Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg synes det er riktig å utvide grensen. I virkeligheten nå så er det noen aborter etter 12. uke, men kvinnen må for en nemd som avklarer. Jeg har ikke den minste tro på at dette blir 'misbrukt', og jeg har tiltro til kvinners evner til å vurdere selv hva som er best.

Det forekommer at kvinner trenger abort etter 12. uke av forskjellige grunner, de grunnene bør respekteres. Jeg håper inderlig at Ap kommer til å lede regjeringen fra høsten av, og at vi får mer sosialdemokratisk vri og går vekk fra den høyre vrien som har vart lenge nok.

Jeg vil ha kontantstøtten vekk, gratis barnehageplasser, gratis skolebøker på videregående, homofile bør kunne gifte seg i kirken, selvbestemt abort og jeg er imot kriminalisering av kjøp av sex. I store grad det som Ap står for, men i noen av de sakene er det delte meninger slik som det skal være i et politisk parti.

Vi har selvbestemt abort i Norge.

• Svar 274
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

35

• flisa

30

• Goliath

21

• morsan

19

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har selvbestemt abort i Norge.

Fram til 12. uke ja, men jeg vil øke den om noen uker til

Skrevet

Hvem vet? :) - deg blir det i alle fall ikke.

Hvorfor skulle du bestemme mer enn meg i fremtiden?

Skrevet

Det er mange nok i hvert fall, og den koster samfunnet mye. Og de pengene kunne ha vært brukt til noe fornuftig.

Det er jeg enig i. De kunne vært brukt til å hjelpe de barna som i dag lever under fattigdomsgrensen - rike folk trenger ikke kontantstøtte. Men penger alene er ikke nok til de fattigste - noen har ikke godt av å bare få penger i fanget heller.

Skrevet

Uansett grunn?

Når jeg sier at jeg stoler på kvinners vurderingsevne så mener jeg selvfølgelig at de har en grunn.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Kjenner ei som fikk innvilget abort i uke 22. Det synes jeg var drøyt. Det var ikke noe galt med fosteret.

Jeg som har født i uke 32, synes det er forferdelig.

Jeg skammer meg over over å si det, men jeg har tatt abort i uke 11 også.

Hadde jeg bare vært litt mer moden den gang.

Jeg hadde et stabilt forhold og verden dårligste grunn.

Skrevet

Det er jeg enig i. De kunne vært brukt til å hjelpe de barna som i dag lever under fattigdomsgrensen - rike folk trenger ikke kontantstøtte. Men penger alene er ikke nok til de fattigste - noen har ikke godt av å bare få penger i fanget heller.

hva vil du mer....jeg er helt enig i at økt utdannelse og økte kunnskaper er av det gode for alle. Faktisk helt nødvendig i alle samfunn for å få et bedre liv.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Når jeg sier at jeg stoler på kvinners vurderingsevne så mener jeg selvfølgelig at de har en grunn.

Jeg hadde en gang verdens dårligste grunn.

Noen burde ha nektet meg.

Skrevet

Hvorfor skulle du bestemme mer enn meg i fremtiden?

Fordi jeg sitter i Venstre - og i det lille partiet er det lett å komme helt til topps! hehe - hvor sitter du?

Skrevet

Fordi jeg sitter i Venstre - og i det lille partiet er det lett å komme helt til topps! hehe - hvor sitter du?

Jeg er medlem av Arbeiderpartiet, og aktiv der. Og det partiet har store sjanser for å sitte med statsministeren til høsten, og det kommer jeg til å jobbe aktivt for.

Skrevet

hva vil du mer....jeg er helt enig i at økt utdannelse og økte kunnskaper er av det gode for alle. Faktisk helt nødvendig i alle samfunn for å få et bedre liv.

Helt klart - men det behøver ikke være gratis for alle av den grunn. Fattigsdom er et fellesansvar synes jeg - så kan vi "mer vellykkede" selv betale for det vi trenger eller bruker. - Jeg synes det er pinlig å få frikort, jeg har råd til det sjøl.

