Gå til innhold

Det smeller i London


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

For det første, den psykopate PK-rotta spør ikke for å få svar, han/hun har svarene implistitt i sine spørsmål.

For det andre, jeg diskuterer ikke med "sør", jeg svarer ham ikke, og kommer ALDRI mer til å gjøre det.

For det tredje, jeg står for fred der individets personlige frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion er selve kjernen i konseptet.

Sist, men ikke minst, når vår frihet, sivilisasjon og kultur blir angrepet, så mener jeg at vi er i vår fulle rett til å svare på det med de midler som trengs for å sikre oss at det ikke skjer igjen.

Hvis dette gir deg et grunnlag for å "mene noe" om meg som person, så er det noe jeg tar rennafart og driter i.

Got that?

Hvis du er så opptatt av fred hvorfor spyr du ut eder og galle når noen forsøker å diskutere med deg da?

Til og med de som diskuterer saklig med deg,så er du den første som oppfører seg motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mr Kahn

    92

  • Prozak

    62

  • snø

    42

  • Goliath

    33

Mest aktive i denne tråden

"Oss andre"...har'u lopper?

*ler*

Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg jo skjønt at du ikke forsto hva jeg mente. Man glemmer jo å sette seg ned på ditt nivå av og til, det er menneskelig å feile, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

Hilsen fra Danmark:, hvor alle er er verre stillet enn alle oss, men vi er ikke langt etter, alle vi som bor i dette landet:

Forfatter: Ole Hasselbalch

De skyldige

Så kom det nye terrorangreb, som var ventet. Som sædvanlig: Lumpent, bagfra og på uskyldige, forsvarsløse mennesker. ”Niddingsdåd” i de gamle landskabsloves forstand.

Det ligger til gerningsmændene. Sådan er de. Sådan arbejder de. Det er deres stil og koncept. Sådan er deres tankeverden og værdier.

Og der vil komme flere angreb.

Også vi er i risikozonen, og også vi vil utvivlsomt blive ramt før eller senere.

Et af de helt store problemer ved at beskytte de vesteuropæiske lande mod nye angreb er, at angriberne allerede er her. Vi véd også, i hvilke miljøer, de findes. Vi kan bare ikke sætte ansigter på.

Derfor vil det komme til at koste liv.

Det er imidlertid for let at nøjes med at skyde skylden på den kultur, hvis mest markante opfindelse i nyere tid er opdagelsen af, at man kan surre sig selv fast til en bombe og hive i udløseren, når der kommer et menneske, man ikke bryder sig om. Hvor den åndelige interesse ikke samler sig om at bygge veje, hospitaler og fabrikker, men om at få flere børn, end man er i stand til at give en anstændig tilværelse, samt om at leve efter normer, som ingen vegne fører hen, og om forsøget på at trække disse normer ned over hovedet på alle andre. En kultur, hvis udøvere efter at have etableret sig her i landet i påfaldende grad gør sig bemærket ved kriminalitet, utilpassethed i stort og småt og en fjendtlighed over for værtslandets normer, der er omvendt proportional med viljen til at trække på de sociale fordele, der netop i kraft af disse normer er skabt hos os. En kultur hvis officielle repræsentanter netop har været med til at arrangere en demonstration mod en amerikansk præsident i anledning af, at denne skaffede dem af med et folkemorderregime hjemme.

At der er alvorlige problemer knyttet til denne kultur har været kendt længe. Derfor kan der også stilles spørgsmålstegn ved, hvor uafvendelige terrorangrebene egentlig er. For der er jo altså nogen iblandt os, som har sørget for, at den kultur, i hvilke morderne fostres, kunne etablere sig her, så at politiet i dag står over for en umulig opgave.

