Gå til innhold

5-åring med vanvittig kløe i skrittet


Gjest Guromamma

Anbefalte innlegg

Hm, det med å tørke sjøl KAN jo være en teori, selv om hun svært gjerne IKKE gjør det... Jeg spurte om hun hadde gjort akkurat det, men det sier hun nei til. Det er de voksne i barnehagen som har tørket, sier hun.

Hvis det drar i gang igjen, skal jeg prøve det med yoghurt naturell. Salver virker ikke, har prøvd på Inytol og Zink uten resultat. Aloe Vera-gel har jeg, men den skal ikke brukes på sår. Gjelder det også slimhinner, tro? Legevakta nevnte ikke noe slikt, men det kan jo være fordi det ikke er et legemiddel.

Takk for svar!

Jeg tror ikke aloe vera er skadelig på slimhinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    5

  • org

    4

  • Gemini

    3

  • kaffepiken

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Guromamma

Fikk helt vondt da jeg leste innlegget ditt.

Hvordan går det nå?

Ja, det er ikke godt, det er helt sikkert!

Akkurat nå tar hun grønnsåpebad nr. 2 i dag, det første lindret godt en stund. Nå er det snart tid for Zyrtec igjen, og jeg håper de to tingene sammen gjør natta god.

Har du hørt noe noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Vi har forresten brukt SebaMed Spesialkrem mot vondter i underlivet, bleieutslett mm.

Det skal jeg notere meg, får ikke tak i noe nå.

Skulle ønske jeg skjønte hva det var, da hadde det vært lettere å finne lindring tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er ikke godt, det er helt sikkert!

Akkurat nå tar hun grønnsåpebad nr. 2 i dag, det første lindret godt en stund. Nå er det snart tid for Zyrtec igjen, og jeg håper de to tingene sammen gjør natta god.

Har du hørt noe noe slikt?

Mja, jeg har det. Og da vasker jeg med fuktig klut og smører med masse sink (som ikke hjalp jenta di, leste jeg) eller aller helst SebaMed Spesialkrem.

Mot utslett i underlivet har vi fått Dactacort (men ikke rett i slimhinnene, mer "rundt") hos lege og Locobase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter ingenting av urinen, og den er klar og fin (i alle fall det jeg kan se ut fra håndkleet hun tisset i både i natt og i formiddag).

Men det kan kanskje være en teori, ja. Rart ikke den jævla legevakta ba om en urinprøve?! Eller - vil Zyrtec virke positivt på urinveisinfeksjon, da? Og burde det ikke gjøre vondt når hun tisset? Det har det gjort før, i alle fall.

Takk for svar, i alle fall!

Zyrtec er jo allergimedisin, så den tar nok bare kløen, ikke årsaken bak kløen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Mja, jeg har det. Og da vasker jeg med fuktig klut og smører med masse sink (som ikke hjalp jenta di, leste jeg) eller aller helst SebaMed Spesialkrem.

Mot utslett i underlivet har vi fått Dactacort (men ikke rett i slimhinnene, mer "rundt") hos lege og Locobase.

Hm, ble det mindre kløende når du smurte på sink? Det skjedde nemlig ikke her, ungen var fullstendig hysterisk og måtte puttes i dusjen igjen. Den andre salva har jeg ikke prøvd.

Det er ingen utslett å spore noe sted, i alle fall ikke noe som jeg klarer å se med det blotte øye.

Har dere fått noen "diagnose", da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Zyrtec er jo allergimedisin, så den tar nok bare kløen, ikke årsaken bak kløen.

Nemlig.

Elendige legevakt, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ærlig talt, er det mulig?

Nemlig.

Elendige legevakt, altså!

Hva forventer du deg av legevakta?? Ringe flerfoldige ganger til legevakta pga KLØE.. Legevakta er ikke til for slike bagatellmessige tilfeller. Kontakt fastlegen mandag å få en time!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok.

Man bør antagelig være sikker på at det er 100% aloe vera i tuben.

