Gå til innhold

Det smeller i London


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

Gjest Barbara St.

Selvsagt bør dette stå. Så lenge ingen av de berørte parter selv ønsker at det slettes fordi de blir hetset, så bør det stå.

Det er jo blant annet slike diskusjoner som gjør det verdt å være her.

Så hvis involverte parter ønsker det så er det greit å slette. Det bør du si til webmaster. Jeg har ønsket innlegg slettet og ble nektet. Da jeg skrev klageemail ble den ikke svart, og det er mange måneder siden ikke bare få uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mr Kahn

    92

  • Prozak

    62

  • snø

    42

  • Goliath

    33

Mest aktive i denne tråden

Vel - dine psykopatiske og fanatisk-ekstreme trekk har blitt påpekt av mange allerede.

Nå ser vi også ett av dine barnslige trekk: "Og det snakker DU om!", "Enn du, da? Hæ!", "Du er dårlig lite ikke dust da, som sier at jeg er dust!" etc. Nøyaktig som en annen, for tiden lite aktiv person her inne.

Som sagt - drittunger på over førti er nesten litt trist.

"................................."

...eller trekke dette i langdrag, men denne "fortjener" en liten kommentar:

"Vel - dine psykopatiske og fanatisk-ekstreme trekk har blitt påpekt av mange allerede."

Det er venstresosialistenes modus operandi å stille diagnoser på meningsmotstandere når de ikke vinner frem i en saklig debatt. Når det gjelder deg spesielt, så tviler jeg på at du har noe fast politisk referansepunkt i tilværelsen din, det ser mer ut som du bare har erstattet et normalt sosialt liv med Internett.

Nå har jeg ved flere anledninger lagt merke til at DOLs psykiater, NHD, har fremmet mange av mine argumenter nesten ordrett. Er han også "fanatisk-ekstrem psykopat"? Eller Goliath, Morsk og den utmerkede skribenten Grip? Har du noen gang klart å ta meg eller oss på faktafeil, f. eks. i Midtøsten-diskusjonene?

Nei, men du er sabla "flink" til å blafre runkebestikket over tastaturet når det gjelder å lire av deg "diagnoser" og infantile spydigheter. Den eneste forskjellen på deg og "sør" er at du fra tid til annen skriver mer enn fire linjer.

Bottom line, i en saklig debatt faller du utenfor etter to innlegg, og dermed har du PK-kobbelet nede på ditt nivå. At jeg bøyer meg ned og mater disse småtrollene får jeg heller bare ta selvkritikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller trekke dette i langdrag, men denne "fortjener" en liten kommentar:

"Vel - dine psykopatiske og fanatisk-ekstreme trekk har blitt påpekt av mange allerede."

Det er venstresosialistenes modus operandi å stille diagnoser på meningsmotstandere når de ikke vinner frem i en saklig debatt. Når det gjelder deg spesielt, så tviler jeg på at du har noe fast politisk referansepunkt i tilværelsen din, det ser mer ut som du bare har erstattet et normalt sosialt liv med Internett.

Nå har jeg ved flere anledninger lagt merke til at DOLs psykiater, NHD, har fremmet mange av mine argumenter nesten ordrett. Er han også "fanatisk-ekstrem psykopat"? Eller Goliath, Morsk og den utmerkede skribenten Grip? Har du noen gang klart å ta meg eller oss på faktafeil, f. eks. i Midtøsten-diskusjonene?

Nei, men du er sabla "flink" til å blafre runkebestikket over tastaturet når det gjelder å lire av deg "diagnoser" og infantile spydigheter. Den eneste forskjellen på deg og "sør" er at du fra tid til annen skriver mer enn fire linjer.

Bottom line, i en saklig debatt faller du utenfor etter to innlegg, og dermed har du PK-kobbelet nede på ditt nivå. At jeg bøyer meg ned og mater disse småtrollene får jeg heller bare ta selvkritikk på.

En saklig debatt med deg, Kahn, eksisterer ikke. Ergo er det kun noen få, gjerne de som ikke kjenner deg, som i det hele tatt gidder å forsøke.

Og de "diagnosene" jeg gir deg er nøyaktig like saklige og like mye hold i som de vanlige karakterstikkene du gir alle dine meningsmotstandere (mht. politiske ideolgier m.m.)

At du begynner å snakke om mine uttalelser om dine psykopatiske trekk som om de var faguttalelser sier jo bare desto mer om deg.

