Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke rart de synes det er ille hvis deres foreldre har lært dem opp til at underlivet er "hellig" - også når det gjelder legeundersøkelser.....

Nei - det er er jo det jeg har sagt - man må fortelle barna at leger har lov - - Papirtiger mener jeg er fæl som vil snakke med ungen på forhånd. Les innlegggene skikkelig.

• Svar 243
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

64

• Dorthe

35

• Goliath

33

• Prozak

29

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe, sant nok. :)

Men jeg leste litt raskt. Jeg trodde de skulle sjekke om jentene var omskåret. Nå ser jeg også at de skal se etter seksuelle overgrep. Ikke har jeg greie på småjenters underliv, men jeg vil da anta at en hel rekke fedre kan bli feilaktig anklaget etter ungers lek. Jeg har selv ramla ned på et sykkelsete uten sete. Sånt skjer.

Dessuten blir det i overkant politisk korrekt å skulle sjekke samtlige norske jentebarn. Det burde holde å sjekke de som er utsatt for å bli omskåret. Altså innenfor diverse religioner og fra diverse land hvor det er sannsynlig at noe sånt skjer i ung alder.

For det er vel ikke spesielt sannsynlig at Hr. Hansen fra Vålerenga skjærer om ungen sin.

Endelig en som skjønner hva jeg mener :)

Skrevet

Hva er du redd for?

Hvorfor skal ikke en lege kunne undersøke om alt er som det skal - også "der"?

Vi gutter har blitt undersøkt også "der" fra vi var små.

Hva er det som gjør småjenter så "spesielle" - annet enn for de pedofile eller religiøst fanatiske?

Skal det ha noen "effekt" må de jo inne en gang i året frem til de begynner på skolen - for alle går ikke i barnehagen. Syns du det er riktig sett i forhold til at det er kune noen helt får som driver med dette svineriet -

Skrevet

Det vet jeg ikke.

Men det jeg vet er at forfalskning av legitimasjon er et av de største problemer vi står overfor - spesielt med tanke på ulovelig innvandring og såkalt "familiegjenforening".

I tillegg til at de fleste grove (og enkle)forbrytelser raskt ville blitt oppklart hvis man hadde alle registrert med DNA profil.

Hva er så "ulempene"?

At du føler deg "utilpass" fordi du føler deg overvåket uten noen fornuftig grunn til det?

Her må du komme opp med noen vesentlig vektigere argumenter før jeg kan ta de til etterreting:-)

Spesielt med tanke på hvor mye positivt det vil føre med seg. Spesielt med tanke på hvor mye vanskligere det vil være å slippe unna med ulike kriminelle aktiviteter.....

Venstre sier:

Retten til et sporløst liv

Den enkelte må sikres rett til å leve et sporløst liv, bl.a. ved at betaling med kontanter fortsatt må være et alternativ. Det skal være mulig å reservere seg mot at detaljerte opplysninger om bruk av egen telefon og nettjenester på data lagres i lengre perioder. Politiet må ikke kunne få utlevert registeropplysninger om telefon- og internettrafikk og lignende uten rettslig kjennelse.

Venstre ser med bekymring på bruken av fjernsynsovervåkning på offentlig tilgjengelige steder. Adgangen til å installere overvåkingskameraer må begrenses til et minimum, og det må være klare regler for at slik overvåking i minst mulig grad baseres på opptak. Eventuelle opptak må slettes etter kort tid. Det skal ikke nyttes teknologi ved kameraovervåkning i det alminnelige offentlige rom som løpende krysser opplysninger fra overvåkningskameraene med andre databaser. Når det gjelder adgang til å sette opp private overvåkingskameraer enten det er til næringsdrift eller private boliger, vil Venstre opprette en egen godkjenningsordning slik at det blir en kontroll med antallet kameraer som overvåker andre. Denne ordningen må delegeres til kommunene.

Rett til et sporløst liv gjelder også i biltrafikken. Det må derfor være mulig å passere de ulike bomstasjoner eller andre elektroniske passeringspunkter uten at opplysninger lagres og brukes av andre.

Innen helsevesenet må det være adgang til å reservere seg mot registrering av sensitive opplysninger som ikke har direkte medisinsk betydning. Det må stilles særlig strenge krav til sikkerhet omkring enkeltpersoners helseopplysninger.

og for min egen del syns jeg at skattelistene ikke burde ligget mer enn en ukes tid på nett.

Skrevet

Formålet var jo ikke bare å se etter omskjæring, det var også å se etter tegn på overgrep. Og så vidt jeg vet er det like vanlig blant etnisk norske barn som utenlandske.

