Gå til innhold

WOW


Gjest WOW mamma

Anbefalte innlegg

Nei..det gjør ikke det. Det er et rollespill.

Men nå var det ikke spillet i seg selv jeg ville diskutere. Fordi jeg vet hva spillet dreier seg om.

Men vil gjerne høre svar fra de som VET hva dette er. :)

Sakset fra Manana lenger ned:

"Kanskje er man på en gruppe som prøver å drepe siste bossen. Dersom denne siste bossen f.eks gir fra seg en ting når han blir drept som er viktig og vanskelig å få tak i, vil man jo ikke bare avslutte før denne bossen er død og man har fått en sjanse til å få denne tingen."

Høres nå litt krigs-aktig ut for meg ;-) Selv om det pakkes inn som et rollespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Piraye

    6

  • hidi, the scorpion

    5

  • Katt-ja

    4

  • Mañana

    4

Sakset fra Manana lenger ned:

"Kanskje er man på en gruppe som prøver å drepe siste bossen. Dersom denne siste bossen f.eks gir fra seg en ting når han blir drept som er viktig og vanskelig å få tak i, vil man jo ikke bare avslutte før denne bossen er død og man har fått en sjanse til å få denne tingen."

Høres nå litt krigs-aktig ut for meg ;-) Selv om det pakkes inn som et rollespill.

Det er ikke et voldelig spill, selv om man sloss mot og dreper ting. Man ser aldri blod og diverse, og det man ser er laget litt "naivt".

Det er definitivt ikke et av de spillene hvor ungdommer går ut og sparker vennene i hodet etterpå. Eller hva man enn påstår skjer med de som spiller slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WAR crafts

WOW er ikke noe krigspill. Syns ikke spillet i seg selv er ille, man lærer mye av det. Man må f eks samarbeide med andre for å komme videre. Det er mye tenking for å si det slik.

Kan nok ikke sammenligne disse spillene som sønnen din spiller med WOW.

WoW er et krigsspill, men det har absolutt sine gode kvaliteter. men å fornekte at det er mye vold og krigshendelser i spillet, blir bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et voldelig spill, selv om man sloss mot og dreper ting. Man ser aldri blod og diverse, og det man ser er laget litt "naivt".

Det er definitivt ikke et av de spillene hvor ungdommer går ut og sparker vennene i hodet etterpå. Eller hva man enn påstår skjer med de som spiller slikt.

OK ;-)

Men det virker som om man lett kan bli hektet på det.

Glad min foretrekker fotballspillene, jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg synes heller du burde hjelpe din sønn ut av avhengigheten!

Å redusere spillingen til kl 15-20 omtrent hver dag, kommer innenfor graden "avhengighet" uansett, mener jeg.

Les artikkelen fra VG her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165821

Min sønn var spilleavhengig. WOW er et forferdelig vanedannende spill. Ingenting jeg sa eller gjorde hjalp, så jeg trøstet meg med at jeg alltid visste hvor han var! Dessuten lærte han mye engelsk...

Stor var min forskrekkelse da han en dag erklærte seg spillefri! Han ville heller trene! Jeg fikk totalt hakeslepp, men ble så jublende glad.

Så var det ikke bortkastet, alle formaningene mine likevel!

Han har sluttet å spille og trener hver dag!

Så jeg er en meget fornøyd mamma for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WOW mamma

Jeg synes heller du burde hjelpe din sønn ut av avhengigheten!

Å redusere spillingen til kl 15-20 omtrent hver dag, kommer innenfor graden "avhengighet" uansett, mener jeg.

Les artikkelen fra VG her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165821

Sier det igjen:

har ikke tenkt å nekte han å spille.

Lurer på hva ANDRE MED BARN SOM SPILLER WOW har som regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WOWmamma

Min sønn var spilleavhengig. WOW er et forferdelig vanedannende spill. Ingenting jeg sa eller gjorde hjalp, så jeg trøstet meg med at jeg alltid visste hvor han var! Dessuten lærte han mye engelsk...

Stor var min forskrekkelse da han en dag erklærte seg spillefri! Han ville heller trene! Jeg fikk totalt hakeslepp, men ble så jublende glad.

Så var det ikke bortkastet, alle formaningene mine likevel!

Han har sluttet å spille og trener hver dag!

Så jeg er en meget fornøyd mamma for tiden!

Så herlig da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var spilleavhengig. WOW er et forferdelig vanedannende spill. Ingenting jeg sa eller gjorde hjalp, så jeg trøstet meg med at jeg alltid visste hvor han var! Dessuten lærte han mye engelsk...

Stor var min forskrekkelse da han en dag erklærte seg spillefri! Han ville heller trene! Jeg fikk totalt hakeslepp, men ble så jublende glad.

Så var det ikke bortkastet, alle formaningene mine likevel!

Han har sluttet å spille og trener hver dag!

Så jeg er en meget fornøyd mamma for tiden!

Så fint at det gikk bra da:o)

Jeg har ingen spillavhengige barn men di har klart å brukt opp kontantkortene sine på Habbo, men det gjorde vi slutt på ganske fort, ingen kontantkort på 2 mnd. Og innførte regel om kun ett kontantkort pr. mnd. De skjønte fort at det ikke var særlig lurt å bruke det opp på Habbo :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen:

har ikke tenkt å nekte han å spille.

Lurer på hva ANDRE MED BARN SOM SPILLER WOW har som regler.

Med fem timer spilling hver dag har du mye å gå på før det kan kalles nekting, tro meg!

