Gå til innhold

Bruk nick!


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
34 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Jeg har ingen problemer med å bruke fast nick for deg. Men jeg har sett så mange andre negative sider ved å bruke fast nick over lengre tid.

Jeg synes det er merkelig at ikke du skal kunne se hvem som skjuler seg bak anonyme nick, slik admin kan. Det fungerte jo fint før omleggingen av dol.

Anonymkode: a26a9...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg våger ikke lenger bruke nick . For det første vet jeg ikke om dere vil ha meg her( kastet ut med mitt forrige nick Pga av skriverier i alkoholpåvirket tilstand  

2.Redd dere kan spore meg og bruke innleggene til å informere helsevesenet mitt

3. Redd noen skal linke dette mot meg som person  og tro det verste . 

Tanker har streifet meg om noe av dette allerede har skjedd. 

Merker anonymitet gir vagere og mindre spesifikke tilbakemeldinger . Hører med til historien at jeg fikk en del tilbakemeldinger her i en fortvilt periode som pushet meg fremover og gitt gradvis økt forståelse .

Hilsen ( dessverre )fortsatt anonym 

ps bør vel heller søke støtte hos behandlere enn her? Usunt å forholde seg til fler når du ikke så lett stoler på folk , men ; får jo relativt lik info 

 

 

 

 

Anonymkode: 4358a...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Du burde hatt muligheten til å se hvem.som skjuler seg bak anonyme nick. Når jeg velger å være å være anonym, så er det ikke fordi jeg ønsker å være anonym overfor deg eller andre jeg « kjenner» på dol. Jeg opplevde dette for et par måneder siden: Min eldste datter sa: Mamma, har du skrevet et innlegg på Doktoronline som handler om xxxx for 10 år siden ? Eh, nei det har jeg da aldri gjort ( det hadde jeg) Så rart skulle nesten tro det var deg og at dette handlet om meg. Hun hadde googlet noe og kom over det på den måten. Heldigvis noe uskyldig, men er veldig glad hun ikke er nysgjerrig nok eller gidder å bruke tid på å søke opp det gamle nicket. Da hadde hun funnet ut mye om mine tanker om diverse ting. 

Anonymkode: 791c1...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hatt muligheten til å se hvem.som skjuler seg bak anonyme nick. Når jeg velger å være å være anonym, så er det ikke fordi jeg ønsker å være anonym overfor deg eller andre jeg « kjenner» på dol. Jeg opplevde dette for et par måneder siden: Min eldste datter sa: Mamma, har du skrevet et innlegg på Doktoronline som handler om xxxx for 10 år siden ? Eh, nei det har jeg da aldri gjort ( det hadde jeg) Så rart skulle nesten tro det var deg og at dette handlet om meg. Hun hadde googlet noe og kom over det på den måten. Heldigvis noe uskyldig, men er veldig glad hun ikke er nysgjerrig nok eller gidder å bruke tid på å søke opp det gamle nicket. Da hadde hun funnet ut mye om mine tanker om diverse ting. 

Anonymkode: 791c1...200

Hei!

Ja jeg forstår at anonymitet kan være ønskelig og fordelaktig, men enda bedre forstår jeg at flere burde anbefales å skrive anonymt tidvis, for sin egen del!

Også min datter har googlet og funnet ting jeg har skrevet, da hun nylig spurte meg om dette, ble jeg litt mutt/taus, men sa det stemte, tenkte på alt hun da "kan" ha lest som jeg sånn egentlig ikke ønsker, men så tenkte jeg, hun får ta ansvar for sin egen nysjerrighet.

Jeg har mine tanker, som jeg har delt, som jeg trengte andres synspunkter på, om hun vil bruke sin tid på å google, istedet for å spørre, noe jeg ikke tror hun har tid til, så er det hennes tid, hennes liv, hennes behov,

Jeg er voksen, jeg er mor, og hvis noen vil snoke i det jeg har skrevet, så sier det mest om dem, og evt et veldig kjedelig liv, jeg har i vertfall et ærlig liv, og jeg kan stå inne for alle aspekter av mitt levde liv, uten skyld, og med gode forklaringer, fordi jeg ikke lever feilfritt, men helt og realt og med det et liv med også mange feiltrinn og spørsmål og evne til å ta til meg av andres erfaringer og gode råd, inni mellom perfekte kaker da:rolleyes:

Jeg ser bare at det syns jeg det bør stå respekt av, jeg har respekt for den tingen ved meg selv, så hva evt eventuelle finner ut om meg, det vil jeg takle helt bra, men siden det nødvendigvis ikke er så enkelt for alle andre, ja så syns jeg av og til å skrive anonymt ikke bare er helt ok, men nødvendig og noe som bør oppmuntres til i større grad, og snarere enn å oppfordre alle til å skrive under faste nick, spesielt på et psykiatriforum.

Det jeg skriver her, ville jeg svart om mine barn eller andre spurte meg, i sin helhet, jeg greier dårlig lyve, selv når jeg skulle ønske jeg kunne evnet pynte litt på sannheten.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man skriver mye personlig under nick, så vil man kunne bli mer og mer identifiserbar. Det kan være at noen synes de kjenner en igjen basert på et personlig innlegg, og så begynner å lese andre innlegg av samme nick. Derfor begrenser jeg nick-bruken vesentlig, og skifter nick jevnlig. Så jo, NHD, man er mer anonym under AnonymBruker, særlig om man er aktiv og skriver mye.