Disse ”nogen” bærer på en enorm skyld. Den eneste trøst er, at det ikke bare drejer anonyme skikkelser. Vel er der mange anonyme åndelige drog, som bare ikke gad tænke sig om i tide, og uden hvem miséren ikke var opstået. Men der er jo altså også konkrete levende mennesker med navne på iblandt os, som nidkært har virket for at skabe den ”multietniske” suppedas, vi nu sidder i. Mennesker, som prioriterer hensynet til deres egne fikse idéer, deres ”humanistiske” image blandt ligesindede og/eller deres personlige økonomiske interesser højere end hensynet til det samfund, de lever i.

Når de næste lemlæstede ofre flyder på gaderne - det være sig ofrene for individuel fremmed”kriminalitet” eller regulære terrorofre - vil det derfor være værd at huske, hvem der sagde fra, og hvem der tværtimod gjorde sligt uundgåeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurulf

For det første, den psykopate PK-rotta spør ikke for å få svar, han/hun har svarene implistitt i sine spørsmål.

For det andre, jeg diskuterer ikke med "sør", jeg svarer ham ikke, og kommer ALDRI mer til å gjøre det.

For det tredje, jeg står for fred der individets personlige frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion er selve kjernen i konseptet.

Sist, men ikke minst, når vår frihet, sivilisasjon og kultur blir angrepet, så mener jeg at vi er i vår fulle rett til å svare på det med de midler som trengs for å sikre oss at det ikke skjer igjen.

Hvis dette gir deg et grunnlag for å "mene noe" om meg som person, så er det noe jeg tar rennafart og driter i.

Got that?

"For det første, den psykopate PK-rotta spør ikke for å få svar, han/hun har svarene implistitt i sine spørsmål."

Hvem er det som er psykopatisk PK-rotte? Jeg eller Sør? Om det er Sør du mener, så har ikke han spurt meg om noe. Det var jeg som stilte ham (og deg) et spørsmål. Sør svarte meg informativt, og ikke minst høflig.

"For det andre, jeg diskuterer ikke med "sør", jeg svarer ham ikke, og kommer ALDRI mer til å gjøre det."

Nei vel. Du gjorde det den gang jeg prøvde å forstå hva dere stod for. Det var ikke lett å skjønne ut i fra usaklighetene dere kastet på hverandre.

"For det tredje, jeg står for fred der individets personlige frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion er selve kjernen i konseptet."

Likhet mellom kjønn, rase og religion? Hvis du respekterte det motsatte kjønn, andre raser og religioner, hvorfor rakker du bare ned på det da?

"Sist, men ikke minst, når vår frihet, sivilisasjon og kultur blir angrepet, så mener jeg at vi er i vår fulle rett til å svare på det med de midler som trengs for å sikre oss at det ikke skjer igjen."

Etter å ha lest denne tråden skremmer det meg å se hvilke midler du mener som trengs...

"Hvis dette gir deg et grunnlag for å "mene noe" om meg som person, så er det noe jeg tar rennafart og driter i."

Det siste avsnittet isolert er nok for meg til å mene noe om deg som person. "Rennafart og driter i" er ikke akkurat noen høflig eller respektabel måte å svare meg på, er det vel?

"Got that?"

Tja, jeg har nok forstått nok om deg nå, ja.

Som takk får jeg vel et "idiot" eller "kjøss deg bak" eller noe like saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Deres "rettigheter" forbyr oss det......"

Du sier det, i sammenheng med "dem" - igjen må jeg spørre hva du mener er feil her.

Ja, vi VET at Ql Quida og Anslar Al Islam (eller noe sånt) er islamske grupperinger - altså muslimer. Vi vet også at bl.a Pakistan er muslimsk. Er dette "dem"? Er det synd at "deres rettigheter" hindrer oss i å gjøre noe med "dem"?

En terrorists rettigheter hindrer oss ikke å hanskes med dem. Men dette krever at man vet hvem vedkommende er, hvor de er o.s.v. Det sier seg selv at det er lettere sagt enn gjort, når de ikke akkurat går til stormangrep med infanteri. Det høres ut som du synes det er synd at vi ikke kan gå rett dit vi tror kilden er, og utslette alle sammen slik at vi er "sikre" på at ingen løsrevne terroristceller vil eksistere mer.

