Gå til innhold

leser dere barnas sms meldinger?


Gjest vi gjør det IKKE

Anbefalte innlegg

Gjest vi gjør det IKKE

Vi har en datter på 12-13 år som får mye sms og sender endel selv.

Hørte om noen som leste sin datters sms, hva gjør dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nemi

    13

  • lonelyP

    8

  • cecily

    3

  • laban

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest svareren

Selvsagt leser jeg ikke en annens sms-er eller brev.

Jeg går heller ikke bort til folk og kjenner på deres kjønnsorgan.

Det er noe som heter privatliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stemor nå

Vet at gubben har gjort det et par ganger + mora til min stesønn.

Men da var de rimelig fortvilet over guttens oppførsel, og de ville sjekke en del misstanker....

Jeg syntes faktisk at det var OK at de gjorde det. Men jeg ville ikke synes det var OK å sjekke dette til en "vanlig" tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fridalida

Nei, vi gjør det ikke. Men dersom vi hadde mistanke om at barna hadde rotet seg bort i noe farlig og/eller hadde merket sterk negativ endring av atferd, ville vi gjort det uten å blunke. Vi ville også sjekket rommene deres, i slike situasjoner.

Det ville vært vår soleklare plikt som foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vår plikt som foreldre å følge litt med på hva barna driver på med på sms og data. Det betyr ikke at vi må lese alle meldinger men å sjekke innimellom hvem de får meldinger fra og sjekke kontaktlisten på msn og logg på dataen av og til. Jeg avtalte med mitt barn før han fikk mobiltelefon og msn at jeg har rett til å sjekke hva han driver på med, og det har vært helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nei det gjør vi ikke, mobilen passer de nok godt på så muttern og fattern ikke får kloa i ;)

Unntaket er når de viser frem meldinger selv frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

SMS er privat, selv til mindreårige. De som gjør slikt har ingen respekt for barna sine. Jeg kan ikke se at det er noe som kan rettferdiggjøre en slik kontroll over barnas privat liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Jeg synes det er vår plikt som foreldre å følge litt med på hva barna driver på med på sms og data. Det betyr ikke at vi må lese alle meldinger men å sjekke innimellom hvem de får meldinger fra og sjekke kontaktlisten på msn og logg på dataen av og til. Jeg avtalte med mitt barn før han fikk mobiltelefon og msn at jeg har rett til å sjekke hva han driver på med, og det har vært helt ok.

Ja, man kan følge med barna uten å lese private meldinger. Ikke det at jeg tror foreldre går glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vær litt mer kritisk.

Ved mistanke om ting som er galt så sjekker vi litt rundt oss ja, det handler om å bry seg om sine barn.

Ser jo på barna om det er noe galt og om meldingene tikker inn som bare det å da er det verdt å følge litt med.

Vet det er mange foreldre som er intetanende og godtroende om sine barn og det er nok desverre derfor det har blitt så lett å mobbe barn via msn og sms.

mye man lærer ved å jobbe i blandt barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest collett

Ja, man kan følge med barna uten å lese private meldinger. Ikke det at jeg tror foreldre går glipp av noe.

Dette er dessverre altfor naivt. Så lenge det er mindreårige barn det er snakk om er det ansvarli av foreldre å følge med, også om det innebærer å lese noen meldinger.

Naive foreldre er dessverre årsaken til at svært mange barn slipper unna med mobbing og annen respektløs oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest collett

Selvsagt leser jeg ikke en annens sms-er eller brev.

Jeg går heller ikke bort til folk og kjenner på deres kjønnsorgan.

Det er noe som heter privatliv.

Dette kan du ikke mene? Foreldre som ikke griper inn ved mistanke om noe tar ikke ansvar for barna sine. Det kan du vel ikke forsvare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja,det gjør jeg.Ikke skjemmes jeg over det heller!

De som ikke gjør det,kan oppleve å angre seg en vakker dag..!

