Gå til innhold

Er vi ikke bra nok?


Anonym 82

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest mer enn hovedinlegget, og har o innspill.

Ang din samboers "ja, det kan vi jo gjøre til helga når X kommer". - dette behøver da ikke bety at han ikke vil gjøre noe uten henne, bare at han gjerne vil samle alle.. Det ene utelukker osm kjent ikke det andre, så jeg tror kanskje du tolker litt i feil retning her og ilegger samboeren din meninger han ikke har.

"Svigermor har hatt tradisjon i mange år, på å ha grøtfest på lille julaften. I år kan derimot ikke X på lille julaften, for hun skal noe sammen med sin mor. Dermed blei grøtfesten lagt til seint på kvelden, da X skulle komme til svigermor og overnatte"

Tja, hvis X er eneste barnet i denne familien bortsett fra babyen deres, er det vel ikke så rart om juletilstelninger kretser litt rundt henne. X har jo vært i denne familien i 11 år, og det betyr heller ikke at de prioriterer henne framfor deg/babyen generelt - men akkurat i denne sammenhengen gjør de det. Og jeg kan kanskje forstå det - mye av jula handler om barna, og gleden ved å glede dem..

At svigermor sier rett ut at du gjør det vanskelig å treffe babyen har jeg ingen forutsetning for å svare på, kanskje har du skrevet noe lengre nedover i tråden, men du virker en smule sårbar og overbeskyttende. Dette er ikke kritikk... jeg kjenner meg igjen, det er kanskje litt typisk for første barnet..? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 272
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Anonym 82

    69

  • morsan

    49

  • PieLill

    48

  • mariaflyfly

    12

Mest aktive i denne tråden

Det kan godt være! Men jeg synes likevel det er trist at det ikke er noen vilje til å se henne nå... Også tenker jeg på hvordan det vil føles for henne dersom det _ikke_ forandrer seg...

"Men jeg synes likevel det er trist at det ikke er noen vilje til å se henne nå... "

snakker du her om svigermor? Men slik jeg leser i andre innlegg i tråden virke hun mer enn villig til å være barnevakt..?

Jeg kritiserer ikke din avgjørelse om at det er for tidlig å overlate henne til andre, men skjønner ikke helt hvor den manglende viljen du skriver om passer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at du ikke vil at farmor skal passe barnet føler nok farmor at hun ikke er god nok og trekker seg derfor unna. Hun orker sikkert ikke ha så mye med babyen å gjøre fordi du holder øye med henne hele tiden.

Bra oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at du ikke vil at farmor skal passe barnet føler nok farmor at hun ikke er god nok og trekker seg derfor unna. Hun orker sikkert ikke ha så mye med babyen å gjøre fordi du holder øye med henne hele tiden.

Bra oppsummert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Også tenker jeg på hvordan det vil føles for henne dersom det _ikke_ forandrer seg...''

Det var en som skrev her inne forleden at man ikke skal ta sorgene på forskudd, for da risikerer man å sørge dobbelt opp:-)

Hehe.. Takk for at du siterer meg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Takk for at du siterer meg;-)

Bare hyggelig:-) Synd at jeg ikke kunne kreditere deg for den, for jeg husket ikke der&da at det var deg. Men godt sagt var det lell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:-) Mulig jeg benytter meg av dette til juledagen - da ska vi ha masse gjester. Men selve julaften er vi borte og får servert pinnekjøtt.

Jeg må understreke at ribbe ikke er min "julemat" da, så jeg er ikke like superkresen som enkelte jeg kjenner. ;) Men jeg liker julemat generelt litt "skjerpet", både pinnekjøtt og svineribbe. En liten runde i stekeovnen før servering, gjerne med grilleffekt på, gjør maten utrolig god syns jeg, saftig inni og litt skorpe på utsiden.. mmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest mer enn hovedinlegget, og har o innspill.

Ang din samboers "ja, det kan vi jo gjøre til helga når X kommer". - dette behøver da ikke bety at han ikke vil gjøre noe uten henne, bare at han gjerne vil samle alle.. Det ene utelukker osm kjent ikke det andre, så jeg tror kanskje du tolker litt i feil retning her og ilegger samboeren din meninger han ikke har.

