Gå til innhold

Skal ned mye i vekt


jubalong70

Anbefalte innlegg

Teorien kan jeg :) Det er praksisen det skorter på. Jeg tviler veldig sterkt på at det å skulle gå ned 60 kilo kan sammenlignes med å skulle ned 2-3 kilo. Skal man ned 3 kilo kan man ta det på langen - og bruke 1-1,5 mnd. Så er det stabiliseringen som gjenstår.

Skal jeg ta dette på langen så vil det gå 2-3-4 år før jeg har nådd vektmålet. Hvem i alle dager klarer å holde motviasjonen oppe til å slanke seg i 4 år???? Ikke jeg i alle fall. Derfor må det litt sterkere skyts til - og dr. Lindberg er "my man"!

Men selv om jeg får hjelp til å gå litt fortere ned i begynnelsen for så å ta det roligere, så klarer jeg ikke å la være å se mørkt på fremtiden. Mat har vært min eneste trøst for lenge, jeg vet ikke hvor jeg skal finne erstatning...

"Skal jeg ta dette på langen så vil det gå 2-3-4 år før jeg har nådd vektmålet"

Ja, hva så? Er det bedre og forbli der du er?

Beklager jeg har ingen tro på raske kurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 232
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    86

  • Gemini

    12

  • Osiris

    8

  • ylvali1365381015

    5

He, he, jeg er heldigvis glad i både grønnsaker og salat! Og Fedon er min gode venn. Tror hovedproblemet ligger i det å finne noe som "trøster" like godt som mat/snop. Og det å finne tid til trening når man er alene med 3 barn.

Men, det er jo en mulighet - jeg må bare finne den :)

"Og Fedon er min gode venn"

Hvorfor er Fedon din gode venn?

har det hjulpet?

Unnskyld hvis spørsmålet virker provoserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!!

Jeg har vurdert Reductil, men har begynt på Eurodiet nå. (Dr. Lindberg-opplegg.)

Får se om jeg prøver det etterhvert. Hva synes du Reductil har vært til hjelp for?

Jeg prøver å sette meg delmål. Tenkte å gi meg selv en form for belønning etter hver 5 kg som ble borte. Men jeg sliter med å finne på belønninger ;) Ikke lett dette...

Reductil gjorde at søtsuget forsvant, og jeg ble mett etter 1/3 av den vanlige mengden mat. Så da ble det mindre småspising og mindre måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil gjorde at søtsuget forsvant, og jeg ble mett etter 1/3 av den vanlige mengden mat. Så da ble det mindre småspising og mindre måltider.

Reductil? Er det noe man får på resept? Er det tabletter, og hvordan fungerer det? Er det farlig å ta mens man ammer?

Masse spørsmål her nå ;) men håper du orker å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil? Er det noe man får på resept? Er det tabletter, og hvordan fungerer det? Er det farlig å ta mens man ammer?

Masse spørsmål her nå ;) men håper du orker å svare :)

Hehe hvor har du vært det siste året? Reductil har være diskutert her inne så mange ganger at hvis du tar en kjapp søk både her og på google så tror jeg du får mange treff:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal jeg ta dette på langen så vil det gå 2-3-4 år før jeg har nådd vektmålet"

Ja, hva så? Er det bedre og forbli der du er?

Beklager jeg har ingen tro på raske kurer.

Poenget er vel ikke at hun vil ha en rask kur, men at hun trenger hjelp til å holde motivasjonen oppe over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reductil? Er det noe man får på resept? Er det tabletter, og hvordan fungerer det? Er det farlig å ta mens man ammer?

Masse spørsmål her nå ;) men håper du orker å svare :)

Kan ikke brukes når man ammer.

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/R/Reductil_Abbott_84147.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hvor har du vært det siste året? Reductil har være diskutert her inne så mange ganger at hvis du tar en kjapp søk både her og på google så tror jeg du får mange treff:)

Aaah, ja jeg så det ;) fant på google nå hehe ;) Jeg følger ikke med her *pling*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel ikke at hun vil ha en rask kur, men at hun trenger hjelp til å holde motivasjonen oppe over lang tid.