"................................"

Med "dem" mener jeg terroristene og de som åpenlyst støtter dem (som regel fundamentalistiske islamitter).

Med problemene med "deres rettigheter", så mener jeg de mulighetene de har til å drive forberedelser og planlegging av terrorvirksomhet, og der politiets mulighet til overvåking er sterkt begrenset - nettopp grunnet personvern og rettigheter.

Resten av hva du skriver er jeg litt usikker på hva du egentlig mener.

Som "vanlig" her på DOL så dannes det ytterligheter vedrørende diskusjoner rundt rasisme, terrorisme og muslimer - enten fløyen som jeg anser for "ytterliggående naive", eller fløyen som er mer preget av "ytterliggående aksjonsbehov".

Og for de som tilhører de naive, så virker det å være ganske så vanlig at alle som ikke er helt enige med dem da er nødt til å være både rasister, nazister og hva som værre er.

Slik sett så virker det som om det er en gjeng ekstremister på DOL - på begge sider.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Dere er flinke til å kritisere de som svarer med sinne på dette.

Men dere er særdeles dårlige til å komme med forslag til hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IngenLurerDenneGutten

Dere er flinke til å kritisere de som svarer med sinne på dette.

Men dere er særdeles dårlige til å komme med forslag til hva som kan gjøres.

Kahn har jo foreslått en del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kahn har jo foreslått en del:)

Han tar kraftig i, men har likevel noen gode poenger.

Dog har de en tendens til å drukne i hans "fargerike" språk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...du kjenner deg kanskje igjen? Du og "sør" har vel en merittliste som ikke står noe tilbake for det som har blitt skrevet i denne tråden.

Jeg humrer litt når jeg hører lyden av glass som singler i alle kompasstetninger.

he-he....som jeg tidligere har sagt i denne tråden - du har noen gode poenger fra tid til annen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Han tar kraftig i, men har likevel noen gode poenger.

Dog har de en tendens til å drukne i hans "fargerike" språk:-)

Ja - bommingen av mekka var festlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan utmerket godt tror på muligheten av en fredelig sameksistens, selv om man er skeptisk til mulighetene. Hvordan hadde den vestlige verden og pakistan, india, midtøsten etc. fungert sammen med den vestlige verden hvis islam hadde vært like "modernisert" som kristendommen, tror du? Jeg ser ingen grunn til at det ikke hadde vært et ganske annet scenario enn vi har nå.

".................................."

Faktisk ble jeg positivt overrasket over den ganske så klare kritikken mot terrorhandlingene som kom fra et stort flertall av de muslimske miljøer i UK og Norge.

Og at de nå endelig ser ut til å ha forstått at det er SÆRDELES viktig at de tar klar avstand fra dette - og fordømmer de som utfører slike handlinger i "islams navn".

Ikke minst er det viktig at de gjør dette innad i sine egne miljøer i større grad enn hva de har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er den "andre" løsningen? At hele vesten skal gå til krig mot hele asia og midtøsten?

Brølapene Kahn, Grip og de andre barna her har heller ikke intellekt til å skissere en helhetlig løsning som lar seg gjennomføre.

"...................................."

Det er jo nettopp den løsningen eller skissen til en som jeg spør etter.

For det er i hvert fall ingen løsning å la utviklingen fortsette som nå?

I stedet kritiserer alle hverandre, og lager "splid innad".

Og da har også de fundamentalistiske islamitter vunnet det slaget - om en ikke hele krigen....enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan komme med ditt forslag til å løse verdensproblemene før du ber om min 'reell og gjennomførbar løsning, som baserer seg på reelle mennesker og deres reaksjonsmønstre og handlemåter - og ingen ønskedrøm.?' Vanlig framgangsmåte, det.

