Gå til innhold

Hva tenker dere om denne gutten?


Gjest Så er det noe galt med ham?

Anbefalte innlegg

Gjest Så er det noe galt med ham?

''Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans?''

Det heter vel at de besto testen?

He he, pirk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • signaturløs

    6

  • Glimtipper

    3

  • hidi, the scorpion

    3

  • Speak

    2

Mest aktive i denne tråden

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

For det første: Rene skrytetråder er koselige. Vi har lov til å være stolte av barna våre. Problemet ligger i sammenblandingen av temaer. Det ble noe merkelig.

For det andre: Det er greit for meg at du ikke ønsker å framstå som intelligent eller uhyre smart. Allikevel synes jeg ikke det unnskylder å referere til et lite barn som "dumt". Språk har makt og er derfor viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

''Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?''

Det er galt at du gjør det fordi du fremhever dine barn på bekostning av et annet barn. Det er selvfølgelig lov å skryte av sine barn, men det smaker litt dårligere når du gjør dette ved å sammenligne med andre.

''Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.''

Det synes ikke jeg. Grunnen til at noe blir politisk korrekt er at mange mener at dette er den riktige måten å gjøre ting på. Jeg er stolt av å gjøre ting som jeg selv synes er riktig.

Å omtale andre barn som "dumme" synes jeg ikke er noe å være stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenkes både at moren korrigerer ham når du ikke hører det, og at det har blitt gjort noe fra skolens side, dersom problemene er tydelige. Det er ikke sikkert at moren ønsker å dele absolutt alt om sønnen med deg, selv om dere er venninner med jevngamle barn. Spesielt hvis dine unger ligger så langt framme, kan det være litt sårt.

Å bruke feil preposisjoner kan ha en så banal årsak som at barnet omgås voksne med veldig forskjellige dialekter, men det kan også være et tegn på språkvansker.

Dårlig språk kan være et tegn på at gutten ligger bak sine jevnaldrende. Men det kan også hende at det bare _virker_ sånn fordi han sliter med akkurat språket, men er smart nok ellers. Dette må vurderes at noen som vet mer enn vi gjør.

Det kan være stor forskjell på passivt og aktivt ordforråd hos barn. Derfor kan det godt hende han klarte testen på helsestasjonen hvis den var slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kleppen

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

Jeg er også den jeg er og hva en pk-doler er vet jeg ikke.

Selvsagt skal du ha lov til å skryte av og være stolt av barna dine. Men du gjør det i et innlegg hvor du samtidig bruker betegnelsen dum/umoden om et annet barn som ikke består den daglige testen i bruk av preposisjoner. Da får skrytet ditt en litt bismak.

Ellers er jeg også den jeg er og jeg er ikke særlig glad i nedlatende adjektiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

''Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?''

For det første; hvis du skriver et innlegg om et annet barn og problemer du mener dette barnet har, blir det helt feil å trekke dine egne barn frem i denne sammenhengen.

Vi andre barneforeldre vet godt hva som er normal utvikling, vi har nemlig barn selv!

For det andre: Å skryte av barna sine er selvsagt bare koselig. Har gjort det selv, og flere ganger til og med!

Men, da har innlegget handlet om mitt barn og ikke andres barn som har blitt påpekt med sine feil eller mangler.

''Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.''

Å bruke ord som dum om et barn synes jeg sier mer om deg enn om barnet.

Jeg får inntrykk av at du ikke er særlig smart eller intelligent.

Du påpeker jo selv at du ikke ønsker å fremstå som smart, intelligent eller politisk korrekt. Du trenger ikke å være hverken smart eller intelligent for å klare å bruke andre ord enn dum i alle fall.

Heldigvis er vi flere som tar avstand fra denne måten å beskrive barn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Så er det noe galt med ham?

''Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?''

For det første; hvis du skriver et innlegg om et annet barn og problemer du mener dette barnet har, blir det helt feil å trekke dine egne barn frem i denne sammenhengen.

Vi andre barneforeldre vet godt hva som er normal utvikling, vi har nemlig barn selv!

For det andre: Å skryte av barna sine er selvsagt bare koselig. Har gjort det selv, og flere ganger til og med!

Men, da har innlegget handlet om mitt barn og ikke andres barn som har blitt påpekt med sine feil eller mangler.

''Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.''

Å bruke ord som dum om et barn synes jeg sier mer om deg enn om barnet.

Jeg får inntrykk av at du ikke er særlig smart eller intelligent.

Du påpeker jo selv at du ikke ønsker å fremstå som smart, intelligent eller politisk korrekt. Du trenger ikke å være hverken smart eller intelligent for å klare å bruke andre ord enn dum i alle fall.

Heldigvis er vi flere som tar avstand fra denne måten å beskrive barn på.