Jeg er klar over det, men hadde det ikke vært for den grusomme omskjæringen, ville det heller ikke vært nødvendig å undersøke alle jentene.

I tilegg vet jeg ikke om legene kan oppdage overgrep ved undersøkelse. Da må isåfall jomfruhinnen være brutt, og da må det grundig undersøkelse til.

Jenter kan også få skader nedentil som ikke har med misbruk å gjøre, og hva da? Skal pappa fengsles fordi underlivet til datteren er mistenkelig?

En omskjæring er uomtvistelig, den kan ikke skyldes noe annet.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Venstre sier:

Den enkelte må sikres rett til å leve et sporløst liv, bl.a. ved at betaling med kontanter fortsatt må være et alternativ. Det skal være mulig å reservere seg mot at detaljerte opplysninger om bruk av egen telefon og nettjenester på data lagres i lengre perioder. Politiet må ikke kunne få utlevert registeropplysninger om telefon- og internettrafikk og lignende uten rettslig kjennelse.

Venstre ser med bekymring på bruken av fjernsynsovervåkning på offentlig tilgjengelige steder. Adgangen til å installere overvåkingskameraer må begrenses til et minimum, og det må være klare regler for at slik overvåking i minst mulig grad baseres på opptak. Eventuelle opptak må slettes etter kort tid. Det skal ikke nyttes teknologi ved kameraovervåkning i det alminnelige offentlige rom som løpende krysser opplysninger fra overvåkningskameraene med andre databaser. Når det gjelder adgang til å sette opp private overvåkingskameraer enten det er til næringsdrift eller private boliger, vil Venstre opprette en egen godkjenningsordning slik at det blir en kontroll med antallet kameraer som overvåker andre. Denne ordningen må delegeres til kommunene.

Rett til et sporløst liv gjelder også i biltrafikken. Det må derfor være mulig å passere de ulike bomstasjoner eller andre elektroniske passeringspunkter uten at opplysninger lagres og brukes av andre.

Innen helsevesenet må det være adgang til å reservere seg mot registrering av sensitive opplysninger som ikke har direkte medisinsk betydning. Det må stilles særlig strenge krav til sikkerhet omkring enkeltpersoners helseopplysninger.

og for min egen del syns jeg at skattelistene ikke burde ligget mer enn en ukes tid på nett.

Dette er jeg også opptatt av. Storebror ser deg, eler storesøster for den del.

Det bekymrer meg og andre at ansatte i helsevesenet, trygdekontoret og andre offentlig ansatte kan surfe på private opplysninger. Det hjelper lite med taushetsplikt når søstra eller naboen din jobber et sted hvor hun kan grafse i dine private sykdommer og sosiale problemer.

Forskerne er umettelige på statistikk. Når det nå registreres hva du kjøper av medisiner, er grensen min grundig trådd over.

Forskerne finner stadig nye argumnenter for å registrere opplysninger til ulike formål.

Først vil de registrere kjønn, så senere vil de vite alder, etnisitet, bosted, årstid, antall piller, type piller, type sykdom og til slutt din ekstakte identitet.

Hva i all verden skal de med din eksakte identitet? Da blir det overvåking.

Er du klar over at trygdekontoret blir opplyst om type sykdom når du får sykepenger? De vet at du har HIV, og dermed vet din kusine på trygdekontoret det også, selv om hun bor 200 mil vekk.

Så kommer kusina og sier: "Det er underlagt taushetsplikt!" Stor trøst når bare akkurat de som ikke burde vite det vet det. Egentlig spiller det ingen rolle om alle de andre vet det.

Hemmelig sport blant helsepersonell i våre store og små helseinstitusjoner er å surfe på store og små kjendisers sykejournaler. Når vi vet at alle er mennesker, da vet vi at de også er for det meste kvinner. Er kvinner nysgjerrige? Neiiii daaa. Aldri har jeg hørt noen nekte så grundig som når jeg konfronterer dem med dette. De har ALDRI lest NOEN journaler av nysgjerrighet! ALDRI! Aldri har de sett et mer tvilende ansikt og granskende blikk, og aldri kan de se meg rett i øya.

Skrevet

Dette er jeg også opptatt av. Storebror ser deg, eler storesøster for den del.

Det bekymrer meg og andre at ansatte i helsevesenet, trygdekontoret og andre offentlig ansatte kan surfe på private opplysninger. Det hjelper lite med taushetsplikt når søstra eller naboen din jobber et sted hvor hun kan grafse i dine private sykdommer og sosiale problemer.