"Svigermor har hatt tradisjon i mange år, på å ha grøtfest på lille julaften. I år kan derimot ikke X på lille julaften, for hun skal noe sammen med sin mor. Dermed blei grøtfesten lagt til seint på kvelden, da X skulle komme til svigermor og overnatte"

Tja, hvis X er eneste barnet i denne familien bortsett fra babyen deres, er det vel ikke så rart om juletilstelninger kretser litt rundt henne. X har jo vært i denne familien i 11 år, og det betyr heller ikke at de prioriterer henne framfor deg/babyen generelt - men akkurat i denne sammenhengen gjør de det. Og jeg kan kanskje forstå det - mye av jula handler om barna, og gleden ved å glede dem..

At svigermor sier rett ut at du gjør det vanskelig å treffe babyen har jeg ingen forutsetning for å svare på, kanskje har du skrevet noe lengre nedover i tråden, men du virker en smule sårbar og overbeskyttende. Dette er ikke kritikk... jeg kjenner meg igjen, det er kanskje litt typisk for første barnet..? :o)

Ja, jeg kommer ikke unna at jeg er en utpreget førstegangsmamma;-) Og det har helt klart mye med saken å gjøre, hvilket jeg også har snakket med svigermor om.

At spesielle tilstelninger legges til rette for 11åringen er jo logisk - babyen veit jo ikke engang hva jul er. Det er bare leit at hvis jeg ringer og hører om vi kan ta oss en tur en dag, så må hun høre om X også kan komme først...

Det er absolutt interesse for å passe babyen ja, men jeg ønsker at de skal bli kjent først. Vil ikke bare etterlate henne hos noen hun ikke engang husker fra sist de så hverandre. Og når det da ikke er noen interesse for å se henne hvis hun ikke får passe henne aleine, så blir det litt vanskelig...

Men det er klart at jeg er litt vanskelig jeg også, for jeg _kunne_ ha latt henne passe henne likevel, og ungen ville helt klart overlevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer ikke unna at jeg er en utpreget førstegangsmamma;-) Og det har helt klart mye med saken å gjøre, hvilket jeg også har snakket med svigermor om.

At spesielle tilstelninger legges til rette for 11åringen er jo logisk - babyen veit jo ikke engang hva jul er. Det er bare leit at hvis jeg ringer og hører om vi kan ta oss en tur en dag, så må hun høre om X også kan komme først...

Det er absolutt interesse for å passe babyen ja, men jeg ønsker at de skal bli kjent først. Vil ikke bare etterlate henne hos noen hun ikke engang husker fra sist de så hverandre. Og når det da ikke er noen interesse for å se henne hvis hun ikke får passe henne aleine, så blir det litt vanskelig...

Men det er klart at jeg er litt vanskelig jeg også, for jeg _kunne_ ha latt henne passe henne likevel, og ungen ville helt klart overlevd!

En gang eller to i mnd var vel det mitt mellomste og yngste barn så faren sin da de var babyer. Vet ikke om de kjente han igjen fra gang til gang, men jeg tvilte jo aldri på å la han ha de alene likevel. Tror ikke jeg tenkte tanken på om de kjente han eller ikke heller jeg for å være ærlig.

Gi dem en time eller to alene så er de så godt kjent som om de alltid skulle vært sammen :-)

Det kommer til å gå helt fint, ungen din kommer til å få så mye oppmerksomhet at ho kommer til å storkose seg den tiden dere er vekk. Da kan farmor styre som ho vil og virkelig kose og dille :-)

La de få muligheten, det er viktig med familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til to kjekke gutter

Dere ER ingen fullstendig familie uten X.

Vi sparer også på "opplevelsene" til d ehelgene storebror er smamen emd oss. Helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he:-) Det der var meget beskrivende for jula hos de fleste tror jeg!

Neida, jeg forventer ikke at vi skal tas hensyn til i alle disse tilstelningene! Men det hadde vært hyggelig om vi kunne komme på besøk en dag uten at hun må høre med X om det passer for henne først... Slik er det nemlig nå.

Det går jo helt sikkert greit å la farmor passe henne litt her og der! Det er bare førstegangsmammaen i meg som gjør opprør ved tanken. Farmor er dessuten flott med barn, så det er ingen tvil om at de ville hatt det fint sammen. Jeg ønsker bare at babyen skal få bli kjent med henne først!

Jeg tror X gjør det lettere for farmor å omgåes deg og babyen. Jeg vet ikke hvorfor, men det virker slik utfra det du sier.

Om vi kommer på besøk til farmor med bare en av ungene våre spør hun jo alltid hvor den andre er og om/når han kommer. Tror det er en greie med besteforeldre, de ønsker å samle alle barnebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...