Gå til innhold

leser dere barnas sms meldinger?


Gjest vi gjør det IKKE

Anbefalte innlegg

Gjest jadaf

Jeg er sikkert uvitende, naiv og dum, men jeg bruker i hvertfall nick navnet mitt.......

ja flott for deg da.

Om du bruker nicket ditt eller ei, er ubetydelig så lenge du er skråsikker på at familier hvor barn ikke forteller alt, har dårlige foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nemi

    13

  • lonelyP

    8

  • cecily

    3

  • laban

    1

Mest aktive i denne tråden

Det handler om å bry seg om barna sine,det er sånne som deg som gjør at barn kan skrive fritt fram til andre og kanskje også mobbe eller slenge dritt.

Det viktigste du kan hjelpe barn med er å sette deg inn i tingene de holder på med og dermed vise at du bryr deg om dem.

Hvis barnet mobber og slenger dritt er det kanskje flere steder i oppdragelsen det skorter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, har DU barn? Hvorfor svarer du ikke?

Du er overvettig skråsikker, og da har du i grunnen svært lite peiling.

Det har INGENTING med dårlig forhold eller dårli foreldre å gjøre!

man har da vært barn selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Har du unngått å lese om småjenter som avtaler ting og tang på nettet og utveksler mobilnummer, for så å bli voldtatt av eldre menn?

Jeg syns du virker altfor skråsikker til å ikke ha barn selv. Jeg har heller ingen, og derfor unngår jeg å være så bastant som du er her inne.

Du har mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Hva hendte med å snakke med barna? En politimann som holdt foredrag om narkotika anbefalte faktisk foreldre å snakke med barna før enn å sjekke pupiller o.l. Tror han vet hva han snakker om. Det er snakk om å ha tillit. Det gjelder vel det samme med internett og sms'er. Og når er han gammel nok til at du slutter?

Jeg forstår poenget ditt, men tror at den dagen han oppdager at du leser sms hans i skjul mister han mye tillit til deg. Spørsmålet er om det er verdt det.

ja, det lurer jeg også på. Hvorfor har folk sluttet å prate med barna sine, og heller spionerer rundt på de. Men jeg er jo barnløs naiv og dum, kanskje du også er det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hendte med å snakke med barna? En politimann som holdt foredrag om narkotika anbefalte faktisk foreldre å snakke med barna før enn å sjekke pupiller o.l. Tror han vet hva han snakker om. Det er snakk om å ha tillit. Det gjelder vel det samme med internett og sms'er. Og når er han gammel nok til at du slutter?

Jeg forstår poenget ditt, men tror at den dagen han oppdager at du leser sms hans i skjul mister han mye tillit til deg. Spørsmålet er om det er verdt det.

Har du barn,i såfall hvor gamle?

Her snakker vi ikke sammen,vi sender bare sms til hverandre...Nei,gi deg! Her har vi en veldig åpen dialog om det meste, men kan du prøve å se det fra den andre siden:-at sønnen min sitter på internett, på et av de online spillene han spiller. Han er tenåring,og har begynt å fatte intr.for jenter.Kanskje sitter det en psyko å spiller på det samme spillet...kaller seg Camilla 12 år og virker veeeldig søt.. Hva kan skje da?

Vi har snakket om dette,om å ta imot godterier og snakke med fremmede menn, oppgi personalia på nett, bruke kondom når den dag kommer, om homofili. Jada du, vi er åpen og snakker om det meste! Da skal guttungen skjønne og vite alt..?!

Hvorfor blir jenter på 20 år uønsket gravide,selv om de har lært om blomsten og bien,og hvordan man kan forhindre at dette skjer??

guttungen ble informert den dage, at jeg kom til å sjekke mobilen av og til,akkurat det samme gjør jeg med leksene hans. Jeg sjekker de også. Er jeg en dårlig mor da?

Er nok ikke det,for jeg bryr meg veldig. Alt det som betyr noe for meg at han har det bra,og oppfører seg som folk.

Kan jeg forhindre at jævlige ting kan skje,så gjør jeg det!

Som sagt tidligere:

Bedre føre var,enn etter snar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest midia

Har du barn,i såfall hvor gamle?

