Gå til innhold

Ukas trening - uke 4


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå er jeg inspirert til å komme i form igjen! Er det noen andre av dere som blir med på ukentlige oppdateringer for å inspirere hverandre til trening?

 

Dette gjorde jeg i forrige uke:

 

Onsdag: Tur i middels raskt tempo (kunne prate, ble litt svett) i 1 time og 40 minutter

 

Fredag: 45 minutter badminton - middels intensitet

 

Lørdag: Tur i raskt tempo/litt jogging i 1 time og 15 minutter. Gjennomvåt av svette, dødssliten i bein og rompe resten av dagen + litt på søndagen

 

Søndag: 45 minutter tur i middels tempo.

 

I tillegg har jeg begynt å ta 20 dype knebøy sånn av og til (innbiller meg at det er bra for å stramme opp rompa?). Planen er å legge inn sit-ups også, og noen armøvelser, men det har jeg ikke begynt med ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, sist uke:

 

Onsdag - 30 min / 11,5 km trimsykkel

Lørdag: 50 min / 5,5 km joggetur

Søndag: 3 t 45 min skitur! Vi gikk lenge, men ikke så langt. Ikke oppkjørte løyper og tjukkeste skogen - jeg sier ikke mer... Blir siste gangen vi velger den turen gitt.

 

Ikke spesielt fornøyd med treningsuka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med! Trener bra, men sliter fortsatt med kostholdet... Har akkurat satt mål om 4 uker uten godteri, kjeks osv.

Forrige uke:

Mandag: løp intervaller + Pt-time

Tirsdag: 35 min rask gåtur

Onsdag: 45 min rask gåtur

Torsdag: 26 min ellipsemaskin + litt styrke

Fredag og lørdag: slalom

Så ødela jeg hele uka ved å stoppe på Espa. Say no more.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie - du er jo knallgod til å trene! Aktiv 6 av 7 dager!

 

Aner ikke hva Espa er, men tviler på at du ødela en god uke med å stoppe der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilie - du er jo knallgod til å trene! Aktiv 6 av 7 dager!

Aner ikke hva Espa er, men tviler på at du ødela en god uke med å stoppe der....

Takk - men skulle ønske det syntes også... Telte opp alle treninger i fjor og havnet på et snitt på 3,5 dager pr. uke. Satser på litt økning i år, dog det viktigste for meg å endre er utskeielsene som har en lei tendens til å være store...

Espa er en bensinstasjon v Mjøsa som er kjent for bollene sine... I tillegg hadde de jo fristende smågodt... Og når jeg kom hjem var det bare å fortsette "partyet" med is...

Du synes å ha kommet veldig godt i gang selv :)

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et snitt på 3,5 treninger pr uke gjennom et helt år?!!!!

 

WOW - jeg er mektig imponert! Tenk hvor godt du steller med kroppen din da - at får bevegelse og styrke så ofte :-)

 

Selvsagt er det kjipt dersom det ikke virker inn på vekta. Jeg har ei venninne som er superflink til å trene, det har hun gjort i flere år, men hun øker i vekt, og er veldig lei seg for det. Noe har nok med alderen å gjøre - hun er 43 - at en rett og slett trenger mindre mat nå enn for ti år siden, og det er ikke så lett å spise mindre enn en gjør, når en føler at en ikke spiser så voldsomt mye i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier sjelden å svare på slike tråder, men får vel gjøre et unntak, ettersom jeg endelig har noe å melde ;). Har vært småsyk over en måned og har litt å ta igjen.

Torsdag: Oppvarming og styrketrening, totalt en time.

Lørdag: Ski 40 minutter (snudde grunnet helt håpløse ski).

Søndag: Ski 2,5 timer i bra tempo (ble i hvert fall sliten).

Mandag: 1 time pilates + 15 min. styrke.

Og ut på ski antakelig i kveld (en drøy time).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka!

 

Jeg var ute og gikk tur med ei venninne i går kveld, men hun hadde vondt i ryggen, så vi klarte ikke å gå så fort. Det ble likevel 10.000 skritt, så det var jo en grei økt.

 

Har bare fått gått på ski noen få ganger i vinter - skal prøve å få meg en tur til helga. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et snitt på 3,5 treninger pr uke gjennom et helt år?!!!!

 

WOW - jeg er mektig imponert! Tenk hvor godt du steller med kroppen din da - at får bevegelse og styrke så ofte :-)

 

Selvsagt er det kjipt dersom det ikke virker inn på vekta. Jeg har ei venninne som er superflink til å trene, det har hun gjort i flere år, men hun øker i vekt, og er veldig lei seg for det. Noe har nok med alderen å gjøre - hun er 43 - at en rett og slett trenger mindre mat nå enn for ti år siden, og det er ikke så lett å spise mindre enn en gjør, når en føler at en ikke spiser så voldsomt mye i utgangspunktet.

Takk for det:) jeg skal prøve å tenke positivt, ikke bare være misfornøyd med at det ikke var bra nok. Jeg skjønner bare ikke hvor fort jeg har gått opp - og hvor utrolig hardt det er å gå ned igjen. Har fått helt godteri på hjernen og er nesten i sorg for å kutte det ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Jeg er også voldsomt glad i godteri. Det hjelper faktisk litt at 15-åringen er veldig opptatt av sunn mat og han spiser lire godteri. Mer ker at han påvirker meg positivt.

Nå sitter jeg og sturer og er skikkelig muggen og lei meg. Hadde avtalt å trene med ei venninne, og så ble hun sjuk nå i kveld :-( Sitter og lurer på om jeg skal blåse liv i trimsykkellen, men mistet egentlig all piff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Jeg er også voldsomt glad i godteri. Det hjelper faktisk litt at 15-åringen er veldig opptatt av sunn mat og han spiser lire godteri. Mer ker at han påvirker meg positivt.

Nå sitter jeg og sturer og er skikkelig muggen og lei meg. Hadde avtalt å trene med ei venninne, og så ble hun sjuk nå i kveld :-( Sitter og lurer på om jeg skal blåse liv i trimsykkellen, men mistet egentlig all piff....

Gjør det eller ta treningen i morgen. Musikk kan hjelpe på motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det eller ta treningen i morgen. Musikk kan hjelpe på motivasjonen!

Jeg gjorde det! Syklet i 60 min (21,5 km - 490 kcal) :-)

Sikkert ett år siden sist trimsykkelrn var i bruk...

Men du verden så kjedelig det var i forhold til å gå, jogge eller sykle ute!

Så på TV, men fant ikke noe himla bra der.

Men jeg fikk i alle fall trent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt amputert uke denne gangen.

 

Mandag: To timer kampsport men nesten bare instruering for min del så lite effekt.

Tirsdag: Trening avlyst

Onsdag: To timer+ kampsport og en halv time tøying

Torsdag: Halvannen time kampsport, 30 min tøying

Fredag: En time kampsport, husket jeg å tøye tro?

Lørdag: Skulket trening

Søndag: 90 min kampsport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...