Gå til innhold

Feite unger - Feite foreldre


Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Anbefalte innlegg

Gjest En som har tenkt til å leve lenge

Vi har nå vært på familie ferie på Rhodos i 2 uker, og jeg må si at jeg er en smule overrsket over hvor mange som er betydelig overvektige. Det er mulig jeg er litt sær, men en kan til tider lure på hva folk spiser????? Beveger ikke folk seg????????? Det verste er at barna deres ofte også er overvektige. Det er trist at enkelte mennesker tar så lite hensyn til sin egen og sine barn sine kropper. Har de tenkt på hvordan deres alderdom blir???

Nei, få ned sukkerforbruket og fettforbruket, og kom i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 383
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    51

  • flisa

    30

  • Goliath

    28

  • ShitDiddelyDo

    24

Mest aktive i denne tråden

Gjest sandex

Nå er hverken meg eller mine barn feite, men MAKAN til selvsentrert dame du må være..

DU kan ikke vite hvorfor de er feite.. Noen spiser selvsagt for mye, men andre har genentiske feil/problem eller psykiske problem som fører til fedme..

Så SPAR deg.. og se deg heller godt i speilet! Du er nok ikke perfekt du heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du ber om bråk og bråk vil du få. Det er vel det du er ute etter også. Hvis ikke hadde du ordlagt deg annerledes.

Men du har rett. Vi blir feitere og feitere. Det er bevist. En kombinasjon av aktivitet og kosthold er årsaken. Om det hersker det ingen tvil.

Men jeg var på Rhodos i fjor og la ikke merke til at folk var noe feitere der enn andre steder.

Det kan dog være at øl-brillene mine tok overhånd og lurte meg trill rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturlige

for noen er dette arvelig. Noen spiser det samme som deg, men legger likevel på seg mye mer.

Det er kun få prosenter av Norges befolkning som har feil stoffskifte, enten den ene eller andre veien.Folk er nok veldig flinke til å spise feil og litt ekstra kos på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som har tenkt til å leve litt lenger

Du ber om bråk og bråk vil du få. Det er vel det du er ute etter også. Hvis ikke hadde du ordlagt deg annerledes.

Men du har rett. Vi blir feitere og feitere. Det er bevist. En kombinasjon av aktivitet og kosthold er årsaken. Om det hersker det ingen tvil.

Men jeg var på Rhodos i fjor og la ikke merke til at folk var noe feitere der enn andre steder.

Det kan dog være at øl-brillene mine tok overhånd og lurte meg trill rundt.

Ja, jeg ber om at folk får øynene opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber om bråk og bråk vil du få. Det er vel det du er ute etter også. Hvis ikke hadde du ordlagt deg annerledes.

Men du har rett. Vi blir feitere og feitere. Det er bevist. En kombinasjon av aktivitet og kosthold er årsaken. Om det hersker det ingen tvil.

Men jeg var på Rhodos i fjor og la ikke merke til at folk var noe feitere der enn andre steder.

Det kan dog være at øl-brillene mine tok overhånd og lurte meg trill rundt.

Du vet, etter et visst antall ØL, ser de fleste OK ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandex

Det er kun få prosenter av Norges befolkning som har feil stoffskifte, enten den ene eller andre veien.Folk er nok veldig flinke til å spise feil og litt ekstra kos på kvelden.

Pass på deg selv og dine, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det er kun få prosenter av Norges befolkning som har feil stoffskifte, enten den ene eller andre veien.Folk er nok veldig flinke til å spise feil og litt ekstra kos på kvelden.

Det har du helt rett i, men nå spytter du i kjærka.

Dessuten kan de fleste med stoffskifteproblemer skylde på seg selv og sitt kosthold, eventuelt sine foreldre som ikke gjorde leksa si og derfor har skyld i at unga deres spiste på seg stoffskifteproblemer og overvekt.

Før jeg blir hengt får jeg påpeke at dette ikke gjelder _alle_.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hverken meg eller mine barn feite, men MAKAN til selvsentrert dame du må være..

DU kan ikke vite hvorfor de er feite.. Noen spiser selvsagt for mye, men andre har genentiske feil/problem eller psykiske problem som fører til fedme..

Så SPAR deg.. og se deg heller godt i speilet! Du er nok ikke perfekt du heller!

Tror ikke at denne personene er selsentrert, men ber oss vel bare om å passe litt på. En kan faktisk ikke nekte for at det finnes flere overvektige personer idag, enn for noen tiår siden. Fett er ikke bra, og det er vel ganske viktig å ta vare på helsen sin, og ikke minst til sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Ser at du får mye pepper, men jeg er til en viss grad enig med deg.

Selvfølgelig er det noen som har problemer med arv/gener, men jeg har også lagt merke til at fete unger spiser mat som ikke er særlig sunn.

De klarer sikkert ikke annet heller så jeg ser ikke nødvendigvis ned på dem. Min mor var ganske fet og la grunnlaget for mine dårlige matvaner når jeg var liten.

Jeg har tatt et oppgjør med det og her i huset spises det fortrinnsvis sunn mat i ukedagene og så "koser" vi oss litt ekstra på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Du vet, etter et visst antall ØL, ser de fleste OK ut ;-)

Og etter et visst antall øl blir de fleste feite, men hvis man kun omgås drankere er det ingen som ser det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du virkelig reise til Rhodos for å finne ut det der? Jeg er sikker på at det finnes feite folk i nærmiljøet ditt også. Bare se litt bedre etter.

Du kan også finne personer som er usympatiske på andre måter, uten å reise langt. Se f.eks. i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess Peach

Jeg er en av disse feite folka du snakker om. Ja, jeg vet hvorfor jeg er tjukk: Lite mosjon og dårlig kosthold. Derfor har jeg tatt meg selv i nakken og begynt på en sunnere livsstil, og er nå ikke fullt så feit lenger. Jeg er redd for helsa mi, og jeg vil også leve lenge. :)

Men det er ikke enkelt å være stor og gå på en strand heller. Derfor gjør jeg ikke det, og du bekrefter hvorfor jeg ikke har lyst, når det er slik du tenker om tjukke folk. Synes alle skal få være som de vil, og du bør faktisk ha nok med å passe på deg selv. Live and let live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En som har tenkt å leve litt lenger

Måtte du virkelig reise til Rhodos for å finne ut det der? Jeg er sikker på at det finnes feite folk i nærmiljøet ditt også. Bare se litt bedre etter.

Du kan også finne personer som er usympatiske på andre måter, uten å reise langt. Se f.eks. i speilet.

En trenger ikke å være usympatisk for å se at folk er FEITE. Jeg er lang og slank. 180 og 67 kg. Spiser normalt kost, og trener regel messig. Mine barn spiser til faste tider, og er aktive i hverdagen. Det er ikke jeg som er usympatisk. Det er ikke minfeil at folk er feite. Jeg er bare en av få som tør å si at folk virkelig er overvektige, og at de kankjse burde passe litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Tydelig at folk er hårsåre på dette området.

Det ER jo en kjensgjerning at både barn og voksne veier mer enn før. Det ER en kjennsgjerning at vi drikker mer brus og spiser mer godteri enn før. Det ER en kjennsgjerning at antall personer med diabetes og kostholdsrelaterte sykdommer øker.

Vi prøver det vi kan å ha et godt og sunt kosthold, men det er ikke så lett... Vi er veldig glad i godterier både barn og voksne, men vi har kuttet brusforbuket nesten til null og prøver å spise sunn hverdagsmat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...