Skrevet

Jeg er medlem av Arbeiderpartiet, og aktiv der. Og det partiet har store sjanser for å sitte med statsministeren til høsten, og det kommer jeg til å jobbe aktivt for.

Da har vi jo noe å kjempe for og i mot - hver for oss da -! -

Skrevet

Fram til 12. uke ja, men jeg vil øke den om noen uker til

Jeg synes den ordningen vi har er helt grei.

Skrevet

Du trenger i hvert fall ikke å skamme deg over å si det, men at du sliter etterpå er du ikke alene om. Du vurderte situasjonen slik den var da, og avgjørelser er som regel riktige når de blir tatt.

Jeg forstår nå at denne diskusjonen er følsom for deg, det var ikke meningen å såre deg.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du skal skamme deg over din abort. Du synes du hadde grunn nok den gangen du gjorde det og det holder. Det er grunn nok at du var umoden.

Skrevet

Ja jeg synes det er riktig å utvide grensen. I virkeligheten nå så er det noen aborter etter 12. uke, men kvinnen må for en nemd som avklarer. Jeg har ikke den minste tro på at dette blir 'misbrukt', og jeg har tiltro til kvinners evner til å vurdere selv hva som er best.

Det forekommer at kvinner trenger abort etter 12. uke av forskjellige grunner, de grunnene bør respekteres. Jeg håper inderlig at Ap kommer til å lede regjeringen fra høsten av, og at vi får mer sosialdemokratisk vri og går vekk fra den høyre vrien som har vart lenge nok.

Jeg vil ha kontantstøtten vekk, gratis barnehageplasser, gratis skolebøker på videregående, homofile bør kunne gifte seg i kirken, selvbestemt abort og jeg er imot kriminalisering av kjøp av sex. I store grad det som Ap står for, men i noen av de sakene er det delte meninger slik som det skal være i et politisk parti.

Jeg synes ikke det er riktig å utvide abortgrensen.

Jeg synes at 16 uker ligger for nær opp til levedyktigheten.

Ellers synes jeg det er bra at det ser ut til å bli rødt( + grønt , må vel være med det også) flertall på stortinget til høsten, men er altså imot ny grense ved abort.

Homofiles rett til vielse i den norske kirke.

Tror ikke saken er moden for det -

( er noe betenkt over SP)

Skrevet

Helt klart - men det behøver ikke være gratis for alle av den grunn. Fattigsdom er et fellesansvar synes jeg - så kan vi "mer vellykkede" selv betale for det vi trenger eller bruker. - Jeg synes det er pinlig å få frikort, jeg har råd til det sjøl.

Jeg snakker ikke om gratis for alle. Jeg snakker om gratis barnehager for at alle skal kunne lære seg norsk, og da tenker jeg korttidsbarnehager. Jeg snakker om gratis bøker på videregående og det bør være for alle på lik linje med grunnskolen.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for frikort, det hadde blitt dyrt og vanskelig for meg for noen år siden å betale alle mine medisinske utgifter da. Synes det er en selvfølge i et samfunn som tar vare på alle.

Skrevet

Det er veldig mange som sliter med slike følelser - "man angrer aldri på de barna man har fått - men man kan angre på de man stoppet i starten" -det er likevel ikke i ettertid man tar de valgene. *klem*

Skrevet

Da har vi jo noe å kjempe for og i mot - hver for oss da -! -

Ja og jeg kommer til å kjempe for det. Stoltenberg er det beste alternativet til å rette opp den høyre vrien, og få landet på rett kurs igjen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å utvide abortgrensen.

Jeg synes at 16 uker ligger for nær opp til levedyktigheten.

Ellers synes jeg det er bra at det ser ut til å bli rødt( + grønt , må vel være med det også) flertall på stortinget til høsten, men er altså imot ny grense ved abort.

Homofiles rett til vielse i den norske kirke.

Tror ikke saken er moden for det -

( er noe betenkt over SP)

Saken må være moden for homofiles rett til vielse i kirken. Jeg synes det er hårreisende at en gruppe mennesker blir utestengt fra kirken, og det er i sterk motsetning til Bibelen og Jesu ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...