''For det første; hvis du skriver et innlegg om et annet barn og problemer du mener dette barnet har, blir det helt feil å trekke dine egne barn frem i denne sammenhengen. Vi andre barneforeldre vet godt hva som er normal utvikling, vi har nemlig barn selv!''

Sukk, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder å svare deg, men gjør det nå likevel...

Jeg sammenlignet barna mine med denne gutten. Har du aldri sammenlignet barn før?

Dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så er det noe galt med ham?

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

Jeg er også den jeg er og hva en pk-doler er vet jeg ikke.

Selvsagt skal du ha lov til å skryte av og være stolt av barna dine. Men du gjør det i et innlegg hvor du samtidig bruker betegnelsen dum/umoden om et annet barn som ikke består den daglige testen i bruk av preposisjoner. Da får skrytet ditt en litt bismak.

Ellers er jeg også den jeg er og jeg er ikke særlig glad i nedlatende adjektiver.

''...bruker betegnelsen dum/umoden om et annet barn som ikke består den daglige testen i bruk av preposisjoner.''

Har alltid hatt sansen for å kalle en spade for en spade... enten det gjelder barn eller voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så er det noe galt med ham?

''Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?''

For det første; hvis du skriver et innlegg om et annet barn og problemer du mener dette barnet har, blir det helt feil å trekke dine egne barn frem i denne sammenhengen.

Vi andre barneforeldre vet godt hva som er normal utvikling, vi har nemlig barn selv!

For det andre: Å skryte av barna sine er selvsagt bare koselig. Har gjort det selv, og flere ganger til og med!

Men, da har innlegget handlet om mitt barn og ikke andres barn som har blitt påpekt med sine feil eller mangler.

''Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.''

Å bruke ord som dum om et barn synes jeg sier mer om deg enn om barnet.

Jeg får inntrykk av at du ikke er særlig smart eller intelligent.

Du påpeker jo selv at du ikke ønsker å fremstå som smart, intelligent eller politisk korrekt. Du trenger ikke å være hverken smart eller intelligent for å klare å bruke andre ord enn dum i alle fall.

Heldigvis er vi flere som tar avstand fra denne måten å beskrive barn på.

''Jeg får inntrykk av at du ikke er særlig smart eller intelligent.''

muahahahaha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det muligens er litt dumt om han forsetter å si: Jeg var i Fredrik i går i mange år fremover ;)

Det er klart at dette barnet ser ut til å trenge litt grundigere innføring i bruk av preposisjoner og både skole og foreldre burde ta del i dette.

Utover det synes jeg ikke det er av nevneverdig betydning hva dine barn klarte med glans i denne sammenhengen. Og jeg synes vi voksne burde holde oss fra å omtale barn med vansker som "dumme/umodne".

Det kommer vel litt an på når vi bruker ordene dum/umoden. Jeg synes dette var en grei beskrivelse for å forstå hva trådstarter mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei din pk-doler!

Hva er galt med at jeg nevner at barna mine stod den testen med glans? Må vel få lov til å fremheve det i en slik sammenheng for å få fram det som er normalen her. Og dessuten så ser jeg ofte at mødre "skryter" av barna sine her inne. Enkelte tråder startes faktisk bare for å skryte av avkommet. Så hvorfor er det galt at jeg gjør det?

Og det jeg skrev om at gutten kunne virke litt "dum"/umoden ser jeg heller ikke noe galt i. Jeg bruker bare vanlig norsk språk. Er ingen doler som ønsker å vise meg fram som så uhyre smart, intelligent, politisk korrekt og perfekt som dere andre her inne. Jeg er den jeg er, verken mer eller mindre.

Det synes jeg absolutt at flere burde forsøke også.

Jeg synes det var en grei beskrivelse. Det var enkelt å forstå hva du mente med det du skrev.

Jeg tenkte heller ikke at du skrøt uhemmet av dine barn, men at du sammenlignet en 4-åring og en 9-åring.

Men det er nå min mening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Så er det noe galt med ham?

Jeg synes det var en grei beskrivelse. Det var enkelt å forstå hva du mente med det du skrev.

Jeg tenkte heller ikke at du skrøt uhemmet av dine barn, men at du sammenlignet en 4-åring og en 9-åring.

Men det er nå min mening....

Takk for forståelse og støtte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kleppen

Det kommer vel litt an på når vi bruker ordene dum/umoden. Jeg synes dette var en grei beskrivelse for å forstå hva trådstarter mener.

Javel, jeg synes ikke det er greit å beskrive et barn på denne måten. Jeg synes det forteller mye om mangel på modenhet og dumskap til innleggskriver. Er det greit at jeg sier det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kleppen

''...bruker betegnelsen dum/umoden om et annet barn som ikke består den daglige testen i bruk av preposisjoner.''

