Gå til innhold

leser dere barnas sms meldinger?


Gjest vi gjør det IKKE

Anbefalte innlegg

Gjest Zipper

Det handler om å bry seg om barna sine,det er sånne som deg som gjør at barn kan skrive fritt fram til andre og kanskje også mobbe eller slenge dritt.

Det viktigste du kan hjelpe barn med er å sette deg inn i tingene de holder på med og dermed vise at du bryr deg om dem.

Om du er nødt til å lese meldingene til ungen din, burde h*n kanksje ikke fått mobil i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nemi

    13

  • lonelyP

    8

  • cecily

    3

  • serendipity

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest midia

Om du er nødt til å lese meldingene til ungen din, burde h*n kanksje ikke fått mobil i det hele tatt?

Ingen som har sagt at jeg har nødt, men jeg bryr meg om han og vil at han skal være en snill og grei gutt og passe på at han har det godt å det hjelper meg langt på vei ved å sjekke ting og tang som han driver med f.eks nettspill,chat,sms,msn m.m

Jeg vet av mange som ikke har den ringeste anelse om hva barna bedriver på fritiden sin å det blir helt feil og avler mobbere og frekke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste din mor og far brevene dine?

Det vet jeg ikke,for som jeg sa: "det en vet,har en ikke vondt av" Men når det er sagt,så er det en litt mere moderne tid nå,enn hva det var før. Vi hadde hverken mobil,internett e.l den gang.

Synes folk som ikke sjekker sms m.m til barna sine, enten er naive,vet ikke hvordan de gjør det ellers så gir de rett og slet blaffen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bli litt voksen da?

nei, selvfølgelig ikke hvis man har et så dårlig forhold til barna sine, at man ikke kan prate med de om ting, så blir det sikkert slik. Men det har vel like mye med oppdragelse og man behøver ikke å vite hva barna sine holder på med til enhver tid. Man må stole på at man har lært barna om rett og galt. Det er en del av det å være ungdom at foreldrene ikke vet hva de holder på med og det går som regel bra.

Har du barn? Isåfall burde du være meget skremt over hvor lite barn faktisk forteller foreldrene sine.

Og det har ingenting med dårlig oppdragelse/dårlig forhold/dårlige foreldre å gjøre.

Men alt med umodne barn som ikke vil dele noe som helst som kan være uggent eller flaut med foreldre. Uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Har du barn? Isåfall burde du være meget skremt over hvor lite barn faktisk forteller foreldrene sine.

Og det har ingenting med dårlig oppdragelse/dårlig forhold/dårlige foreldre å gjøre.

Men alt med umodne barn som ikke vil dele noe som helst som kan være uggent eller flaut med foreldre. Uansett alder.

da har man et dårlig forhold til barna sine. Man vet da hvem barna sine omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaha-d

da har man et dårlig forhold til barna sine. Man vet da hvem barna sine omgås.

som sagt, har DU barn? Hvorfor svarer du ikke?

Du er overvettig skråsikker, og da har du i grunnen svært lite peiling.

Det har INGENTING med dårlig forhold eller dårli foreldre å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

Det vet jeg ikke,for som jeg sa: "det en vet,har en ikke vondt av" Men når det er sagt,så er det en litt mere moderne tid nå,enn hva det var før. Vi hadde hverken mobil,internett e.l den gang.

Synes folk som ikke sjekker sms m.m til barna sine, enten er naive,vet ikke hvordan de gjør det ellers så gir de rett og slet blaffen...!

kan ikke si at foreldre gir blaffen i ungene sine, selvom de ikke snoker i sms og msn. Det er fortsatt noen foreldre som har kontakt med barna sine og får svar hvis de spør om hvem barna omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

som sagt, har DU barn? Hvorfor svarer du ikke?

Du er overvettig skråsikker, og da har du i grunnen svært lite peiling.

Det har INGENTING med dårlig forhold eller dårli foreldre å gjøre!

nei, jeg har ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg har ikke barn.

Har du unngått å lese om småjenter som avtaler ting og tang på nettet og utveksler mobilnummer, for så å bli voldtatt av eldre menn?

Jeg syns du virker altfor skråsikker til å ikke ha barn selv. Jeg har heller ingen, og derfor unngår jeg å være så bastant som du er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Har du unngått å lese om småjenter som avtaler ting og tang på nettet og utveksler mobilnummer, for så å bli voldtatt av eldre menn?

