Gå til innhold

Er det så mange som tar så lett på det?


trollemor;o)

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Hvorfor bringe inn hat her? Oppegående mennesker kan stort sett diskutere uten å hate dem man er uenig med.

Takk, håper jeg òg;)

Jeg hater ingen, om de tar abort eller ikke, men jeg synes at kvinner skal vite hva de gjør før de gjør det!

Og mange kvinner _lider_ i dag pga en abort de har gjort. _Det_ er en skam, for samfunnet vårt oppfordret dem til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    29

  • hidi, the scorpion

    25

  • trollemor;o)

    19

  • Bookworm

    16

Takk, håper jeg òg;)

Jeg hater ingen, om de tar abort eller ikke, men jeg synes at kvinner skal vite hva de gjør før de gjør det!

Og mange kvinner _lider_ i dag pga en abort de har gjort. _Det_ er en skam, for samfunnet vårt oppfordret dem til det!

Ja, la oss gjøre det enklest mulig å ta abort... Eller er det greit at det skal være et _litt_ stort steg å ta? Bør man i allefall ikke tenke igjennom mulighetene før en bestemmer seg for abort? Eller skal det være like lett å gå å ta en abort som det er å g til tannlegen å bli kvitt et hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, la oss gjøre det enklest mulig å ta abort... Eller er det greit at det skal være et _litt_ stort steg å ta? Bør man i allefall ikke tenke igjennom mulighetene før en bestemmer seg for abort? Eller skal det være like lett å gå å ta en abort som det er å g til tannlegen å bli kvitt et hull?

Nei.

Vi skal gi dem fakta. Et befrukted egg er liv. Hva de vil gjøre med det, må være opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Du kan jo ikke sitte der og *mene* at et foster i magen etter 12 ukers svangerskap kun er en celle, vet du i det hele tatt hva en celle er?

Dette blir for dumt.

Jo, jeg kan mene at det for meg ikke er et menneskeliv. Hva jeg velger å kalle det blir irrelevant.

Poenget er at det ikke er et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg ville klart å ta abort jeg heller...Samtidig er jeg glad vi har fri abort i Norge. Det jeg kunne ønska meg var at alle som ville ta abort først måtte til samtale omkring aborten (grunner osv..). Jeg tipper det er en del som ville ombestemt seg og beholdt barnet dersom de hadde visst mer om sin økonomiske situasjon etter fødselen e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jo, jeg kan mene at det for meg ikke er et menneskeliv. Hva jeg velger å kalle det blir irrelevant.

Poenget er at det ikke er et menneske.

''Poenget er at det ikke er et menneske.''

Hva hadde et befrukted egg blitt til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

''Det er ingen vei tilbake om man velger å få barnet heller...''

Nei, men min personlige erfaring er at jeg stadig grubler over hvordan livet egentlig var før dette barnet kom til meg. Å leve uten det er utenkelig.

Problemet er hos de som ikke tenker som deg, som ønsker seg livet før barnet - og lar det gå utover barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Jo, jeg kan mene at det for meg ikke er et menneskeliv. Hva jeg velger å kalle det blir irrelevant.

Poenget er at det ikke er et menneske.

Jeg har ikke påstått at det er levedyktig.

Resten gidder jeg ikke å gjenta, du får bare mene i vei som det passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg tror aldri jeg ville klart å ta abort jeg heller...Samtidig er jeg glad vi har fri abort i Norge. Det jeg kunne ønska meg var at alle som ville ta abort først måtte til samtale omkring aborten (grunner osv..). Jeg tipper det er en del som ville ombestemt seg og beholdt barnet dersom de hadde visst mer om sin økonomiske situasjon etter fødselen e.l.

Mitt høyeste ønske òg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

''Poenget er at det ikke er et menneske.''

Hva hadde et befrukted egg blitt til hva?

Det kan bli til et barn, til en spontanabort, til en graviditet i egglederen som må opereres - det kan bli til så mangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg ville klart å ta abort jeg heller...Samtidig er jeg glad vi har fri abort i Norge. Det jeg kunne ønska meg var at alle som ville ta abort først måtte til samtale omkring aborten (grunner osv..). Jeg tipper det er en del som ville ombestemt seg og beholdt barnet dersom de hadde visst mer om sin økonomiske situasjon etter fødselen e.l.

Jeg blir umiddelbart redd for et scenario der unge jenter som er usikre på seg selv (men sikre på sin beslutning) blir overtalt/overkjørt av myndighetspersoner med sterkere for-/motforestillinger enn de burde ha. Men det er mulig jeg er mistroisk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det kan bli til et barn, til en spontanabort, til en graviditet i egglederen som må opereres - det kan bli til så mangt.

Og det kalles naturens gang.

Hva vil du den skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Det kan bli til et barn, til en spontanabort, til en graviditet i egglederen som må opereres - det kan bli til så mangt.

Et foster som allerede har etablert seg i livmoren kan da ikke krype opp i egglederen igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Jeg har ikke påstått at det er levedyktig.

Resten gidder jeg ikke å gjenta, du får bare mene i vei som det passer deg.

Flott! Takk :)

Man kunne jo et øyeblikk tro at din mening var den eneste rette, men det er hyggelig å se at du kunne besinne deg nok til å la meg få lov å mene som jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Flott! Takk :)

Man kunne jo et øyeblikk tro at din mening var den eneste rette, men det er hyggelig å se at du kunne besinne deg nok til å la meg få lov å mene som jeg gjør.

Jeg sitter ikke her og *mener* at et foster kun består av en celle, nei. Der er det du som har innsikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Et foster som allerede har etablert seg i livmoren kan da ikke krype opp i egglederen igjen!!

Det kan dette ut av livmoren fordi livmorhalsen ikke holder det oppe, det kan spontanaborteres, det kan dø av seg selv - det er ikke noe barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg blir umiddelbart redd for et scenario der unge jenter som er usikre på seg selv (men sikre på sin beslutning) blir overtalt/overkjørt av myndighetspersoner med sterkere for-/motforestillinger enn de burde ha. Men det er mulig jeg er mistroisk :o)

Du trør midt i salaten på en fantastisk måte;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Det kan dette ut av livmoren fordi livmorhalsen ikke holder det oppe, det kan spontanaborteres, det kan dø av seg selv - det er ikke noe barn.

Hvem har sagt at det er et barn?? Og ha jeg bestridt at det kan bli en abort?

Et foster kan dø i mors liv dagen før trmin også, hva er egentlig poenget? Intet liv er udødelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Det kan dette ut av livmoren fordi livmorhalsen ikke holder det oppe, det kan spontanaborteres, det kan dø av seg selv - det er ikke noe barn.

Jeg forstår rett og slett ikke hvor du tar alt tullet ditt fra, så jeg avslutter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...