Gå til innhold

Det smeller i London


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

Jo,du har vel rett...etterhvert ser det slik ut at det er en eller annen innenriks undergruppe.

Men...hvor mange muslimer representerer de?

her anslaaes det (jeg har endelig hatt mulighet til aa se nyheter ikveld etter en laaaang dag i London) at bare 8% av muslimene her i landet forsvarer terroraksjoner.

Mitt utbrudd var egentlig rettet mot dette aa saann uten videre aa mene at terror mot noen er loksom "bedre" enn terror mot "oss"

Saa lang har jeg faatt vite at jeg har mistet en god venn og en bekjent.

Russel Square er ikke langt herfra hvor jeg har logget meg paa. jeg har ikke engang forsoekt aa komme meg hjem til ungene mine i kveld.

Folk som sitter langt borte og "forstaar"...det gjoer meg sint.

"Men...hvor mange muslimer representerer de?"

Nå vet jeg ikke hvor du har de 8% i fra, mej det må i så fall være fra en undersøkelse utført rett etter terroraksjonen i London. Da ble det kanskje litt vel "nære" for noen der...?

Når terroren rammet USA så var oppslutningen og støtten til Al-Qaida og deres aksjoner VESENTLIG sterkere blant muslimer i UK.

Så de representerer svært mange muslimer verden over - og også i Norge.

Slik situasjonen nå er så har vi INGEN mulighet til verken å bekjempe dem, eller beskytte oss mot dem.

Deres "rettigheter" forbyr oss det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mr Kahn

    92

  • Prozak

    62

  • snø

    42

  • Goliath

    33

Mest aktive i denne tråden

Døh, jeg kan navngi deg her og nå, sågar legge ut bilde av deg hvis jeg vil. Jeg skal nøye meg med å nevne forbokstaven i fornavnet ditt: F.

Jeg har adressen din, og jeg kan sågar klare å spore opp ditt militære rulleblad. Så skryt ikke på deg mer enn det du kan stå inne for. Prøv heller å være litt mindre personfokusert, før det bakfyrer opp i gjeiteskjegget ditt så det dundrer.

Med deg, Kahn, så er ingenting _for_ personfokusert.

Og hva er det du tillater deg å snakke om? Jeg har da ikke noe militært rulleblad, iom. at jeg aldri har vært i militæret. Ei heller har jeg nevnt noe som kan tolkes som det, heller.

At du forsøker å "halvoute" meg her får stå for din egen regning - du har truet med å komme å ta meg tidligere, fordi du "vet hvor jeg bor" - og jeg har smilt av det. Det gjør jeg nå også.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du 8%fra? Det er jo veldig mange mennesker av en større populasjon.

Det er nok enda flere, men pga nærheten til terrorhandlingen i london, så er nok muslimer flest i UK litt mer på vakt overfor hva de sier - og kanskje ikke helt bekvemme med at dette nå skjer utenfor deres hus.

Etter USA terroren så var støtten til denne type terror blant muslimer i UK VESENTLIG mye høyere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av risikoen ved å være soldat. Kanskje det kommer noen andre isteden, som skjærer av deg klærne og rævpuler deg og ungene dine før de parteres og kastes i latrinen.

Lurer på hvem du ville hylt på.

Neppe en patetisk wannabe som etter all sansynlighet ville ligget i en grøft noen meter fra motorveien, druknet i sitt eget spy og etterlatende.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kondolerer!:-(

Det er jo helt fryktelige greier, uansett hvem og hvorfor.

Skjønner godt at du blir sint av at det sitter fortåsegpåere langt unna og kan forklare ALT med at muslimene som sådann ikke er gode i hodet.

Det er for billig, og det er provoserende.

MERE hat trenger man minst av alt, tror jeg.

*symp*

Ja - la oss heller vise forståelse for slike handlinger og de som utfører dem.......

Det ser jo ut til å fungere særdeles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så naiv at det er pinlig.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=6940773

Tallet er sikkert langt høyere i virkeligheten..

.....

Kan du vise til en moderat muslim?

"Kan du vise til en moderat muslim?"