Jeg syns du virker altfor skråsikker til å ikke ha barn selv. Jeg har heller ingen, og derfor unngår jeg å være så bastant som du er her inne.

ok. Å se på sms lister og msn lister for å se hvem barna har kontakt med bør man gjøre for å unngå at barna har kontakt med "gamle gubber". Ser man navn man ikke kjenner til kan man spørre om hvem dette er, så regner jeg med at barnet sier hvem det er. Men foreldrene behøver da ikke å gå å lese meldinger i skjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Å se på sms lister og msn lister for å se hvem barna har kontakt med bør man gjøre for å unngå at barna har kontakt med "gamle gubber". Ser man navn man ikke kjenner til kan man spørre om hvem dette er, så regner jeg med at barnet sier hvem det er. Men foreldrene behøver da ikke å gå å lese meldinger i skjul.

Tja, om det dreier seg om barn under 15 år, så er jeg faktisk ikke enig. Det er så mangt barn ikke tør å si til egne foreldre, og det er foreldrenes plikt å gjøre det de kan for å sikre sitt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Tja, om det dreier seg om barn under 15 år, så er jeg faktisk ikke enig. Det er så mangt barn ikke tør å si til egne foreldre, og det er foreldrenes plikt å gjøre det de kan for å sikre sitt barn.

Ja, men dersom ungen har en person på sms eller msn som ungen ikke vil prate om og jeg ikke vet hvem er, så skal jeg love deg at h*n måtte ha vist med de meldingene. Nettopp fordi det er menn der ute som lykkes med å komme i kontakt med unge jenter/gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jadafd

nei, jeg har ikke barn.

Nei tenkte jeg det ikke.

Alltid så greit å være bråkjekk og "vite" alt, når man ikke har opplevd å ha barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men dersom ungen har en person på sms eller msn som ungen ikke vil prate om og jeg ikke vet hvem er, så skal jeg love deg at h*n måtte ha vist med de meldingene. Nettopp fordi det er menn der ute som lykkes med å komme i kontakt med unge jenter/gutter.

Men hvordan skal du få vite det uten å sjekke? Om det er noen du ikke skal få vite om i utgangspunktet, da sier de vel det ikke helt av seg selv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Nei tenkte jeg det ikke.

Alltid så greit å være bråkjekk og "vite" alt, når man ikke har opplevd å ha barn selv.

nei, jeg vet ikke alt, det skal gudene vite. Det er helt utrolig hvor mye drit og ubehagligheter barna kan bli utsatt for gjennom mobil og internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Men hvordan skal du få vite det uten å sjekke? Om det er noen du ikke skal få vite om i utgangspunktet, da sier de vel det ikke helt av seg selv heller?

jo, men som jeg skrev, man sjekker meldingene til de man ikke kjenner igjen på navn og ungen ikke kan si hvem er. Da hjelper det ikke å si, at det er en i klassen. Greier ungen å lyve på strak arm da, så er han god. Men hva vet jeg, det var lettere før mobilen og dataen kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jadaf

nei, jeg vet ikke alt, det skal gudene vite. Det er helt utrolig hvor mye drit og ubehagligheter barna kan bli utsatt for gjennom mobil og internett.

Nei og til tross for at du ikke har barn, så påstår du hardnakket at det er dårlige forhold til foreldrene som gjør at barna ikke deler alt de opplever i løpet av en dag.

Det er lov å være litt naiv, men å være 100% naiv blir litt i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Nei tenkte jeg det ikke.

Alltid så greit å være bråkjekk og "vite" alt, når man ikke har opplevd å ha barn selv.

Jeg er sikkert uvitende, naiv og dum, men jeg bruker i hvertfall nick navnet mitt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at foreldre gir blaffen i ungene sine, selvom de ikke snoker i sms og msn. Det er fortsatt noen foreldre som har kontakt med barna sine og får svar hvis de spør om hvem barna omgås.

Hehe,her trekker du ut en setning og en beskrivelse av hele innlegget mitt..

Har du barn selv,og hvor gamle er de i såfall?

Jeg skjønner godt hva du mener, men så sort/hvitt er det bare ikke å ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke,for som jeg sa: "det en vet,har en ikke vondt av" Men når det er sagt,så er det en litt mere moderne tid nå,enn hva det var før. Vi hadde hverken mobil,internett e.l den gang.

Synes folk som ikke sjekker sms m.m til barna sine, enten er naive,vet ikke hvordan de gjør det ellers så gir de rett og slet blaffen...!

Hva hendte med å snakke med barna? En politimann som holdt foredrag om narkotika anbefalte faktisk foreldre å snakke med barna før enn å sjekke pupiller o.l. Tror han vet hva han snakker om. Det er snakk om å ha tillit. Det gjelder vel det samme med internett og sms'er. Og når er han gammel nok til at du slutter?

Jeg forstår poenget ditt, men tror at den dagen han oppdager at du leser sms hans i skjul mister han mye tillit til deg. Spørsmålet er om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...