Gå til innhold

Jeg blir imponert over muhammdanerledernes meninger


keinstein

Anbefalte innlegg

Forstanderen for Det Islamske Forbundet, Basim Ghozlan til Nettavisen:

------------------

- Jeg har en mening om homofili, og det må jeg få lov til. Jeg vet at det finnes homofile rundt om i byen, og det er deres sak. Jeg har aldri krevd at de må gjemme seg. De lever sitt liv og jeg lever mitt, sier han.

Selv har han ingen homofile venner, og det tror Ghozlan skyldes oppdragelse.

- Jeg tror kanskje oppdragelse kan være en årsak. De jeg kjenner har hatt en oppdragelse der menn får være menn, og kvinner får være kvinner. Jeg ville selv aldri godtatt å bli homofil, sier han.

----------------------

Nei, jøss da mann. Du kan da skjønne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 237
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • keinstein

    50

  • hidi, the scorpion

    43

  • gripp

    11

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Er ikke det en ærlig sak, da!

Du kan da umulig ta en slik uttalelse negativt! han henviste til seg selv, ikke til all andre!

Kan mennesker leve uten sex (munker, nonner etc), så er det vel ikke verre for en homofil og ikke praktisere det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en ærlig sak, da!

Du kan da umulig ta en slik uttalelse negativt! han henviste til seg selv, ikke til all andre!

Kan mennesker leve uten sex (munker, nonner etc), så er det vel ikke verre for en homofil og ikke praktisere det....

Jo visst. Jeg blir bare imponert over slik innsikt og vitenskapelig innstilling til menneskers legninger. *sarkastisk*

Homofili er ikke handlinger, men en legning påstår vitenskapen. Men Goslam vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jo visst. Jeg blir bare imponert over slik innsikt og vitenskapelig innstilling til menneskers legninger. *sarkastisk*

Homofili er ikke handlinger, men en legning påstår vitenskapen. Men Goslam vet bedre.

Homofili er vel både en legning og handling. Religiøst betraktet.

Og mannen er religiøs, hva ventet du deg?

Ikke gjør narr av en annen måte å tenke på, uansett hvor urimelig du synes det er. Kirken var vel der for ti - tjue år siden...Du kan ikke forlange at alle skal tenke som deg.

Det er mye ved tiden vi lever i, som jeg trenger tid til å forstå for så å godta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili er vel både en legning og handling. Religiøst betraktet.

Og mannen er religiøs, hva ventet du deg?

Ikke gjør narr av en annen måte å tenke på, uansett hvor urimelig du synes det er. Kirken var vel der for ti - tjue år siden...Du kan ikke forlange at alle skal tenke som deg.

Det er mye ved tiden vi lever i, som jeg trenger tid til å forstå for så å godta...

Å godta intoleranse for homofile?

Hvem har rett til å godta intoleranse for en gruppe? Det må i tilfelle være gruppen selv, ikke noen andre.

Vi hadde en annen debatt der folk som -ikke- sitter i rullestol -ikke- vil akseptere at folk i rullestol får en viss behandling fordi de kun har en religiøs mening om at behandlingen er umoralsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Å godta intoleranse for homofile?

Hvem har rett til å godta intoleranse for en gruppe? Det må i tilfelle være gruppen selv, ikke noen andre.

Vi hadde en annen debatt der folk som -ikke- sitter i rullestol -ikke- vil akseptere at folk i rullestol får en viss behandling fordi de kun har en religiøs mening om at behandlingen er umoralsk.

Skal jeg da ikke godkjenne din intoleranse for islam...

Å være intolerant er vel ikke akkurat ulovlig, så lenge det forblir personlige betraktninger..

Alle mennesker har medfødt en eller annen intoleranse for noe, som blir forsterket eller svekket ettersom årene går...

Det siste avsnittet ditt forsto jeg ikke et ord av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg da ikke godkjenne din intoleranse for islam...

Å være intolerant er vel ikke akkurat ulovlig, så lenge det forblir personlige betraktninger..

Alle mennesker har medfødt en eller annen intoleranse for noe, som blir forsterket eller svekket ettersom årene går...

Det siste avsnittet ditt forsto jeg ikke et ord av...

Vi bekjemper intoleranse mot homofile (og andre) fra kristne prester, men ikke fra muhammedanerprestene og deres medløpere, enda denne intoransen er grovere og mer aggressiv.

