Gå til innhold

Skal ned mye i vekt


jubalong70

Anbefalte innlegg

Men koster det ikke veldig mye penger, å gå til Lindbergklinikken, ha en coach, grete roede kurs, spesialmat osv? Litt nysgjerrig...

Hadde vært supert å ansette en kostholdsekspert til å komme tre ganger om dagen for å lage mat, handle inn, legge opp treningsøkter osv. Det hadde vært noe det.

*huske på å levere lottokupong etterpå*

Sukk, det hadde vært drømmen å hatt en kokk som laget all maten til hele familien!!!

Joda, det koster penger å gå til legen på Lindbergklinikken. Coachen koster helt sikker også endel.

Produktene jeg bruker koster 120,- for 5 måltider. Det synes jeg er overkommelig. I tillegg skal jeg spise grønnsaker, og det koster nå ikke all verden.

Dessuten er det verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 232
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • jubalong70

    86

  • Gemini

    12

  • Osiris

    8

  • ylvali1365381015

    5

"ikke tid"... Når skal du (vi) innse at "tid" er LIVET vårt? Når skal det liksom bli bedre da???

Når vi har gått med (den

enorme) overvekten i mange år og påført oss selv slitasjeproblemer? Rygg, nakke, kne, hjerte...

Hos psykologen fikk jeg meg en aha-opplevelse. Hun sa at "du ødelegger kroppen din! Uten kroppen din, hvem er du da?" Og hun har rett. Jeg (vi) må FINNE tid. Rett og slett prioritere oss selv.

Og sørge for å gjøre en innsats nå, så kan vi virkelig LEVE senere. For jeg nekter å tro at vi har så mye bedre tid senere, når det er så innarbeidet allerede nå....

Hva tenker du?

Så utrolig sant dette var! Hva er vi vel uten kroppen vår - en kropp som fungerer.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjerne minus 30

Jeg får migrene av trening, men jeg skal prøve å gå noen turer av og til og gå i svømmehall.

OK, hvis du gjør det så skal jeg love å gå tur med bikkja TO ganger om dagen!

Avtale? ;-)

Har gått én tur i dag, sakte og rolig, for jeg har bronkitt akkurat nå da men. Blir svett og melkesur i beina bare av en liten tur for tiden.

Og til middag har vi spist vårruller med lite fett med masse grønnsaker, og på bordet står det et digert fruktfat. I dag har jeg begynt! Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid godt over 120 kilo og er på vei nedover. Trikset er å ikke tenke slanking, men helse. Både når det gjelder mat og livsstil. Derfor veier jeg meg utrolig sjelden, men jeg merker det godt på klærne. Fokus på vekt aleine blir bare kluss. Min trening består av svømming og sykling, når vi er så tunge så kan vi ikke jogge eller drive med aerobic. Må ha noe som er anstrengende men ikke umulig.

Det går sakte men sikkert nedover når det gjelder størrelser på klær. Har ikke veid meg siden mai så det er vel på tide snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!!

Jeg har vurdert Reductil, men har begynt på Eurodiet nå. (Dr. Lindberg-opplegg.)

Får se om jeg prøver det etterhvert. Hva synes du Reductil har vært til hjelp for?

Jeg prøver å sette meg delmål. Tenkte å gi meg selv en form for belønning etter hver 5 kg som ble borte. Men jeg sliter med å finne på belønninger ;) Ikke lett dette...

En belønning kan være en fin hudkrem, fotpleie, en ny bh, en flott leppestift etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv tenkning, positiv tekning,positiv tenkning:)

Jeg har ikke vært i den situasjonen, men jeg innbiller meg at det blir på samme måte som når man skal gå ned en 2-3 kilo, du må bare være veldig mye mer tålmodig og ikke slippe til negative tanker.

Bestem deg for å bruke lang tid på det. Det er nok det sunneste og best både fysisk og psykisk.

Og husk at hvert minste gram er en seier. Det viktigste er at pila på vekten viser riktig vei. Ikke hvor fort det går.

Lykke til:)

Det blir ikke det samme som å gå ned 2-3 kilo nei. Stooor forskjell på 60 kilo og to-tre kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veid godt over 120 kilo og er på vei nedover. Trikset er å ikke tenke slanking, men helse. Både når det gjelder mat og livsstil. Derfor veier jeg meg utrolig sjelden, men jeg merker det godt på klærne. Fokus på vekt aleine blir bare kluss. Min trening består av svømming og sykling, når vi er så tunge så kan vi ikke jogge eller drive med aerobic. Må ha noe som er anstrengende men ikke umulig.

Det går sakte men sikkert nedover når det gjelder størrelser på klær. Har ikke veid meg siden mai så det er vel på tide snart. :)

Så flink du er!!! Jeg er imponert, og skulle ønske jeg klarte det samme :(

Jeg elsker å svømme. Men, jeg tør bare ikke vise meg i badedrakt i byens svømmehall. Dette er et litt for lite sted, og med for mange "perfekte" mennesker. I tillegg er det vanskelig å finne tid til jevnlig trening når pappa'n er ukependler, jeg er hjemme med minstemann og vi i tillegg har 2 andre barn under 7 år...

Men jeg har som mål å komme meg i svømmehallen minst 1 gang i uka når jeg nærmer meg 90 kg. Føler at jeg da ser litt mer normal ut...

Sukk, jeg er så imponert over deg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

Hehe hvor har du vært det siste året? Reductil har være diskutert her inne så mange ganger at hvis du tar en kjapp søk både her og på google så tror jeg du får mange treff:)

Er CLA ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! Jeg er imponert, og skulle ønske jeg klarte det samme :(

Jeg elsker å svømme. Men, jeg tør bare ikke vise meg i badedrakt i byens svømmehall. Dette er et litt for lite sted, og med for mange "perfekte" mennesker. I tillegg er det vanskelig å finne tid til jevnlig trening når pappa'n er ukependler, jeg er hjemme med minstemann og vi i tillegg har 2 andre barn under 7 år...

