i tillegg en alvorlig utviklingsforstyrrelse og uten at han får hjelp med sin grunnleggende ensomhet og mangel på kommunikasjon, så er han med sitt nåværende syn, svært farlig for samfunnet. Han er kompromissløs og trenger ikke støtte fra andre for å gjennomføre det han tror på.

Jeg tror professor malt har rett om ABB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77 eller en drept, hva er forskjellen for de som rammes?

Hva forskjellen er? Kanskje at ABB har begått den verste forbrytelsen på norsk jord i fredstid?

Har du noen forestillinger om hvor mange mennesker i dette landet som direkte eller indirekte er berørt av den forbrytelsen han begikk? Søsken. Ektefeller. Kjærester. Foreldre. Besteforeldre. Venner. Kan nok holde på i det uendelige. Det er ikke bare snakk om 77 liv som gikk tapt, det er også på hundrevis (om ikke tusenvis) som ble fratatt blant annet trygghet. Mange fikk ubotelige skader.

Tenker ABB får som fortjent.

At du kaller dette gruppehysteri er ... grotesk.

Endret av Mrs Doolittle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ABB har det overhodet ikke vondt. Norske fengsler er rene hotellet, selv om han er isolert. Han skulle vært fengslet i Kongo.

 

Isolasjon er er tortur i følge:

Den europeiske menneskerettskonvensjon

Anonymous poster hash: eaae1...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Isolasjon er er tortur i følge:

Den europeiske menneskerettskonvensjon

Anonymous poster hash: eaae1...a5b

 

Og så? Om han er utsatt for såkalt tortur bryr meg midt i baken! Han har utøvet en form for tortur på hundrevis, antagelig tusenvis av mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hevn mot kriminelle skal ikke praktiseres mot straffedømte i Norge.



Anonymous poster hash: eaae1...a5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dem kan bare kaste han ned i en kald og mørk kjeller, låse døra og kaste nøkkel. Og jeg hadde ikke ofret han en tanke

Anonymous poster hash: e56e6...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet at man ikke kan snakke høyt om dette i Norge, og at det aldri ville latt seg gjennomføre: Men jeg mener faktisk at man med ABB, som handler om en ekstrem unntakssituasjon, burde gjort som med Quisling og skutt ham. 



Anonymous poster hash: e7dbf...c96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er glad det endelig kommer en debatt på det norske samfunns brudd på på en rekke regler.

 

Feks isolasjon og tortur.

 

Som en ikke-meningsfelle av ABB, mener jeg et hvert menneske skal unntas for tortur.

 

Jeg har sørgmodig erfart at Norge ikke forholder seg til prinsipper, men tåpelige følelser og hevn, og stadig blir et nr 77 holdt frem:-(

 

77 eller en drept, hva er forskjellen for de som rammes?

 

Grruppehysteri, irrasjonalitet og tåpelighet er svarene.

 

Og jeg kommer stadig nærere et menneske jeg er prinsippielt imot, pga av handling.

Men jeg godtar ikke tortur, under noen bortforklaringsomstendighet.

 

Jeg er skuffet over norges fengslings og rettssystem.

 

Er du like bekymret for French sin situasjon i Kongo, eller mener du norske fengsler er verre enn kongolesiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem kan bare kaste han ned i en kald og mørk kjeller, låse døra og kaste nøkkel. Og jeg hadde ikke ofret han en tanke

Anonymous poster hash: e56e6...e61

 

Jo jo, slik kan vi nok tenke noen og enhver av oss - og nettopp derfor har vi et offentlig rettsvesen som skal passe på at alle blir rettferdig dømt og noenlunde humant straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet at man ikke kan snakke høyt om dette i Norge, og at det aldri ville latt seg gjennomføre: Men jeg mener faktisk at man med ABB, som handler om en ekstrem unntakssituasjon, burde gjort som med Quisling og skutt ham. 

Anonymous poster hash: e7dbf...c96

 

 

Det kan man da gjerne snakke høyt om -  men flertallet av norges befolkning er mot dødsstraff - også i ABBs tilfelle - derfor blir det ikke slik.

 

ABB selv ønsket seg jo faktisk dødsstraff. Han lider og vil komme til å lide mye mer nå enn om han hadde blitt henrettet ved dom, så jeg forstår ikke logikken bak å ønske dødsstraff for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for all del, sett han på åpen avdeling for min del, billigere og medfanger vil sørge for kontinuerlig juling.

det er ikke hevntanker som ligger bak isolasjonen her. han har besøksrett og, sett i gang madeleine, dra ned og besøk han litt om du syns synd på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...