Vi snakker om at ungdommer igjen har begynt å banke opp homser, slik det ble gjort i Norge for 40-50 år siden. Tilbakeskritt. Men i tilllegg trakasseres de mer og oftere av vanlige muslimer. Det blir mer og med akseptert med homsehets i de kretser. De er på vei tilbake i tid og utvikling. Det er prestenes og ledernes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Vi bekjemper intoleranse mot homofile (og andre) fra kristne prester, men ikke fra muhammedanerprestene og deres medløpere, enda denne intoransen er grovere og mer aggressiv.

Vi snakker om at ungdommer igjen har begynt å banke opp homser, slik det ble gjort i Norge for 40-50 år siden. Tilbakeskritt. Men i tilllegg trakasseres de mer og oftere av vanlige muslimer. Det blir mer og med akseptert med homsehets i de kretser. De er på vei tilbake i tid og utvikling. Det er prestenes og ledernes skyld.

Er 43 år og født og oppvokst i den tid hvor homofili ble dømt nord og ned.

Min far var ateist, men fordømte homofili sterkt, klart det har påvirket meg. Jeg er i dag troende, og sliter med min egen intoleranse. Fordømmer ikke homofili en plass og kunne glatt vært venner med dem, men en plass langt der inne...skjønner?

Så på en måte forstår jeg dem som sliter med det samme. Og der er fundamentalistiske kristne, muslimer og katolikker sikkert i stort flertall, men også vanlige mennesker uten spesiell tro.

Det er vanskelig å kvitte seg med årelang påvirkning, uansett hvor "god" og tolerant man har lyst til å være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg har en mening om keinstein, og det må jeg få lov til. Jeg vet at det finnes keinsteiner rundt om i byen, og det er deres sak. Jeg har aldri krevd at de må gjemme seg. De lever sitt liv og jeg lever mitt, sier hun.

Selv har hun ingen keinsteinske venner, og det tror kamazi skyldes oppdragelse.

- Jeg tror kanskje oppdragelse kan være en årsak. De jeg kjenner har hatt en oppdragelse der folk utviser noenlunde sunn fornuft og evne til god retorikk. Jeg ville selv aldri godtatt å bli keinsteinsk, sier hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg har en mening om keinstein, og det må jeg få lov til. Jeg vet at det finnes keinsteiner rundt om i byen, og det er deres sak. Jeg har aldri krevd at de må gjemme seg. De lever sitt liv og jeg lever mitt, sier hun.

Selv har hun ingen keinsteinske venner, og det tror kamazi skyldes oppdragelse.

- Jeg tror kanskje oppdragelse kan være en årsak. De jeg kjenner har hatt en oppdragelse der folk utviser noenlunde sunn fornuft og evne til god retorikk. Jeg ville selv aldri godtatt å bli keinsteinsk, sier hun.

Keinstein er ikke en legning, det er et kall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 43 år og født og oppvokst i den tid hvor homofili ble dømt nord og ned.

Min far var ateist, men fordømte homofili sterkt, klart det har påvirket meg. Jeg er i dag troende, og sliter med min egen intoleranse. Fordømmer ikke homofili en plass og kunne glatt vært venner med dem, men en plass langt der inne...skjønner?

Så på en måte forstår jeg dem som sliter med det samme. Og der er fundamentalistiske kristne, muslimer og katolikker sikkert i stort flertall, men også vanlige mennesker uten spesiell tro.

Det er vanskelig å kvitte seg med årelang påvirkning, uansett hvor "god" og tolerant man har lyst til å være...

Ingen bør tvinges til å interessere seg for kultur, heller ikke homsekultur og adferd.

Det er fullt lovlig å kritisere kulturer, alle kulturer.

Men det er en forutsetning ag kritikken er berettiget og nogenlunde saklig og vitenskapelig begrunnet. At homsing skyldes oppdragelse er direkte feil. Ingen kan oppdras til å være homse eller ikke. Ingen kan påberope seg og sin gruppe menn fritak for homser. Vi vet med sikkerhet at homser er like vanlige overalt.

Å ikke ville innse at en av ens venner kan være homse er å være uvitende og dum. Å innbilde andre det er å drite seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keinstein er ikke en legning, det er et kall.