Har alltid hatt sansen for å kalle en spade for en spade... enten det gjelder barn eller voksen.

Skjønner, du virker bare mindre og mindre intelligent, altså dum og svært umoden. Jeg får vel snakke et språk du skjønner og du foretrekker jo å kalle en spade en spade selv, så det må jo være greit at vi snakker samme språk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, jeg synes ikke det er greit å beskrive et barn på denne måten. Jeg synes det forteller mye om mangel på modenhet og dumskap til innleggskriver. Er det greit at jeg sier det?

Og det samme kan jo sies om deg. Når du sier at trådstarter er dum og mangler modenhet fordi h*n beskrev et barn som "dum" (merk at det står i anførselstegn)/ (skråstrek) umoden, så må jo du også nødvendigvis være dum og umoden som sier det om trådstarter.

Sånne idioter som deg skulle ikke hatt ytringsfrihet! Det du sier her faller på sin egen urimelighet! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannah Montana sr.

Skjønner, du virker bare mindre og mindre intelligent, altså dum og svært umoden. Jeg får vel snakke et språk du skjønner og du foretrekker jo å kalle en spade en spade selv, så det må jo være greit at vi snakker samme språk her.

Hah! Så rart, de samme tankene som du bretter ut om trådstarter her, har jeg faktisk om deg også.

Jeg tenker at du er _svært_ umoden og dum og ikke minst _lite_ intelligent! Hmm... pussig igrunnen...

Har du bestått ungdomsskolen? Liker du analsex? Pleier du ofte å ha ONS?

Har du mange brutte forhold bak deg? Gir du ungene dine for mye skjenn? Juling kanskje? Sladrer du mye om andre? Baksnakker? Var du en mobber på skolen?

Hvis du svarer ja på ett av spørsmålen her så er du i mine øyne en stor, stor, stor idiot!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah! Så rart, de samme tankene som du bretter ut om trådstarter her, har jeg faktisk om deg også.

Jeg tenker at du er _svært_ umoden og dum og ikke minst _lite_ intelligent! Hmm... pussig igrunnen...

Har du bestått ungdomsskolen? Liker du analsex? Pleier du ofte å ha ONS?

Har du mange brutte forhold bak deg? Gir du ungene dine for mye skjenn? Juling kanskje? Sladrer du mye om andre? Baksnakker? Var du en mobber på skolen?

Hvis du svarer ja på ett av spørsmålen her så er du i mine øyne en stor, stor, stor idiot!!!

''Har du bestått ungdomsskolen?

....

Hvis du svarer ja på ett av spørsmålen her så er du i mine øyne en stor, stor, stor idiot!!!''

Opsann! Mange store idioter i landet da.

Håper forresten junior også blir en stor, stor, stor idiot med det kriteriet der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kleppen

Og det samme kan jo sies om deg. Når du sier at trådstarter er dum og mangler modenhet fordi h*n beskrev et barn som "dum" (merk at det står i anførselstegn)/ (skråstrek) umoden, så må jo du også nødvendigvis være dum og umoden som sier det om trådstarter.

Sånne idioter som deg skulle ikke hatt ytringsfrihet! Det du sier her faller på sin egen urimelighet! :-(

Hjelpes og her har vi med enda en voksen og oppegående person å gjøre forstår jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannah Montana sr.

''Har du bestått ungdomsskolen?

....

Hvis du svarer ja på ett av spørsmålen her så er du i mine øyne en stor, stor, stor idiot!!!''

Opsann! Mange store idioter i landet da.

Håper forresten junior også blir en stor, stor, stor idiot med det kriteriet der:-)

Måtte jo ha et spørsmål det var stor sannsynlighet hun ikke kunne la være å svare nei på... Personer som kleppen er nemlig store, store, store idioter uansett! Så med det "jaet" skulle beviset være opplagt: Hun er en stor, stor, stor idiot!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kleppen

Hah! Så rart, de samme tankene som du bretter ut om trådstarter her, har jeg faktisk om deg også.

Jeg tenker at du er _svært_ umoden og dum og ikke minst _lite_ intelligent! Hmm... pussig igrunnen...

Har du bestått ungdomsskolen? Liker du analsex? Pleier du ofte å ha ONS?

Har du mange brutte forhold bak deg? Gir du ungene dine for mye skjenn? Juling kanskje? Sladrer du mye om andre? Baksnakker? Var du en mobber på skolen?

Hvis du svarer ja på ett av spørsmålen her så er du i mine øyne en stor, stor, stor idiot!!!

Jøss, jeg ble fristet til å spørre om du fortsatt går på ungdomsskolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...