Jada, jeg skjønte det. Jeg prøvde bare å motivere jeg:)

Nei, jeg ser nå at hun sikkert søker svar fra ekspert og det er nok det beste.

Ønsker Jubalong lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det atter en uke i emning!

Du er flink! :-D

Det gjorde godt å lese dette, tusen takk. Jeg føler jeg er flink, men det koster meg veldig mye også. Jammen bra jeg ser litt resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest viljesterk når jeg står i butikken. Hvis jeg ikke har usunn mat i huset kan jeg ikke spise den heller :) (Veldig greit kombinert med at jeg er lat nok til at jeg ikke gidder å gå ens ærend i butikken hvis jeg blir godtesugen på kvelden)

Akkurat nå er jeg også flink på butikken. Men det virker som om bakevarer, Nugatti, Stratos og fløtegratinerte poteter har fått røde lys på seg, og disse lysene blinker og vinker til meg!

Men jeg holder meg unna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres ut som en god ide. Det meste sitter jo faktisk i hodet, men de fleste diettene konsentrerer seg nesten bare om kroppen. Jeg tror det er veldig lurt å få hjelp til begge deler, ikke bare en av dem :)

For meg sitter alt i hodet føler jeg. Jeg er skolebokeksempelet på trøstespiser! Jo, jeg skal ta kontakt med henne. Får bare håpe hun tar imot pasienter langveis fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg har en tendens til å spise for mye når jeg kjeder meg og er mye foran tven.

Så for meg så er det å holde seg rimelig aktiv. Og selvfølgelig spise de faste måltidene så det blir lettere å unngå fristelser og ikke småspise.hvis problemet er at at man bruker mat for å dekke andre behov , trøst,kjedsomhet,stress etc. så må man nesten prøve å finne kreative løsninger. Noen begynner å strikke når de sitter foran tven. Andre erstatter det med minigulrøtter etc.Begynner med yoga for å mestre stress etc.

jeg driver selv og prøver å gå ned og det er jammen ikke lett.Men det går lettere og lettere synes jeg etterhvert.Blir mer rutine og vanlig og livstil og man merker endel positive endriner med både energinivå og vekt.Jeg gikk på reductil en periode men den tok fra meg all matglede og det var ikke noe hyggelig.Ble kvalm bare jeg så en brødskive nesten.

Moren min har fedme og opplever det samme som deg.At hun har så forferdelig mange kg og gå ned og det er ikke så lett å motivere seg. MEn hun er ekstremt flink nå faktisk.Hun ser på det veldig som et helsegreie.At det er ikke vekten som er det viktigste.Men det er å holde de målene om å bevege seg mer og spise litt mindre og holde forpliktelsen overfor seg selv og legen.

Godt å høre at moren din føler det litt likeens. Og det er helt klart en helsegreie. Jeg er foreløpig "bare" 35 år gammel, og har ikke fått noen plager som ikke vil bli borte når kiloene blir borte. Men fortsetter jeg å være så stor noe særlig lengre - så føler jeg at løpet vil være kjørt. Da sitter jeg der med vondter og plager jeg vil ha resten av livet.

Så nå MÅ jeg bare klare det.

Det varmer utrolig mye at så mange svarer på dette innlegget og kommer både med gode råd og omtanke. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og Fedon er min gode venn"

Hvorfor er Fedon din gode venn?

har det hjulpet?

Unnskyld hvis spørsmålet virker provoserende?

Helt i orden at du spør, og jeg blir ikke provosert.

For flere år siden - før det ble så mye snakk om glykemisk index og lavkarbo-mat i media, så fulgte jeg den vanlige dietten hans i noen måneder. Da gikk jeg ned 10 kilo, og følte meg mye mer vel.

Jeg har PCOS og insulinresistens. Hele kroppen min føler seg mye bedre når jeg spiser mat med lite karbohydrater. Samtidig har jeg blitt fullstendig avhengig av karbohydratene. (Også typisk insulinresistens.)

Så når jeg skriver at Fedon er min gode venn, så mener jeg det ikke bokstavelig. JEg har aldri møtt ham. Men jeg mener absolutt at tankene hans om kosthold er veldig riktig - i alle fall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp en "slankekalender", kryss av for hver dag som er gått. En uke av gangen. Sett mindre delmål, og gi deg en belønning når disse er nådd.

