Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg uttaler meg jo bare på grunnlag av egen erfaring, og jeg har opplevd to ganger at noen har spurt om det er greit om de røyker. TO ganger.

Da må du vel enten ikke kjenne folk som røyker - eller ha en ganske spesiell omgangskrets?

To ganger totalt???

Fortsetter under...

• Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Flows

60

• laguna1365380434

29

• Dorthe

22

• Sør

19

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Angrep er det beste forsvar! :)

Jeg må le av deg - har tenkt sånn sjøl da jeg røkte - men jeg sa det aldri. Jeg TRODDE ikke i mine villeste fantasier at det var SÅ utrolig ekkelt at folk røyka rundt en. Du snakker om svettelukt - ja, skal det sammenlignes med røyk så måtte noen ha gnidd sine svette armhuler opp i nesa på deg - til sammenligning - og da ville man jo også ha sagt fra - eller? :)

Det er klart det er ekkelt at folk røyker rundt deg etter at du har slutta..

Å slutte å røyke fører som kjent gjerne til at m,an blir feit, sur, mindre tolerant, stressa, humørløs, moraliserende, uinspirert osv..;)

Klart det er ekstra "ekkelt" å se andre kose seg da.

Skrevet

""jeg har da ikke tatt skade av det""

Er ikke så sikker på det.... :-(

Skadevirkningene av røyking i buss-skur er sikkert voldsomme. Det er fæle greier.

Skrevet

Nei. Ikke i stor grad;)

Det er nemlig mye som er ubehagelig. Slutt å single ut røykere som de eneste som sprer ubehag, og benytt realistiske argumenter, og jeg vil bli en høflig røyker igjen..

I disse tider, da folk sprer om seg med propaganda om lungekreft faren ved å se en sigarett, fritt kaller røykere for ekle og stinkende og sigarettene deres for kreftpinner o.l setter jeg min ære i å røyke på kjerringer av et vist kaliber;)

Så trassig er jeg. Om folk begynner å oppføre seg sivilisert igjen, gjør jeg selvsagt det samme.

Så du lar altså ditt sinne over myndighetene gå ut over andre. Veldig sympatisk. Du er klar over at det er sånne holdninger som gjør at man må ty til forbud?

Gjest mor i juni
Skrevet

Skadevirkningene av røyking i buss-skur er sikkert voldsomme. Det er fæle greier.

Babettes innlegg handlet ikke om røyking i buss-skur..

Skrevet

Da må du vel enten ikke kjenne folk som røyker - eller ha en ganske spesiell omgangskrets?

To ganger totalt???

Ja, to ganger totalt. Min omgangskrets består stort sett av ikkerøykere, men det hender jo at man treffer folk gjennom andre. Den ene som tar hensyn er faktisk DOL-Cmoo. ;)

Annonse

Gjest Big Mac
Skrevet

Nei. Ikke i stor grad;)

Det er nemlig mye som er ubehagelig. Slutt å single ut røykere som de eneste som sprer ubehag, og benytt realistiske argumenter, og jeg vil bli en høflig røyker igjen..

I disse tider, da folk sprer om seg med propaganda om lungekreft faren ved å se en sigarett, fritt kaller røykere for ekle og stinkende og sigarettene deres for kreftpinner o.l setter jeg min ære i å røyke på kjerringer av et vist kaliber;)

Så trassig er jeg. Om folk begynner å oppføre seg sivilisert igjen, gjør jeg selvsagt det samme.

Nanna spør: "En ting er helseskadene passiv røyking fører til på sikt - men hva med at det er veldig ubehagelig å puste inn sigarettrøyk? Bør man ikke ta hensyn til det, syns du? "

Laguna svarer: "Nei. Ikke i stor grad".

Greit nok. Men da synes jeg ikke du har noen grunn til å reagere når du blir kalt egoistisk.

laguna1365380434
Skrevet

det var det dummeste jeg har lest i dag - og jeg har rukket å lest litt! :)

*klapper overbærende på hodet til laguna*

Man fornærmer ikke folk som røyker - sigaretter er ikke akkurat en utvekst i trynet som man bemerker - det er noe man kan legge vekk, gå vekk med el. - som faktisk også er normalt. Det er ikke snakk om å mobbe røykere. Men man må faktisk si fra at de plager omgivelsene sine - for det vet ikke alle røykere, - FAKTISK - jeg har vært der, -jeg har syntes at folk har vært hysteriske el. En mamma fortalte at etter hun hadde vært hjemme hos oss, (vi røkte brae under kjøkkenvifta (HA!)) - så måtte hun vaske alle klærne til ungene. "hurpe" tenkte jeg i mitt stille sinn, "hun gnir det inn" :) Men nå! Jeg blir SPYKLEIN av den lukta i klærne. Jeg vil ha frisk luft rundt meg - ja, mulig jeg har blitt fanatisk den andre veien - mulig det er min måte å avsky røyken på - men det er faktisk helt reellt!

det stinker faktisk av murveggen på utsiden av døra på jobben min, der står de, stakarane, -for det er ikke lov å røyke på jobb lenger. Det er KVALMENDE å kjenne lukta der, til og med når det er folketomt.