Shobar Ahmed. Bor på Tøyen, er 32 år gammel. Han er muslim, men tar ikke alle de strenge reglene så veldig nøye. Han tar seg en øl innimellom, selv om han sjelden drikker mye. Var sammen med en venninne av meg i flere år.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer faktisk å skille DOL fra virkeligheten, men dermed er det ikke sagt at jeg ikke føler med de som forulempes eller lider. Hvis du har vært her så lenge, så burde du kjenne meg for godt til å stille slike spørsmål.

Akkurat nå er det mange andre i London som har det verre enn denne "Liza", og da kommer selvsagt dette mer til uttrykk.

God natt.

Jeg har vært her omtrent like lenge som deg tror jeg. Og klarer fint å skille mellom dol og virkelighet.

Natta og sov godt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg en liten historie fra Sudan:

Muslimske krigsmenn herjet et område som heter Bar al Jabal. De kom til en landsby hvor lærere og alle i administrasjon hadde flyktet inn i skogen. Soldatene sendte bud om at de ville ha forhandlinger og lovet alle fritt leide om de kom fram. Etter to dager kom de fram under forsikringer fra mange i landsbyen. Da alle var kommet, ble alle menn bakbundet og skutt, kvinnene voldtatt og senere drept. Soldatene var kun ute etter intellektuelle og adminstratorer. En plakat med "de vantro skal dø" ble satt opp midt i likhaugen.

Islam skal innføres med makt. De som står i veien drepes.

Toleranse, respekt, snillhet og tålmodighet slik du forfekter tolkes som svakhet, og svakhet møtes med dyp forakt.

Du må først sette deg inn i hva som ligger i begrepet "vantro" for disse primitive galningene, og hvor dyp forakten er. Selv den mest moderate muslim har dyp forakt for vantro.

"Toleranse, respekt, snillhet og tålmodighet slik du forfekter tolkes som svakhet, og svakhet møtes med dyp forakt."

Men i svarte da - det er da himmelvid forskjell på å møte ting med samme mynt, med en viss fornuft i behold, enn ondskap av den typen grip, kahn og de andre fjolsene hyler om!

"Selv den mest moderate muslim har dyp forakt for vantro."

Pisspreik. "Dyp forakt" er en direkte motsetning til "moderat".

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer i dag.

Kristendommen ble innført for 1000 år siden. Det kalles relativisme, evt kulturrelativisme. Du unnskylder et overgrep med at et annet i en annen tid i en annen kultur var like ille.

Og det er i grunn ikke så relevant å gjøre det.

Terroristene skal hevne korsfarerene og redde østen fra vestens dekadense. Islam skal redde alle, med vold og død, splid og hat.

Kun en religion kan i moderne tid, dvs de siste 30 år, skryte av å ha drept 6 mill mennesker og jaget tre ganger så mange fra sine hjem. Med koranen under armen og allah på leppene.

Selv ikke kristendommens innføring i Norge drepte så mange.

Det er ikke nødvendigvis snakk om å _unnskylde_ selv om man bruker paraleller som eksempler.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med deg, Kahn, så er ingenting _for_ personfokusert.

Og hva er det du tillater deg å snakke om? Jeg har da ikke noe militært rulleblad, iom. at jeg aldri har vært i militæret. Ei heller har jeg nevnt noe som kan tolkes som det, heller.

At du forsøker å "halvoute" meg her får stå for din egen regning - du har truet med å komme å ta meg tidligere, fordi du "vet hvor jeg bor" - og jeg har smilt av det. Det gjør jeg nå også.

"................................."

"Og hva er det du tillater deg å snakke om? Jeg har da ikke noe militært rulleblad, iom. at jeg aldri har vært i militæret. Ei heller har jeg nevnt noe som kan tolkes som det, heller."..skrev du.

Neivel. Men hvordan skal jeg da oppfatte dette som du skrev i et av dine foregående innlegg:

"For å si det sånn: Befalskolens (evt. Krigsskolens) "helvetesuke" er absolutt ikke noe ukjent for meg."