Og man må vite en del om hvordan den er framstilt.

100% Aloe Vera med forurensning høres litt guffent ut...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok hun godt vet hvordan man tørker seg, og de gangene jeg har sett på, har hun gjort det riktig. Men man vet jo aldri hva de gjør når man ikke ser på...

Legevakta ville ikke ha noen urinprøve, så vi må vente til fastlegen åpner på mandag.

Og nå klør det visst igjen. Stakkars ungen min, håper grønnsåpebad lindrer litt lenger denne gangen.

Den legevakta...

God bedring til henne!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guromamma

Den legevakta...

God bedring til henne!

mvh

Takk!

Det er i alle fall godt å sitte i grønnsåpe, sier hun. En trøst det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Hva forventer du deg av legevakta?? Ringe flerfoldige ganger til legevakta pga KLØE.. Legevakta er ikke til for slike bagatellmessige tilfeller. Kontakt fastlegen mandag å få en time!!

Så du synes det er helt greit at en 5-åring klør klitoris til blods?

Javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Jeg hadde grønnsåpevann morgen og kveld + smurt med yohgurt naturell flere ganger daglig i dag og i morgen og mandag. Levert urinprøve med en gang fastlegen åpner mandag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Jeg hadde grønnsåpevann morgen og kveld + smurt med yohgurt naturell flere ganger daglig i dag og i morgen og mandag. Levert urinprøve med en gang fastlegen åpner mandag morgen.

Det er det som blir løsningen, ja.

+ 1/2 Zyrtec morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ble det mindre kløende når du smurte på sink? Det skjedde nemlig ikke her, ungen var fullstendig hysterisk og måtte puttes i dusjen igjen. Den andre salva har jeg ikke prøvd.

Det er ingen utslett å spore noe sted, i alle fall ikke noe som jeg klarer å se med det blotte øye.

Har dere fått noen "diagnose", da?

Jeg tror ikke det klødde mindre med sink, men at det ble mindre tørt og at sinken forhindret gnisninger.

Ei diger truse og ei stor joggebukse er nødvendig.

Diagnose? Tuppa vår hadde jo utslett. Så det blir ikke det samme. Legen kalte det satelittutslett. Og noen forklaring har vi ikke fått.

Har hun klødd seg til blods?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du deg av legevakta?? Ringe flerfoldige ganger til legevakta pga KLØE.. Legevakta er ikke til for slike bagatellmessige tilfeller. Kontakt fastlegen mandag å få en time!!

Det kan f.eks. være symptom på urinveisinfeksjon, som kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse særlig om det tar for lang tid før riktig behandling blir satt i gang.

Intense smerter og intens kløe ser jeg for øvrig som en meget god grunn til å kontakte legevakten, særlig når det gjelder barn. Begge deler kan være symptomer på trivielle ting som går over av seg selv eller mer alvorlige ting som trenger akutt behandling.

Kløe og smerter er for øvrig behandlingsberettiget i seg selv.

Barn kan fort klø seg til blods og dette kan gjøre behandlingen vanskeligere og mer tidkrevende enn om den var satt inn tidligere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Jeg tror ikke det klødde mindre med sink, men at det ble mindre tørt og at sinken forhindret gnisninger.

Ei diger truse og ei stor joggebukse er nødvendig.

Diagnose? Tuppa vår hadde jo utslett. Så det blir ikke det samme. Legen kalte det satelittutslett. Og noen forklaring har vi ikke fått.

Har hun klødd seg til blods?

Nei, men det blir veldig hovent på/rundt klitoris. Hun klør heldigvis gjennom trusa, hvis ikke ville det nok vært blod nå.

Tok grønnsåpevannbad igjen i kveld, og med påfølgende dusj i ca 15 minutter (mest rett på tissen). Og smurte på Canesten salve. Hun sa det klødde litt, men klarte å la være å klø. Hun sovnet med en gang hun la seg, men klarte ikke å tisse først fordi det sved.

Krysser fingrene for at det er bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...