Gå til innhold

Helvetes skatter, politikere, byråkrater, sykehuskøer og prisnivå....


Gjest Jolly Roger

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er ikke få voldtekter som skjer heller.

Skal vi "internere" (Sitat: "Dette er ikke snakk om et fengsel, man skal bare ha kontroll på dem i en viss periode.") påståtte voldtektsforbrytere (uten rettssak eller dom) også?

Hva med de homofile? Enkelte i Krf kunne nok sikkert tenkt seg å internere dem...

===

Om det er 2% eller 98% av asylsøkere som kommer uten papirer er egentlig irrelevant. Man internerer/fengsler/straffer ikke folk uten at de (individuelt) blir dømt skyldig i en rettssak.

Med vennlig hilsen

"Det er ikke få voldtekter som skjer heller."

I forhold til hvor mange såkalte asylsøkere som kommer hit, helt bevisst for livnære seg kriminelt i en gitt periode mens søknaden behandles, så er vel disse rimelig mange i forhold til hvor mange voldtekter som begås.

Men nei, det er alt for mange voldtekter her i landet. 1 voldtekt er 1 for mye.

"Skal vi "internere" (Sitat: "Dette er ikke snakk om et fengsel, man skal bare ha kontroll på dem i en viss periode.") påståtte voldtektsforbrytere (uten rettssak eller dom) også?"

Jeg ser ikke sammenhengen. Du har en tendens til å være saklig en stund, og så drar det seg ut til skostørrelser og sammenligninger som den over.

"Hva med de homofile? Enkelte i Krf kunne nok sikkert tenkt seg å internere dem..."

Igjen...

"Om det er 2% eller 98% av asylsøkere som kommer uten papirer er egentlig irrelevant. Man internerer/fengsler/straffer ikke folk uten at de (individuelt) blir dømt skyldig i en rettssak."

Hvem sier at vi ikke kan gjøre det?

I og med at danskene kan gjøre det så er det åpenbart ikke ulovlig.

Å bure påståtte voldtektsforbrytere uten at de har fått prøvd sin sak er derimot ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    66

  • Ulv I Faarikaal

    42

  • pip

    20

  • Dorthe

    20

Mest aktive i denne tråden

Hei,

"Nordmenn" mener (ifølge meningsmålinger) at Kristin Halvorsen er den dyktigste.

Med vennlig hilsen

Det er isåfall nytt, og CIH er uansett på en andre plass.

Han dunker nok Halvorsen ned rimelig radig igjen. En dyktig politikker er hun, men etter å ha sett hennes debatt med Per Kristan Foss på TV2, hvor hun ikke engang fikk stryk i karakter, så er det nok ikke lenge før hun fortsetter å avsløre seg selv. Nå er for øvrig Foss jævla dyktig, men lell.

I motsetning til Hagen, som stort sett alltid kommer godt ut av debatter, så klarer ikke Halvorsen dette da man bare kommer et stykke på vei med et smil og mye sjarm.

Når norsk politiks desidert dyktigste økonomimann, Foss, så til de grader latterliggjør SVs økonomiske politik, og det til og med på en svært saklig måte, så vil det nok avsløre seg før valget hvem som taper når valgkampen nå snart for alvor starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol&sommer :-)

Jeg er litt usikker på om det i det hele tatt er meg dette innlegget var til.

Hvis den var det: Les tråden en gang til.

Det var til deg. Det har noe med å vise hvor på trynet FRP er.

Jeg mobber ikke de som støtter Carl I Hagen. Jeg mobber ingen.

Å gjengi det en person har segt er sjeldent å mobbe.

Jeg føler meg ikke mobbet når Halvorsen, Ballo og andre politikere blir kritisert for sine uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan umulig ha verdens beste helsevesen, det er jo helt uten styring for tiden.

Stortinget har jo til og med bestemt at sykehusene må behandle færre pasienter og så er det allerede så lange helsekøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor galt er det egentlig å følge folket? Seile litt med strømmen etter hva det vi som innbyggere i Norge ser på som viktig der og da?

Dette er da i høyeste grad demokratisk, i motsetning til den regjeringen vi nå har som knapt har noen støtte i folket.

Den alenemødretingen din er et av CIH sine mindre kloke utspill, men han har da selv innrømmet nå, lang tid etter debatten, at han burde moderert seg rimelig kraftig i forhold til hva han en gang uttalte.