Her snakker vi ikke sammen,vi sender bare sms til hverandre...Nei,gi deg! Her har vi en veldig åpen dialog om det meste, men kan du prøve å se det fra den andre siden:-at sønnen min sitter på internett, på et av de online spillene han spiller. Han er tenåring,og har begynt å fatte intr.for jenter.Kanskje sitter det en psyko å spiller på det samme spillet...kaller seg Camilla 12 år og virker veeeldig søt.. Hva kan skje da?

Vi har snakket om dette,om å ta imot godterier og snakke med fremmede menn, oppgi personalia på nett, bruke kondom når den dag kommer, om homofili. Jada du, vi er åpen og snakker om det meste! Da skal guttungen skjønne og vite alt..?!

Hvorfor blir jenter på 20 år uønsket gravide,selv om de har lært om blomsten og bien,og hvordan man kan forhindre at dette skjer??

guttungen ble informert den dage, at jeg kom til å sjekke mobilen av og til,akkurat det samme gjør jeg med leksene hans. Jeg sjekker de også. Er jeg en dårlig mor da?

Er nok ikke det,for jeg bryr meg veldig. Alt det som betyr noe for meg at han har det bra,og oppfører seg som folk.

Kan jeg forhindre at jævlige ting kan skje,så gjør jeg det!

Som sagt tidligere:

Bedre føre var,enn etter snar!

Kjempebra!

Du er ei skikkelig mor med stor interesse for livet hans,tenk om alle kunne vært som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det lurer jeg også på. Hvorfor har folk sluttet å prate med barna sine, og heller spionerer rundt på de. Men jeg er jo barnløs naiv og dum, kanskje du også er det :-)

Ingen som sier at dere er dumme,og jeg skjønner at dere som ser dette igjennom øynene til min sønn,føler dette som snoking.Det handler veldig om hvilken side man ser det fra,og hvilke utfordringer man har som voksen i det å oppdra et barn.

Dere skjønner mere av dette når den dagen kommer. Jeg har nok mått bite i det sure eplet jeg også i årene oppver,for den idealiske mamman jeg skulle være da min førstefødte kom til verden, den mamman var desverre ikke gjennomførbar etter nåtidens samfunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra!

Du er ei skikkelig mor med stor interesse for livet hans,tenk om alle kunne vært som deg.

Takk for det :-) Men jeg prøver bare å være en oppfordrende mor. Når man har vært mor såpass lenge at man har tenåringer i huset, så har man lært endel,-både på godt og vondt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Ingen som sier at dere er dumme,og jeg skjønner at dere som ser dette igjennom øynene til min sønn,føler dette som snoking.Det handler veldig om hvilken side man ser det fra,og hvilke utfordringer man har som voksen i det å oppdra et barn.

Dere skjønner mere av dette når den dagen kommer. Jeg har nok mått bite i det sure eplet jeg også i årene oppver,for den idealiske mamman jeg skulle være da min førstefødte kom til verden, den mamman var desverre ikke gjennomførbar etter nåtidens samfunn...

nei, er stygt redd for at idealet jeg har i hodet ikke fungerer i virkeligheten. Utrolig hvor mye barna kan komme borti i dag. Problemstillinger som var helt ukjent for bare noen år siden, er høyaktuelle i dag. f.eks. mobbing, voksne som tar kontakt med barn via msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er stygt redd for at idealet jeg har i hodet ikke fungerer i virkeligheten. Utrolig hvor mye barna kan komme borti i dag. Problemstillinger som var helt ukjent for bare noen år siden, er høyaktuelle i dag. f.eks. mobbing, voksne som tar kontakt med barn via msn.

Godt innlegg :-) Der er vi faktisk på samma sti.

Får jeg spøøre om hvor gammel du er,og om du er jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Hvis barnet mobber og slenger dritt er det kanskje flere steder i oppdragelsen det skorter?

Ja det kan hende men man kommer ihvertfall ingen vei med det å opptre naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LOTUS78

Godt innlegg :-) Der er vi faktisk på samma sti.

Får jeg spøøre om hvor gammel du er,og om du er jente eller gutt?

jeg er 28 år gammel jente.

Jeg har noen innlegg lengre ned der jeg harnakket har ment at man ikke skal snoke rundt på barnas msn og sms, men jeg er i tvil nå, fordi det er så mye barna kan komme borti. Ikke sikkert at barnet selv greier å finne ut at det er en 40 år gammel mann som barnet snakker med og blir utsatt for ubehagligheter som hun ikke hadde forutsetninger til å kunne regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

jeg er 28 år gammel jente.