I dag chatter de fleste barna over internett,nesten uansett alder. Der forekommer det desverre ofte at man utveksler tlf.nr,selv om de har fått beskjed om at de IKKE skal gjøre det. Følgene av dette,skjønner de selvfølgelig ikke.

Synes det er greit å ha en viss kontroll over hvem barna har kontakt med,og dette gjelder like mye mail/msn kontakter.

Det sønnen min (13)ikke vet,har han heller ikke vondt av. Jeg gjør det for at jeg er redd for hva som kan skje,og jeg er så glad i ham!

Bedre føre var,enn etter snar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest midia

SMS er privat, selv til mindreårige. De som gjør slikt har ingen respekt for barna sine. Jeg kan ikke se at det er noe som kan rettferdiggjøre en slik kontroll over barnas privat liv.

Det handler om å bry seg om barna sine,det er sånne som deg som gjør at barn kan skrive fritt fram til andre og kanskje også mobbe eller slenge dritt.

Det viktigste du kan hjelpe barn med er å sette deg inn i tingene de holder på med og dermed vise at du bryr deg om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Det handler om å bry seg om barna sine,det er sånne som deg som gjør at barn kan skrive fritt fram til andre og kanskje også mobbe eller slenge dritt.

Det viktigste du kan hjelpe barn med er å sette deg inn i tingene de holder på med og dermed vise at du bryr deg om dem.

det er fortsatt mulig å prate med barna sine om dette uten å snoke i msn og mobilen deres. Har man bygd opp et greit foreldre barn forhold, er det mye man kan få barnet til å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

det er fortsatt mulig å prate med barna sine om dette uten å snoke i msn og mobilen deres. Har man bygd opp et greit foreldre barn forhold, er det mye man kan få barnet til å fortelle.

Ja så lenge foreldrene er naive å tror at barna forteller alt de foretar seg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Ja så lenge foreldrene er naive å tror at barna forteller alt de foretar seg så.

nei, selvfølgelig ikke hvis man har et så dårlig forhold til barna sine, at man ikke kan prate med de om ting, så blir det sikkert slik. Men det har vel like mye med oppdragelse og man behøver ikke å vite hva barna sine holder på med til enhver tid. Man må stole på at man har lært barna om rett og galt. Det er en del av det å være ungdom at foreldrene ikke vet hva de holder på med og det går som regel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

nei, selvfølgelig ikke hvis man har et så dårlig forhold til barna sine, at man ikke kan prate med de om ting, så blir det sikkert slik. Men det har vel like mye med oppdragelse og man behøver ikke å vite hva barna sine holder på med til enhver tid. Man må stole på at man har lært barna om rett og galt. Det er en del av det å være ungdom at foreldrene ikke vet hva de holder på med og det går som regel bra.

javel da synes jeg du er naiv å sånn er det en del voksne som oppfører seg.Synd at det er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zuleika

Ja,det gjør jeg.Ikke skjemmes jeg over det heller!

De som ikke gjør det,kan oppleve å angre seg en vakker dag..!

I dag chatter de fleste barna over internett,nesten uansett alder. Der forekommer det desverre ofte at man utveksler tlf.nr,selv om de har fått beskjed om at de IKKE skal gjøre det. Følgene av dette,skjønner de selvfølgelig ikke.

Synes det er greit å ha en viss kontroll over hvem barna har kontakt med,og dette gjelder like mye mail/msn kontakter.

Det sønnen min (13)ikke vet,har han heller ikke vondt av. Jeg gjør det for at jeg er redd for hva som kan skje,og jeg er så glad i ham!

Bedre føre var,enn etter snar!

Leste din mor og far brevene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mittnikk

sier ifra når h*n får mobiltelefon, om at jeg kommer til å sjekke hvis jeg føler at det er nødvendig, enten fordi jeg tror at ungen selv mobber, eller fordi jeg tror ungen min mobber noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...