Jeg syns de skulle bygd små "lysthus" til de som enda røyker - litt vekk fra veggene, så skikkelig folk kan gå der! :-)

*dukker*

og God Påske til deg!

Jeg skjønner at du har et følelsladd forhold til røyking og sigaretter som tema, kanskje grunnet at du nettopp har sluttet?

Forøvrig finner jeg det relativt underholdene at du mener jeg skriver dumme innlegg fordi du synes røyk er ekkelt.

Om du er uenig med noen betyr ikke det nødvendigvis at motdebatanten er dum(selvom det i visse tilfeller forholder seg slik;))

*klapper terakotta overbærende på hodet*

At du blir ordentelig spysjuk av røyk har da neggu ikke noe med saken prinsippielt å gjøre!

Jeg blir seriøst spysjuk av lukten av stekt fiskekake, men forlanger ikke at ingen skal steke fiskekake for det..

Det er mye annet jeg finner ekkelt også. Fortsatt eksistensberettiget.

Jeg synes løsningen på dette i grunn er enkel:

Det må slutte å være legitimt å herse rundt med røykere om en altså bare ser en ute som "kan være dårlig rollemodell for barna" eller lignende pissprat.

Om noen på en sakelig måte hadde sagt til meg at de følte seg uvelle av at jeg røkte kunne jeg gått et annet sted.

Sånn er det ikke nå. Folk ko0mmer gjerne etter en, hoster megetsigende og sender stygge blikk om en aldri så mye er ute, hjemme hos seg selv, på utekafe, hvorsom helst.

Denslags kjerringer(for dette er oftest kjerringer) har jeg stor, personlig glede av å rtøyke på, så de ikke får trumfet igjennom hysterien sin.

Ellers er jeg stort sett veloppdragen, og mener live and let live..

Det er ikke røykerne, eller meg personlig, som begynte denne fighten, men hysteriske folk som skyver unger og astmatikere forann seg på korstoget sitt(hvilken feighet!) og de får jaggu bakke ut litt først her.

God påske til deg og.

laguna1365380434
Skrevet

Nanna spør: "En ting er helseskadene passiv røyking fører til på sikt - men hva med at det er veldig ubehagelig å puste inn sigarettrøyk? Bør man ikke ta hensyn til det, syns du? "

Laguna svarer: "Nei. Ikke i stor grad".

Greit nok. Men da synes jeg ikke du har noen grunn til å reagere når du blir kalt egoistisk.

Så klart jeg har. Se på sammenhengen.

Skrevet

Babettes innlegg handlet ikke om røyking i buss-skur..

Det kunne vel ikke jeg vite. Forventes det at man leser disse trådene i sin helhet?

laguna1365380434
Skrevet

Så du lar altså ditt sinne over myndighetene gå ut over andre. Veldig sympatisk. Du er klar over at det er sånne holdninger som gjør at man må ty til forbud?

Tull. Man må slett ikke ty til forbud. En del fanatiske ikkerøykere er rett og slett nødt til å ta en tur på loftet for å finne igjen manerene sine.

Har de manerer, har jeg.

Nå for tiden er det mange som ikke har det,og de tilhører antirøykerne stortsett alle,mens røykerne tasser skyldbetynget og duknakket av gårde.

Jeg gidder ikke å legge meg på rygg for en gjeng med fanatikere som jeg holder mistenkt for egentlig å ikke la seg plage så fryktelig av sigaretter, men som derimot liker godt både å bestemme og å få en viss type oppmerksomhet.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det kunne vel ikke jeg vite. Forventes det at man leser disse trådene i sin helhet?

Når du kommenterer min kommentar til en annen, så må du vel helst vite hva denne andre har kommentert.. :-)

Skrevet

Når du kommenterer min kommentar til en annen, så må du vel helst vite hva denne andre har kommentert.. :-)

Bør og bør....veeeel...jo, du har kanskje et poeng.

Annonse

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg uttaler meg jo bare på grunnlag av egen erfaring, og jeg har opplevd to ganger at noen har spurt om det er greit om de røyker. TO ganger.

Nå snakker ikke jeg for ALLE røykere.. som ejg prøvde å si i det første innlegget mitt at en røyker er ikke bare en røyker.. jeg snakker for MEG selv, og de jeg kjenner som røyker. Hva alle andre som røyker gjør det vet jg ikk.. men de som atr hensyn er helt klart i mindretall..