Begynner du å bli trøtt, eller er det anti-depressivaen som begynner å virke? Vet du ikke om du gått befalsskolen eller krigsskolen? Tullebukk.

Trøst deg, pråsak, jeg hadde ikke engang giddet å gå over gulvet for å gi deg ris på blanke messingen, langt mindre kjøre milevis for å "ta deg". Forøvrig var det du som startet med truslene, ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og hva er det du tillater deg å snakke om? Jeg har da ikke noe militært rulleblad, iom. at jeg aldri har vært i militæret. Ei heller har jeg nevnt noe som kan tolkes som det, heller."..skrev du.

Neivel. Men hvordan skal jeg da oppfatte dette som du skrev i et av dine foregående innlegg:

"For å si det sånn: Befalskolens (evt. Krigsskolens) "helvetesuke" er absolutt ikke noe ukjent for meg."

Begynner du å bli trøtt, eller er det anti-depressivaen som begynner å virke? Vet du ikke om du gått befalsskolen eller krigsskolen? Tullebukk.

Trøst deg, pråsak, jeg hadde ikke engang giddet å gå over gulvet for å gi deg ris på blanke messingen, langt mindre kjøre milevis for å "ta deg". Forøvrig var det du som startet med truslene, ikke jeg.

Nei, kahn - jeg spøkte (med en smiley - det er dokumentert) - på tide at du slutter med det. Mulig du følte at det var greit å true meg på et senere tidspunkt, fordi du ikke har sosial intelligens nok til å gjenkjenne og forstå et smiletegn (ei heller madamen din) - men resultatet ble likevel at den eneste som har fremmet noen form for personlige trusler her inne er du.

Forøvrig - hvordan du skal "forstå" det jeg skrev? Hva med å faktisk lese og sette sammen ordene, forstå betydningen, og la det være med det? For mye forlangt av deg? Selvfølgelig er det det.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe en patetisk wannabe som etter all sansynlighet ville ligget i en grøft noen meter fra motorveien, druknet i sitt eget spy og etterlatende.

"..................................."

Hvilken selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bryr jeg meg i grunnen ikke så mye om andres moralske standart når jeg setter min egen. Jeg er mot dødsstraff på prinsipielt grunnlag, herunder også dødsstraff for det andre har gjort....

Al Qaida terroriserer London nå, fordi de mener at Bush & Blair har svin på skogen, og tydeligvis synes at en hver londoneser kan offres. Skal vi da terrorisere uskyldige muslimer for det Al Qaida gjør? Hvor mye bedre enn dem blir vi da?

Sorry. Jeg kan forstå sinnet og ønske om å hevne seg. Men det gjør det ikke mer rett. Og om det betyr at jeg står med "hue og ræva" nedgravd i sanden, så får jeg heller stå sånn da.

Heller det enn å senke meg ned på samme nivå som de terroristene jeg forakter.

Beste hilsen fra

Du har et par poeng.

Men du har ikke noe svar eller forslag til løsning.

Egentlig er løsningen forholdsvis enkel, men svært vanskelig for mange å akseptere.

Løsningen er fullstendig segresjon av den enkle grunn at de ulike kulturene ikke kan leve sammen.

Men det er selvfølgelig ikke gjennomførbart av mange årsaker.

Så alt vi kan gjøre er å vente til volden og terroren eskalerer videre - til et punkt der majoriteten av den vestlige verden ikke lenger KAN sette menneskerettigheter, humanisme, rettferdighet og anstendighet foran ofrene for terroren, nettopp fordi den vil bli for omfattende til at det er mulig slik det utvikler seg nå. Politikken som i dag føres baserer seg på noe som desverre ikke lar seg forene med menneskets mangler og svakheter på så mange områder.

Og desverre går det slik all historie viser oss - fordi vi ikke har utviklet oss nevnverdig på de områder som virkelig betyr noe vedrørende dette de siste noen tusen år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken selvinnsikt.

Vel - dine psykopatiske og fanatisk-ekstreme trekk har blitt påpekt av mange allerede.