Ett par timer er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Så fint at det gikk bra da:o)

Jeg har ingen spillavhengige barn men di har klart å brukt opp kontantkortene sine på Habbo, men det gjorde vi slutt på ganske fort, ingen kontantkort på 2 mnd. Og innførte regel om kun ett kontantkort pr. mnd. De skjønte fort at det ikke var særlig lurt å bruke det opp på Habbo :o)

Det er også noe forferdelig greier. Fikk stoppet datteren min, før hun hadde svidd av noen penger. Mye man må følge med på!

Synes det er så uetisk å rette slikt pengespill mot barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var spilleavhengig. WOW er et forferdelig vanedannende spill. Ingenting jeg sa eller gjorde hjalp, så jeg trøstet meg med at jeg alltid visste hvor han var! Dessuten lærte han mye engelsk...

Stor var min forskrekkelse da han en dag erklærte seg spillefri! Han ville heller trene! Jeg fikk totalt hakeslepp, men ble så jublende glad.

Så var det ikke bortkastet, alle formaningene mine likevel!

Han har sluttet å spille og trener hver dag!

Så jeg er en meget fornøyd mamma for tiden!

Mm, sånn det ofte fungerer man spiller og spiller og spiller, og tilslutt blir man drittlei og gidder ikke å se på en data engang! Det går noen mnd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Da jeg skjønte hvor mye min sønn spilte, var han allrede avhengig, og forsent for meg å gjøre noe særlig med det.

Vi hadde mange alvorlige samtaler om det spillet, og all tiden den tok. Ikke minst hvor skadelig for kroppen å sitte slik i timesvis.

Det må ha gått inn et sted, for plutselig en dag droppet han spillet, og begynte å trene skikkelig. Nå er det muskler som teller...

Om sommeren hadde han spilleforbud hver dag til klokken seks på kvelden, og det respekterte han.

Jeg håper du når frem til sønnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Mm, sånn det ofte fungerer man spiller og spiller og spiller, og tilslutt blir man drittlei og gidder ikke å se på en data engang! Det går noen mnd da.

Det tok litt lengere tid enn måneder. To år, tenker jeg. Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoW er et krigsspill, men det har absolutt sine gode kvaliteter. men å fornekte at det er mye vold og krigshendelser i spillet, blir bare dumt.

Som sjanger er det per definisjon ikke et krigsspill. Det er et rollespill. Det har krigerske momenter i seg,men så lenge det ikke dreier seg om å drepe flest mulig mennesker, men å bygge opp en karakter og videreutvikle den, så dreier det seg ikke om et krigsspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et voldelig spill, selv om man sloss mot og dreper ting. Man ser aldri blod og diverse, og det man ser er laget litt "naivt".

Det er definitivt ikke et av de spillene hvor ungdommer går ut og sparker vennene i hodet etterpå. Eller hva man enn påstår skjer med de som spiller slikt.

Å sammenlikne wow med et krigsspill er som å (satt på spissen) å sammenlikne krigsbilder fra vietnam med "voldelige" donaldruter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok litt lengere tid enn måneder. To år, tenker jeg. Grøss!

Heheh, okey, det kommer litt an på hvor mye man spiller da. kanskje...

Kjenner bare på egne erfaringer. Spiller jeg -veldig- mye en periode blir jeg lei etter noen mnd og da går det fra mnd til et år eller sånn før jeg får lyst igjen. (ikke på samme spillet derimot, men på en nyere utgave fx eller et annet spill, spiller fm som kommer ut en gang i året ca og har gjort det i åresvis). Spiller jeg derimot mye spillet et år eller to kan du ta deg faen på at når jeg først blir lei kommer jeg aldri til å se på spillet igjen! :P

Vel, uansett personlige erfaringer, men vet at mange bekjente og venner har samme "rutiner".

Men synes det er mye unger kan lære av spill da. (så lenge de lever litt ved siden av selvsagt). Sånn som språk, koordinasjon, planlegging, konsentrasjon, se følger av handlinger, osv. Fortrinnsvis med "strategi" som fx wow, civ, fm, sim city,sims eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Heheh, okey, det kommer litt an på hvor mye man spiller da. kanskje...

Kjenner bare på egne erfaringer. Spiller jeg -veldig- mye en periode blir jeg lei etter noen mnd og da går det fra mnd til et år eller sånn før jeg får lyst igjen. (ikke på samme spillet derimot, men på en nyere utgave fx eller et annet spill, spiller fm som kommer ut en gang i året ca og har gjort det i åresvis). Spiller jeg derimot mye spillet et år eller to kan du ta deg faen på at når jeg først blir lei kommer jeg aldri til å se på spillet igjen! :P

Vel, uansett personlige erfaringer, men vet at mange bekjente og venner har samme "rutiner".

Men synes det er mye unger kan lære av spill da. (så lenge de lever litt ved siden av selvsagt). Sånn som språk, koordinasjon, planlegging, konsentrasjon, se følger av handlinger, osv. Fortrinnsvis med "strategi" som fx wow, civ, fm, sim city,sims eller noe sånn.

Ja, han er en kløpper på datamaskinen, og kan enormt mye om dem. han snakker engelsk svært bra, og er ikke redd for å bruke det heller.

Han har lyst på en utdannelse innen spill/data, så mye positivt er kommet ut av det!

Dessuten visste jeg jo alltid hvor han var...He,he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er en kløpper på datamaskinen, og kan enormt mye om dem. han snakker engelsk svært bra, og er ikke redd for å bruke det heller.

Han har lyst på en utdannelse innen spill/data, så mye positivt er kommet ut av det!

Dessuten visste jeg jo alltid hvor han var...He,he.

Heheh, ja ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...