NHD har jeg ingen respekt for overhodet, med tanke på de uttalelsen han har kommed med hvor han viser at han faen ikke har greie på sitt eget fag engang. Men psykiatere har veldig ofte liten verdi i annet enn krisehåndteringssituasjoner. Det er medisinsk utdannede folk, med et ekstrakurs basert på bruk av medisin for å behandle ethvert psykisk problem.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis involverte parter ønsker det så er det greit å slette. Det bør du si til webmaster. Jeg har ønsket innlegg slettet og ble nektet. Da jeg skrev klageemail ble den ikke svart, og det er mange måneder siden ikke bare få uker.

Innvolverte parter ønsker det ikke her.

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En saklig debatt med deg, Kahn, eksisterer ikke. Ergo er det kun noen få, gjerne de som ikke kjenner deg, som i det hele tatt gidder å forsøke.

Og de "diagnosene" jeg gir deg er nøyaktig like saklige og like mye hold i som de vanlige karakterstikkene du gir alle dine meningsmotstandere (mht. politiske ideolgier m.m.)

At du begynner å snakke om mine uttalelser om dine psykopatiske trekk som om de var faguttalelser sier jo bare desto mer om deg.

NHD har jeg ingen respekt for overhodet, med tanke på de uttalelsen han har kommed med hvor han viser at han faen ikke har greie på sitt eget fag engang. Men psykiatere har veldig ofte liten verdi i annet enn krisehåndteringssituasjoner. Det er medisinsk utdannede folk, med et ekstrakurs basert på bruk av medisin for å behandle ethvert psykisk problem.

"..................................."

"Det er venstresosialistenes modus operandi å stille diagnoser på meningsmotstandere når de ikke vinner frem i en saklig debatt."

Og det er "din" sides modus operandi å forsøke å avvæpne alle andre meninger ved å kalle de "PK". Du er NØYAKTIG like ille som de du kristiserer, Kahn, på ETHVERT punkt.

Og dine ustanselige, patetiske forsøk på å stemple meg som sosialist, venstrevridd, marxist etc., på tross av at det er plukket rett ut av luften, blir mer og mer latterlig samtidig som du gjentar det om og om igjen.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være med på en slik tråd, det er mange sterke meninger.

Jeg har samme synspungter som deg på masse av det du skriver. Samtidig er jeg så "kristelig" at jeg ser på drap som noe "ulovlig".

Men jeg skjønner godt at mange mister "kontrollen" noen ganger, det er forferdelig å se på ting som disse som skjedde i går i London, september i USA...

Vi klarer jo ikke forstå, og skjønne mange av oss, hvordan man kan sende sine egne i døden med bomber som tar livet av mange uskyldige, hvordan man kan gjengvoldta kvinner forde nevøer har forelsket seg feil - etterpå må den voldtatte kvinnen finne fire vitner til hendelsen for selv å ikke bli anklaget for voldtekt og bli stenet og pisket til døde.

Hvordan de - også mange som bor i Norge - får gjennomført omskjæring av jentunger.

Osv. osv.

Vi klarer simpelthen dårlig å sette oss inn i disse menneskenes tankegang, og med det fører nok et hat og en uoppgitthet som kan komme til syne i mange forskjellige meninger om hvordan det kan stoppes.

Altså, jeg er ikke enig i å drepe, drepe og utslette, men jeg skjønner frustrasjonen som folk kan sitte med over all den ubegripelige elendigheten som kryr rundt omkring oss.

Vi kan ofte jobbe iherdig mot et mål generellt i livet, om målet har en løsning, men dette her synes ikke å ha en oppskrift på hvordan det best kan endes, og for noen fortoner nok dette seg som et problem som bør fjernes helt.

Det av ymse prosenter av satte befolkning bifaller slike hendelser tror jeg nok kan legge meget fyr til bålet.

Uansett om det er to eller tyve prosent...de er i gjeldende land og lever der sikkert ganske godt, og så bifaller de slike handlinger...

Det er facinerende å lese svar, innlegg, meninger og tanker i slike tråder...

Det er en grunn til at det nok aldri blir en verden fri fra krig og elendighet.

Men jeg skjønner frustrasjonene til folk, både den ene og den andre vegen.

Hele greiene er jo et mareritt fra ende til annen uten sidestykke.

Synes det er fint når du og andre klarer å få frem meningen sin uten å tråkke ned andre, man blir lettere respektert når man får det til slik.

Min mening utover det er at denne tråden burde vært slettet.

Ikke for alle meningene som er fremkommet men på grunn av alle de svarene som det ble etterhvert som nesten gikk utenfor tema og kun inneholdt personangrep og stygge ord.

Det er en forskjell på rene diskusjonstråder med forskjellige meninger og direkte guffne krangler som denne viste seg å bli.

