Gå til innhold

Er det så mange som tar så lett på det?


trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    29

  • hidi, the scorpion

    25

  • trollemor;o)

    19

  • Bookworm

    16

Gjest mikkelina

Jeg var på ul i uke 12+3 og ble nesten skremt - det var et bittelite menneske der inne! Og 3 dager tidligere hadde jeg med loven i hånd kunnet forlange det fjernet. Så fullkomment er det alt da at legen hos meg kunne fastsette kjønn med 95% sikkerhet og han hadde rett.

Ikke sant, å kalle dette mini-mennesket for *en celle* viser store mangler i basic biologikunnskaper, vil nesten gå så langt som å kalle det respektløst.

Jeg er likevel for fri abort slik loven er i dag. Men det å ha sett begge mine to barn på ultralyd ved 11-12-ukers svangerskap ville gitt meg enorme problemer dersom jeg skulle bli uventet gravid. Vi har ikke kapasitet til å ta imot et barn til (pga min helse). Det er min store frykt å måtte ta stilling til en abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler din oppfatning, når graviditeten er konstatert er det ingen vei tilbake for meg.

Abortloven har gjort noe med folks holdninger, og at andre velger en annen løsning har jeg ikke problemer med å respektere. Jeg ønsker meg heller ikke tilbake til tiden da det var en nemd som bestemte om en skulle få abort eller ikke.

Det som er vondt å tenke på er at mange angrer i ettertid, og det er liksom ingen vei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 40 og ferdig med babyer

Jeg deler din oppfatning, når graviditeten er konstatert er det ingen vei tilbake for meg.

Abortloven har gjort noe med folks holdninger, og at andre velger en annen løsning har jeg ikke problemer med å respektere. Jeg ønsker meg heller ikke tilbake til tiden da det var en nemd som bestemte om en skulle få abort eller ikke.

Det som er vondt å tenke på er at mange angrer i ettertid, og det er liksom ingen vei tilbake.

''Det som er vondt å tenke på er at mange angrer i ettertid, og det er liksom ingen vei tilbake.''

Det er ingen vei tilbake om man velger å få barnet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det som er vondt å tenke på er at mange angrer i ettertid, og det er liksom ingen vei tilbake.''

Det er ingen vei tilbake om man velger å få barnet heller...

''Det er ingen vei tilbake om man velger å få barnet heller...''

Nei, men min personlige erfaring er at jeg stadig grubler over hvordan livet egentlig var før dette barnet kom til meg. Å leve uten det er utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant, å kalle dette mini-mennesket for *en celle* viser store mangler i basic biologikunnskaper, vil nesten gå så langt som å kalle det respektløst.

Jeg er likevel for fri abort slik loven er i dag. Men det å ha sett begge mine to barn på ultralyd ved 11-12-ukers svangerskap ville gitt meg enorme problemer dersom jeg skulle bli uventet gravid. Vi har ikke kapasitet til å ta imot et barn til (pga min helse). Det er min store frykt å måtte ta stilling til en abort.

''Jeg er likevel for fri abort slik loven er i dag.''

Jeg også, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Eh... selvsagt gratulerer man..

Th, det kommer jo an på om hun virkelig er gravid, eller om det bare var noe hun skrev da...

Dessuten er det jo ikke selvsagt i en aborttråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ja, sjekk meldinger :)

Done! Så koselig, nå ble jeg virkelig glad på dine vegne!!

Så mye vi snakket for noen år siden, og dette øyeblikket virket så langt unna - men nå er du der :)

Og; jeg ønsker dere all mulig lykke, det fortjener du!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Trodde du hadde barn selv? Se på linken jeg sendte. Det er et bittelite menneske der inne.

Jeg har barn selv, det er ikke dermed sagt jeg er enig med deg.

Jeg mener som Glimtipper at det ikke er noe særlig til liv før de 12 ukene er passert. Minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Ikke sant, å kalle dette mini-mennesket for *en celle* viser store mangler i basic biologikunnskaper, vil nesten gå så langt som å kalle det respektløst.

Jeg er likevel for fri abort slik loven er i dag. Men det å ha sett begge mine to barn på ultralyd ved 11-12-ukers svangerskap ville gitt meg enorme problemer dersom jeg skulle bli uventet gravid. Vi har ikke kapasitet til å ta imot et barn til (pga min helse). Det er min store frykt å måtte ta stilling til en abort.

Jeg så Billa på 10 uker, det var en som stor peanøtt med armer.

Mao; alt er ikke så utviklet som dette viser, og du må huske at ukene ikke telles nøyaktig - de telles fra antatt befruktningstidspunkt.

For meg er ikke det der er menneske, hva det er for deg får være opp til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn selv, det er ikke dermed sagt jeg er enig med deg.

Jeg mener som Glimtipper at det ikke er noe særlig til liv før de 12 ukene er passert. Minst!

Enig. Det er kun noe som _kan bli_ et liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mikkelina

Jeg har barn selv, det er ikke dermed sagt jeg er enig med deg.

Jeg mener som Glimtipper at det ikke er noe særlig til liv før de 12 ukene er passert. Minst!

Du kan jo ikke sitte der og *mene* at et foster i magen etter 12 ukers svangerskap kun er en celle, vet du i det hele tatt hva en celle er?

Dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253647808' post='4216377]

Enig. Det er kun noe som _kan bli_ et liv.

For noe tull. En befruktet celle _er_ et liv!

Å lage falske fakta for å understøtte fri abort, er verre enn noe:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253647808' post='4216377]

Enig. Det er kun noe som _kan bli_ et liv.

Når det blir et liv er en annen iskusjon, dette gårpå persilles påstand om at et foster ved 12 ukers svangerskap kun er en celle. Dette kan man ikke sitte å mene, da det er basal biologikunnskap at celledelingen starter kort tid etter befruktningen.

Enkelte organer har til og med begynt å gjøre sine oppgaver allerede så tidlig.

Jeg er for fri abort, men også for å se realiteten som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir et liv er en annen iskusjon, dette gårpå persilles påstand om at et foster ved 12 ukers svangerskap kun er en celle. Dette kan man ikke sitte å mene, da det er basal biologikunnskap at celledelingen starter kort tid etter befruktningen.

Enkelte organer har til og med begynt å gjøre sine oppgaver allerede så tidlig.

Jeg er for fri abort, men også for å se realiteten som den er.

Ikke en celle, nei. Men langt i fra et levedyktig foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mikkelina

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648317' post='4216397]

Ikke en celle, nei. Men langt i fra et levedyktig foster.

Hvem har påstått at det er levedyktig.. er det mulig å dra diskusjonen ut i det latterlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253648230' post='4216391]

Du om det.

Ikke meg om det, nei!

Et ubefruktet egg _er_ ikke liv. Et befruktet egg _er_ liv!

Hvor søttans vanskelig er det å skjønne....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...