Gå til innhold

Er det så mange som tar så lett på det?


trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    29

  • hidi, the scorpion

    25

  • trollemor;o)

    19

  • Bookworm

    16

Gjest mikkelina

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648440' post='4216403]

Jeg hoppa bare inn i tråden på persilles svar.

Men hvorfor svare i hytt og pine når du ikke vet hva det snakkes om...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Når det blir et liv er en annen iskusjon, dette gårpå persilles påstand om at et foster ved 12 ukers svangerskap kun er en celle. Dette kan man ikke sitte å mene, da det er basal biologikunnskap at celledelingen starter kort tid etter befruktningen.

Enkelte organer har til og med begynt å gjøre sine oppgaver allerede så tidlig.

Jeg er for fri abort, men også for å se realiteten som den er.

Et befruktet egg _er_ liv! Uansett om man er for eller i mot fri abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor svare i hytt og pine når du ikke vet hva det snakkes om...?

Kreves det plutselig at jeg må lese hele tråden før jeg svarer? det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648541' post='4216409]

Kreves det plutselig at jeg må lese hele tråden før jeg svarer? det visste jeg ikke.

Ikke hvis du kun svarer på trådstarter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mikkelina

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648541' post='4216409]

Kreves det plutselig at jeg må lese hele tråden før jeg svarer? det visste jeg ikke.

Ja, hvis man bryr seg om at det man skriver skal ha noen sammenheng med resten, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg om det, nei!

Et ubefruktet egg _er_ ikke liv. Et befruktet egg _er_ liv!

Hvor søttans vanskelig er det å skjønne....?

Tydeligvis veldig vanskelig. Hvordan definerer du liv? Hva gjør at et befruktet egg er et liv? Denne påstanden må du underbygge med fakta og klare definisjoner, for den er ganske søkt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tydeligvis veldig vanskelig. Hvordan definerer du liv? Hva gjør at et befruktet egg er et liv? Denne påstanden må du underbygge med fakta og klare definisjoner, for den er ganske søkt, tror jeg.

Ikke søkt i det hele tatt, og det gjøres hver dag! Ubefruktede egg blir kastet, mens befruktede egg blir tatt vare på. Vi tar vare på liv, men kaster det døde.... Er det så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke søkt i det hele tatt, og det gjøres hver dag! Ubefruktede egg blir kastet, mens befruktede egg blir tatt vare på. Vi tar vare på liv, men kaster det døde.... Er det så vanskelig å forstå?

Javel, ja.

Jeg orker ikke diskutere på et så svakt grunnlag, jeg. Du får ha meningene dine for deg selv. Jeg er ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke søkt i det hele tatt, og det gjøres hver dag! Ubefruktede egg blir kastet, mens befruktede egg blir tatt vare på. Vi tar vare på liv, men kaster det døde.... Er det så vanskelig å forstå?

Ubefruktede egg er ikke døde, da.

Det er bare kroppsceller med halv mengde kromosomer, liksom litt "halv celle" på en måte, mens alle andre kroppsceller har fullt sett kromosomer (i likhet med en befruktet celle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Javel, ja.

Jeg orker ikke diskutere på et så svakt grunnlag, jeg. Du får ha meningene dine for deg selv. Jeg er ikke interessert.

Greit for meg:)

Synes ikke at liv er et dårlig grunnlag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ubefruktede egg er ikke døde, da.

Det er bare kroppsceller med halv mengde kromosomer, liksom litt "halv celle" på en måte, mens alle andre kroppsceller har fullt sett kromosomer (i likhet med en befruktet celle).

Hadde de ikke vært døde, så ville man jo sette dem inn mors liv, men de er døde og kan aldri bli til liv, derfor settes de ikke inn i et mors livmor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de ikke vært døde, så ville man jo sette dem inn mors liv, men de er døde og kan aldri bli til liv, derfor settes de ikke inn i et mors livmor....

?

Det er jo ikke bare ved IVF-behandling at man har ubefruktede egg, da, det oppstår jo naturlig av seg selv. Det at de ikke fester seg til livmoren betyr jo ikke at cellen er død.

Og dessuten: Ved IVF kaster man mange befruktede egg også, f eks fordi de ikke har en celledeling som anses som optimal for at egget vil kunne feste seg i livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

?

Det er jo ikke bare ved IVF-behandling at man har ubefruktede egg, da, det oppstår jo naturlig av seg selv. Det at de ikke fester seg til livmoren betyr jo ikke at cellen er død.

Og dessuten: Ved IVF kaster man mange befruktede egg også, f eks fordi de ikke har en celledeling som anses som optimal for at egget vil kunne feste seg i livmoren.

Jeg vet.

Og blir sikkert hatet av alle her, men for meg er det liv i de befruktede eggene, som aldri vil bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

Jeg vet.

Og blir sikkert hatet av alle her, men for meg er det liv i de befruktede eggene, som aldri vil bli brukt.

Hvorfor bringe inn hat her? Oppegående mennesker kan stort sett diskutere uten å hate dem man er uenig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...