Forskerne er umettelige på statistikk. Når det nå registreres hva du kjøper av medisiner, er grensen min grundig trådd over.

Forskerne finner stadig nye argumnenter for å registrere opplysninger til ulike formål.

Først vil de registrere kjønn, så senere vil de vite alder, etnisitet, bosted, årstid, antall piller, type piller, type sykdom og til slutt din ekstakte identitet.

Hva i all verden skal de med din eksakte identitet? Da blir det overvåking.

Er du klar over at trygdekontoret blir opplyst om type sykdom når du får sykepenger? De vet at du har HIV, og dermed vet din kusine på trygdekontoret det også, selv om hun bor 200 mil vekk.

Så kommer kusina og sier: "Det er underlagt taushetsplikt!" Stor trøst når bare akkurat de som ikke burde vite det vet det. Egentlig spiller det ingen rolle om alle de andre vet det.

Hemmelig sport blant helsepersonell i våre store og små helseinstitusjoner er å surfe på store og små kjendisers sykejournaler. Når vi vet at alle er mennesker, da vet vi at de også er for det meste kvinner. Er kvinner nysgjerrige? Neiiii daaa. Aldri har jeg hørt noen nekte så grundig som når jeg konfronterer dem med dette. De har ALDRI lest NOEN journaler av nysgjerrighet! ALDRI! Aldri har de sett et mer tvilende ansikt og granskende blikk, og aldri kan de se meg rett i øya.

Hehe, så klart du har rett! Og så sjekker man opp potensielle partnere man har truffet etc. etc.

Skrevet

Jeg er klar over det, men hadde det ikke vært for den grusomme omskjæringen, ville det heller ikke vært nødvendig å undersøke alle jentene.

I tilegg vet jeg ikke om legene kan oppdage overgrep ved undersøkelse. Da må isåfall jomfruhinnen være brutt, og da må det grundig undersøkelse til.

Jenter kan også få skader nedentil som ikke har med misbruk å gjøre, og hva da? Skal pappa fengsles fordi underlivet til datteren er mistenkelig?

En omskjæring er uomtvistelig, den kan ikke skyldes noe annet.

Nettopp! Tenk på alle familiene som nå må mistenkes uten grunn .- ingen røyk uten ild, -i små samfunn hvor helsesøstra er naboen etc. etc.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Ikke vær redd, snart vil det oppstå kvinnelige leger som tar betaling for å gi attester på at småjentene ikke er omskjært. Alt kan bli bisniss. Eller de sender de skamferte ut av landet når de blir innkalt til skolelegen, eller det oppstår en bisniss hvor du kan leie en uomskjært jente som kan møte i stedet for den skamferte. Eller det oppstår store forsamlinger av kulturrelativister som roper om rasisme (de er allerede mange). Store krefter vil oppstå for at lemlestingen skal fortsette. Jeg vil tippe at det uvesenet vil ta 100 år å bli kvitt, eller mer.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Hehe, så klart du har rett! Og så sjekker man opp potensielle partnere man har truffet etc. etc.

Godt at det fremdeles er mulig å lage falske personnummer. Primtallsalgoritmen som brukes er temmelig grei.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg er enig med deg i denne, Flisa.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Etter Bjugn, så vet vi hvor feil de kan ta, og hvor lite villige de er til å få ting rett igjen. Tar de feil, så kan de ikke innrømme det av redsel for at legestanden skal bli eksponert for kritikk og inkompetanse.

Kanskje jeg ikke vil ha min datter undersøkt av redsel for at noen skal finne noe som ikke er der? Underlig at man skal være redd når man er uskyldig? Og at jeg kanskje blir dømt skyldig bare for å vise at jeg redd for det? Skummelt spør du meg.

Det kan altså bli et hysteri begge veier.

Skrevet

Godt at det fremdeles er mulig å lage falske personnummer. Primtallsalgoritmen som brukes er temmelig grei.

Med de nye elektroniske journalene skal det registreres hvem som ser på journalen og når. Da blir det ikke så lett å "surfe" etter opplysninger som man ikke har behov for å vite noe om som helsepersonell.

Skrevet

Nei, den har jeg ikke lest. Er litt rastløs for tida så bøker er ikke den store tingen.

Blir bestandig så skremt av Stephen King, jeg... Når skal jeg lære. :)

Skrevet

GAmmeldags holdning????? Det må jo være enda mer gammeldags å tro at moderne mennsker driver med omskjæring - har du bikka over Goliath? Døtrene våre skal undersøkes for å se om de er OMSKJÆRT - har vi noen kultur for sånt?