Men selvfølgelig har jeg ikke et komplett sett svar, det sier seg selv. Jeg har ikke engang et klart enkeltsvar utover at jakten på terrorister holdes vedlike og trappes opp.

Jeg deler altså ikke trangen enkelte her har til å utrydde muslimer i sin alminnelighet.

Enn du, siden du da kritiserer at jeg ikke deler denne trangen, du har altså bestemt deg for at dreping av muslimer i øst og vest er en god løsning?

Kan du vise meg hvor jeg har påstått eller ymtet frempå om at dreping av muslimer i øst og vest er en "god" løsning"?

Du er patetisk favn - ved at de som tydligvis ikke er enig med deg, automatisk er enig med alle de som du er dypt uenig med.

Kvalmt, feigt, lettvindt og løgnaktig - noen ord som dekker ditt svar til meg.

Kritisere andre ser ut til å være det eneste du er godt for - i tillegg til å sleike dine meningsfeller opp etter ryggen.

Personlig så finner jeg ingen her som jeg synes jeg har en del til felles med når det gjelder de forholdsvis fundamentale holdninger de fleste av dere ser ut til å ha.

Og glad er jeg for det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logitechmusa

... er det samme som å si at alle som kjempet mot nazismen ikke er et hår bedre enn nazistene! Jeg tror fan skjære meg du må være noe av det dummeste jeg har hatt den tvilsomme glede å sparke i ræva. Du er imidlertid ikke den første muslimen jeg setter på plass så tennene skrangler på nettet.

Jeg kan i hvert fall garantere at dine muslimske "venner" skulle fått en langt tøffere tilværelse om "jeg hadde fått herje fritt".

Selvsagt kverker vi det antall muslimer som er nødvendig for å bli kvitt islam, det er ikke verre enn at vi kverket millioner av tyskere for å knekke nazismen. Begge ideologiene (islam er knapt verd å kalle en religion) søker verdensherredømme, det er nedfelt i koranen og forfektes av millioner muslimer verden over. At du har en "tam" muslim gående rundt deg er totalt uinteressant.

Moderere meg? I helvete heller, mot sånne PK-rotter som deg trengs skarp lut.

At du fremdeles ikke ser at det er du som blir sparka ettertrykkelig i ræva er fortsatt underholdende. Men bare litt til, tror jeg. Det er lett å la være å more seg når man egentlig syns litt synd på forskrudde folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" er det samme som å si at alle som kjempet mot nazismen ikke er et hår bedre enn nazistene! "

Neida, det er det ikke. Min farfar kjempet mot naziztene. Og deres mål var IKKE å drepe flest mulig tyskere. Soldater i krig dreper ikke for å drepe, fordi jo flere som stryker med, jo bedre.

Slutt å vanære de som kjempet mot nazismen, min farfar ville _aldri_ ha blitt sammenliknet med den "kampen" du kjemper!

"Jeg tror fan skjære meg du må være noe av det dummeste jeg har hatt den tvilsomme glede å sparke i ræva."

Jeg tror fan skjære meg at du er så dum at du ikke merker at du står og sparker deg selv i ræva....

"Du er imidlertid ikke den første muslimen jeg setter på plass så tennene skrangler på nettet."

Når konverterte jeg sa du??

Vet du hva, jeg tror du leser litt feil, ellrs så er du mindre begavet. Hvis din farfar hadde de samme holdningene som deg, så var han antagelig en nazist.

Kan ikke annet enn å le av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg tenkt meg om så hadde jeg jo skjønt at du ikke forsto hva jeg mente. Man glemmer jo å sette seg ned på ditt nivå av og til, det er menneskelig å feile, er det ikke?

"Man glemmer jo å sette seg ned på ditt nivå av og til, det er menneskelig å feile, er det ikke?"