Å ja. Siden du ikke svarer denne Sør, innebærer kallet noe forhold til ytringsfrihet? Eller gjelder denne for alle andre enn muslimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ingen bør tvinges til å interessere seg for kultur, heller ikke homsekultur og adferd.

Det er fullt lovlig å kritisere kulturer, alle kulturer.

Men det er en forutsetning ag kritikken er berettiget og nogenlunde saklig og vitenskapelig begrunnet. At homsing skyldes oppdragelse er direkte feil. Ingen kan oppdras til å være homse eller ikke. Ingen kan påberope seg og sin gruppe menn fritak for homser. Vi vet med sikkerhet at homser er like vanlige overalt.

Å ikke ville innse at en av ens venner kan være homse er å være uvitende og dum. Å innbilde andre det er å drite seg ut.

Hvorfor må kritikken være velbegrunnet?

Intoleranse er aldri velbegrunnet, så vidt meg bekjent.

Hitler økte intoleransen, den var sikkert innebygd, hos sitt folk, mot jøder og andre samfunnsgrupper. Årsaken som lå til grunn var arbeidsledighet og sult...

Kunne aldri fordømme den tyske befolkningen for det, men jeg fordømmer dem som tok det for langt.

Og drap, er uakseptabelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å godta intoleranse for homofile?

Hvem har rett til å godta intoleranse for en gruppe? Det må i tilfelle være gruppen selv, ikke noen andre.

Vi hadde en annen debatt der folk som -ikke- sitter i rullestol -ikke- vil akseptere at folk i rullestol får en viss behandling fordi de kun har en religiøs mening om at behandlingen er umoralsk.

Du skriver: "Hvem har rett til å godta intoleranse for en gruppe? Det må i tilfelle være gruppen selv, ikke noen andre."

Hva med muslimene, keinstein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å godta intoleranse for homofile?

Hvem har rett til å godta intoleranse for en gruppe? Det må i tilfelle være gruppen selv, ikke noen andre.

Vi hadde en annen debatt der folk som -ikke- sitter i rullestol -ikke- vil akseptere at folk i rullestol får en viss behandling fordi de kun har en religiøs mening om at behandlingen er umoralsk.

Vel. Jeg er homo. Jeg godtar fullt ut at muslimer og andre benytter seg av sin ytringsfrihet. Det omfatter også deg.

Forøvrig har jeg større problemer med dine synspunkter enn han dudens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Siden du ikke svarer denne Sør, innebærer kallet noe forhold til ytringsfrihet? Eller gjelder denne for alle andre enn muslimer?

Alle kan ytre seg og alle kan motsi den som ytrer seg. Men ingen er tvunget til å svare, interessere seg for, eller mene noe om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må kritikken være velbegrunnet?

Intoleranse er aldri velbegrunnet, så vidt meg bekjent.

Hitler økte intoleransen, den var sikkert innebygd, hos sitt folk, mot jøder og andre samfunnsgrupper. Årsaken som lå til grunn var arbeidsledighet og sult...

Kunne aldri fordømme den tyske befolkningen for det, men jeg fordømmer dem som tok det for langt.

Og drap, er uakseptabelt...

Hvis kritikken ikke er saklig begrunnet, mister kritikken tillit.

Hvis noen har i mot homser, får de begrunne det. Har de ingen grunn, så kan de si det. Men usannheter, feil og ileggelser må de regne med blir besvart.

Goslam lager et plott som er selvforsterkende, hvor resultatet griper tak i forutsetningene. Han sier det ikke finnes homser, dermed hindrer han og hans medløpere at homser står fram. Når de ikke står fram, så finnes de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det , du! Finnes det virkelig utlendinger i Norge som har samme holdninger til homofili som vi hadde på 60-70-tallet? Fysj a mei, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kritikken ikke er saklig begrunnet, mister kritikken tillit.

Hvis noen har i mot homser, får de begrunne det. Har de ingen grunn, så kan de si det. Men usannheter, feil og ileggelser må de regne med blir besvart.

Goslam lager et plott som er selvforsterkende, hvor resultatet griper tak i forutsetningene. Han sier det ikke finnes homser, dermed hindrer han og hans medløpere at homser står fram. Når de ikke står fram, så finnes de ikke.

Han er akkurat som deg og muslimer.

Og det kan du ikke argumentere mot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...