Jeg har noen innlegg lengre ned der jeg harnakket har ment at man ikke skal snoke rundt på barnas msn og sms, men jeg er i tvil nå, fordi det er så mye barna kan komme borti. Ikke sikkert at barnet selv greier å finne ut at det er en 40 år gammel mann som barnet snakker med og blir utsatt for ubehagligheter som hun ikke hadde forutsetninger til å kunne regne med.

Akkurat, det er så mye rart der ute at vi må være på vakt.

Det var annerledes før da vi kommuniserte kun via brev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 28 år gammel jente.

Jeg har noen innlegg lengre ned der jeg harnakket har ment at man ikke skal snoke rundt på barnas msn og sms, men jeg er i tvil nå, fordi det er så mye barna kan komme borti. Ikke sikkert at barnet selv greier å finne ut at det er en 40 år gammel mann som barnet snakker med og blir utsatt for ubehagligheter som hun ikke hadde forutsetninger til å kunne regne med.

Man lærer så lenge man lever,vettu;) Men dette går også på erfaring,og vi lærer stadig både som barn og foreldre.Du skal mene det du vil og føler for,i allefall til det motsatte er bevist. Det er ofte slik det fungerer.

Du er i allefall en oppegående jente (-velger å kalle deg jente jeg,selv om vi er jevngamle. Høres så ungt ut,hehe ;-)

Du er tøff nok til å innrømme at du muligens tar lit feil, og det skal guts til for å innrømme slik, til og med her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LOTUS78

Man lærer så lenge man lever,vettu;) Men dette går også på erfaring,og vi lærer stadig både som barn og foreldre.Du skal mene det du vil og føler for,i allefall til det motsatte er bevist. Det er ofte slik det fungerer.

Du er i allefall en oppegående jente (-velger å kalle deg jente jeg,selv om vi er jevngamle. Høres så ungt ut,hehe ;-)

Du er tøff nok til å innrømme at du muligens tar lit feil, og det skal guts til for å innrømme slik, til og med her inne.

Jeg lærer faktisk en del her inne på dol, fordi man får problemstillinger som man ikke har tenkt på før. Nå er ikke mobbing og skumle menn noe nyhet for meg, men det er fort å glemme det bort, når det ikke er noe aktuell problemstilling for en selv. Jeg har ikke problem med å innrømme at jeg kan ta feil, uten at de betyr at jeg er vinglete for man kan få gode argumenter i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, det er så mye rart der ute at vi må være på vakt.

Det var annerledes før da vi kommuniserte kun via brev.

Ja,ikke sant;-) Men så var det denne kontakttelefonen,hehe. Det var så skummelt og så DYRT,at jeg kanpt rakk å slå nr. før jeg kasta på røret.

Men det kan faktisk sammenlignes med nåtidens "farer",for det ble faktisk endel episoder med det også.

Det er greit å være på vakt,og drive litt research på hva ungene driver med.Det er man nok godt tjent med i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Ja,ikke sant;-) Men så var det denne kontakttelefonen,hehe. Det var så skummelt og så DYRT,at jeg kanpt rakk å slå nr. før jeg kasta på røret.

Men det kan faktisk sammenlignes med nåtidens "farer",for det ble faktisk endel episoder med det også.

Det er greit å være på vakt,og drive litt research på hva ungene driver med.Det er man nok godt tjent med i lengden.

Ja husker jeg og veninna mi ringte åpen linje som det hette da å traff på en mann som gjerne ville treffe oss.

Vi løy på alderen sa vi var 16-17 år å så var vi 13 tror jeg.

Skulle møte han utenfor en butikk på kvelden.

Vi satt der å ventet vi å mannen kom i bil å kjørte runde på runde forbi oss å vi ble så redde at vi stakk av.

Dette kunne fort ha utviklet seg til noe skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det lurer jeg også på. Hvorfor har folk sluttet å prate med barna sine, og heller spionerer rundt på de. Men jeg er jo barnløs naiv og dum, kanskje du også er det :-)

Jepp. Barnløs og så ufattelig naiv at jeg tror det går an å stole på selv et barn. Når man er 13 år har man faktisk litt omgang oppe i hjernen.

Mener hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...