Anonymkode: c57a0...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet du, jeg synes det er tull at man ikke bør skrive med anonyme nick. Mine venner, naboer, familiemedlem og psykiater kunne lett ha kjent meg igjen med et fast nick. Her skriver folk inn om nesten alt, psykdommer, naboer, økonomi. sexliv, barna og familien sin. Men nick blir det temmelig lett å gjennomskue hvem det er. 

Anonymkode: 9a8e4...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sikkert hatt en hensikt hvis svarene ikke bare hadde vært dritt. :) Men sånn kan det gå, når psykiateren er nihilist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det faktisk er lov å skrive uten nick, får du jaggu  svar også. 

Anonymkode: ccdfd...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Wretch skrev:

Hadde sikkert hatt en hensikt hvis svarene ikke bare hadde vært dritt. :) Men sånn kan det gå, når psykiateren er nihilist.

Fint profilbilde.

Anonymkode: fa1e4...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Fint profilbilde.

Anonymkode: fa1e4...c92

Kanskje jeg er psykopat? Det lurer jeg på. Ærlig talt. Men det vet ingen her, ikke engang "gud".

Anonymkode: f9dee...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hatt muligheten til å se hvem.som skjuler seg bak anonyme nick. Når jeg velger å være å være anonym, så er det ikke fordi jeg ønsker å være anonym overfor deg eller andre jeg « kjenner» på dol. Jeg opplevde dette for et par måneder siden: Min eldste datter sa: Mamma, har du skrevet et innlegg på Doktoronline som handler om xxxx for 10 år siden ? Eh, nei det har jeg da aldri gjort ( det hadde jeg) Så rart skulle nesten tro det var deg og at dette handlet om meg. Hun hadde googlet noe og kom over det på den måten. Heldigvis noe uskyldig, men er veldig glad hun ikke er nysgjerrig nok eller gidder å bruke tid på å søke opp det gamle nicket. Da hadde hun funnet ut mye om mine tanker om diverse ting. 

Anonymkode: 791c1...200

Min sønn har også funnet gamle innlegg fra han var liten som jeg har skrevet om han, han sa det var som å lese om seg selv. Ja det var jo han, han skjønte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg viser bl.a. til tråden "Bytte fra Efexor til Fontex". Det blir svært vanskelig for meg å gi gode svar når samme person har to ulike nick i samme tråd.

For meg er en akkurat like anonym enten en heter Silkesvarten, Gullpoteten eller anonym bruker. Ved å bruke et fast nick, kan jeg også ta eldre opplysninger i betraktning når jeg gi et svar.

Jeg vurderer å slutte med svar til Anonym Bruker.

Jeg vurderer å slutte å svare deg, Nils Håvard Dahl, psykiater, inntil du bytter nick til Nils Silkepote, gullpotet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beautiful_Creatures

Jeg kan forstå behovet for å innimellom skrive med anonym bruker, av årsaker som flere nevner over her. 

Det jeg synes er helt sprøtt er imidlertid det at noen bruker forskjellige nick i samme tråd, eller de som svarer seg selv. Hva i huleste får dere ut av det? Mer oppmerksomhet, eller er det andre grunner jeg tydeligvis ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

Gikk inn og så på den aktuelle tråden nå, og akkurat det må jeg si at det er ganske tydelig at det er samme person som skriver de to første innleggene. Kanskje noen er ny bare og først krysser av for anonym uten og tenke på det. Synes ikke akkurat dette tilfellet var så ille, men jeg har sett flere eksempler på noen som virkelig argumenterer med seg selv, på en jævlig måte som andre reagerer på. Sånt skjønner jeg overhodet ikke poenget med.

Noen andre som forstår motivet bak noe sånt, eller kanskje noen av dere som gjør det kunne tenker dere å innvie oss andre i hva man kan få ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Beautiful_Creatures said:

Gikk inn og så på den aktuelle tråden nå, og akkurat det må jeg si at det er ganske tydelig at det er samme person som skriver de to første innleggene. Kanskje noen er ny bare og først krysser av for anonym uten og tenke på det. Synes ikke akkurat dette tilfellet var så ille, men jeg har sett flere eksempler på noen som virkelig argumenterer med seg selv, på en jævlig måte som andre reagerer på. Sånt skjønner jeg overhodet ikke poenget med.

Noen andre som forstår motivet bak noe sånt, eller kanskje noen av dere som gjør det kunne tenker dere å innvie oss andre i hva man kan få ut av det?

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures
56 minutter siden, Wretch skrev:

Link?

Det har jeg desverre ikke for jeg tror admin fjernet den jeg nå tenkte på før så mange rakk å se den. Det er ikke så veldig lenge siden, kanskje rundt et par måneder. 

Det var et nick som fortsatt er aktiv her, så har ikke lyst til å skrive noe om hvem det var eller hva det stod. Personen avslørte seg litt, for å si det mildt;-)

Endret av Beautiful_Creatures
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Beautiful_Creatures said:

Det har jeg desverre ikke for jeg tror admin fjernet den jeg nå tenkte på før så mange rakk å se den. Det er ikke så veldig lenge siden, kanskje rundt et par måneder. 

Det var et nick som fortsatt er aktiv her, så har ikke lyst til å skrive noe om hvem det var eller hva det stod. Personen avslørte seg litt, for å si det mildt;-)

Kanskje det bare var noen som hadde et innholdsløst liv i isolasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning, for de som er redd for å bli gjenkjent, er å bruke et nick når dere ønsker svar fra NHD og anonymitet/et annet nick for andre ting. Det er vel neppe slik at man ber om hjelp fra NHD så ofte at det bygger seg opp store mengder kunnskap om en enkeltperson. Det finnes riktignok unntak til dette, men for de aller fleste burde dette løse problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...