Nå ser vi også ett av dine barnslige trekk: "Og det snakker DU om!", "Enn du, da? Hæ!", "Du er dårlig lite ikke dust da, som sier at jeg er dust!" etc. Nøyaktig som en annen, for tiden lite aktiv person her inne.

Som sagt - drittunger på over førti er nesten litt trist.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kahn - jeg spøkte (med en smiley - det er dokumentert) - på tide at du slutter med det. Mulig du følte at det var greit å true meg på et senere tidspunkt, fordi du ikke har sosial intelligens nok til å gjenkjenne og forstå et smiletegn (ei heller madamen din) - men resultatet ble likevel at den eneste som har fremmet noen form for personlige trusler her inne er du.

Forøvrig - hvordan du skal "forstå" det jeg skrev? Hva med å faktisk lese og sette sammen ordene, forstå betydningen, og la det være med det? For mye forlangt av deg? Selvfølgelig er det det.

"..................................."

Her ser dere beggte ut tilo å være på like "tynn grunn"...

Den ene juger, den andre truer....

Men morsomme er dere i grunner begge to i denne deltråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skremmer meg!

Hvis du ikke ser likheten i ditt hat og det hatet du forsøker å bekjempe er du blind! Jeg er temmelig sikker på at de du ønsker å bekjempe (utrydde...???) er helt enig med deg, om du bare bytter ut "islam" med "kristne".

For meg er dere like ille, og jeg er nøyaktig like redd for deg og dine like som jeg er for dem du frykter du må redde oss fra.

Hat avler hat, og en ekstremist er ikke bedre enn en annen.

Jeg synes fryktelig, fryktelig synd på deg. Det må være vondt å hate så intenst!

Og det er siste ord fra meg i denne saken. Jeg blir fysisk dårlig av å omgås sånne som deg, selv om det bare er på nettet.

Du får være glad for at du slipper å omgås med de fundamentalistiske islamitter som utfører terrorangrep mot uskyldige mange ganger hver dag verden over.

Nå rammet det igjen et vestlig land, men så langt har vi sluppet billig unna - relativt sett.

Svar og løsninger på problemet har du ikke, men sjuk blir du av de som mener at nok er nok og noe må gjøres.

Hvorfor tror du det er så lett for fundamentalistiske islamitter å utføre de terrorhandlinger de gjør nå i vesten?

Og tror du dette er noe nytt for dem det de nå har tatt i bruk mot "oss"?

Tror du fremdeles på den "rikdommen" som blanding av ulike kulturer vil bringe med seg?

Eller begynner du etterhvert å fatte hvor dette er på vei hen? Kanske ikke "fatte" enda, men tvilen om hvordan dette vil gå begynner kanskje å melde seg?

Eller er det viktigere fremdeles å kunne holde på de gamle "gode" synspunktene - helt frem til den bussen eller t-banen du tar til jobb er neste målet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste her som appladuerer ekstremisme er du og Mr Kahn.

Og jeg er enig i at vi står på randen av en katastrofe om vi lar ekstremistene få råde fritt. Og nå snakker jeg om ekstremister i ordets rette betydning. Både de som vil utslette vantro kristne og de som vil utslette fæle muslimer.

En ekstremist er ikke bedre enn en annen. Det er mitt poeng. Jeg hører hva du sier, men det skremmer meg å tenke på at du nok bruker nøyaktig de samme argumentene som de som står bak 11/9 og dagens angrep. De synes nok også at de har en god sak og gjør det som er rett for saken og folket.

Det burde skremme deg også.

Det som skremmer meg er at dine argumenter for så vidt er gode (rent menneskelig sett), men du har INGEN løsning - ikke en gang noe som er begynnelsen på en.

Du snakker politisk korrekte argumenter - slike som ingen kan si at ikke er prinsipielt riktige. Slik sett gjør du deg på en måte uangripelig, og du oppnår en masse støtte fra andre som deg.

MEN dere har ingen løsning. Dere er som Sveige under andre verdenskrig. Dere tar ingens side, og håper at andre vil ordne opp.

Hadde det vært flere av dere og færre av de som faktisk turte å velge en side den gang, så hadde du snakket tysk nå.