Når det gjelder innvandring så har vel undersøkelser før foregående valg vist at selv de som stemmer andre partier, i stor grad er enig med CIH, noe som selvsagt gjør at han ikke styrer unna denne debatten da det gir partiet mange stemmer, og han sier det folket vil høre.

Hva er galt i det? Er ikke poenget med demokratiet vårt at folket skal bli hørt?

Eller er vi som velgere for dumme til å kunne tenke selv?

De som velger FRP er ikke dumme men de lar seg lure av populistiske uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan umulig ha verdens beste helsevesen, det er jo helt uten styring for tiden.

Stortinget har jo til og med bestemt at sykehusene må behandle færre pasienter og så er det allerede så lange helsekøer.

Hei,

Jeg husker ikke den nøyaktige plasseringen, men det norske helsevesenet er blant de ca 10 beste i verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var til deg. Det har noe med å vise hvor på trynet FRP er.

Jeg mobber ikke de som støtter Carl I Hagen. Jeg mobber ingen.

Å gjengi det en person har segt er sjeldent å mobbe.

Jeg føler meg ikke mobbet når Halvorsen, Ballo og andre politikere blir kritisert for sine uttalelser.

Logikken er jo enkel: Synes du at CIH er på tryne så må du jo også synes at de nordmenn, og de er relativt mange, som ser på fyren som en sabla dyktig politikker også er helt på tryne.

Det er tross alt vi som velgere som har gjort han til den storheten han er i den politiske verdenen.

Alternativet er selvsagt at du tar feil og at CIHs stemmere er inne på noe når de har tro på hans politikk. Jeg sier hans i stedet for FRPs, da mannen er FRP.

Personlig er jeg usikker. Jeg er overhodet ikke enig med han i alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg husker ikke den nøyaktige plasseringen, men det norske helsevesenet er blant de ca 10 beste i verden.

Med vennlig hilsen

Du har sagt det før men jeg kan ikke forstå at det stemmer. Norge er et av verdens rikeste land og enda dør folk i helsekøen.

Ventelistegarantien virker ikke, folk blir blinde, lamme osv mens de venter.

Hadde helsevesenet vårt vært så bra hadde ikke det private helsevesenet hatt muligheter til å etablere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei,

Jeg husker ikke den nøyaktige plasseringen, men det norske helsevesenet er blant de ca 10 beste i verden.

Med vennlig hilsen

Billigste og mest effektive ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det mener du?

Jeg gidder ikke å diskutere politikk for jeg vet ikke nok om det :o) men jeg mener at CIH lurer folk ved å love og rette på de tingene folk er mest opptatte av for øyeblikket selv om han ikke har mulighet med den politikken han fører. Hvordan skal han f.eks øke trygder og bedre skoler og helsevesen uten at folk skal betale skatter og avgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å diskutere politikk for jeg vet ikke nok om det :o) men jeg mener at CIH lurer folk ved å love og rette på de tingene folk er mest opptatte av for øyeblikket selv om han ikke har mulighet med den politikken han fører. Hvordan skal han f.eks øke trygder og bedre skoler og helsevesen uten at folk skal betale skatter og avgifter?

Han har nok tro på den politikken han fører. Om den vil fungere i praksis vet jeg ikke.

Personlig tror jeg vel ikke at vi vil merke noen vesentlig forskjell uansett hvem som sitter i regjeringa, selvsagt med unntak av ytterpunkter som RV, Demokraterne, Fedrelandspartiet (dersom de fortsatt eksisterer), og denne slags berme.

CIH gjør seg nok uansett best i den posisjonen han nå har. På den måten får han igjennom småting i ny og ne, og er så stor at hans støtte er alfa og omega for regjeringa.

Enig. Det er for sent på natta for politiske diskusjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok tro på den politikken han fører. Om den vil fungere i praksis vet jeg ikke.

Personlig tror jeg vel ikke at vi vil merke noen vesentlig forskjell uansett hvem som sitter i regjeringa, selvsagt med unntak av ytterpunkter som RV, Demokraterne, Fedrelandspartiet (dersom de fortsatt eksisterer), og denne slags berme.

CIH gjør seg nok uansett best i den posisjonen han nå har. På den måten får han igjennom småting i ny og ne, og er så stor at hans støtte er alfa og omega for regjeringa.