Fin du evner å dra deg ut i solen, kos deg

:)

"Min mening utover det er at denne tråden burde vært slettet.

Ikke for alle meningene som er fremkommet men på grunn av alle de svarene som det ble etterhvert som nesten gikk utenfor tema og kun inneholdt personangrep og stygge ord."

Men hvem har vel vondt av å lese at andre slenger dritt til hverandre? Det er vel ingen av de innvolverte i denne tråden som må "beskyttes" mot det?

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis involverte parter ønsker det så er det greit å slette. Det bør du si til webmaster. Jeg har ønsket innlegg slettet og ble nektet. Da jeg skrev klageemail ble den ikke svart, og det er mange måneder siden ikke bare få uker.

Jeg sa det jo til webmaster fordi jeg svarte han i denne tråden:-)

Men det spørs hvofor også da, det kan jo være at noen går litt for langt i ønsket sitt om å slette, uten at jeg skal ta stilling til det du ønsket å slette.

De fleste som ber om sletting får det gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Så hvis involverte parter ønsker det så er det greit å slette. Det bør du si til webmaster. Jeg har ønsket innlegg slettet og ble nektet. Da jeg skrev klageemail ble den ikke svart, og det er mange måneder siden ikke bare få uker.

Du gjør jo faen ikke annet enn å sutre over hvor misfornøyd du er med webbis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller trekke dette i langdrag, men denne "fortjener" en liten kommentar:

"Vel - dine psykopatiske og fanatisk-ekstreme trekk har blitt påpekt av mange allerede."

Det er venstresosialistenes modus operandi å stille diagnoser på meningsmotstandere når de ikke vinner frem i en saklig debatt. Når det gjelder deg spesielt, så tviler jeg på at du har noe fast politisk referansepunkt i tilværelsen din, det ser mer ut som du bare har erstattet et normalt sosialt liv med Internett.

Nå har jeg ved flere anledninger lagt merke til at DOLs psykiater, NHD, har fremmet mange av mine argumenter nesten ordrett. Er han også "fanatisk-ekstrem psykopat"? Eller Goliath, Morsk og den utmerkede skribenten Grip? Har du noen gang klart å ta meg eller oss på faktafeil, f. eks. i Midtøsten-diskusjonene?

Nei, men du er sabla "flink" til å blafre runkebestikket over tastaturet når det gjelder å lire av deg "diagnoser" og infantile spydigheter. Den eneste forskjellen på deg og "sør" er at du fra tid til annen skriver mer enn fire linjer.

Bottom line, i en saklig debatt faller du utenfor etter to innlegg, og dermed har du PK-kobbelet nede på ditt nivå. At jeg bøyer meg ned og mater disse småtrollene får jeg heller bare ta selvkritikk på.

Nå er vel du også en som stiller diagnoser på motdebatantene dine:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært interessant å lese din løsning på problemet favn.Og da mener jeg en reell og gjennomførbar løsning, som baserer seg på reelle mennesker og deres reaksjonsmønstre og handlemåter - og ingen ønskedrøm.

Personlig så synes jeg det virker som om du og flere med deg her finner det litt enklere å handskes med det dere står ovenfor på sikt - ved å kritisere de som desverre faktisk omtaler veien man til slutt vil gå - selv om man ønsker det aldri så lite.

For dette vil bare bli verre. Og når det har rammet direkte tilstrekkelig mange, så vil selvfølgelig moderasjonen måtte vike.

Slik er det bare. Mennesket er i bunn og grunn fremdeles bare noen dyr.

Kanskje du kan komme med ditt forslag til å løse verdensproblemene før du ber om min 'reell og gjennomførbar løsning, som baserer seg på reelle mennesker og deres reaksjonsmønstre og handlemåter - og ingen ønskedrøm.?' Vanlig framgangsmåte, det.

Men selvfølgelig har jeg ikke et komplett sett svar, det sier seg selv. Jeg har ikke engang et klart enkeltsvar utover at jakten på terrorister holdes vedlike og trappes opp.

Jeg deler altså ikke trangen enkelte her har til å utrydde muslimer i sin alminnelighet.

Enn du, siden du da kritiserer at jeg ikke deler denne trangen, du har altså bestemt deg for at dreping av muslimer i øst og vest er en god løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men...hvor mange muslimer representerer de?"

Nå vet jeg ikke hvor du har de 8% i fra, mej det må i så fall være fra en undersøkelse utført rett etter terroraksjonen i London. Da ble det kanskje litt vel "nære" for noen der...?