Se på hva du har gjort, i stedet for hvor mye du har igjen. Det blir uoverkommelig! Men når du ser på hva du har oppnådd hittil, så er det motivasjon til å fortsette.

Vær megasnill med deg selv, gi deg selv belønninger i fleng!!!Det fortjener du!!

Nye KLÆR!

Et show på Latter!

En konsert! 3 konserter!

En vakker blomst!

En deilig middag ute sammen med en god venn/kjæreste!

.....

Skulle ønske jeg var like tøff som deg; som setter i gang, og gjennomfører det!! 6 kg på 2.5 uker!!!! Du er flink du!!

Jeg er på gli, og håper at jeg også skal klare det etter hvert. Men terskelen til å begynne å slanke seg er nokså stor enda, men minkende. Motivasjonen er på vei. Og jeg blir inspirert og motivert av å lese om sånne som deg, som faktisk gjør noe med det.

Masse lykke til!

klem fra

Takk for et oppmuntrende innlegg! Slikt gjør meg godt :)

JEg brukte også laaaang tid på å finne nok motivasjon. Til slutt innså jeg at jeg ikke kom til å finne nok motivasjon til å klare dette alene - og tok kontakt med Lindberg-klinikken for å begynne på Eurodiet. Gikk ned 20 kg på det før jeg ble gravid med minstemann. Så jeg vet det fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal jeg ta dette på langen så vil det gå 2-3-4 år før jeg har nådd vektmålet"

Ja, hva så? Er det bedre og forbli der du er?

Beklager jeg har ingen tro på raske kurer.

Skjønner deg godt. Raskt ned, og raskt opp igjen - ikke sant?

Vel. Jeg må bare ta sjansen. Skulle jeg gå ned 0,5 kg i uka hadde jeg mistet motivasjonen før jeg hadde gått ned 10 kg. Det vet jeg. Og problemet mitt er at jeg virkelig er avhengig av mat/snop. Jeg føler meg som en narkoman.

Siden jeg ikke kan slutte å spise (!), så må jeg finne en måte som gjør at jeg gradvis kan få kontroll på meg selv.

Målet er å få et normalt forhold til mat og snop. At jeg kan klare å stoppe etter 1 sjokoladebit. At jeg kan klare å stoppe etter 1 kakestykke. Og når jeg stopper, så er det greit!

Som det er nå så kan jeg bestemme meg for å ta 1 bit, og før jeg har enset det er hele sjokoladen borte.

Så nå må jeg bare komme skikkelig i gang. Se at vekta virkelig beveger seg nedover. Og så må jeg ta tak i den psykiske delen av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

meg også....

Men jeg har ikke tid til å trene, ikke tid til å gå til noen lege på lindbergklinikken, ikke tid til å tenke gjennom hva vi skal ha ti middag, ikke tid til å lage middag annet enn noe som går raskt, ikke råd til å bare kjøpe filet og rent kjøtt, ikke overskudd til tenke helt nytt og endre kosthold, det er ille nok å finne på noe å ha til middag fra dag til dag.

Så da kan jeg vel bare melde meg ut igjen med en gang? Fatter ikke hvordan jeg skal kunne endre på noe som helst sånn som jeg lever nå.

Mer fiber. Jaha, hva da? Mindre karbohydrater. Jaha, hva skal man spiser til frokost hvis man ikke skel spise brød under pålegget? OG alt er jo tilsatt sukker nå til dags. Poteter er fy, pasta er fy, alt er fy unntatt linser, som ikke smaker godt, og som må koke i evigheter.

hjelpes meg.

Jeg får migrene av trening, men jeg skal prøve å gå noen turer av og til og gå i svømmehall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reductil gjorde at søtsuget forsvant, og jeg ble mett etter 1/3 av den vanlige mengden mat. Så da ble det mindre småspising og mindre måltider.

Høres praktisk ut! Skal absolutt vurdere det når jeg kommer så langt at jeg skal spise vanlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Reductil gjorde at søtsuget forsvant, og jeg ble mett etter 1/3 av den vanlige mengden mat. Så da ble det mindre småspising og mindre måltider.

Er det reseptfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...