Enig. Det er for sent på natta for politiske diskusjoner :)

Han er en kjempedyktig politiker, det er ikke til å komme fra. Men jeg tror han vet at han driver med valgflesk og jeg er overrasket over at folk går på det.

Men ikke mere politikk nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sagt det før men jeg kan ikke forstå at det stemmer. Norge er et av verdens rikeste land og enda dør folk i helsekøen.

Ventelistegarantien virker ikke, folk blir blinde, lamme osv mens de venter.

Hadde helsevesenet vårt vært så bra hadde ikke det private helsevesenet hatt muligheter til å etablere seg.

Hei Dorthe,

Men når blir det "godt nok"?

Må vi være "Nummer 1" på absolutt alle områder?

===

Man kan alltid få private i tillegg for den delen av befolkningen som har råd til det. De private slipper jo "de håpløse" tilfellene, så det er klart at det ser bedre ut på statistikken.

Det offentlige må heldigvis behandle alle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste og mest effektive ?

Kanada har et helsesystem som ligner mer på det norske.

USA har et helsesystem basert på HMO og masse private forsikringer. (Og fremdeles er 43 MILLIONER folk uten ordentlig sykedekning.)

Det kanadiske systemet (statlig) koster ca USD 2100 per person.

Systemet i USA koster USD 4100 per person - altså ca dobbelt så dyrt.

De ekstra USD 2000 brukes til å administrere elendigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

De har ikke målt den psykiske trivselen til befokningen ihvertfall.

Vi bor jo i hver vår isolerte isboks mesteparten av året, og det er vi merket av.

Folk lenger syd er mennesker hele året. Bryr seg om hverandre.

Penger er ikke alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke målt den psykiske trivselen til befokningen ihvertfall.

Vi bor jo i hver vår isolerte isboks mesteparten av året, og det er vi merket av.

Folk lenger syd er mennesker hele året. Bryr seg om hverandre.

Penger er ikke alt!

Hei,

Men den må du selv gjøre noe med! Det finnes nok av mennesker i Norge som ikke er slik.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zombiebob

De har ikke målt den psykiske trivselen til befokningen ihvertfall.

Vi bor jo i hver vår isolerte isboks mesteparten av året, og det er vi merket av.

Folk lenger syd er mennesker hele året. Bryr seg om hverandre.

Penger er ikke alt!

Men det er ikke (bare) penger de måler.

De måler bla. miljø, helse, forventet levealder og utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kanada har et helsesystem som ligner mer på det norske.

USA har et helsesystem basert på HMO og masse private forsikringer. (Og fremdeles er 43 MILLIONER folk uten ordentlig sykedekning.)

Det kanadiske systemet (statlig) koster ca USD 2100 per person.

Systemet i USA koster USD 4100 per person - altså ca dobbelt så dyrt.

De ekstra USD 2000 brukes til å administrere elendigheten.

Og det norske koster ?

Utgiften pr liggedøgn og behandlede pasienter pr krone, pr seng og pr ansatt er tall som sier noe. Også investeringsgraden av totalen.

I år 2000 betalte vi over statsbudsjettet totalt 42 mrd for 4,3 mill liggedøgn. Nesten kr 10.000 pr døgn pr pasient. I dette er det mange tall som ikke er tatt med da det ikke lar seg gjøre å skaffe oversikt. F eks utgifter til personalboliger, eksterne offentlige tjenster, barnehager for de ansatte osv. Noen tror utgiften bør være 50% større.

Enda verre: dette er bare driftsutgiftene, så kommer investeringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det norske koster ?

Utgiften pr liggedøgn og behandlede pasienter pr krone, pr seng og pr ansatt er tall som sier noe. Også investeringsgraden av totalen.

I år 2000 betalte vi over statsbudsjettet totalt 42 mrd for 4,3 mill liggedøgn. Nesten kr 10.000 pr døgn pr pasient. I dette er det mange tall som ikke er tatt med da det ikke lar seg gjøre å skaffe oversikt. F eks utgifter til personalboliger, eksterne offentlige tjenster, barnehager for de ansatte osv. Noen tror utgiften bør være 50% større.

Enda verre: dette er bare driftsutgiftene, så kommer investeringene.

..eh... ja, det er helt sikkert dyrt med sykehusdrift i et land som Norge.

Vi kunne selvsagt tvangsflyttet hele befolkningen til Oslo, og nedlagt alle lekekontorer, fødestuer og sykehus i distriktene. Da kunne vi spart masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...