Og det burde egentlig forttelle deg noe - hadde du bare turt å forfølge den tanken.

Men det er nok lettere å være "korrekt og uangripelig" - selv om det går til helvete. For da kan du jo gå til helvete med hevet hode.....eller hva?

Og det kan virke viktigere for noen enn noe annet - selv om det så er deres barns fremtid.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du f... meg bremse, Grip! Skriv ordentlig! Hører du! Det ligner jo ikke grisen å skrive sånn skit til folk som du gjør her :-/

Ellers har snø selvsagt rett i at hvis man/vi svarer hat og blod med hat og blod, har man/vi tapt, mistet vett, fornuft, ære, kultur, sivilisasjon, retten til å snakke om demokrati og fred. Vi må _aldri_ returnere til barbariet igjen.

Mener du virkelig at den islamske verden (les: alle muslimer) bør utslettes? Jeg får helt frysninger av ekstremistsnakk, og kan ikke beGripe at du/dere ikke ser at et hvitglødende hat mot muslimer og islam er like usselt og tragisk som hatet mot sekulariserte og kristendommen.

De fleste muslimer ønsker fred - i likhet med de fleste fra den sekulariserte og kristne verden.

Bomber og drap av uskyldige mennesker er vanvittige og skruppelløse menneskers gjerning - og det skulle jaggu meg være overflødig å presisere at det gjelder ALLE veier.

Skulle vært interessant å lese din løsning på problemet favn.Og da mener jeg en reell og gjennomførbar løsning, som baserer seg på reelle mennesker og deres reaksjonsmønstre og handlemåter - og ingen ønskedrøm.

Personlig så synes jeg det virker som om du og flere med deg her finner det litt enklere å handskes med det dere står ovenfor på sikt - ved å kritisere de som desverre faktisk omtaler veien man til slutt vil gå - selv om man ønsker det aldri så lite.

For dette vil bare bli verre. Og når det har rammet direkte tilstrekkelig mange, så vil selvfølgelig moderasjonen måtte vike.

Slik er det bare. Mennesket er i bunn og grunn fremdeles bare noen dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du har litt tungt for det. Skal vi finne fram te-skjeen?

Du snakker om muslimer som om de alle er potensielle terrorister. Som bør utslettes fra jordens oveflate for felles beste. Det er en temmelig ekstremt holdning, som heldigvis ikke deles av så veldig mange andre mennesker.

Og de muslimske mørkemennene (neida, det er ingen som benekter at de finnes!) hevder omtrent det samme om folk i den vestlige verden.

Og hadde de meningene dere vestlige mørkemenn og de muslimske mørkemennene står for vært representative for flertallet av mennesker, så hadde det vært full krig og helvete på jord allerede.

Så kan du fortsette å male fanden på veggen så lenge du vil. Men det er ekstremistenes meninger - både dine og muslimske mørkemenns - som er farlige. Heldigvis er dere i mindretall, begge to :-)

Nok en gang snø - dette har bare eskalert etterhvert som svært ulike kulturer har forsøkt å leve sammen som naboer i samme land.

Hva er ditt forslag til løsning?

Så langt kan jeg ikke se at du prater annet enn svada og tomme selvfølgeligheter, samtidig med at du strever med å få hodet enda dypere ned i sanden....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Islam skal innføres med makt. De som står i veien drepes.

Toleranse, respekt, snillhet og tålmodighet slik du forfekter tolkes som svakhet, og svakhet møtes med dyp forakt."

Dette, og det øvrige i ditt innlegg, hørtes ut som da kristendommen ble innført i Norge. Da ble også vantro hugget ned.

Men det er såklart mye verre når det er muslimer som står bak. Da kristendommen ble innført med makt og vold, var det bare "nødvendig".

*himle*

Her må jeg "himle"!

Si meg - hva er det du egentlig mener?

Mener du at fordi de kristne gjorde det i sin tid, så må da de muslimske kunne få gjøre det nå?

Eller hva mener du egentlig med "liknelsen" din?

Poenget ditt klarer i hvert fall ikke jeg å finne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...