Gjest Terakotta
Skrevet

Det er klart det er ekkelt at folk røyker rundt deg etter at du har slutta..

Å slutte å røyke fører som kjent gjerne til at m,an blir feit, sur, mindre tolerant, stressa, humørløs, moraliserende, uinspirert osv..;)

Klart det er ekstra "ekkelt" å se andre kose seg da.

Ikke sant? :) - det er 5 år siden så jeg har slutta å være så veldig sur, ikke så feit lenger heller, faktisk! *stolt*

Gjest Terakotta
Skrevet

Jeg skjønner at du har et følelsladd forhold til røyking og sigaretter som tema, kanskje grunnet at du nettopp har sluttet?

Forøvrig finner jeg det relativt underholdene at du mener jeg skriver dumme innlegg fordi du synes røyk er ekkelt.

Om du er uenig med noen betyr ikke det nødvendigvis at motdebatanten er dum(selvom det i visse tilfeller forholder seg slik;))

*klapper terakotta overbærende på hodet*

At du blir ordentelig spysjuk av røyk har da neggu ikke noe med saken prinsippielt å gjøre!

Jeg blir seriøst spysjuk av lukten av stekt fiskekake, men forlanger ikke at ingen skal steke fiskekake for det..

Det er mye annet jeg finner ekkelt også. Fortsatt eksistensberettiget.

Jeg synes løsningen på dette i grunn er enkel:

Det må slutte å være legitimt å herse rundt med røykere om en altså bare ser en ute som "kan være dårlig rollemodell for barna" eller lignende pissprat.

Om noen på en sakelig måte hadde sagt til meg at de følte seg uvelle av at jeg røkte kunne jeg gått et annet sted.

Sånn er det ikke nå. Folk ko0mmer gjerne etter en, hoster megetsigende og sender stygge blikk om en aldri så mye er ute, hjemme hos seg selv, på utekafe, hvorsom helst.

Denslags kjerringer(for dette er oftest kjerringer) har jeg stor, personlig glede av å rtøyke på, så de ikke får trumfet igjennom hysterien sin.

Ellers er jeg stort sett veloppdragen, og mener live and let live..

Det er ikke røykerne, eller meg personlig, som begynte denne fighten, men hysteriske folk som skyver unger og astmatikere forann seg på korstoget sitt(hvilken feighet!) og de får jaggu bakke ut litt først her.

God påske til deg og.

HEHEHE!

Jeg sluttet for 5 år siden og har ikke angret en dag! Ikke da jeg la på meg heller.

Du skriver_____

«Denslags kjerringer(for dette er oftest kjerringer) har jeg stor, personlig glede av å rtøyke på, så de ikke får trumfet igjennom hysterien sin»

Vitener jo bare om at du er veldig barnslig i tillegg til at du skriver dumme innlegg om røykernes situasjon.

Jeg sa ikke at du var dum, jeg sa at det du skrev var dumt. Men barnslig er du!

:-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Bør og bør....veeeel...jo, du har kanskje et poeng.

din, din, din

Skrevet

Tull. Man må slett ikke ty til forbud. En del fanatiske ikkerøykere er rett og slett nødt til å ta en tur på loftet for å finne igjen manerene sine.

Har de manerer, har jeg.

Nå for tiden er det mange som ikke har det,og de tilhører antirøykerne stortsett alle,mens røykerne tasser skyldbetynget og duknakket av gårde.

Jeg gidder ikke å legge meg på rygg for en gjeng med fanatikere som jeg holder mistenkt for egentlig å ikke la seg plage så fryktelig av sigaretter, men som derimot liker godt både å bestemme og å få en viss type oppmerksomhet.

Du er den rampejenta som ødelegger for hele klassen :-)

mvh

Skrevet

HEHEHE!

Jeg sluttet for 5 år siden og har ikke angret en dag! Ikke da jeg la på meg heller.

Du skriver_____

«Denslags kjerringer(for dette er oftest kjerringer) har jeg stor, personlig glede av å rtøyke på, så de ikke får trumfet igjennom hysterien sin»

Vitener jo bare om at du er veldig barnslig i tillegg til at du skriver dumme innlegg om røykernes situasjon.

Jeg sa ikke at du var dum, jeg sa at det du skrev var dumt. Men barnslig er du!

:-)

Ja hun er det, hvem steiker vel fiskekaker i et busskur :-)

mvh

Gjest Terakotta
Skrevet

Ja hun er det, hvem steiker vel fiskekaker i et busskur :-)

mvh

Ikke sant? *lol* - jeg så det faktisk for meg - om det ble en ny trend så hadde jeg faktisk sagt fra til stekerne også! :) SELV om jeg hadde stekt før - for 5 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...