Jo, du er jo et levende vitnesbyrd på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du f... meg bremse, Grip! Skriv ordentlig! Hører du! Det ligner jo ikke grisen å skrive sånn skit til folk som du gjør her :-/

Ellers har snø selvsagt rett i at hvis man/vi svarer hat og blod med hat og blod, har man/vi tapt, mistet vett, fornuft, ære, kultur, sivilisasjon, retten til å snakke om demokrati og fred. Vi må _aldri_ returnere til barbariet igjen.

Mener du virkelig at den islamske verden (les: alle muslimer) bør utslettes? Jeg får helt frysninger av ekstremistsnakk, og kan ikke beGripe at du/dere ikke ser at et hvitglødende hat mot muslimer og islam er like usselt og tragisk som hatet mot sekulariserte og kristendommen.

De fleste muslimer ønsker fred - i likhet med de fleste fra den sekulariserte og kristne verden.

Bomber og drap av uskyldige mennesker er vanvittige og skruppelløse menneskers gjerning - og det skulle jaggu meg være overflødig å presisere at det gjelder ALLE veier.

Snø kommer utelukkende med små søte svermerier at vi alle bør være snille med hverandre. Det er selvsagt greit, men bidrar på ingen måte til noe som helst.

Problemet er at vi har pådratt oss et kjempeproblem. Millioner av muslimer i vestlige land sier rett ut at de støtter terror mot deres nye "hjemland".

Det dreier seg ikke om hat, favn, men om et gedigent politisk og sikkerhetsmessig problem. Vi er i en form for krigssituasjon.

Å snakke om at alle skal være snille og gode med hverandre, er sikkert populært hos mange, men dessverre meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For det første, den psykopate PK-rotta spør ikke for å få svar, han/hun har svarene implistitt i sine spørsmål."

Hvem er det som er psykopatisk PK-rotte? Jeg eller Sør? Om det er Sør du mener, så har ikke han spurt meg om noe. Det var jeg som stilte ham (og deg) et spørsmål. Sør svarte meg informativt, og ikke minst høflig.

"For det andre, jeg diskuterer ikke med "sør", jeg svarer ham ikke, og kommer ALDRI mer til å gjøre det."

Nei vel. Du gjorde det den gang jeg prøvde å forstå hva dere stod for. Det var ikke lett å skjønne ut i fra usaklighetene dere kastet på hverandre.

"For det tredje, jeg står for fred der individets personlige frihet og likhet mellom kjønn, rase og religion er selve kjernen i konseptet."

Likhet mellom kjønn, rase og religion? Hvis du respekterte det motsatte kjønn, andre raser og religioner, hvorfor rakker du bare ned på det da?

"Sist, men ikke minst, når vår frihet, sivilisasjon og kultur blir angrepet, så mener jeg at vi er i vår fulle rett til å svare på det med de midler som trengs for å sikre oss at det ikke skjer igjen."

Etter å ha lest denne tråden skremmer det meg å se hvilke midler du mener som trengs...

"Hvis dette gir deg et grunnlag for å "mene noe" om meg som person, så er det noe jeg tar rennafart og driter i."

Det siste avsnittet isolert er nok for meg til å mene noe om deg som person. "Rennafart og driter i" er ikke akkurat noen høflig eller respektabel måte å svare meg på, er det vel?

"Got that?"

Tja, jeg har nok forstått nok om deg nå, ja.

Som takk får jeg vel et "idiot" eller "kjøss deg bak" eller noe like saklig.

"Etter å ha lest denne tråden skremmer det meg å se hvilke midler du mener som trengs..."

Ja, det overrasker meg ikke at militærnektere og assosiale unnalurere blir skremt ved tanken på at det finnes en virkelighet som de ikke helt klarer å forholde seg til.

Jeg er bare drit lei av å jatte med dere, that's all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det er slike som deg som gjør verden til et utrygt sted.

Talt som en ekte psykopat-rotte.

Kan du fler?

En mann som vil bombe Mekka er en trussel for både kvinner, barn og menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...