Gå til innhold

5-åring med vanvittig kløe i skrittet


Gjest Guromamma

Anbefalte innlegg

Dactacort salve - det har jeg brukt og det tok bort den vanvittige kløen i løpet av et par dager. Har aldri fått det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    5

  • org

    4

  • Gemini

    3

  • kaffepiken

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Guromamma

Dactacort salve - det har jeg brukt og det tok bort den vanvittige kløen i løpet av et par dager. Har aldri fått det igjen.

Det er jo et reseptbelagt produkt, tør jeg bruke det sånn helt uten videre, da? Jeg har slik salve (som jeg har fått sjøl for noe helt annet), så kanskje jeg skal spørre legevakta i morgen om det ikke er bedre?

Vet du hva det var du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et reseptbelagt produkt, tør jeg bruke det sånn helt uten videre, da? Jeg har slik salve (som jeg har fått sjøl for noe helt annet), så kanskje jeg skal spørre legevakta i morgen om det ikke er bedre?

Vet du hva det var du hadde?

Å, er det reseptbelagt? Husket ikke det. Men jeg ville også spurt lege før jeg brukte det på et barn. Aner ikke hva det kom av, legen visste ikke. Det var ikke UVI og ikke sopp, ikke utflod eller noe, bare ekstrem kløe. Jeg ble rådet til å prøve denne salven, og heldigvis, det hjalp. Trodde jeg skulle bli gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ille. Husets minste har vært plaget med det samme, huden sprekker der nede og det gjør skrekkelig vondt. Vi fikk en salve, men jeg husker ikke hva den heter. Det var ikke en vanlig soppsalve, altså. Reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Å, er det reseptbelagt? Husket ikke det. Men jeg ville også spurt lege før jeg brukte det på et barn. Aner ikke hva det kom av, legen visste ikke. Det var ikke UVI og ikke sopp, ikke utflod eller noe, bare ekstrem kløe. Jeg ble rådet til å prøve denne salven, og heldigvis, det hjalp. Trodde jeg skulle bli gal.

Den var i alle fall det når jeg fikk den sist, jeg fikk den sogar på blå resept.

Ja-ja, kanskje jeg bare må innse at det ikke "er noe", uteom ekstrem kløe, da.

Ei rolig natt gav veldig utrolig morgen, og hadde det ikke vært for barne-tv ville hun sittet i grønnsåpebad nå. Det får vi ta når TV'n slukkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Uff, så ille. Husets minste har vært plaget med det samme, huden sprekker der nede og det gjør skrekkelig vondt. Vi fikk en salve, men jeg husker ikke hva den heter. Det var ikke en vanlig soppsalve, altså. Reseptbelagt.

Ser ingen sprekker, jeg da, men det kan det jo være selv om ikke jeg ser noe med mine øyne.

Tar urinprøve i morgen tidlig, og bestiller time hos fastlegen. Da kommer vi inn i morgen ettermiddag.

Det er ikke bedre i dag, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest blomsterløk

Det er jo et reseptbelagt produkt, tør jeg bruke det sånn helt uten videre, da? Jeg har slik salve (som jeg har fått sjøl for noe helt annet), så kanskje jeg skal spørre legevakta i morgen om det ikke er bedre?

Vet du hva det var du hadde?

Jeg har kjøpt dactacort salve uten resept. Tror bare du kan få større tube hvis du har resept fra legen.

Håper det går bedre med jenta di nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Bare et lite tips nå som det er vondt for henne å gå på do og tørke seg.

Bruk mykt dopapir f.eks lambi.

Vet av mange som blir sår og får sopp av dette tørre dopapiret som man kan tro inneholder flisebiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Jeg har kjøpt dactacort salve uten resept. Tror bare du kan få større tube hvis du har resept fra legen.

Håper det går bedre med jenta di nå.

Aha, det kan hende, ja.

Nå har hun fått grønnsåpebad, 1/2 Zyrtec og Canesten salve, og klør ikke ille - bare litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Bare et lite tips nå som det er vondt for henne å gå på do og tørke seg.

Bruk mykt dopapir f.eks lambi.

Vet av mange som blir sår og får sopp av dette tørre dopapiret som man kan tro inneholder flisebiter.

He-he, etter store hemmorideproblemer ved svangerskapene, er det innført en regel her i huset: IKKE resirkulert, hardt dopapir!

Nå tisser hun bare i håndklær, faktisk, for da kan hun "holde på tissen" når det svir.

Vaskemaskina går, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

He-he, etter store hemmorideproblemer ved svangerskapene, er det innført en regel her i huset: IKKE resirkulert, hardt dopapir!

Nå tisser hun bare i håndklær, faktisk, for da kan hun "holde på tissen" når det svir.

Vaskemaskina går, ja.

Uff uff stakkars jente.

Greit å ha vondt en dag men når det blir så mange dager må dette være fryktelig for dere alle.

håper hun kommer inn til lege eller er bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et reseptbelagt produkt, tør jeg bruke det sånn helt uten videre, da? Jeg har slik salve (som jeg har fått sjøl for noe helt annet), så kanskje jeg skal spørre legevakta i morgen om det ikke er bedre?

Vet du hva det var du hadde?

Du kan slå opp info om den salven du har på http://www.felleskatalogen.no (evt. /pasientutgave bak no)

På selve felleskatalogen.no finner du det oppslagsverket som legene har i boka si, og på pasientutgave-varianten finner du det som står i pakningsvedlegget, med mer forståelig språk.

Der vil det vel stå om det kan/ikke kan brukes på slimhinner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guromamma

Uff uff stakkars jente.

Greit å ha vondt en dag men når det blir så mange dager må dette være fryktelig for dere alle.

håper hun kommer inn til lege eller er bedre i morgen.

Vi har en veldig flott fastlege, så vi kommer nok inn der etter kl 14 i morgen. Nesten så jeg håper det er urinveisinfeksjon, da kan hun i alle fall få noe mot det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guromamma

Du kan slå opp info om den salven du har på http://www.felleskatalogen.no (evt. /pasientutgave bak no)

På selve felleskatalogen.no finner du det oppslagsverket som legene har i boka si, og på pasientutgave-varianten finner du det som står i pakningsvedlegget, med mer forståelig språk.

Der vil det vel stå om det kan/ikke kan brukes på slimhinner osv.

Det var lurt! Og nå har jeg sjekket, og det står bl.a.:

"- ved behandling av barn. Slik behandling skal være foreskrevet av lege."

Som den pingla jeg er, tør jeg ikke å prøve...

Og dere har rett, den er ikke reseptbelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...