Når terroren rammet USA så var oppslutningen og støtten til Al-Qaida og deres aksjoner VESENTLIG sterkere blant muslimer i UK.

Så de representerer svært mange muslimer verden over - og også i Norge.

Slik situasjonen nå er så har vi INGEN mulighet til verken å bekjempe dem, eller beskytte oss mot dem.

Deres "rettigheter" forbyr oss det......

"Deres "rettigheter" forbyr oss det......"

Du sier det, i sammenheng med "dem" - igjen må jeg spørre hva du mener er feil her.

Ja, vi VET at Ql Quida og Anslar Al Islam (eller noe sånt) er islamske grupperinger - altså muslimer. Vi vet også at bl.a Pakistan er muslimsk. Er dette "dem"? Er det synd at "deres rettigheter" hindrer oss i å gjøre noe med "dem"?

En terrorists rettigheter hindrer oss ikke å hanskes med dem. Men dette krever at man vet hvem vedkommende er, hvor de er o.s.v. Det sier seg selv at det er lettere sagt enn gjort, når de ikke akkurat går til stormangrep med infanteri. Det høres ut som du synes det er synd at vi ikke kan gå rett dit vi tror kilden er, og utslette alle sammen slik at vi er "sikre" på at ingen løsrevne terroristceller vil eksistere mer.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Så hvis involverte parter ønsker det så er det greit å slette. Det bør du si til webmaster. Jeg har ønsket innlegg slettet og ble nektet. Da jeg skrev klageemail ble den ikke svart, og det er mange måneder siden ikke bare få uker.

Hva er det med deg? Kom heller og bli med på festival i kveld: http://www.trena.net/pub/festival/2003_4_18_16.42.36.shtml?cat=festivalprogram2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

"Toleranse, respekt, snillhet og tålmodighet slik du forfekter tolkes som svakhet, og svakhet møtes med dyp forakt."

Men i svarte da - det er da himmelvid forskjell på å møte ting med samme mynt, med en viss fornuft i behold, enn ondskap av den typen grip, kahn og de andre fjolsene hyler om!

"Selv den mest moderate muslim har dyp forakt for vantro."

Pisspreik. "Dyp forakt" er en direkte motsetning til "moderat".

"................................."

Selv moderate muslimer har en dyp forakt for vantro, avsky for dekadense, "umoral" og veslige kvinner.

Det er det første de lærer på koranskolene.

Og du skal få ete det i deg. Jeg ser det på debattanter i TV, en advokat, medlemmer av ulike råd osv.

Direktøren for IMRI hr sagt det også.

Hvor langt det er fra avsky og forakt til hat, vet ikke jeg, men du skal få ete det i deg når det kommer for en dag. Danskene ser det -mye- tydeligere enn oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logitechmusa

Hørt om å erte noen? ;-)

Kanskje ikke pent, men Kahn ser jo virkelig ut tilå ha sprengt et par sikringer for mye,og det er ikke sikkert jeg gidder å lese alt oppgulpet hans etter hans intensjon..;-)

Ikke alle som gjenkjenner en ert om de så fiser den ut. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logitechmusa

Det er jeg enig i, men det har vært skrevet her og mange har sett det så vitner er det nok av - dog er vi jo anonyme hele bunten.

Kanskje webbis har sin egen lille måte å håndtere trusler på...altså at slike innlegg blir "lagret" et eller annet sted en viss tid?

Ellers så burde han kansje hatt det?

:)

"Kanskje webbis har sin egen lille måte å håndtere trusler på...altså at slike innlegg blir "lagret" et eller annet sted en viss tid?"

Vel, det stoler jeg ikke på at han gjør.

"Ellers så burde han kansje hatt det?"

Helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jo,du har vel rett...etterhvert ser det slik ut at det er en eller annen innenriks undergruppe.

Men...hvor mange muslimer representerer de?

her anslaaes det (jeg har endelig hatt mulighet til aa se nyheter ikveld etter en laaaang dag i London) at bare 8% av muslimene her i landet forsvarer terroraksjoner.

Mitt utbrudd var egentlig rettet mot dette aa saann uten videre aa mene at terror mot noen er loksom "bedre" enn terror mot "oss"

Saa lang har jeg faatt vite at jeg har mistet en god venn og en bekjent.

Russel Square er ikke langt herfra hvor jeg har logget meg paa. jeg har ikke engang forsoekt aa komme meg hjem til ungene mine i kveld.

Folk som sitter langt borte og "forstaar"...det gjoer meg sint.

8% av britiske muslimer støtter terroraksjoner mot Storbritannia. Det er langt flere som støtter terroraksjoner mot USA og andre land.

