Gå til innhold

frokostblanding eller brød?


Gjest rime

Anbefalte innlegg

jeg har gått opp endel kg siden jeg begynte med AD.vil jo sefølgelig gjerne ha bort de 4-5 kg de er snakk om.jeg bor på hybel så har ikke tilgang på så mye forskjellig matartikler som det skrives om i f.eks grete roede bøkene etc.har noen tips om bra og ikke så dyr mat?

og, er det bedre å spise frokostblanding(f.eks cornflakes) enn 2 brødskiver til frokost?spiser 2 brødskiver til lunsj også.

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis veldig grovt brød. Feks. Ingers rugbrød. Frokostblandingene er det ofte mye sukker i.

Spis ofte og lite. Mye grønnsaker og frukt. Heller karbonadedeig enn kjøttdeig. Kyllingfilet, svinekjøtt, biffkjøtt o.l er det lite fett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis veldig grovt brød. Feks. Ingers rugbrød. Frokostblandingene er det ofte mye sukker i.

Spis ofte og lite. Mye grønnsaker og frukt. Heller karbonadedeig enn kjøttdeig. Kyllingfilet, svinekjøtt, biffkjøtt o.l er det lite fett i.

hmm.takk for svar.stiller noen spørsmål til jeg med det samme.hehe.

er to brødskiver med f.eks ost eller skinke ok til frokost?

til lunsj spiser jeg to brødskiver med leverpostei og syltetøy.ofte appelsin el eple til.

middagene sliter jeg litt med.spiste litt pasta men fikk høre at det var skummelt?lett å lage.har ikke fryser der jeg bor.nudler leser jeg også her at er dårlig greier.

prøver å ikke spise noe annet enn frukt til kvelds.er plommer,nekatarin og appelsin bra?

i tillegg går jeg hjem fra jobb.ca 50 min.

finnes det noe jeg kunne tatt i tillegg.f.eks no greier fra helsekost som ville hjulpet litt?og er det triks å slutte med P-piller?

takker igjen for svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.takk for svar.stiller noen spørsmål til jeg med det samme.hehe.

er to brødskiver med f.eks ost eller skinke ok til frokost?

til lunsj spiser jeg to brødskiver med leverpostei og syltetøy.ofte appelsin el eple til.

middagene sliter jeg litt med.spiste litt pasta men fikk høre at det var skummelt?lett å lage.har ikke fryser der jeg bor.nudler leser jeg også her at er dårlig greier.

prøver å ikke spise noe annet enn frukt til kvelds.er plommer,nekatarin og appelsin bra?

i tillegg går jeg hjem fra jobb.ca 50 min.

finnes det noe jeg kunne tatt i tillegg.f.eks no greier fra helsekost som ville hjulpet litt?og er det triks å slutte med P-piller?

takker igjen for svar=)

Ta en titt på http://www.slankenett.no

http://www.libra-helse.no

Vær forsiktig med fett, raske karbohydrater (poteter; spesielt bakt potet, pommes frites og potetmos, lettkokt ris, pasta, lyst brød, sukker)

Brøv å spis grovere brød/knekkebrød. Da blir du mer mett. Velg magre og lette varianter av pålegg. (Lettsyltetøy framfor vanlig syltetøy, magre kjøttpålegg o.l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.takk for svar.stiller noen spørsmål til jeg med det samme.hehe.

er to brødskiver med f.eks ost eller skinke ok til frokost?

til lunsj spiser jeg to brødskiver med leverpostei og syltetøy.ofte appelsin el eple til.

middagene sliter jeg litt med.spiste litt pasta men fikk høre at det var skummelt?lett å lage.har ikke fryser der jeg bor.nudler leser jeg også her at er dårlig greier.

prøver å ikke spise noe annet enn frukt til kvelds.er plommer,nekatarin og appelsin bra?

i tillegg går jeg hjem fra jobb.ca 50 min.

finnes det noe jeg kunne tatt i tillegg.f.eks no greier fra helsekost som ville hjulpet litt?og er det triks å slutte med P-piller?

takker igjen for svar=)

Å slutte med p-piller _kan_ antagelig hjelpe litt.

Kosttilskudd har som regel lite å si. Du kan jo prøve Eplecidereddik og/eller Cla. Men antagelig er det mer nyttig å investere de pengene i gode joggesko, gåstaver eller i treningskort et sted.

Eventuelt kan du unne deg godt kjøtt til middag. Det er sunnere/ mer slankende enn å spise nudler og pasta alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å slutte med p-piller _kan_ antagelig hjelpe litt.

Kosttilskudd har som regel lite å si. Du kan jo prøve Eplecidereddik og/eller Cla. Men antagelig er det mer nyttig å investere de pengene i gode joggesko, gåstaver eller i treningskort et sted.

Eventuelt kan du unne deg godt kjøtt til middag. Det er sunnere/ mer slankende enn å spise nudler og pasta alene.

jeg har litt problemer med treningsstudio og mye mennesker.så det blir nok utelukka ihvertfall en stund.derfor jeg bestemte meg for å gå hjem.men kanskje det hadde vært greit å meldt seg på noe sånn kurs.det er jo forsåvidt ikke snakk om mye.jeg er rundt 58 kg,men er bare 154 høy.var 54 kg før jeg beg.,med medisin.noe som jeg anser som idealvekt?men de ekstra kiloene trøkker meg litt mere ned enn jeg trenger liksom..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har litt problemer med treningsstudio og mye mennesker.så det blir nok utelukka ihvertfall en stund.derfor jeg bestemte meg for å gå hjem.men kanskje det hadde vært greit å meldt seg på noe sånn kurs.det er jo forsåvidt ikke snakk om mye.jeg er rundt 58 kg,men er bare 154 høy.var 54 kg før jeg beg.,med medisin.noe som jeg anser som idealvekt?men de ekstra kiloene trøkker meg litt mere ned enn jeg trenger liksom..:)

Det er kjempefint å gå turer. Prøv å gå litt raskt innimellom og ha gode sko.

Mora mi er på størrelse med deg og hun er akkurat passe. Tror ikke du trenger tenke så mye på vekta! Vekta di er helt normal.

Det er vanlig å legge på seg litt av p-pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All-Bran Regular eller All-Bran Plus med skummet melk og fruktose el. lettsyltetøy er en fin start på dagen.

Havregryn med skummet melk og banan/lettsyltetøy/fruktose er også godt og sunt, og holder deg mett leeenge!!

Skal du ha brød, velg groveste type, gjerne dansk rugbrød med solsikkefrø.

Alle nevte alternativer er også bra for fordøyelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...