Etterhvert har "vi" fått mange her i Norge som har kultur for sånt - og nå begynner den tiden da vi må "betale" for den håpløse innvandringspolitikken som har blitt og blir ført.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - det er mange kameler som må svelges etterhvert, hvis vi ønsker å kvitte oss med en ndel av de ukulturer som vi å åpent har importert de siste årene.

Og dette er bare et forsiktig forslag til start.

For hvis vi ikke aksepterer og forstår at vi alle må ofre noe for å få dette til, så vil vi etterhvert bare bli nødt til å ofre enda mer.

Dette er bare en bagatell i så måte....

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Med de nye elektroniske journalene skal det registreres hvem som ser på journalen og når. Da blir det ikke så lett å "surfe" etter opplysninger som man ikke har behov for å vite noe om som helsepersonell.

Jeg stoler ikke på det heller.

Den dagen jeg selv bærer min journal med meg i et elektronisk kort i kryptert form, da blir det bedre.

Skrevet

OMSKJÆRING driver vi ikke mye med i ØStfold, Goliath - hvorfor skal min datter gå igjennom en sånn undersøkelse da?? Det er prsinsippet. Å bli undersøkt for om steiene ikke har ramlet ned i pungen er noe som KAN skje med alle gutter fra alle kulturer. Det gjelder ikke omskjæring.-

Nei - det gjelder ikke for omskjæring. men det gjelder for så vidt for sexuelle overgrep - dog skal man være forsiktig med å konkludere med noe slikt kun på bakgrunn av en veldig forenklet GU.

MEN det viktigste ved dette har jeg skrevet til deg litt lenger opp her.

Hvis vi ønsker å holde på prinsippene våre i slike saker, og naivt tror at vi kan få bukt med de ukulturer vi så fritt har importert til norge gjennom mange år, uten at det vil koste oss andre noen ting - så vil det bare enda opp med å koste oss enda mer på sikt.

Skrevet

Hvorfor skal min datter til gynekolog, mistenkt for at familien driver med omskjæring? for det er det aStortingsvedtaket går ut på. Jeg er ikke i mnot vanlige helsekontroller for å se om barna er friske - de følgeer vi jo opp alle sammen. LEGENE er jo også negativ til dette her.

Din datter skal ikke til gynekologen fordi dere er misstenkt for å drive kjønnslemlestelse. hun skal dit fordi ALLE skal dit for kontroll.

Hvis derimot kun de som kommer fra andre kulturer skal it, så vil det argumentet du bruker så alt for lett kunne brukes av dem.

Slik har det blitt. Politiet kan ikke stoppe kun mørkhudede på gaten for å sjekke om de har gyldig oppholdstillatelse, fordi det blir forskjellsbehandling og misstenkeliggjøring av mørkhudede. Derfor må de i så fall stoppe alle....

Fullstendig idiotisk - spør du meg. men slik har vårt samfunn blitt - særdeles godt hjulpet på vei av de såkalte "antirasistene".

Og skal vi derfor klare å få bukt med en del av den ukulturen og dritten vi har latt komme hit grunnet en håpløs og feilslått innvandringspolitikk, så må vi alle betale prisen for det - på en eller annen måte.

Hvis vi derimot skal tviholde på prinsippene (som jo nettopp er hovedårsaken til at det har blitt ført en slik håpløs innvandringspolitikk), så vil det bare fortsette å forverre seg, til det VIRKELIG blir tøft for oss alle.

Skrevet

Venstre sier:

Venstre er heldigvis nå godt under sperregrensen, og det er bra - med slike prinsipper.

Joda - det høres så fint ut. Det gjorde den kommunistiske doktrinen også....

Men i praksis så er dette et prinsipp som i 99.99% av tilfellene kun vil gangne de kriminelle.

Og hvorfor skal vi så på liv og død beskytte dem?

Det er greit med prinsipper, men ikke når konsekvensene for det aller aller meste kun er negative, og der gevinstene ved å gjennomføre det for samfunnet (og de aller fleste enkeltindivider) vil være så store.

Skrevet

Skal det ha noen "effekt" må de jo inne en gang i året frem til de begynner på skolen - for alle går ikke i barnehagen. Syns du det er riktig sett i forhold til at det er kune noen helt får som driver med dette svineriet -

Det kan gjøres samtidig med de vanlige legeundersøkelsene.

Poenget er jo først og fremst å få til en holdningsendring - som ikke kan gjøres på andre måter enn samtidig å skremme de det gjelder ved at risikoen for å bli oppdaget blir særdeles stor.

Og så må selvfølgelig straffen bli særdeles hard - hvilket også er noe av en umulighet å få til i Norge.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...