Gå til innhold

WOW


Gjest WOW mamma

Anbefalte innlegg

Du snakker så vanskelig ¨så jeg ikke forstår det. *flau*

"...noen er bare adrenalinkick, andre er e-læring. Hvis din sønn spiller meget i genren action, uten noen form for læring...."

Skjønner ikke hva du mener jeg.

Han er GOD på dette spillet. Han har jobbet seg RASKT oppover i Levels. Fikk jo nettopp Burning Crossade også.

På skolen sier de at han er utrolig dyktig i engelsk, og at han er best i klassen.

hei igjen, beklager hvis jeg uttrykte meg vanskelig. Barn blir jo gode til spill hvis de spiller mye. Det kommer litt an på hvilken type spill de spiller syns jeg. Når jeg nevner spill i genren "e-læring", er det en type spill som har til hensikt å gi barna pedagogiske oppgaver, i disse spillene kan de lære matematikk, språk, grammatik, diverse på en morsom måte. Det kan være et flott supplement til skolen, f.eks.

Uansett ville jeg personlig ikke at mine nevøer og nieser skulle sitte inne hele dagen etter de kommer fra skolen og spille, selv om det er "fornuftige" spill de spiller. Det går ut over øynene og kroppens generelle helbred og barnets sosiale liv. Derfor ville jeg si, maks to timer per dag, men det må være en individuell vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Piraye

    6

  • hidi, the scorpion

    5

  • Katt-ja

    4

  • Mañana

    4

hei igjen, beklager hvis jeg uttrykte meg vanskelig. Barn blir jo gode til spill hvis de spiller mye. Det kommer litt an på hvilken type spill de spiller syns jeg. Når jeg nevner spill i genren "e-læring", er det en type spill som har til hensikt å gi barna pedagogiske oppgaver, i disse spillene kan de lære matematikk, språk, grammatik, diverse på en morsom måte. Det kan være et flott supplement til skolen, f.eks.

Uansett ville jeg personlig ikke at mine nevøer og nieser skulle sitte inne hele dagen etter de kommer fra skolen og spille, selv om det er "fornuftige" spill de spiller. Det går ut over øynene og kroppens generelle helbred og barnets sosiale liv. Derfor ville jeg si, maks to timer per dag, men det må være en individuell vurdering.

Det var WOW jeg lurte på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest preten-mamma

Mine er bare 8 og 11 enda, men glade i dataspill, og flinke på datan. Men dersom de begynner med sånt som WOW - da er det rett ut med pc'n - det kommer jeg til å nekte dem rett og slett - si at dette får de ikke spille på vår pc - vi har bare en, plassert nær stua, og den får de bruke mye, for egne pc'er får de faktisk ikke før?? Når de jobber og tjener penger selv tror jeg?

I hvertfall så vil jeg ikke ha unger som bruker så masse tid på den slags spill, jeg bare VIL IKKE ha det - og da må jo jeg og mannen være sjefer og bestemme. Jeg mener, all barenoppdragelse går ut på å avklare hve det er som bestemmer, hva ungene kan/skal få bestemme, og hva som ligger i foreldrerollen å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WOW mamma

Mine er bare 8 og 11 enda, men glade i dataspill, og flinke på datan. Men dersom de begynner med sånt som WOW - da er det rett ut med pc'n - det kommer jeg til å nekte dem rett og slett - si at dette får de ikke spille på vår pc - vi har bare en, plassert nær stua, og den får de bruke mye, for egne pc'er får de faktisk ikke før?? Når de jobber og tjener penger selv tror jeg?

I hvertfall så vil jeg ikke ha unger som bruker så masse tid på den slags spill, jeg bare VIL IKKE ha det - og da må jo jeg og mannen være sjefer og bestemme. Jeg mener, all barenoppdragelse går ut på å avklare hve det er som bestemmer, hva ungene kan/skal få bestemme, og hva som ligger i foreldrerollen å bestemme.

Jeg syns ikke det er riktig å være så streng jeg. Jeg syns at man skal la barna bestemme litt også. Ikke de "viktige" tingene, men noe liksom.

Her har de tre eldste egne PCer. Søskenene han er 7 og 10.

Tror det er ganske vanlig.

Man må ikke være blind. Ofte så gjør ungene ting som er forbudt hjemme borte hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to gutter på samme alder i huset, samt en på ca 9. For å få hverdagen til å gå opp, har vi felles regler for alle barn som bor her. ;)

Spilling; 2 t pr dag. Mer i helgene. Det glir litt ut, men om vi sier fra, slutter de å spille uten veldig store protester. Vi ønsker etterhvert å få til krav om utetid like lenge som pc-tid og det er allerede lettere å få dem ut døra nå som det er mer vårlig. :)

WOW er som de andre har sagt et veldig oppslukende spill, og jeg har selv spilt en god del data/tvspill tidligere (og gjør det enda..) og derfor vet jeg at det fort kan ta mye tid når man først kommer inn i det. Men jeg vil ikke at barnas helse og sosiale liv skal bli ødelagt pga en fantasiverden på pc! Det ER tross alt bare et spill - og det syns jeg er viktig at barna skjønner.

Leksene skal være gjort før spilling etter skolen. Om spillingen går ut over leksene/kvaliteten på arbeidet, inndras godene (spilletiden). Til vanlig får de heller ikke spille på morgenen før de går på skolen (er ekstremt treige å få avgårde, men vi har unntak enkelte dager).

Når det feks. er mat (middag) er det absolutt møteplikt - ingen får velge vekk familietid pga et spill. De blir varslet ca 10 min før middagen er ferdig og kommer de ikke når vi roper, blir det månelyst.. (Har en gestapo-kokk i huset) ;)

Vi vil jo helst se at barna er ute sammen med kompiser og "klatrer i trærne", men vi må vel etter hvert innse at de er tenåringer og at det ikke ER like spennende å være ute nå som før. Selv om min sønn heldigvis enda gjerne reker rundt i skogen og leker... Måtte det bare vare en stund til..! :)

Om det er vanskelig å få han i frivillig aktivitet, kan det være en idè å melde han på en organisert aktivitet, idrett, speider, kampsport el. lign. Gutta her i huset går på breakdance og elsker det! Min sønn har aldri vært spes interessert i organisert idrett, og var heller ikke intr i dans. Men han ble "tvangspåmeldt" og etter masse lirking og overtalelse gav han det en sjans. Og kom ut av studioet med stjerner i øynene. Og ellers er han ofte i svømmehallen og bare leker. Masssse nok trening i vannlek..

Men det aller viktigste (syns jeg) er at han ikke skal få lov å trekke seg unna kompiser for å spille. Mulig han møter skolekamerater på WOW, men da bør dere invitere med seg en eller to i svømmehallen, bowle eller gjøre andre sosiale ting (pizzakveld?). Alt for å knytte han til et VIRKELIG sosialt nettverk. Det er kjipt å komme ut av spilleboblen og oppdage at "alle" har løpt fra deg..

Lykke til med begrensningen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...