Selv om tallet kan virke lavt, er det snakk om over 100 000 mennesker. Det er altfor mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

Det er ikke nødvendigvis snakk om å _unnskylde_ selv om man bruker paraleller som eksempler.

"..................................."

Kan ikke kalle det nyansering heller, for det sankkes om to helt ulile tider og kulturer.

Det jeg skriver om skjer i dag, og har foregått de siste 30 år. Ikke de siste 1000 år. Det virker som noen går så langt tilbake som de trenger for å finne noe som er like ille, og når de må gå !!1000 år!! tilbake, da er det ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv moderate muslimer har en dyp forakt for vantro, avsky for dekadense, "umoral" og veslige kvinner.

Det er det første de lærer på koranskolene.

Og du skal få ete det i deg. Jeg ser det på debattanter i TV, en advokat, medlemmer av ulike råd osv.

Direktøren for IMRI hr sagt det også.

Hvor langt det er fra avsky og forakt til hat, vet ikke jeg, men du skal få ete det i deg når det kommer for en dag. Danskene ser det -mye- tydeligere enn oss.

Jeg gjentar det en siste gang: Hvis man har en dyp forakt for de som tror annerledes enn en selv, så er man ikke en "moderat" troende.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og derfor blir man også forbannet i tråder hvor dene en tror at den andre mener etc"

Tja.

Når den ene sier: Jævla islam-pakk - vi skal faen meg utrydde og bombe til helvete denne verdens kreftbyll. Jeg, og gutta fra HV-Innigokk - vi er faen så tøffe, ass - og vi forsvarer DEG, din islamisthore, jødehater og PK-rotte! Faen ass...skulle ønske jeg slapp å forsvare sånne landsforedere som dere passifister og røda jævler!

Og den andre sier: Hør her - det er litt mer komplisert enn det - du kan ikke konkludere så kategorisk om så mange millioner. Og du kan ikke ilegge folk så ekstreme holdninger fordi de ikke er enige med deg.

Da kan man "tro" hva den første mener. Og man kan "tro" hva den andre mener. Men hvem av disse er det som egentlig legger noen som helst holdninger for dagen? Det er rimelig åpenbart, er det ikke?

For å bruke eksempler som Kahn, Grip etc.: Det er ikke veldig vanskelig å komme med ganske gode gjetninger på hva slags verdisyn og hva slags holdninger disse har til rett, galt og hvilke metoder som er greit å bruke i "det godes" tjeneste.

Hvis vi ser de som mener annerledes enn disse (de fleste), så dreier det seg her (på DOL) stort sett om å uttrykke meninger som går på å moderere, og ikke ta i bruke ekstreme metoder uten videre - sannsynligvis ut i fra et verdisyn som er rimelig sympatisk.

Hvem er det som som omtrent er de eneste som i det hele tatt hinter til noen som helst politisk ideologi? (Hint: Kahn, Grip, Morsk o.l)

Jeg (undertegnede) er selvfølgelig både marxist og akp-er (og merkelig nok passifist-svin og voldsape på en og samme tid). Dette til tross for at jeg aldri en eneste gang har uttrykt noen som helst politisk sympati, hverken i den retningen eller noen annen.

Det blir for dumt. Hvert ENESTE argument fra disse ender opp i at motstanderen er pk-rotte, marxist/islam-hore, landsforeder etc. Og KUN fordi motstanderene forsøker å fremme et mer sympatisk og mindre ekstremt og voldelig syn. IKKE fordi noen her forsvarer terrorisme eller andre grusomheter begått med Koreanen eller Bibelen i hånden.

".................................."

Ja, det er tragisk. Heldigvis snakker vi om et forsvinnende mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramina

"Min mening utover det er at denne tråden burde vært slettet.

Ikke for alle meningene som er fremkommet men på grunn av alle de svarene som det ble etterhvert som nesten gikk utenfor tema og kun inneholdt personangrep og stygge ord."

Men hvem har vel vondt av å lese at andre slenger dritt til hverandre? Det er vel ingen av de innvolverte i denne tråden som må "beskyttes" mot det?

"...................................."

Så lenge de det gjelder blåser i det og vil ha det stående så er det greit for meg for å si det sånn.

Men jeg trodde det var en grunnregel her inne at det ikke skal forekomme personangrep av ymse slag.

Selv synes jeg det er forkastelig masse av det som ble skrevet og synes vel det er en god ide å slette av også den grunn at innskrivere ikke skal få gleden av å se sin egen skitt få stå i fred såpass lenge.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...