Men jeg har som mål å komme meg i svømmehallen minst 1 gang i uka når jeg nærmer meg 90 kg. Føler at jeg da ser litt mer normal ut...

Sukk, jeg er så imponert over deg altså :)

Du trenger ikke være imponert. Jeg har leddgikt og går to ganger i uka i bassengtrening med fysioterapeut. Kan du ikke sjekke med legen din om du også kan få rekvisisjon på det? Kan love deg at de som går på slik trening ikke glaner og glor og ser på deg som en raritet. Men jeg har gått ganske mye i Pirbadet også jeg. Folk glor ikke så mye som vi tror på forhånd.

Jeg har trimsykkel hjemme, og har funnet ut at det er bedre at jeg satser på at jeg iallefall skal ta 5 til 15 minuttersrunder enn enn å satse på en time i slengen. Hadde jeg skulle bare satset på timesrunder så hadde sykkelen bare stått der og samlet støv. Jeg sykler til jeg blir andpusten og av og til greier jeg en halvtime, noen ganger blir det 5 minutter. Litt er bedre enn bare sofa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dum tanke det å støtte hverandre. Jeg er i gang. Har vært hos lege på Dr. Lindberg-klinikken og har gått ned snart 6 kg på 2,5 uke. Veldig fornøyd med det. Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på at jeg fremdeles har 58 kg som skal bort. Herremin - det er jo en hel person!

6 kg på halvannen uke er jo grisebra, jubalong! Du er ihvertfall kjempebra i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned 10-12 kg to ganger, men ikke holdt meg der noen av dem. ;) Typisk jo-jo-slanker.

Burde strengt tatt ha fått ut finger'n nå også, men eier ikke motivasjon. Så spark meg gjerne i ræva! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er CLA ok?

Jeg er slank så jeg bruker ikke slankepiller og har derfor ikke prøvd CLA, men har lest her inne flere som sier at CLA er totalt bortkastet penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! Jeg er imponert, og skulle ønske jeg klarte det samme :(

Jeg elsker å svømme. Men, jeg tør bare ikke vise meg i badedrakt i byens svømmehall. Dette er et litt for lite sted, og med for mange "perfekte" mennesker. I tillegg er det vanskelig å finne tid til jevnlig trening når pappa'n er ukependler, jeg er hjemme med minstemann og vi i tillegg har 2 andre barn under 7 år...

Men jeg har som mål å komme meg i svømmehallen minst 1 gang i uka når jeg nærmer meg 90 kg. Føler at jeg da ser litt mer normal ut...

Sukk, jeg er så imponert over deg altså :)

Skjønner at det er tungt å skulle gå ned såpass mye, men synes du har vært kjempeflink hittil. :-)

Skjønner også at du ikke er særlig lysten på å dra til bassenget om sladrenivået er høyt der du bor, og at det blir vanskelig med jevnlig trening med tre barn.

Jeg kjøpte en crosstrainer i vår, og er kjempefornøyd. Hadde ikke noe jeg skulle gå ned, men merker jo at kroppen har forandret seg. Ei venninne har gått ned 20 kilo siden i sommer, bl.a ved å trene med en slik maskin. Kanskje det hadde vært noe? Så kunne du tatt en time på den på kvelden/formiddagen? Gjerne foran TVen om dere har plass. :-)

Lykke til videre!

http://tinyurl.com/ygyp4p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere spiseforstyrret

Er du sikker på at du ikke har en spiseforstyrrelse, feks tvangsspising?

Tror det er vanskelig å slanke seg dersom ikke følelsene kommer "på plass" først.

De fleste med så alvorlig overvekt som din har problemer i relasjon følelser og mat. Vanskelig å oppnå varig vekttap hvis ikke følelsene fikses først.

Bare en tanke.

Men du har nå uansett vært kjempeflink så langt, og hva du enn gjør, så MÅ du tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektnedgang gir opptur

Jeg gikk ned ca 45 kg for to år siden, og har holdt stabil vekt etter det. Hadde god nytte av Reductil, den gjorde at lysten til å putte noe i munnen hele tiden forsvant.

Jeg laget mitt eget opplegg som var inspirert av Fedon, mye proteiner og ikke brød, ris, poteter - og ingen søtsaker ol.

Valgte å være helt konsekvent, på den måten blir det hele en vane som tikker og går av seg selv.

For meg ville det vært destruktivt å følge kurer som er for strenge samt alt som har med "pulverkur" å gjøre. Slike opplegg har alltid fått meg til å bli utrolig opphengt i mat, noe mitt eget opplegg ikke medførte.

Motivasjonen kommer av seg selv når vekten begynner å gå ned. Man får en merkelig følelse av å være nesten slank, leeeenge før man reelt sett er det. Ganske berusende følelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vektnedgang gir opptur

Er du sikker på at du ikke har en spiseforstyrrelse, feks tvangsspising?

Tror det er vanskelig å slanke seg dersom ikke følelsene kommer "på plass" først.

De fleste med så alvorlig overvekt som din har problemer i relasjon følelser og mat. Vanskelig å oppnå varig vekttap hvis ikke følelsene fikses først.

Bare en tanke.

Men du har nå uansett vært kjempeflink så langt, og hva du enn gjør, så MÅ du tenke positivt!

Det er også mange sterkt overvektige som ikke er spiseforstyrret i vanlig betydning. Vektreduksjon kan oppnås for de fleste gjennom viljestyrte prosesser,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...